"Rahtaus" - Topicci Pakkiksen rahtareille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lumbago

Iron Fist
Liittynyt
24.2.2004
Viestejä
1 755
Ikä
38
Kaupunki
Kouvola
Jos on ihan paska idea, poistakaa.

Mut ihan villi veikkaus, että tääl ois muitaki rekkakuskei kun meikä ?
Eli vois rahtiporukka keskustella keskenään täs topicis.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uuh meikä on kuulunu tähän jaloon ammattikuntaan jo 7vuotta, nyt neljä viimeistä vuotta oon ajanu puoliperävaunu rekkaa:rock: Nestekaasupulloja kuskailen eli ADR-luvat löytyy takataskusta:dance:
 
Meikäläinen kuuluu tähän ammattikuntaan, olen ollut alalla jo kohta 15 vuotta. Pari vuotta olen ollut yrittäjä.
 
täältäkin löytyy yksi kappale rahtareita
 
Dodii, alkaa pyörii homma ;)
Ite oon vuoden verran vasta rullannu noilla.

Alotin homman firmassa nimeltä Transvision, täys paska firma. Lupailtii et pääsee ajaa puolikast ja ajoin 3kk jakelukatiskaa ( http://irc-galleria.net/view.php?nick=lumbago&image_id=67456821 ). Semmosella kiireellä et hätäsee ehti kusel käydä.

Vaihoin lennosta Transpointille ajamaan, parempi firma. Kärryy lupailtii perää, välil sen sitte saiki, mut suurin osa kuorma-autol ajoo lähialueel. http://irc-galleria.net/view.php?nick=lumbago&image_id=69939764 semmosta. Rupes vituttaa homma ku lupailtii ja lupailtii, ja mitää ei tehty asioitten etee. Ainasel syötöl tuputettii ylitöitä. Otin loparit ja olin kuukauden kotoon venyttääs esaa, ja ettiis hommii. Tykkään ajaa pitkää matkaa, rekalla, koska korttiki on ni mitä turhaa ajelee jollain Jakeluautol tai kuormuril ?

Nykynen työkalu on sitte tossa. http://irc-galleria.net/view.php?nick=lumbago&image_id=80628249 Ihan on hyvää hommaa.
Ajetaa Kouvolasta (Terminaalilta) Janakkalaan, puretaa palautukset ja lastataa auto. Lähetää kuskaamaa Lidleihi rojut. Yleensä Heinola - Kuusankoski - Kouvola - Anjalankoski lidlit ja sitte kotii. Ei tuu ylitöitä. Eli tekee ton homman, ja kotia. Työaika on aika joustava, eli lähet sitte ku lähet, teet homman ja pois. Auto kulkee 6 päivää viikos, seisoo la ilta/su ilta terminaalilla. Lennosta vaihto, eli kun edellinen kuski tulee niin seuraavan on tarkotus lähteä samantien menemää. Yleensä vaihot on illal siin 19-21:00 välis ja aamusin about 7-9:00 välillä.

Tosin huomenissa lähden siinä about 19:00 liikenteeseen jos auto on tullut huollosta siihen mennessä. Toinen auto ajaa päivän niin saan tuon sitten kun otan sen.. Riippuu tosiaan tuosta kauan menee, eli perälauta poistetaan ja kontin ovien lukot korjataan.
 
Auto kulkee 6 päivää viikos, seisoo la ilta/su ilta terminaalilla. Lennosta vaihto, eli kun edellinen kuski tulee niin seuraavan on tarkotus lähteä samantien menemää. Yleensä vaihot on illal siin 19-21:00 välis ja aamusin about 7-9:00 välillä.

Eli jotain 12 tunnin päivää teet?
 
Helppo laskee jos about : 10-12h/päivä / 4 päivää viikos.
TES:in mukanen Tuntipalkka täysperäl on 11.56e/tunti, sit iltalisät ja/tai yötyölisät siihe päälle. En muista kuorma-auto palkkoi enkä puoliperävaunu.

Sehän toki riippuu ihan firmastaki et onko siel TES:in mukaset palkat vai jotain muuta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On muuten kivasti kilpailtu piloille tuo autohomma näin yrittäjän näkökulmasta. Rahtiauton pitäminen ei todellakaan ole kannattavaa jos kuski sitä ajaa ja jos itse ajaa yrittäjänä niin silloinkin käteen jää heikosti. Plussana tietenkin se että töitä riittänee. Hulluinta on kuitenkin se että 150000€ yhdistelmän tuntihinta keskimäärin vähemmän kuin perus raksajampan tuntihinta... ja mikä parasta sen raksajampan työkalut maksaa (rippuu hommasta) 1000 - 20000€... Jatkuva polttoaineen kallistuminen kyllä kuoppaa vielä monia kuljetusalan yrityksiä koska eivät raukat pysty asiakkaiden painostuksesta korottamaan hintojaan. Sinänsä tietenkin kummallista että koko Suomen toimivuus lepää maantiekuljetusten varassa ja jos se yhtäkkiä loppuisi olisi seuraukset olisivat "mielenkiintoiset". :thumbs:
 
Rekkakorttia ajan kokoajan ja toivottavasti ennen juhannusta on kortti taskussa.
Kyllä se rekan ajaminen houkuttelisi, mutta olis noita muitakin töitä.
Alan miehet varmaan osaavat sanoa onko kuljetusalalla mahdollista tehdä miestyön laskutuksena keikkahommia silloin tällöin?
 
Tulipa tuossa sitte 14.5 Tuntinen päivä. Normaalist saan alle 10 tuntii vetästyy ton setin.

No kaikki meni alkuu hyvin. Ei mitää ongelmii. 18:45 starttas auto Kouvolasta kohti Janakkalaa, siitä sitte Kausalan Teboilin kautta ja kello oli n. 20:50 kun Janakkalaan pääsin.

Eihän siinä, paperit tiskille ja uudet tilalle. Kuorman purku, kello oli n. 22:00. Sitte siitä lastaamaa kuivatuotteet ja sitten tuoretuotteet kärryyn. No sen jälkeen toki auto täyteen ja kello olikin 23:20, paperit taas tiskille nimmareiden hakua varten, postit mukaan (Lidleihin.. lähetyslistaa yms niissä kuorissa) ja menoksi. 23:30.

Pääsinpä sitte Riihimäen ohi ja siitä, melkein Hollolaan asti (n. 2-3km päähän). Sytty vaan akun valo kojetauluu ja rupes akusta Volttilukemat pienenemään niin perkeleellistä vauhtia.
Kello oli jotakuinki 00:30 ja autohan sitte sippas sinne. Akut purkaantu ja rupes huutamaa Jarrunohjausyksiköstä että pysähdy. Pysähyin siis ja ei startannu enää, kesti kyl pysähtyminenki tovin ku ei ollu jarruja oikein.

Soittelin siinä sitte pomoille et mitäs vittua nyt jne. Soitettii päivystävälle Volvohuollolle, eihän siinä sitte menny ku n. 3 tuntii että se tuli paikalle, totes että laturin hihna poikki, kun ilmastoinnin kompura oli leikannu kiinni. Siitä sitte Riihimäelle volvo truck centerille kattomaa onko sielä hihnaa, jolla voi ohittaa ilmastoinnin kompuran, 1 löyty, ja oikeanlainen.. Onneks. Viiden maissa sitte pääs jatkamaa matkaa kohti heinolaa. Loppu meniki sitte normaalisti... Mitä ny parit maitorullakot oli vittu karannu sidonnoist ja kyllä vitutti kerätä.
 
Mulla oli tänään mielenkiintoinen perävaunun katsastus kun, konttorilla piti jarrusovitus tehdä niin katsastussedän tietokone meni rikki ja katsastus jäi tekemättä. On se kumma kun ei konttorilla ole varakonetta, vaikka katsastus maksaa n. 150 euroa.
 
En todellakaan ole rahtari, mutta kun tämän ketjun luin, niin huomasin, etten kiinnitä laisinkaan mitenkään huomiota näihin rekkakuskeihin tai autoihin. Joten mennyt koko ammattikunta ohitse. Kun tulee rekka, niin yleensä aina sitä vaihtaa kaistaa ja ainoa missio on vain mennä ohitse, siinä ne jurnuttelee motareilla ja kaupungeissa muiden seassa kuin haamut omassa ulottuvuudessaan. Jotenkin tuli nyt semmoinen kysymys mieleen, että miten vitussa noin isot rekat ovat itseasiassa aika huomaamattomia? Veikeä fiilis, hienoja miehiä ja naisia kaikki.
 
Zone-sarja -42%
Jotenkin tuli nyt semmoinen kysymys mieleen, että miten vitussa noin isot rekat ovat itseasiassa aika huomaamattomia?

Ainoa vastaus minkä keksii toho, tai jotain sinnepäin ees. Oisko niin, että ku niit menee ihan vitusti joka päivä, se on niin ylein näky, ettei siihe osaa ees kiinnittää huomioo. Kuten esim pikkupoikaan jos näki ni oli ihmeissää "ooh, rekka :O". Toiseksee kuskit osaa ajaa, ei oo tientukkona tms.

Kiihtyyhän ne toki hitaast ja kaikil on armoton kiire ohi, rekka on olevinaa niin eessä, ettei voi kiihyttää siin takaan. Esim Lahes näkee aina, kaikki painaa sairaal kiireel ohi siinä alkupuolel, mut kun siinä ite ajelee, sulla on vitusti vastuuta sen kokosen murkulan kans ja joudut ennakoimaa liikentees, ni siel loppuvaihees henkilöautot on törttöilly jo niin pahastee et ite vetää rekal ohitte, vaikka alkupuolel noita autoi ei ees enää näkyny, kun ne ohitti.

Vähä sama kun esim kaupas käynti. Meet sinne ja otat purkin maitoo. Simppeliä. Mut kukaa ei mieti, kuinka helvetin kova vaiva siin on ekaan nähty, ennen ku se on siel kaupas. Itte ku ajaa nyt elintarvikkeit kauppoihi ni tietää asian. Ihmiset onnelliseen nukkuu kotoon et saa aamul sen yhen maidon, rekkakuski on tehny jonkuu 12h hommii yön aikaan vaan sen takia, että se tulee sinne kauppoihi. En tosin tiiä miten tota voi verrata ees koko asiaa :D No eniveis, ihan sama, pistetää sen piikkii et heräsin just ja ajatus ei kulje normaalist ;)
 
Tulipa tuossa sitte 14.5 Tuntinen päivä. Normaalist saan alle 10 tuntii vetästyy ton setin.

No kaikki meni alkuu hyvin. Ei mitää ongelmii. 18:45 starttas auto Kouvolasta kohti Janakkalaa, siitä sitte Kausalan Teboilin kautta ja kello oli n. 20:50 kun Janakkalaan pääsin.

Eihän siinä, paperit tiskille ja uudet tilalle. Kuorman purku, kello oli n. 22:00. Sitte siitä lastaamaa kuivatuotteet ja sitten tuoretuotteet kärryyn. No sen jälkeen toki auto täyteen ja kello olikin 23:20, paperit taas tiskille nimmareiden hakua varten, postit mukaan (Lidleihin.. lähetyslistaa yms niissä kuorissa) ja menoksi. 23:30.

Pääsinpä sitte Riihimäen ohi ja siitä, melkein Hollolaan asti (n. 2-3km päähän). Sytty vaan akun valo kojetauluu ja rupes akusta Volttilukemat pienenemään niin perkeleellistä vauhtia.
Kello oli jotakuinki 00:30 ja autohan sitte sippas sinne. Akut purkaantu ja rupes huutamaa Jarrunohjausyksiköstä että pysähdy. Pysähyin siis ja ei startannu enää, kesti kyl pysähtyminenki tovin ku ei ollu jarruja oikein.

Soittelin siinä sitte pomoille et mitäs vittua nyt jne. Soitettii päivystävälle Volvohuollolle, eihän siinä sitte menny ku n. 3 tuntii että se tuli paikalle, totes että laturin hihna poikki, kun ilmastoinnin kompura oli leikannu kiinni. Siitä sitte Riihimäelle volvo truck centerille kattomaa onko sielä hihnaa, jolla voi ohittaa ilmastoinnin kompuran, 1 löyty, ja oikeanlainen.. Onneks. Viiden maissa sitte pääs jatkamaa matkaa kohti heinolaa. Loppu meniki sitte normaalisti... Mitä ny parit maitorullakot oli vittu karannu sidonnoist ja kyllä vitutti kerätä.

Viime tiistaina mul oli kans peruslenkki Kangasala-Pirkkala-Lempäälä-Akaa-Valkeakoski. Kaasupullojen kuskausta huoltsikoille ja teollisuuteen, aamusti lähdin Ruutanan shelliltä kohti Pirkkalaa ja huomasin et vittu tää auto ei jaksa vetää, rupesin kattomaan mittareita ja huomasin ku jarrupaineet laskee pikkuhiljaa.
Sain ajettuu linja-auto pysäkille ja auto hyytyi siihen mennessä täysin, Kemmi huuleen ja ulos kattomaan et missä vika, perävaunusta kuului ihan vitullinen suhina. Vähä vattaa sisään ja auton alle katsomaan miltä näyttää, sieltä oli jolu letku irronnu ja jarrupaineet karkas luontoon.
Soitin kuljetus Poussan huoltomiehelle ja kerroin tilanteen, muutama tunti odotteluu ja kaveri paikelle klemmareiden kera. Letku takas oikeeseen osoitteeseen ja asian mukainen klemmari kyytipojaksi ja vika korjattu. Sit miljoonaa kohti Pirkkalaa ja tarkotuksena oli saada karannutta aikatauluu kiinni, mut paskat se mitään onnistunu ku kaasupulloja menee lämpimän vapun johdosta ihan saatanasti. No Vajaa 18tuntii siin tuli lusittuu ja noin kaks askii meni röökii, mut näin se joskus menee:dance:
 
No Vajaa 18tuntii siin tuli lusittuu ja noin kaks askii meni röökii, mut näin se joskus menee:dance:

Toi on totta. Tupakkaa kyl alkaa menee, varsinki jos joku asia kusee. Menee sitä kyl muutenki mut ei ihan samois mitois.

Tosiaannii yöks lähtö.. Varmaan 19:00 jos taas lähtis menee ni ois aika ajois. Volvo ollu nyt 2 päivää huollos, ajan yön, ja aamul menee taas huollettavaks. Toivottavast nyt kestää tän reissun eikä leviö taasen. Eiköhän ne siitä taas kunnon pelin saa kunnostettuu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom