Niin joo, naakka pariskunnan kanssa mulla oli kanssa helvetillinen sota! :D Pienen erätappion jälkeen julistauduin tuostakin maaottelusta voittajaksi.
Viime keväänä hepailtiin sähkömiehen kanssa pihassa, kun sähkäri osoitti mun savupiippua ja käski olla tarkkana. Käänsin pääni piipun suuntaan ja siellä se pirulainen istuskeli piipun päässä. Mulla on neljä hormia tiilipiipussa, joista kaksi on aktiivisessa käytössä. Kahden toistaiseksi käyttämättömän hormin päällä mulla on tiilikaton harjatiilet ikään kuin sadehattuina. Ajattelin, että tasaiselle pinnalle asetetun harjatiilen päiden raot ovat niin pienet, että ei sieltä naakka mene ja käytössä olevat hormit eivät naakkaa houkuttele, kun sauhua päivittäin tupruttelee. Paskan v*tut.
Kiipesin heti tuolloin katolle ja tarkastin, että hormit olivat tyhjät. Olivat kyllä. Seurailin pari viikkoa tilannetta ja aina kun naakat pihassa pyörivät, niin kiviä heittelemällä ne ajoin pois. Yhtenä päivänä havaitsin, että naakka lensi risun kanssa piipulle ja hetken ajan päästä ilman risua pois piipulta. Takaisin katolle ja pirulauta, pesähän sinne käyttämättömään hormiin oli tullut. Onneksi ei ollut munia pesässä ja onneksi olivat asumuksensa askarrelleet niin ylös hormiin, että sen sai kädellä kurkottelemalla purettua pois. Sitten tulikin jo verkot piippuun tai ei mulla mitään verkkoja siihen hätään ollut, joten jouduin uhraamaan grillini ritilän sinne. Noh, siellä se on vieläkin. Tuon episodin jälkeen naakat vaihtoivat maisemaa ja ei ole sen koommin näkynyt.
Uskomattomah paljon oksaa, sammalla, heinää ja muuta vastaavat nuo olivat sinne hormiin kantaneet ja ei tietoakaan, että pesää olisi saanut tiputettua hormissa alaspäin. Pakko se oli oksa kerrallaan purkaa ylä kautta pois.