Päätin itekin hakea ErikRJ:ksi heti, kun Utista tuli hylkäys. Kiitos siis teille, jotka LJK-ketjussa informoitte kyseisestä paikasta, kun en tästä ollut ennen edes kuullut. Viime torstaina jäi reenit reenaamatta lähinnä hylkäyksen takia, joka verotti pahasti mun joulukuun reenitavotteesta joka on 31(+) harjotusta. Nyt joulukuussa oon vähentäny kuntosalilla käyntiä reippaasti, käyn ehkä kerran viikossa. Myös "normilenkit" on poistunu ohjelmasta(mulla normilenkki on 5-7km ilman kiloja), palautumislenkkejä lukuunottamatta.
Tilalle on tullu uinti: pyöräilen noin 3 kertaa viikossa hallille(6km suunta), jossa uin kilsan ja harjottelen tekniikoita. Krooli on nopeempi, mutta siinä väsyy helpommin. Testeissä on luultavasti niin paljon yritystä mukana, että vedän kroolilla ja täysii. Aikaa 200 metrille ei oo vielä kokeiltu, ainakaan kunnolla. Sit pyöräillään takas. Lenkillä käyn toki, mutta nyt painojen kanssa tai intervallille. Vatsoja, leukoja, selkiä ja punnerruksia teen yleensä ennen ja jälkeen lenkin, niitä ei kuitenkaan lasketa harjoituksiks tuohon tavotteeseen.
Soitin myös tonne Erikoisjääkärikomppaniaan, kun panikoin lääkärintodistuksen kanssa(taas). Kyselin samalla muutamia muita juttuja: kaikki tässä ketjussa puhuu, että paikka on pieni ja kaikki tuntee kaikki. Paikkoja erikoisrajajääkärikoulutukseen on noin 70. Kysyin myös fyysisistä testeistä, siitä että putoaako pois pelistä, jos saa jostain 0 pistettä. Ei putoa. Se herra, kenen kanssa jutustelin, ainakin oli sitä mieltä. Muistutti kuitenkin, että ei sitä hyvällä katota jos omistaa niinkin hyvin jossain lajissa, mutta ei putoa pois. Juoksussahan ei silti armoa anneta, kun pisteet putoaa nollille jos aika ylittää sen 14.30. Siihen, jos johonkin, kannattaa siis panostaa.
Luulisin ja toivoisin, että siellä on jonkinlaista heko-koulutusta. Onhan se ihan eritelty koulutuksen sisältöön, siirtymämenetelmäkoulutuksen luulis sisältävän heko-koulutusta. Ei ehkä paljoa, mutta kuuluuhan se jokasen erikoisjääkärin koulutukseen.
Kutsut tulee (muistaakseni) tammikuun puolivälissä. Tsemppiä reeneihin ja hyvää joulua!