Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
No niin, Terve tuloa mukaan Vmoth!

Hienoa saada myös pohojoosen miähiä mukaan ;) Tosiaankin kannattaa kaikkien kyllä totutella siihen rinkan kanssa pelleilyyn. Muistan kun ne erikoisrajajääkärit kertoivat, että niillä oli 42km pitkä maastomarssi jossa oli aikaraja. Hommaa ei helpottanut se, että taakkaa oli jokaisella 20kg+rynkky. Jos nyt oikein muistan niin nopein (joka saikin sitkeän sissin palkinnon tms.) veti hurjat pohjat, reilu 4 tuntia. Kyllä itselläni taitaa tuollaiset ajat jäädä ihan vain haaveeksi, mutta kaikkeni tulen kyllä antamaan!!!! :P

BTW, kuinkas moni meinaa RUK:n hakea tuolla? Kuulin semmosta, että kaikki jotka sinne nyt sisällä olevista meni, katuu päätöstään ankarasti. Kuulemma aika pyllystä oli RUK niillä. Kaikki olis mennyt tukiase-linjalle jos jälkeen päin olisi saanut päättää. Tai näin ainakin minulle siellä Immolassa puhuttiin. Korjatkaa arvon erkkarit toki kun tän luette! :)

:offtopic:

Immolassa todellakin on käytössä täysin typerä ratkaisu, jossa RU-miehet lähtevät Haminaan 14 viikoksi? En kyllä käsitä, että mikä järki tässä on takana?

Uskoisin, että yrittävät muuttaa tätä tulevaisuudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse uskon myös, että myöhemmin myös kyseiseen koulutukseen tulee oma RU-koulutus. Kyseessä taitaa vaan olla pieniä kasvukipuja, jotka uusi koulutus käy läpi... En odottanutkaan, että ekalla kerralla kaikki menisi nappiin...

Nyt täytyy lähtee lenkille--> (armotonta piiskausta vielä tää pari kuukautta!!!)

Mutulla veikkaisin että RUK on se teoriapitoisin vaihtoehto erikoistua, joten voi vähän kismitellä kun tukiase pojat lähtee tunneiksi paukuttamaan radalle ja sut lukitaan siksi aikaa auditorioon :)

Itsellä mielessä lääkintä, josta voisi ihan muuten olla hyötyä (vahvasti epäillen tosin) elämässä, ja RUK.

Eikö muka komppania järjestä omaa reserviupseerikoulutusta? Jossain luin että näin ois. Voi tosiaan olla että siihen ei olla vielä ihan ehditty kun ensimmäinen kurssi menossa.

Immolassa todellakin on käytössä täysin typerä ratkaisu, jossa RU-miehet lähtevät Haminaan 14 viikoksi? En kyllä käsitä, että mikä järki tässä on takana?

No, mutta tämähän on ihan loisto paikka!
Ketä muita ilmoittautuu pyrkimään immolaan testeihin helmikuussa?

:offtopic:

TYPERÄ?? :hyper:
Suomen parhaat kouluttajat löytyvät Haminasta.

TYPERÄ?? :hyper:
Suomen parhaat kouluttajat löytyvät Haminasta.

Sorry, olisi pitänyt avata mielipidettäni hieman enemmän. Ei ollut tarkoitus provoilla.

Erikoisrajajääkärikomppanian koulutustavotteiden valossa Hamina on huono ratkaisu. Tämän takia siitä on luovuttu Utissa. Sukeltajilla taasen koko RU-linja on jätetty väliin. Eri tavoitteet, eri RU-koulutus.

Eli Haminan koulutus on varmasti hyvää ja kavereiltani olen kuullut sen olleen heidän palveluksensa parasta aikaa.

Ite ainakin saatan lähteä RUK:kiin kun ois tavotteena päästä maanpuolustuskorkeakouluun ja sieltä erikoistua rajalle hommiin.

Sorry, olisi pitänyt avata mielipidettäni hieman enemmän. Ei ollut tarkoitus provoilla.

Erikoisrajajääkärikomppanian koulutustavotteiden valossa Hamina on huono ratkaisu. Tämän takia siitä on luovuttu Utissa. Sukeltajilla taasen koko RU-linja on jätetty väliin. Eri tavoitteet, eri RU-koulutus.

Eli Haminan koulutus on varmasti hyvää ja kavereiltani olen kuullut sen olleen heidän palveluksensa parasta aikaa.

Se että on tittelin edessä sana "erikois" ei tarkoita sitä olisi mistään kovin erikoisesta kyse. Hassua että inttiä käymättömät arvostelevat sitä miten koulutus järjestetään. Ylimielistä...

Se että on tittelin edessä sana "erikois" ei tarkoita sitä olisi mistään kovin erikoisesta kyse. Hassua että inttiä käymättömät arvostelevat sitä miten koulutus järjestetään. Ylimielistä...

Niin, Utissa tuli heilahdettua pari vuotta sitten ja koulutuksena erikoisjääkäriryhmän johtaja / varajohtaja. Eli kyllä minä jotakin tästä aiheesta tiedän.

Lue ajatuksella läpi se edellinen viestini ja jätetään ne palkokasvit rauhaan.

Joo nyt tää näyttää taas kohta menevän siihen "erikoisrajajääkärit ei oo erikoisjoukko...plääplääplää" joten kaikkien on parasta varmaa unohtaa mistä äsken keskustelimme :)

Niin, Utissa tuli heilahdettua pari vuotta sitten ja koulutuksena erikoisjääkäriryhmän johtaja / varajohtaja. Eli kyllä minä jotakin tästä aiheesta tiedän.

Lue ajatuksella läpi se edellinen viestini ja jätetään ne palkokasvit rauhaan.
Ok. Antaako tämä sinulle pätevyyden arvostella sitä miten asiat Immolassa hoidetaan?
Tiedätkö sen sisällön täysin? (en tarkoita näitä mainoslauseita, joilla teinejä sinne houkutellaan)

edit: Anteeksi tämä hieman provosoiva sävy :)

Itse ainakin kyllä uskon ne mitä tällä hetkellä sisällä olevat erkkarit puhui siellä testeissä mun kanssa. Kun en siellä immolassa fyysisiä suorittanut niin oli koko päivä aikaa jutella niiden kanssa. Ja sen verran voin sanoa, että kyllä se toiminta eroaa aika paljonkin muista palveluspaikoista, joihin "joudutaan", kun taas immolaan "päästään". Toivottavasti ymmärsitte...

Mutta valaiseppa Bateman hieman sitten, että mistä sä oot tietos saanut, kerta niin paljon itse tiedät ;)

Ok. Antaako tämä sinulle pätevyyden arvostella sitä miten asiat Immolassa hoidetaan?
Tiedätkö sen sisällön täysin? (en tarkoita näitä mainoslauseita, joilla teinejä sinne houkutellaan)

edit: Anteeksi tämä hieman provosoiva sävy :)

Jossain määrin kyllä. Koulutuksen sisältö sekä sen luonne on minulla aika hyvin tiedossa. Sen perusteella voin sanoa, että oma RU-linja olisi paras vaihtoehto. Ja tämän uskon toteutuvan Immolassakin lähivuosina.

Minkäslaista treeniä porukka aikoo vetää nyt viel tän pari kuukautta?

Itte ajattelin, että peruskunto lenkkeilyy jatkan ihan normisti ja sit viel kerran viikossa tosi pitkä (20-30km) kävelylenkki rinkan kanssa... Taakkaa vois olla joku parikyt kiloo

Varmaan samanlaista linjaa kanssa, lenkkiä ja pitkiä rinkan kaa kävelyitä ja sit kun rupee tottumaan rinkkaan niin vois koittaa vähän jo hölkätä sen kanssa. Puntilla täytyy kans käydä muutaman kerran viikossa, käsiin ja ylävartaloon voimaa ja kestävyyttä.

Palvelukseenastumismääräys tuli tänään. Nyt sinne Immolaan ollaan sitten ihan oikeasti menossa :D

Ihan jees heittää Sodankylän Jääkäriprikaatin paperit syrjään. Vaikka ei sekään olisi paha paikka ollut palvella vaan ihan päinvastoin reipasta pohjoisen kyytiä olisivat varmasti tarjonneet. Lyhyempi matkakin kuin rajalle. Junan luulisi tulevan tutuksi ensi vuonna ainakin. Valintakokeista matka kesti 11 tuntia ja vaati neljä junanvaihtoa.

Se kuitenki kestetään mikä on haettu ja pyydetty. Omasta näkökulmasta oon tulossa sinne etelän aurinkoon ;)

Tänne ei vielä postia ole tullut... Tosin mulle sanottiin, että voi mennä jopa viikkoja!

Ei tässä kyllä hirveästi aikaa ole kun rupeaa miettimään. Noin 2 kuukautta. Enää ei kuntoakaan hirveästi kerkee nostamaan. Lähinnä täytyy vaan koittaa säilyttää suht. hyvä kunto :P

Kävin tänään salilla ja sen jälkee tuskallisella intervalli-lenkillä. Tuossa pururadalla 5km niin, että alamäet reipasta kävelyä, tasasella suht. kovaa hölkkää, ja ylämäet niin lujaa kun jaloista irtosi. Ylämäkiä olikin enemmän kuin muistin, ja osa todella jyrkkiä/pitkiä joten haponsietoa lähinnä tuli treenattua. Peruskuntoa ei niinkään tuollaiset lenkit edesauta, ja käsittääkseni nimenomaan pitkäkestoista, matala sykkeistä treeniä tulee olemaan ensi vuonna todella paljon! :S Kivunsietoa kylläkin varmaan on hyvä treenata, ja sitä tuo ylämäkien rempominen juuri onkin. Voi meinaan olla muutaman kerran ensi kesänä tilanne, että kroppa haluaisi luovuttaa, mutta luonto ei anna periksi joten on vain purtava sitä huulta :D

Milläs mielellä porukka oottaa koulutusta? Jännittääkö? Hirvittääkö? Pelottaako? Ootatteko jo innolla vai jäisittekö mieluummin kotiin? :P Itte ainakin ihan mielenkiinnolla odotan heinäkuuta ja välillä kyllä vähän hirvittää kun kuulee/lukee juttuja, joita tuleva vuosi saattaa pitää sisällään... Mutta periksi ei anneta missään vaiheessa! Kun sinne asti ollaan jo päästy niin sitten täytyy kyllä puristaa koko vuosi! Jos luovuttaa kerran, luovuttaa aina...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom