Raju väite!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slikki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä on kai yksinkertaistettu asia maallikoille. Kun syö kokoisekseen riittävästi ja monipuolisesti, niin reenihän se keskeisintä on lihaskasvun kannalta. Ja jenkeillä se tosiaan tuskin jää usein siitä syömisestä kiinni. :)

Siinä on kai yksinkertaistettu asia maallikoille. Kun syö kokoisekseen riittävästi ja monipuolisesti, niin reenihän se keskeisintä on lihaskasvun kannalta. Ja jenkeillä se tosiaan tuskin jää usein siitä syömisestä kiinni. :)

Joo samaa aattelin iteki :) Mutta tuostahan joku saattaa saada myös käsityksen, ettei tarvitse syödä lähes mitään kunhan vain treenaa lujaa ja saa unelmien vartalon koska ruualle ei ole tekemistä asian kanssa :D

Threadin nimestä aattelin, et joku "pumpattu" jenkkibodari siellä mainostaa jotain jauhoa ja vannoo ettet voi kasvaa millää muulla ku tällä.. Mut täyttä asiaahan toi oli.

Eli siis kotiruualla pärjää kunhan kalorit on plussan puolella.
Neutraaliko se oli joka sanoi että "mielestäni treeni on kehittymisessä tärkeintä ja niin se onkin" tai jotain?

Siis tottakai pärjää mutta kun videon otsikko oli Food Doesn't Grow Muscles ja minä olen ollut siinä uskossa että sillä nyt jotain tekemistä asian kanssa on :(

Siis tottakai pärjää mutta kun videon otsikko oli Food Doesn't Grow Muscles ja minä olen ollut siinä uskossa että sillä nyt jotain tekemistä asian kanssa on :(

:wall: olen siis syönyt viimeiset 4kk TURHAAN +3500kcal/pvä.. ei helvetti :eek:

Kumpa se suhde olisikin, että treenin merkitys 90% ja ravinnon 10% tuloksista. Mutta kun ei...

Nimim. Treeni ihanaa, ruuan mättäminen tuttaa.:urjo:

optimaalisintahan se kun kaikki 3 osa aluetta on kunnossa tai 4. ruoka,lepo, ravinto ja pääkoppa. mutta yksittäisistä tekijöistä reeni on tärkein. vaikka söis kuin orava, mutta reenaa kuin apina niin kehittyy. taas jos syö kuin sika ja reenaa niinkuin hiiri niin ei tapahu yhtään mitään tai no tapahtuu, läskistymistä.

optimaalisintahan se kun kaikki 3 osa aluetta on kunnossa tai 4. ruoka,lepo, ravinto ja pääkoppa. mutta yksittäisistä tekijöistä reeni on tärkein. vaikka söis kuin orava, mutta reenaa kuin apina niin kehittyy. taas jos syö kuin sika ja reenaa niinkuin hiiri niin ei tapahu yhtään mitään tai no tapahtuu, läskistymistä.

Ei alikaloreilla kehity, jos sitä tarkoitit tuolla "söis kuin orava". Ainakaan jos harjoittelee lihaskasvu mielessä. Voima kehittyy kyllä huonommallakin syömisellä.

Ei alikaloreilla kehity, jos sitä tarkoitit tuolla "söis kuin orava". Ainakaan jos harjoittelee lihaskasvu mielessä. Voima kehittyy kyllä huonommallakin syömisellä.

lue tarkemmin teksti niin ehkä tajuat mitä tarkoitin. sama ku minä alkaisin nyt sinulle vänkään ettei plus kaloreillakaan kehity jos ei treenaa. huom puhuin vain yksittäisestä tekijästä tuossa esimerkissäni ja sanoohan sen järkikin että reeni siinä on tärkein kun tavoitteena on saada lihasta/voimaa. jos esimerkiksi normaali ihminen aloittaa yhtäkkiä treenaamaan ja pitää vaikka painonsa samassa kokoajan(tai vaikka olisi miinus kaloreillakin) niin kyllähän se kroppa aika paljon sillä pelkällä reenaamisella pidemmän päälle muuttuu(lihaksikkaammaksi) vaikka kaikki muut asiat elämässä tehtäisiin tismalleen samanlain kuin ennen puntin aloittamista.

No kuunnelkaa nyt edes tuo kysymys mihin se äijä vastaa. Jos irrottaa sitä lopputuubaa tuosta asiayhteydestä pois niin kai tuosta voi väärän kuvan saada. Kyllä mä uskon, että jokainen palikka tällä alalla (jopa tuo äijä) tietää ravinnon merkityksen kehitykselle.

Tuossa on juuri se perimmäinen järkipuhe tuotu esiin. Treenaaminen on se tärkein osa-alue ja jos et treenaa kunnolla ja oikein niin aivan turha hifistellä kalkkuna grammojen kanssa tai ostaa glutaa siinä luulossa, että sillä lihakset kasvaa.

Ja kuten toolate tuossa sanoi niin kokonaisuus ratkaisee. Eli älkää irrottako vastausta tai sen osaa erikseen sillä sehän liittyy kovin painokkaasti esitettyyn kysymykseen.

Perusasiat kunnossa niin sitten vasta on syytä alkaa hifistelemään jos siihen löytyy halua.

EDIT- Siis poistaakseni nyt tämän tekopyhyyden maun niin kyllä minä olen ollut taipuvainen samaan eli hifistelyn makuun ilman perusasioiden kohtaamista. Onneksi siitä selvisi nopeasti järkipuheella pois. :)

Ihan kiinnostavia videoita. Paljon hauskempaa kattoo videota ku lukee kirjaa :D

Ihmetyttää vähän ton äijän puheet dieettaamisesta. Eli ei ole väliä mitä syö, kunhan syö vähemmän kuin mitä kuluttaa. Oon äskettäin lukenu kirjoja jotka nimenomaan puhuu tuota väitettä vastaan (a calorie is not a calorie). Eli kehosi laihtuu rasvavarastoista, söit sitten terveellisesti tai ainoastaan sokeria. Ei oteta ollenkaan huomioon aineenvaihdunnan säätelyä tai insuliinin merkitystä.

Mitä ootte mieltä?

Kysymyshän kuului jotenkin näin: "vaikuttaako jokin spesifinen ruokavalio lihaksien kasvuun". Vastaaja olisi voinut kyllä jollain tavoin paremmin perustella vastaustaan, koska tuosta yhdestä videosta saa sellaisen käsityksen, että banaani päivässä riittää, kunhan treenaa hapoille ja suoritus nousee ja pelkästään tämä fakta riittää lihasmassan kasvuun :)

Kysymyshän kuului jotenkin näin: "vaikuttaako jokin spesifinen ruokavalio lihaksien kasvuun". Vastaaja olisi voinut kyllä jollain tavoin paremmin perustella vastaustaan, koska tuosta yhdestä videosta saa sellaisen käsityksen, että banaani päivässä riittää, kunhan treenaa hapoille ja suoritus nousee ja pelkästään tämä fakta riittää lihasmassan kasvuun :)
Niin, kysymyshän oli siitä, että voiko jokin tietty ruoka-aine vaikuttaa lihaksien kasvua nopeuttavasti. Toki setä olisi voinut pitää 40h luennon suht kattavasti aiheesta "Minkä verran, mitä, milloin ja miten, pitää syödä, jotta lihakseni kasvavat?" Silloin ehkä tuo kommenttien määrä youtubessakin olisi ollut pienempi, kun kaikkien ei tarvitsisi kasvattaa virtuaalipippeliään epäolennaisuuksilla. Lisäksi kun huomioidaan se, että keskivertojenkin kiinnostus videoon ja vastaanottokyky informaatiolle säilyy keskimäärin viisi sekuntia, niin tuossakin on minuutin verran turhaa selitystä. Tuosta ei kuitenkaan ollut kysymys, vaan siitä, että voisiko henkilö joka syö jo jossain määrin järkevästi, nopeuttaa lihaskasvuaan. Oletuksena siis se, että ei haluta tahallaan ymmärtää väärin.

Eipä ainakaan mun maailmaa muuttanu millään lailla tuo video. Tuun treenaamaan kovaa ja syömään hyvin tästä edespäinkin (paitsi dieetillä:jahas: )

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom