Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Itse pioneeri rukin käynneenä täytyy kyllä noille erikoisrajajääkäreille nostaa hattua. Vaikka meilläkin oli mielestäni muutama todella raskas harjoitus ja marssi, niin ei kyllä yllä lähellekkään noitten tasolle, ainakin olen telkkarin välityksellä saannut sen kuvan...

Itseä vähän nyt jälkikäteen harmittaa kun oli niin huono kuva tuosta intti touhusta ennen sinne lähtemistä. Tarkoitus oli saada jollakin keinolla B-parerit ja päästä sieltä pois puolella vuodella. Muutaman päivän oltuani intissä huomasin että tämähän on ihan kiva paikka ja ajattelin sitten kokeilla mihin asti rahkeet riittää. Kotiuduin sitten reservin ali-luutnanttina ja ihan tyytyväinen olen tuohonkin...
Jos nyt uudestaan joutuisin inttiin, niin kokeilisin päästä laskuvarjojääkäriksi tai erikoisrajajääkäriksi, sukeltajaksi ei rahkeet riittäisi.

Mielestäni kaikin puolin mukava tv-sarja ja innolla odotan seuraavaa jaksoa:5:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, eiköhän se lentäjä-argumenttikin tullut mukaan :D

Jatketaan nyt sitten vähän OT-linjalla, mutta tuossa olis muuten taistelusukeltajistakin sarja, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Tuli katsottua ja ihan mielenkiintoiselta vaikutti sekin, vaikken SUKiin aiokaan hakea :) Taistelulentäjistä tuli kans sarja Yle:ltä, mutta jaksojen katseluaika taisi mennä jo umpeen Yle Areenassa.
http://video.google.com/videoplay?docid=2140240883993961183#docid=-6868773346476996088

Omasta mielestä on vaikea lähteä vertailemaan esim. Taistelusukeltajia ja erikoisrajajääkäreitä. Lajinahan uinti/sukellus ja esim juoksu on niin eri lajit ettei niitä oikee voi vertailla. Molemmissa tarvii niin erilaisia ominaisuuksia että vertailu on aika turhaa.

ja muistakaa nyt että sitten kun ootte 30v ja 2 lasta ja taiteilette työn/perheen/oman ajan kanssa muistelette kaiholla inttiaikaa; aikataulu laadittu +/- 20min tarkkuudella, ruoka tulee pöytään/pakkiin saa olla kaltaistensa seurassa...
nauttikaa palveluksestanne älkääkä menkö sinne kuljetuskomppaniaan, jos ette ole sen tyyppinen joka siellä jaksaa lonnia päivät pitkät älkääkä toisinpäin, eli jos ei hirveemmi nappaa ni älkää menkö mihinkään paikkaan mihin isoisä/isä teidät haluaa...nauttikaa!!!ja asennetta peliin...

Hieman offtopicia.

Miksi täällä mollataan kuljettajia / huoltoa? Itsellä oli samat ajatukset huollosta, mutta kun siirryin sinne palvelemaan MT-AU:na muuttui minulla käsitys täysin. Esimerkiksi leirit, eihän me paljon sykitty mutta kun joku onneton jääkäri sössii tekansa kanssa, lähtee huollon kunnossapito-osasto ajasta riippumatta auttamaan tätä onnetonta jääkäriä joka ei itse osaa korjata telakuorma-autoaan. Moni ei varmasti käsitäkään, miten paljo huolto tekee hommia linjojen takana, vaikka he eivät itse suoraan tulitoimintaan osallistukaan. Normaalilla nurmiporalla alkaa olla huoltoa ikävä kun ollaan muutama päivä sodittu, vihollinen pyrkii tulemaan läpi linjoista ja ammukset alkaa olemaan loppu. Tykistöllä sama homma, ei ne putket paljoa laula jollei joku olisi roudaamassa heille ammuksia. Sissit, Erkkajääkärit yms ovatkin sitten aivan eri juttu, heidän on tultava toimeen sillä mitä heillä on, mutta sotatilanteessa huolto ja muut joukkoyksiköt toimisivat yhdessä, muodostaen tiiviin kokonaisuuden, (jossa yhdenkin lenkin katkeaminen vaikuttaa radikaalisti muihin) jääkärit etulinjassa taistellen ja huolto linjojen takana tekemässä omaa hommaansa.

