Oletkos muuten joku noista päähenkilöistä?
Onko tämä erikoisrajajääkäritesti tuossa ensi jaksossa oleva Jukajärven(tms.)marssi?
Itse olen alkanut vakavasti harkitsemaan varusmiespalvelusta erikoisrajajääkärinä, mutta mietityttää vain sieltä MPKK:hon pääseminen kun se RUK olisi ihan hyvä olla suoritettuna enkä usko, että itse olisin se parhaimmiston parhaimmisto joka sieltä RUKkiin pääsisi. Itsellä kun on tuossa sisään pääsemisessä ihan tarpeeksi tekemistä, olen täysin paska juoksemaan ja samoin uimaan - kuntotestin muut osat kyllä luonnistuisivat jo nyt aika hyvin. Mieltä on painanut samoin, entä jos ei pääsekkään sisään tai joutuu keskeyttämään palveluksen jostain syystä. Motivaatio voisi pudota aika lähelle nollaa ja MPKK haaveet siinä samalla.
Mutta mutta on vielä reilusti yli vuosi aikaa miettiä asiaa. Yksi tuttu, joka on Puolustusvoimilla töissä kyllä suositteli hakemaan LJK:hon tai Immolaan jos vähänkään varusmiespalvelukselta jotain haluaa..[/QUOT
Maksimipisteet Ruk:sta muistaaksesni 35 ja AUK:sta 25. Tottahan 10 pinnaakin tiukassa paikassa on jo paljon, mutta jos saa kerättyä lähelle maksimipisteitä AUK:stakinon jo hyvissä asemissa itse hakua varten. Kokonaispisteet muodostuvat lisäksi yo-todistuksen arvosanoista, soveltuvuuskokeesta ym. yhteensä reilut 100 pistettä on jaossa.