SUPERCARB 1kg -40%

Raju painonnousu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nat3
  • Aloitettu Aloitettu
prode

pitosta.. hh 150 p.200 r.80 suunnilleen noin. Ja joo syön suht puhtaasti,ja kaikkia ruokia monipuolisesti.
Taas jälleen kerran lekuriin tänään.. johonki munuaisten ultraääneen.. :(

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ajattelin enemmän ihan ruoka-aineita :)

Hoida nyt tuo lääkärijuttu kuntoon ensiksi. Jos sieltä ei mitään ratkaisuehdotusta löydy, niin kokeilisin jotain tällaista, varsin turvallista säätöä.

Pienennä proteiinin määrä 120 g:n tai allekin. Jaa se tasaisesti päivälle, useaan pieneen annokseen. Tilalle rasvaa, niin että kokonaisenergiamäärä ei pienene.
Huolehdi kivennäisten saannista - etenkin kun on näin lämmintä. Natriumintarpeesi voi olla jopa kohollaan tuon ADH:n takia.
Jos proteiinin vähentäminen antaa vähänkään positiivista vastinetta kehossasi, kokeile myös lempeää happolisää. Puolikkaan sitruunan mehu osana ateriaa, tai aterian alle shottina. Voit myös kokeilla suolahappo- tai suolahappo + ruoasulatuentsyymivalmistetta (esim. Solgar) - mutta varovasti.
Kokeile myös maitohappobakteereita. Kannattaa ostaa kapselimuodossa, sellaisia, jotka menevät vatsalaukun läpi ehjinä - ja mahdollisimman paljon maitohappobakteereita per kapseli. Myös glutamiini voi tukea suoliston eheytymistä.

Voimia sinulle! Ole lempeä itsellesi, kehosi yrittää ehjääntyä parhaansa mukaan.

Noista ruoka-aineista vielä. Kannattaa seurailla hieman,mitkä ruoka-aineet lisää sitä turvotusta, kauhean suolaisia ruokia ei kannata syödä. Itsellä ainakin juustot yks pahimpia,samoin suolaiset leivän päällyset. Hiilaripitoisista myös pasta&leipä pahimmat,riisi ja kaura ei niinkään. Nuiden välttäminen on kyllä mulla ainakin laskenut turvotusta&maha pysynyt aisoissa,ei turpoa palloksi. Voimia täältäkin,toivottavasti mitään vakavampaa ei löydy noista kokeista!

Mullakin on sama juttu tullut Microgynonien kanssa ja päällä on ilmeisesti myös jonkinlainen ylirasitustila.

Laitoin enemmän tuonne e-pilleri-ketjuun.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
syötkö öljyä?itekki olin pari vuotta alipainosena, söin kyllä ja paljon mutta söin vaan terveellisiä ruokia, ei sokeria, vehnää eikä rasvaa,joista suurin virhe oli rasvan pois jättäminen.olin jo tosi kuiva ja sisäelimet rupes tekee tenää ku joutuin säännöllisin ajoin sairaalaan mahakipujen takia..joille ei löytyny selitystä.kaikki luuli etten syöny mitään..sitten eräs joulu ku rupes jo niin vituttaa ku kuulin joka suunnalta että syö tyttö ruokaa niin aloitin lihotus kuurin,söin suklaata jonku 20kiloa ja muuten samalla lailla ettei rasvaa ja vehnää..paino nousi äkkiä ja ajattelin että jos nyt kelpais ja yritin lopetella taas suklaan syöntiä..mutta mahavaivat sentään loppu..

nyt yritän tässä kiinteytellä itteä,siis en mikään lihava ole ja puntteja oon nostanu koko ajan mukava kun on jaksanu tehä asioita ja saa nukuttua paremmin ja kuukautisetki taas ruvennu joten kuten pelaamaan mutta vasta kun älysin ruveta syömään tuota öljyä!!!!alunperin vaikka paino nousi suklaan syönnin myötä niin menkat ei alkanu vuoteen ja kävin lääkärissä eikä ne mitään osannu sanoa ku että tulee ne sieltä joskus..hormonit ei oikein auttanu koska estrogeeniä oli kuulemma liikaakin. mutta pelkään etten ovuloi vieläkään vaikka olen saanut painon pysäytettyä tähän 57-60kiloon koska lasta ei kuulu vieläkään..pari vuotta yritetty. mutta jospa se joskus tulisi..mutta pääpointti tosiaan se että tällä hetkellä kuitenkin tyytyväinen itseen ja mieli parempi kuin silloin alipainoisena ja lihaksia oon saanu kans kiitettävästi vaikka löysääkin on, mutta siitä tosiaan yritän nyt vähän kiiinteytyä..ja harmittaa vaan miksi tuli elettyä tuolla tavalla koska varmaan oon sekottanu aineenvaihduntani ja hormoonini jotenkin koska tuntuu tosiaan että mikään syöminen ei riitä että pitää ittensä aina vetää ihan pinkeäksi ja sotkettua hormoni toiminta.

ja kiitokset miehelleni että kesti minua kaikki nämä vuodet ja jaksaa edelleen kehua kauniiksi :) vaikken sitä olekkaan aina..

No perkele..

Monien ihmeellisten oireiden takana oli :ASPARTAAMIMYRKYTYS!!!!

Elikkä olen siis maustanut rahkat sillä,syönyt läkeroleja,ja lightlimuja tolkuttoman paljon,koska keho koukuttuu siihen..
(kroppa varastoi aspartaamin rasvasoluihin,laskee serotoniinia,sekä aiheuttaa hormonihäiriöitä)
En yhtään ihmettete miksi valmentajat kieltävät tämän kisojen lähestyessä..
Joo eli aspartaamista saa siis oikeasti myrkytyksen.

Oireita joita minulla oli painonnousun lisäksi: alaripset lähti, pakkoliikkeet, univaikeudet, selluliitti, jatkuva nälkä, jalkojen sykkiminen yms. eristäytyminen, 10+kg turpoaminen...
Nyt ollut ilman aspartaamia noin kuukauden ja paino laskee kiltisti 0,5kg viikossa.
Kaikki paniikkioireet yms kadonneet, ja hikikin on ruvennut treenatessa tulla.
Olen nyt rajulla detoxilla,ja nämä myrkyt pitäisi postua kusemisen muodossa noin 2 kk aikana+ kaikki pöhö .
Että varoitan vaan.. lukekaapa aspartaamin haitoista .
Oli niin kamala kevät kaikkine oireineen.

Onko kenelläkään vinkkejä miten saan nyt kropan tomimaan ja miten nyt edetä,sillä kroppa ja aineenvaihdunta ihan tukossa vielä.Mitä ravintoaineita kannattaa syödä jotta puhdistuisi paremmin?
Kaloreita laskin koska luulin pitkään että mennään plussalla,ja lihoaminen johtui siitä.. (tiputin siis rankasti 1400kcal:iin)
ja lihoaminen vaan jatkui.
Sh:taustalla vaikeata tietää miten pitäisi toimia kun ei oikein kropan signaaleihin luota.
Nyt siis pitäisi saada energiaa enemmän, sillä treenaan 4 kertaa vkossa,ja ratsastan joka päivä paitsi yksi lepo.
Nyt kun se aspartaami ei ole tekemässä nälkäsignaaleita kokoajan niin tuntuu turhalta syödä,eli kohta keho laskee kulutusta kun en tosian tiedä mikä on nälkää .
anteeksi avautuminen,mutta ajattelin vain varoittaa miten VOI käydä. :)

Hui, aikamoinen stoori! Kaikkea sitä voikaan tapahtua...:wtf: Itse lopetin myös light-limujen juonnin n. kuukausi sitten, ihan vaan kun paino jumitti ja ajattelin että jos niillä kuitenkin joku vaikutus on. Ei ollut, mutten enää kyllä aio aloittaa uudestaan! Onneksi sait selvyyden tilaan, ja olet paranemaan päin! Tsemppiä! :)

Aika hurjan kuuloista! Ihan mielenkiinnosta, millaisilla määrillä keinomakeutettuja ruokia jouduit tuohon tilaan? Litroittain light-limuja päivässä?

Mulla on kans aspartaamille herkkyyttä. Huomaa lieviä vaikutuksia jo yhdestä puolenlitran limupullosta. Kai tuokin on henkilöstä kiinni kuka kestää enemmän, kuka vähemmän ja jotkut ei lainkaan? nat3:n kannattaa kyllä pysyä kaukana noista, hurjat oireet. Muaki kiinnostaa paljon nat3lla loppujen lopuksi päivässä meni aspartaami tuotteita?

Itsekin olen huomannut ettei päivittäinen aspartaamin käyttö sovi mulle. Satunnainen light-limu ei aiheuta mitään oireita, mutta jos päivittäin syö jotain makeutettua niin tulee huono olo. Joskus vuosia sitten söin aina aamupalaksi vähäkalorista mehukeittoa puuron kanssa kunnes jouduin lopettamaan etovan olon vuoksi. Nyt pelkkä ajatus noista mehukeitoista kuvottaa.

Oireita joita minulla oli painonnousun lisäksi: alaripset lähti, pakkoliikkeet, univaikeudet, selluliitti, jatkuva nälkä, jalkojen sykkiminen yms. eristäytyminen, 10+kg turpoaminen...
-----
Sh:taustalla vaikeata tietää miten pitäisi toimia kun ei oikein kropan signaaleihin luota.
Nyt siis pitäisi saada energiaa enemmän, sillä treenaan 4 kertaa vkossa,ja ratsastan joka päivä paitsi yksi lepo.
Nyt kun se aspartaami ei ole tekemässä nälkäsignaaleita kokoajan niin tuntuu turhalta syödä,eli kohta keho laskee kulutusta kun en tosian tiedä mikä on nälkää .
anteeksi avautuminen,mutta ajattelin vain varoittaa miten VOI käydä. :)
Liikuntaa tulee hieman liikaa syömishäiriötaustaa ajatellen. Jos ratsastustakin on päivittäin niin muuta pitäisi ehdottomasti keventää, jollei määrästä voi sentään tinkiä. Nälkäsignaalien sekoilun voi osittain selittää kovan liikkumistahdin vaikutuksella sekä syömishäiriötaustalla. Luultavasti kehollasi on myös paljon puutostiloja, heikentynyt suoliston kunto ja vatsahappotaso. Tiedän, että on vaikea luottaa kehoonsa vaikeiden kokemusten jälkeen, mutta on tärkeää alkaa korjata suhdettaan siihen niin pian kuin on mahdollista ja niin kauan kun keho vielä tekee edes jonkinlaista yhteistyötä kanssasi. Jännä juttu, että syömishäiriö-ihmiset ovat usein kovia stressinarkkareita joilla on tapana polttaa itsensä loppuun. Se on surullista... Usein tällaiset ihmiset heräävät todellisuuteen vasta sitten kun keho on todella pahassa kunnossa ja hormonaalisesti uupunut.

Pitää muuten kertoa myös omasta aspartaamikokemuksesta. Minullakin siis syömishäiriötausta ja käytin yhdessä vaiheessa sairaushistoriaani paljon aspartaamia ja nimenomaan aspartaamijauhetta. Tämän jakson aikana kehossani ilmeni myös kaltaisiasi kummallisia oireita. Vaikka olin alle 40 kiloinen, suonikas ja rasvaton luuviulu, niin jalkoihini alkoi ilmestyä valtavia turvonneita kohtia ja pohkeissa oli jonkinlaista selluliitin tapaista muhkuraa (joka näkyi aivan puristelematta). Voin kertoa, että tämä näytti erittäin kummalliselta yhdistettynä tikkujalkoihin ja käsiin ja riutuneeseen olemukseen, vähän kuin olisivat olleet jotain epämuodostumia. Lisäksi, omenavartaloon taipuvaisena minulla ei koskaan ole ollut tapana kerätä rasvaa tai selluliittiä jalkoihin. Tajusin pian, että oireet johtuivat aspartaamista kun luin keskustelua aspartaamijauheiden sivuvaikutuksista. Lopetin heti jauheen ja kaiken aspartaamin käytön ja parissa, kolmessa kuukaudessa epämuodostumat katosivat. ONNEKSI.

Kukaan ei saa minua enää koskaan käyttämään mitään missä on aspartaamia. On varmaan aivan helvetinmoista myrkkyä. Kammottavaa, että tuollaista jauhetta saa edes myydä suoraan kuluttajille. Uskon, että aspartaami metaboloituu jotenkin haitallisesti kehossa ja keho varastoi sitä rasvasoluihin.

Riippuu ratsastuksesta ja muun liikunnan intensiteetistä tuleeko liikaa liikuntaa vai. Puolentoista tunnin kouluratsastusvalmennus on järkyttävän rankkaa kesäkuumalla, mutta maastossa kävely tosi kevyttä. Ja sitten kaikki siltä väliltä. Jos tuohon viikottaiseen ratsastusohjelmaan kuuluu myös kevyitä treenejä (joita hevosenkin takia pitäisi olla - just esim kevyt käyntimaasto tai maastakäsittelyä), niin sitten ok jos on muutakin treeniä 4 x viikossa.

Itsellä tulee myös 6 x viikossa ratsastus (joista n 2 hyvin kevyitä ja 2 hyvin raskasta ja 2 siltä väliltä). Lisäksi tulee 3 x viikossa muuta liikuntaa (punttia ja juoksua) sekä yritän jaksaa myös joogailla usein.

kiitos kannustuksista.

Joo siis jos ehrmanneja meni 3,+marjat nii valehtelematta 3 lusikkaa hermesetasta per purkki+ puuroon sitä meni yms yms.. + läkeroleja 2 askia, ja limua sen 1,5l.

Mitä liikuntaan tulee. omia nuoria hevosia on 2 joten siitä en oikeen voi tinkiä.Ja pidän tunteja iltaisin joten seison 3h jokatapauksessa+ nostelen esteitä yms.

Joo tosiaan.. mulla muhkuroita oikeen urakalla, ja ne näkyy ilman että niitä puristaa. jaloissa ,käsissä yms, ja silti timmi mikä ei sovi kuvaan :D.
Miten nopeasti se sitten poistui sinulla jolla oli niitä kuoppia pohkeissa?

On tää aikamoista ollut.. ja toivon että elimistö osaa korjata vahingon enkä jää vetiseksi selluliittiseksi :)

Suositut

Back
Ylös Bottom