ranskalainen punnerrus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ranskalaisesta punnerruksesta..miten saisi siiihen lisää potkua??vai onko ainut vaan kovaa työtä ja sitä kautta.onko jollain jotain vinkkiä kyseiseen ojentaja treeniin?en tarkoita tällä mitään oikotietä mihinkään.vaan miten olette saaneet lisää "pontta" ranskalaiseen punnerrukseen?:evil:

Originally posted by mohikaani
ranskalaisesta punnerruksesta..miten saisi siiihen lisää potkua??vai onko ainut vaan kovaa työtä ja sitä kautta.onko jollain jotain vinkkiä kyseiseen ojentaja treeniin?en tarkoita tällä mitään oikotietä mihinkään.vaan miten olette saaneet lisää "pontta" ranskalaiseen punnerrukseen?:evil:

oma vinkkini on: tee ranskalaista punnerrusta, niin että ala-asennossa tanko tulee otsalle. kun painot ei enää nouse otsalta, niin pidät saman kapean otteen ja vedät joitakin toistoja siihen perään kapeeta penkkiä. Tyyli, mitä colemannikin käyttää.
Jos haluat vielä kurittaa ojentajia lisää, niin sarjojen jälkeen, menet taljaan ja vedät köydellä ojentajia tonne lonkkien viereen, eli lähes suorin vartaloin seisot.
Mutta jos haluat vain ranskalaista punnerrusta parantaa, en osaa sanoa muuta kuin, "lisää reeniä".

Olin tekemättä kyseistä liikettä viikkotolkulla keskittyen vain dippiin ja taljaan. Tänään kulki ranskalainen taas kivasti.

Re: Re: ranskalainen punnerrus?

Originally posted by hiliviuskas
oma vinkkini on: tee ranskalaista punnerrusta, niin että ala-asennossa tanko tulee otsalle. kun painot ei enää nouse otsalta, niin pidät saman kapean otteen ja vedät joitakin toistoja siihen perään kapeeta penkkiä.

Jep, tuo tuntuu hyvältä. Yleensä tangon kopsahdettua otsaan :eek: tulee vedettyä päälle kapeaa joku kasin sarja. Varsinaisessa ranskalaisessa yritän pitää kyynärpäät mahdollisimman paikoillaan, niin että ainoastaan kyynärvarret ja tanko liikkuvat.

45 asteen kulmassa antaa myös erilaisen tuntemuksen ja painoa ei tarvi yhtä paljoa. siis ei otsaan vaan reilusti pään taakse ja loppuasennossakädet eivät ole 90 asteen kulmassa lattiaan vaan 45 asteen. olkavarret siis koko ajan 45 asteen kulmassa, vain kyynärvarret liikkuu. sopii myös monille sellaisille, joilla ei jostain syystä kyynärpäät suvaitse otsaan laskemista, allekirjoittanut mukaanlukien.

Ite oon huomannu, että kun on pitänyt painot siinä medium-tasolla, on homma mennyt erittäin paljon paremmin kuin "justjaksaahammastapurrenhuijaten" vikat toistot. Vähän enemmän toistoja vaan (12?) pikkasen kevyemmällä. Kannattaa kokeilla.

Originally posted by repeh
45 asteen kulmassa antaa myös erilaisen tuntemuksen ja painoa ei tarvi yhtä paljoa. siis ei otsaan vaan reilusti pään taakse ja loppuasennossakädet eivät ole 90 asteen kulmassa lattiaan vaan 45 asteen. olkavarret siis koko ajan 45 asteen kulmassa, vain kyynärvarret liikkuu. sopii myös monille sellaisille, joilla ei jostain syystä kyynärpäät suvaitse otsaan laskemista, allekirjoittanut mukaanlukien.

Kiitos.

Tuota pääseekin sitten tänään kokeilemaan. Tähän asti tullut käytettyä erilaisia lämmittimiä ja vesi silmistä valuen vääntänyt menemään (no pain, no gain, eh eh). Kiitoksia vinkistä, toivonmukaan ymmärsin oikein mitä tarkoitit.

Eka postaukseni muuten.;)

Mulla 3-jakoinen ohjelma aiheuttaa sen, että ohjentajat pitää tehdä joko 'penkkipäivänä' tai selkäpäivänä. Jos haluaa tehdä isommilla painoilla valinta on selkäpäivä. Jos haluaa ojentajat enemmän kipeiksi, niin penkkipäivänä :) Eli riippuen käytetystä ohjelmasta, päivä voi vaikuttaa.

Joskus voi myös kokeilla sitä että pysäyttää liikkeen ala-asennosa eli laskee tangon pään taakse penkille/lattialle, pieni stoppi ja ylös. Jos oikein haluaa testata mitä tapahtuu niin päästää ojentajat pään takana alhaalla rennoiksi. Tankoa voi myös laskea eri kohtiin: otsalle, pään taakse, ylärinnalle ja leualle. Varsinkin leualle laskettaessa toistot pysyvät mukavasti hallinnassa.

Kannattaisi myös varmaan vaihdella sitä kohta mihin tangon laskee. Jos oot nyt laskenu tangon koko ajan otsalle, niin kokeilepas enemmän tonne niskan taakse.. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
French...

Vaihdoin apinaotteeseen! Jostain syystä saan pidettyä kyynerpäät paremmin suorassa kuin normaalilla puristus otteessa.
Mä lasken kanssa tangon tohon pään taakse. Joskus myös jonkunverran penkinreunan alle. Tuntuu mulla paremmin ojentajan yläosassa ja tulee kunnon venytys.
Näin siksi että jos lasken tangon vaan otsalle niin kipua ei tunnu kuin kyynärnivelessä!

Eikös kukaan tee ranskalaista istualtaan? Itse teen ja homma pysyy "hallinnassa" ainakin minulla istualtaan paremmin kuin selinmakuulta? Tulee hyvä venytys kun laskee tangon niskan taakse.... Malmia tankoonhan siinä ei vissiin voi laittaa niin paljon kuin selinmakuulta, mutta tuntuma on ainakin minulla parempi.
Ilman selkätukea siis teen.

Pitääpä kokeilla vaihtelun vuoksi tota ranskalaista punnerusta istuaalteen. Tehnyt ennen vain makuultaan, toivottavasti toisi lisä intoa ojentaja treeniin...
Ja eikö liike ole tarkoitus tehdä silleen, että kämmenet osoittavat alkuasennossa eteenpäin?

Cartman, mä teen ranskalaisen punnerruksen aina istualtaan ja on tullut jo aika kauan tehtyä..
Tuntuu että selinmakuullaan usein tulee autettua paljolti olkapäillä ja selällä, vähän jopa rinnallakin. Istualtaan tehtynä saan vaan paremman tuntuman nimenomaisiin ojentajiin.

En silti tarkoita ollenkaan että selinmakuultaan tehtynä liike olisi huono, ei ollenkaan, mulla vaan on suoritustekniikassa puutteita.. ;)

Originally posted by Logi
Ja eikö liike ole tarkoitus tehdä silleen, että kämmenet osoittavat alkuasennossa eteenpäin?

Itsellä aina kämmenet alkuasennossa osoittavat eteenpäin. En ole edes kokeillut toisella otteella, pitäs ehkä testata... Ja aika kaposella otteella teen Z-tangolla. Selinmakuulla tehdessä tulee tosiaan tunne, että selkä/olkapäät/rinta ovat liikkeessä liikaa mukana.

Pirun hyvä liike, jos pystyy tekemään. Itselläni taas vaihteeksi prakaa toinen kyynärpää, joten ei puhettakaan ranskiksesta. Mulla on myös ollut tapana laskea tanko suoraan otsalle eikä pään taakse kuten monet suosivat. Tällä liikkeellä ainakin minä saan aina takuu varmasti ojentajat todella kipeiksi. Kyynärpään vaivojen takia olen pyrkinyt pitäytymään hieman pidemmissä sarjoissa tai sitten viimeisenä liikkeenä.

Moni suositteli tuossa ranskalaista istuen. Kokeilkaapas joskus Tominkin jossakin threadissa esittämää versiota eli istuen alataljassa tangolla tai itse olen suosinut köyttä. Tulee ainakin pirun hyvä venytys ala-asennossa ja tekee gutaa :D

Mä oon viimeaikoina tehny ranskista tavallisella 20kg:n suoralla tangolla.
Ota hiukka leveempi ote eli noin keskisosmet karhennuksien reunalla..
Laske tanko otsan kohdalle, pidä hetken ala-asennossa ja sit ylös. Laske tanko hitaasti ala-asentoon ja saat törseen fiiliksen ojentajiis!!:evil:

Tanko on helppo ottaa penkkitelineestä, kuhan muistaa vaan mennä tarpeeks kauas telineestä makaamaan, ettei tanko kolise telineeseen...

Ojentajareenissä ei pidä unohtaa lattiapenkkiä ja penkkiä erittäi kapeella otteella!!

Joo siis tuo suora tanko on ihan kuningas tuossakin liikkeessä. Kannattaa vaihdella sitä laskemiskohtaa, takaraivolle, otsalle, kaulalle...

Saken kirjasta:
Ranskalainen lattialla maaten siten,että tanko lasketaan pään taakse lattiaan asti. 1. viikolla 5 kilon puntteja, 2. 10 kilon, 3. 15 kilon ja neljännellä 20 kilon.Näin tulee liikettä tehtyä 4 eri kulmasta.

Aika ehdoton ojentajaliike... ranskalainen siis. Tosin tekee hyvää kyynärvarsien nivelille pitää välillä taukoa kyseisestä liikkeestä. Itse tein ranskalaista kulmatangolla muutaman kuukauden ennen treenitaukoani, ja ojentajien puolesta olisi rautaa voinut lisätä tankoon, mut kyynerpäät ei kestäny enää rasitusta. Nyt oon uudelleen aloitettuani treenaamaan tehnyt dippiä koneessa pääliikkeenä, mut vaihdan pian ranskalaiseen, koska dippi tekee hallaa mulla ainaki olkapäille.

Pääliikkeenä ojentajille käytän kuitenki aina yhtä seuraavista liikkeistä:

-Ranskalainen punnerrus tangolla
-Kapea penkki
-Dippi

Mun mielestä yks raskas liike riittää, jonka jälkeen ojentajat kuritetaan loppuun taljoilla ja/tai käsipainoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom