Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Noni, kakkosjaksosta kommentteja?

Noniin, nythän tuossa alettiin näkemään jo vähän sitä toimintaakin. Nuo köydellä laskeutumiset näytti ainakin ihan hauskalta :D

Miten muuten vaikutti vähän siltä, että kaikki sisällepäässeet ois jotain teku opiskelijoita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Köysilaskeutumiskurssit ovat yhtiä parhaita kursseja mitä tuolla on. Aivan mahtavaa heilauttaa itsensä ikkunasta sisään köyden varassa.

Teku opiskelijoita :D? Suurin osa siellä on lukiosta/amiksesta suoraan tulleita, jotkut ovat tehneet muutakin ennen inttiä. 25v on jo aika pappa tuolla porukassa. ;)

No siis meinasin sitä, kun niissä haastatteluissa puhuivat odottavista opiskelupaikoistaan. :D Eikö järkeenkäyvemmältä kuulostaisi käytännönläheisempien tyyppien suosiminen, kun kyseessä on kuitenkin sissitouhu?

Ylen sivuilta bongasin nopeasti ainakin nämä:

"Antti Immonen, 20, Mikkeli - Imatra - Tampere
Opiskelen Teknillisessä yliopistossa biotekniikkaa, mutta aion hakea kesällä Lääketieteelliseen.”

"Antti Karjalainen, 21, Nurmes - Imatra - Espoo
Opiskelen Aalto-yliopistossa sähköfysiikkaa. Kai minusta jonkinlainen tutkijankuvatus on tulossa.”

Eihän muutama haastattelu tietenkään kovin kattavaa kuvaa anna koko komppaniasta, mutta kummastelinpa nyt vaan :D

Täält ilmoittautuu yks 25v pappa sisään päässeeks :D

Pisteitä sain omien laskujen mukaan about 26 fyysisistä, mistä johtuen vähän yllätyin et pääsin sisään.
Ku lueskellu muiden pistemääriä..
Ilmeisesti muuten meni sit paremmin.

Isolla sykkeellä!

Onko kellään valituksitulleella silmälaseja?

Täältä löytyy yks silmävammainen :D Pikkasen jännitti juuri noitten lasien takia sisäänpääsy, mut ei ne kai sit kovin paljoo vaikuttanu, kun sain kai jonku 39p testeist ja haastattelut sun muut meni kans ihan hyvin. Onko muita sisäänpäässeitä lasipaita? :D

Mikä muuten on keskeyttämisprosentti erikoisrajajääkäreissä?
Kuulin juttua, että kaksi noista kuudesta ohjelmassa esiintyvästä jannusta lopettaisi kesken.

Ja jos tiedätte niin kiinnostaisi, mikä on keskeytyksien syy, ei selviä koulutuksesta/testeistä, haluaa itse lähteä vai joutuu vamman tms. takia jättämään leikin kesken?

Omalta kurssiltani putosi muistaakseni 12 pois. Alussa lähti muutamia omasta tahdostaan, mutta paljon lähti myös vammojen takia. Polvet taisivat yleisimmin hajota. Ja yksi taisi tipahtaa pois, koska ei läpäissyt erikoisrajajääkärin testiä.

Kaksi "päähenkilöä" tosiaan lähtee kesken pois, mutta ketkä? Se selviää katsomalla ;).

Omalta kurssiltani putosi muistaakseni 12 pois. Alussa lähti muutamia omasta tahdostaan, mutta paljon lähti myös vammojen takia. Polvet taisivat yleisimmin hajota. Ja yksi taisi tipahtaa pois, koska ei läpäissyt erikoisrajajääkärin testiä.

Kaksi "päähenkilöä" tosiaan lähtee kesken pois, mutta ketkä? Se selviää katsomalla ;).

Oletkos muuten joku noista päähenkilöistä?
Onko tämä erikoisrajajääkäritesti tuossa ensi jaksossa oleva Jukajärven(tms.)marssi?

Itse olen alkanut vakavasti harkitsemaan varusmiespalvelusta erikoisrajajääkärinä, mutta mietityttää vain sieltä MPKK:hon pääseminen kun se RUK olisi ihan hyvä olla suoritettuna enkä usko, että itse olisin se parhaimmiston parhaimmisto joka sieltä RUKkiin pääsisi. Itsellä kun on tuossa sisään pääsemisessä ihan tarpeeksi tekemistä, olen täysin paska juoksemaan ja samoin uimaan - kuntotestin muut osat kyllä luonnistuisivat jo nyt aika hyvin. Mieltä on painanut samoin, entä jos ei pääsekkään sisään tai joutuu keskeyttämään palveluksen jostain syystä. Motivaatio voisi pudota aika lähelle nollaa ja MPKK haaveet siinä samalla.

Mutta mutta on vielä reilusti yli vuosi aikaa miettiä asiaa. Yksi tuttu, joka on Puolustusvoimilla töissä kyllä suositteli hakemaan LJK:hon tai Immolaan jos vähänkään varusmiespalvelukselta jotain haluaa..

Onko tämä erikoisrajajääkäritesti tuossa ensi jaksossa oleva Jukajärven(tms.)marssi?

Itse olen alkanut vakavasti harkitsemaan varusmiespalvelusta erikoisrajajääkärinä, mutta mietityttää vain sieltä MPKK:hon pääseminen kun se RUK olisi ihan hyvä olla suoritettuna enkä usko, että itse olisin se parhaimmiston parhaimmisto joka sieltä RUKkiin pääsisi. Itsellä kun on tuossa sisään pääsemisessä ihan tarpeeksi tekemistä, olen täysin paska juoksemaan ja samoin uimaan - kuntotestin muut osat kyllä luonnistuisivat jo nyt aika hyvin. Mieltä on painanut samoin, entä jos ei pääsekkään sisään tai joutuu keskeyttämään palveluksen jostain syystä. Motivaatio voisi pudota aika lähelle nollaa ja MPKK haaveet siinä samalla.

Mutta mutta on vielä reilusti yli vuosi aikaa miettiä asiaa. Yksi tuttu, joka on Puolustusvoimilla töissä kyllä suositteli hakemaan LJK:hon tai Immolaan jos vähänkään varusmiespalvelukselta jotain haluaa..

En kerro kuka olen, koska haluan säilyttää jonkinlaisen anonymiteettini täällä netissä.

Jukajärven marssi on yksi "pakko suorittaa" testeistä. Marssin läpäisseille annetaan sissihavu palkinnoksi. Muistaakseni ruskeaa barettia ei voi saada jos ei ole suorittanut Jukajärven marssia hyväksytysti. Hyväksytyllä tarkoitan, että se pitää suorittaa alle 8h. Erikoisrajajääkärin testi on sitten erikseen.

Tuosta MPKK:sta voisin sanoa sen verran, että meidänkin kurssilta sinne pääsi ainakin kaksi pelkällä aliupseerikoulutuksella. Saattoi olla enemmänkin, mutta kaksi tyyppiä nyt tuli yhtäkkiä mieleen. Vaikken tuosta MPKK:sta sen enempää tiedäkkään, niin uskaltaisin väittää, että erikoisjoukkotaustasta olisi paljonkin hyötyä MPKK:n pyrkiessä.

Itse kyllä suosittelen hakemaan LJK:n ja/tai ERIKRJK:n. Aivan varmasti hyötyä enemmän, kuin normaalina nurmiporana olemisesta. Eikä se loppujen lopuksi ole kuin vuosi, joka sielä palvellaan, niin hyvä ottaa siitäkin ilo irti.

Mutta mutta on vielä reilusti yli vuosi aikaa miettiä asiaa. Yksi tuttu, joka on Puolustusvoimilla töissä kyllä suositteli hakemaan LJK:hon tai Immolaan jos vähänkään varusmiespalvelukselta jotain haluaa..[/QUOT
Maksimipisteet Ruk:sta muistaaksesni 35 ja AUK:sta 25. Tottahan 10 pinnaakin tiukassa paikassa on jo paljon, mutta jos saa kerättyä lähelle maksimipisteitä AUK:stakinon jo hyvissä asemissa itse hakua varten. Kokonaispisteet muodostuvat lisäksi yo-todistuksen arvosanoista, soveltuvuuskokeesta ym. yhteensä reilut 100 pistettä on jaossa.

Mikä muuten on keskeyttämisprosentti erikoisrajajääkäreissä?
Kuulin juttua, että kaksi noista kuudesta ohjelmassa esiintyvästä jannusta lopettaisi kesken.

Ja jos tiedätte niin kiinnostaisi, mikä on keskeytyksien syy, ei selviä koulutuksesta/testeistä, haluaa itse lähteä vai joutuu vamman tms. takia jättämään leikin kesken?

Itse kuullut sellaista juttua että -09 erästä olisi joku lähtenyt peräti sivariin asti, kun ei armeijameininki miellyttänytkään parin viikon jälkeen:D

Kiitoksia nopeista vastauksista.
Olen oikeastaan päättänyt, että alan nyt treenaamaan tuonne pääsykokeisiin.
Nyt kun tiet sulavat niin pitää alkaa harjoitella tuota juoksua ihan kunnolla - olisi ihan hyvä taito muutenkin - olen miettinyt vähän jos menisi johonkin juoksukouluun, kun niitä tässä keväällä alkaa olemaan. Tavoitteena juosta lukion toisella luokalla eli ensi syksynä yli 3000m coopperissa, samalla saisi kirjallisen todistuksen juostusta testistä liitteeksi hakemukseen.

Jos en erkkariksi tai LJK:hon pääse niin tuskin olisin sopiva MPKK:honkaan.
Eräs kaveri, joka on nyt Vekaralla kertoi, että ei olisi uskonut niin hölmöjä äijiä löytyvänkään mitä on siellä tavannut.

Varusmiespalveluksessa varmastikin auttaisi, jos muu porukka on myös motivoitunutta eikä vain paskaa hommaa, mutta pakko käydä asenteella.
Koulussa ainakin pätee tämä. Yläasteella ei oikein opiskelu napannut kun ei napannut muitakaan, mutta nyt lukiossa numerot ovat parantuneet huomattavasti ja opiskeluintokin ihan eri kun on jonkinlaisia tavoitteita tulevaisuuden suhteen.

Itse kuullut sellaista juttua että -09 erästä olisi joku lähtenyt peräti sivariin asti, kun ei armeijameininki miellyttänytkään parin viikon jälkeen:D

Joo tuo oli justii sielä 3. kurssilla. Kiva toisia kohtaan, jotka on vitusti tehny töitä, mutta eivät siltikään pääseet sisään. Sitten tälläiset tyypit vie paikan ja lähtee parin viikon päästä sivariin.

Joo tuo oli justii sielä 3. kurssilla. Kiva toisia kohtaan, jotka on vitusti tehny töitä, mutta eivät siltikään pääseet sisään. Sitten tälläiset tyypit vie paikan ja lähtee parin viikon päästä sivariin.

Aika hölmöltähän toi tuntuu, et hakee Erik.Rjk tai LJK ja sit painelee sivariin, kun kasetti ei kestäkään. Oisivat voineet painua vekaran kautta sinne sivariin :p

Tuosta MPKK:sta voisin sanoa sen verran, että meidänkin kurssilta sinne pääsi ainakin kaksi pelkällä aliupseerikoulutuksella. Saattoi olla enemmänkin, mutta kaksi tyyppiä nyt tuli yhtäkkiä mieleen. Vaikken tuosta MPKK:sta sen enempää tiedäkkään, niin uskaltaisin väittää, että erikoisjoukkotaustasta olisi paljonkin hyötyä MPKK:n pyrkiessä.

Itse kyllä suosittelen hakemaan LJK:n ja/tai ERIKRJK:n. Aivan varmasti hyötyä enemmän, kuin normaalina nurmiporana olemisesta. Eikä se loppujen lopuksi ole kuin vuosi, joka sielä palvellaan, niin hyvä ottaa siitäkin ilo irti.

Pakko kompata tätä. Itse palvelin kakkoskurssilla ja omista inttikavereista kaiketi 5 on tällä hetkellä MPKK:ssa, kaikki aliupseereita kotiutuessaan. Ja on vielä yksi joka pyrki ja pääsi sisään muttei sitten aloittanutkaan koulua. En ole kuullut että joku kurssikavereistani olisi pyrkinyt kadikseen eikä päässyt sisään. Tämä ei tietysti tarkoita ettei niin olisi käynyt, mutta pointti oli se, että kyllä tämän koulutuksen käyneenä on hyvät mahikset kadikseen, oli reservin upseeri tai ei.

Ja ihan muistakin syistä voin suositella koulutusta erittäin lämpimästi. Jää varmasti mieleen yhtenä elämän parhaista vuosista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom