Rakenna joulukuusi selkääsi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Joulupuu on rakennettu... jne.

Komean joulukuusen saat selkääsi esimerkiksi alataljassa puristaen niin, että kahvan vietäessä alavatsan kohdalle nostat rintaa ylös ja vedät latsit yhteen. Purista lujaa hetken aikaa ja vie liike latseilla takaisin. Kuva 1.

Toinen hyvä liike on ristikkäistaljassa istuen niin, että viet kahvat yläviistosta kohti alaviistoa puristaen myös latseja rajusti yhteen. Tee vikana liikkeenä ja piiitkiä sarjoja poltetta hakien. Kuva 2.

Eiköhän ne joulukuuset saada kesään mennessä rakennettua!:)

Liitteet

• Joulukuusi selässä.webp
    Joulukuusi selässä.webp
    29,8 KB · Katsottu: 1 258
  • Back training.webp
    Back training.webp
    20,8 KB · Katsottu: 1 487
Bisley sanoi:
ou christmastree, ou christmastreee...nanananaa-naa-naa-naa....huoh alkaa jo väsyttää kello on paljon..:hyper:

Tuollainen olo mulle tulee, kun yrittää "rakentaa joulukuusta selkäänsä":D ! Perskeles, kun oot komiassa kunnossa jo dieetin tässä vaiheessa - yritän ottaa sun kondista kiinni:whip: . Pelkään vaan, että mun vähät laihat lihatkin lähtee, ja joulukuusen sijasta paistaa Kultsan valot selästä läpi...

ironteme sanoi:
Tuollainen olo mulle tulee, kun yrittää "rakentaa joulukuusta selkäänsä":D ! Perskeles, kun oot komiassa kunnossa jo dieetin tässä vaiheessa - yritän ottaa sun kondista kiinni:whip: . Pelkään vaan, että mun vähät laihat lihatkin lähtee, ja joulukuusen sijasta paistaa Kultsan valot selästä läpi...

Heh. Yleisö näkee sun selkärangan kun osut spottiin, joka loistaa takaapäin.:)

Rakensin 10 vuotta selkää. Joulukuusi kannettiin jo pihalle ennen uuttavuotta.
Rakennetaan uusi taas 5 vuoden päästä.
(nimim. kiipeilyä 12 vuotta lähes jokapäivä)
Tykkäsin kuusesta....hmm...jaksaakohan odottaa vielä 5vuotta.

fake edit: Ei mun kuusi nyt ihan noin iso ainakaan ollu mitä noissa kuvissa :worship:

Tuo ylätaljasta tehtävä juttu pitää testata. Jossakin siitä jo aikaisemmin oli juttua, mutta jäi kokeilematta silloin. Viimeiseksi liikkeeksi varmasti just passeli.

Bisley sanoi:
Toinen hyvä liike on ristikkäistaljassa istuen niin, että viet kahvat yläviistosta kohti alaviistoa puristaen myös latseja rajusti yhteen. Tee vikana liikkeenä ja piiitkiä sarjoja poltetta hakien. Kuva 2.

Just heräsin ja tulin pakkikselle takas nukkumaan, mutta meni jotenkin ohi tuo ristikkäistaljassa tehtävä liike. Siis täh!? Pakko saada nopee vastaus, koska yhdeltä alkaa selkäreeni! :whip:

Ylätaljaliike eristää tosiaan hyvin. Pitää ottaa taas jossain vaiheessa ohjelmistoon mutta yritetään ensin saada vähän lihaakin selkään.

Ja muistakaa selkäliikkeissä. Lapoja ei pidä vetää yhteen jos latseja treenataan. Tomi muistaakseni kirjoitti joskus virheellisesti "lavat liikkumaan". Lapoja vetää yhteen trapeziuksen alemmat osat, ei latsit. Eli jos latseille rasitusta haluaa, niin niitä lapoja ei ole tarvis veivata, latsit supistuu muutenkin. Eri asia on sitten jos haluaa kokonaisvaltaisen liikkeen, sillä trapsit ovat osa selkää.

Gdane sanoi:
Olikos sulla virhe vai sekoiletkos aamutuimaan kö puhe taisi olla ristitaljasta...

Sekoilin vain, rititaljaa tarkotin, eli sitä kakkoskuvassa olevaa liikettä.

Ja tossa ylätaljassa toimii se mielikuva, että vetää niitä kyynerpäitä alas ja kädet vain on koukut, eli ei siinä kannata lapoja miettiä kuten Mike sanoi. Menee turhaksi säätämiseksi vain.

Mike sanoi:
Ja muistakaa selkäliikkeissä. Lapoja ei pidä vetää yhteen jos latseja treenataan. Tomi muistaakseni kirjoitti joskus virheellisesti "lavat liikkumaan". Lapoja vetää yhteen trapeziuksen alemmat osat, ei latsit. Eli jos latseille rasitusta haluaa, niin niitä lapoja ei ole tarvis veivata, latsit supistuu muutenkin. Eri asia on sitten jos haluaa kokonaisvaltaisen liikkeen, sillä trapsit ovat osa selkää.
Juuri näin. Latsien tehtävä on tehdä aivan muuta kuin vetää lapoja yhteen.

Tota selkää ristikkäistaljassa on tosiaan aivan hyvä ottaa. Liike tulee luontevammasta kulmasta selän liikkuvuuden kannalta, kädet eivät jää "tielle" ja on näin helpompi puristaa latseilla ja vähän muullakin selällä. Penkille istuun tai sitten vain polvilleen ristikkäistaljan keskelle ja veteleen. Itse tykkään pitää vielä pientä takanojaa ja selkää kaarella. Asentoa hiukan muuttelemalla kannattaa hakea se paras fiilis liikeradalle.

Kyynärpäitä kannattaa viedä ehkä hiukan etuviistoon niin latsit aktivoituu paremmin. Jos vetää kyynärpäät aivan taakse ja lavat yhteen niin liike käy enemmän trapsien ala ja keskiosalle niin kuin mike tuossa edellä jo sanoikin.

Eikös tuo ristikkäistaljaveto nyt ole aika marginaalinen pumppailuliike? Mikäs siinä jos toimii, mutta itse laittaisin euroni kyllä likoon perus-ylätaljaliikkeille eri kahvoilla ja oteleveyksillä sekä T-tanko/kulmasoudulle ja alataljalle.

mitä?! mä oon tehny sillä periaatteella et lavat puristetaan ihan sikana yhteen. :O
eikö se siti olekaa hyvä liike selälle? prkl ku tuol faQs ki oli et lavat liikkumaan ja selkä kasvuun tai jtsp

AKV sanoi:
Eikös tuo ristikkäistaljaveto nyt ole aika marginaalinen pumppailuliike? Mikäs siinä jos toimii, mutta itse laittaisin euroni kyllä likoon perus-ylätaljaliikkeille eri kahvoilla ja oteleveyksillä sekä T-tanko/kulmasoudulle ja alataljalle.
Käsittääkseni tässä on tuotu esille että sopii hyvin tehtäväksi vaikka treenin viimeisenä liikkeenä. Siistillä tekniikalla ja kunnon polte, keskittyy siihen lihakseen. Tekee sitten rajummin ja kokonaisvaltaisemmin silloin treenin alkupäässä soutuja ja taljaliikkeitä/leuanvetoa.

Back
Ylös Bottom