Ja älkää tulkitko tätä viestiä väärin, yleisesti ottaen kuljettajilla/huollolla fyysinen koulutus on huomattavasti helpompaa kuin muilla ja tämän viestin tarkoitus olikin vain selventää tuota huollon toimintaa suuremmassa kokonaiskuvassa.

Takaisin topiciin.

Varmaankin huoltoa jaksetaan mollata sen keveyden takia, mutta tottahan se on, että jos huolto ei toimisi/ei olisi, niin ei sitä sotaa silloin kyllä voitettaisikaan.

Yllättävän rennolta vaikuttaa meno ns. "muodollisen kurin" suhteen, ei paljoa näköjään tarvitse herroitella ja kantapäitä yhteen paukutella. Ihan mielenkiintoinen sarja kyllä on.

Yllättävän rennolta vaikuttaa meno ns. "muodollisen kurin" suhteen, ei paljoa näköjään tarvitse herroitella ja kantapäitä yhteen paukutella. Ihan mielenkiintoinen sarja kyllä on.

tiivis paikka ja henki tekevät varmasti osaksi tuon..ei tuolla tartte yliherroitella ym...eri asia sitten palveluspaikat jossa pyykinvaihtoa odotellaan se 2,5h nurmikolla istuen, siinä nyt on aikaa vaikka sulkeiset pitää ja lippaanvetoharjoituksetkin...
kouluttajat tietävät varusmiesten olevan valiosakkia ja toisinpäin; ei siinä tartte sitten senkummemmin herroitella..perusherroittelut tietysti ja käytössäännöt...

Onko kelläkään tietoa kuinka tarkka ne on näön suhteen erj -koulutuksessa, kun mulla pari vuotta kumpikin silmä 0,8 ja on tainnut heiketä siitä lähtien.

"Näön tarkkuus vähintään 0,7 kummassakin silmässä ilman silmälaseja, silmälasien käyttö ei ole suotavaa."
Tuossa kaikki mitä täällä tuosta sanotaan. Silmälasien kanssakin tuonne kuulemani mukaan voi päästä.

Joo, kun itsellä olisi motivaatiota lähteä kovempaan koulutukseen, kun kuntopohja on hyvällä mallilla. Olisi tarkoitus mennä vuoden päästä kesällä. By the way onko ketään muuta yrittämässä silloin?

^ Ja täällä :)

Ensisijaisesti koitan päästä varjolla hyppäämään, mutta immola on myös ihan yhtäläilla vaihtoehto minulle ollut jo pidempään. Haen Uttiin ensisijaisesti, koska asun lähempänä Uttia, vaikkei sekään kovin lähellä meikäläistä ole ;)

Kysymys teille jo Immolassa palvelleille:
Millaista liikuntakoulutusta Immolassa on, onko erikseen liikuntakoulutusta vai tapahtuuko se marssien ja muun koulutuksen yhteydessä "automaattisesti".

On sitä aina silloin tällöin, mutta suurin vastuu on taistelijalla itsellään pitää yllä kuntoaan. Aika vähän loppujen lopuksi on päiväohjelmaan merkitty liikuntaa, lukuunottamatta aamuliikuntoja.

Voihan prkl taas unehtu kattooooo:curs::wall::jahas:

Oon kattonu kaks ekaa jaksoa ja sen jälkeen en oo muistanu kattoo vaikka on ollu tarkotus joka kerta.

Saatana

Hei!
Itsellä on aikomuksena mennä Erjkr pääsykokeisiin 2012. Haluaisin tietää että minkälaisessa "Cooper-kunnossa" olette itse tuonne testeihin mennyt? Tiedän että sielä on paljon muutakin testiä kuin juoksu, mutta itsellä tuo juoksu on ehkä heikoin osa-alue. Ja minkälaisella juoksutreenillä tuota cooperia kannattaisi lähteä kohentamaan? Aloitin vähän aikaa sitte treenauksen ja tällä hetkellä juoksen 3x viikossa n 45min - 1h lenkkejä.. ja pari kertaa salilla, onko hyvä :) ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom