rahkan syönti silloin kun läskiä muutetaan lihaksi =)

eli voiko tuota rahkaa vetää sellasen 2 purkkia päivässä hyvälläomallatunnolla, kun missiona on muuttaa kauhea määrä läskiä lihakseksi...

aina kun purkin aukaisee niin mietityttää =) olisi kiva saada selvyys..

Muuten koitan syödä vähähiilarisesti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
yhdessä ehram-rahkapurkissa on 10g hiilihydraatteja, 25g proteiinia, ja yhteensä noin 140 kilokaloria. Raejuustossa on vähemmän hiilihydraatteja, mutta hinta taas on huomattavasti korkeampi; tästä syystä olen itse pitäytynyt rahkassa.

Jos diettisi kaatuu 20 grammaan hiilihydraatteja ja 280 kilokaloriin, niin se on niitä pienimpiä ongelmia.

LÄSKI EI MUUTU LIHAKSEKSI!

ja rahka ei sisällä juuri mitään hiilaria / kaloria joten huoletta voit vetää.

koska tietämyksesi on selvästi aika heikolla pohjalla niin suosittelen tutustumaan aloittelioiden osion tärkeäksi merkittyihin threadeihin.

pallopoika sanoi:
eli voiko tuota rahkaa vetää sellasen 2 purkkia päivässä hyvälläomallatunnolla, kun missiona on muuttaa kauhea määrä läskiä lihakseksi...

aina kun purkin aukaisee niin mietityttää =) olisi kiva saada selvyys..

Muuten koitan syödä vähähiilarisesti

No jos siitä vaikka lähdelään ettei "läskiä voi muuttaa lihakseksi" elikkäs ensin on hankittava lihakset ja sit dieetattaava ylimääräinen läski pois..tai toisinpäin.

Totta helvetissä voi syödä rahkaa tuon 2 purkkia, vaikka 3 jos siltä tuntuu.
Ajatteletko että se lihottaa vai että siitä saa liikaa proteiinia vai mitä? :D

Ainakaan kummankaan edellämainituista ei pitäs olla esteenä..:kippis1:

EDIT: dääm..liian hidas :kippis1:

Seuraa kokonaiskalorimäärää kun laihdutat, sen pitäisi mielellään olla n. -500kcal (hienosti ilmaistu :)). Tottakai ravintoaineiden saannilla ja sillä mistä kalorit tulevat on merkitystä esimerkiksi hyvin voinnin kannalta, mutta periaatteessa on aivan sama mitä syö... Ns. lihottavia ruoka-aineksia ei ole olemassa. Et liho jos syöt perunan, etkä liho jos syöt karkkipussin. Ne vaan pitää laskea siihen kokonaiskalorimäärään. Se viimeinen rivi ratkaisee.

Mun mielestä kalorit ois hyvä olla n. -20% kokonaiskulutuksesta, koska jos 60kg nainen joka kuluttaa vaikka 1300kcal, vähentää 500kcal kulutuksesta, niin mennään jo vaarallisen alas kaloreissa. Eli viidesosa pois normaalista kulutuksesta niin hyvä tulee.

Kyllä kai 60kg nainen kuluttaa enemmän kuin 1300kcal?

Jotain 1500-2000?

(vaikka olikin vaan vertaus tuo postaus)

Lapo sanoi:
Kyllä kai 60kg nainen kuluttaa enemmän kuin 1300kcal?

Jotain 1500-2000?

(vaikka olikin vaan vertaus tuo postaus)

No ei kyllä todellakaan 60 kilonen nainen kuluta 2000 kilokaloria!

En kylla usko 60kg naisen paljon yli 1500kcal kuluttavan liikkumatta(ellei ny armoton kasvupyrahdys satu kohalle). Ittella varmaa jossai 2000-2200kcal paikkeilla kulutus ku painoa 77 ja ikaa 18 :o

Nyt teiltä meni juffen pointti ohi, joka siis oli että koska kulutus voi vaihdella aika paljon riippuen ihmisestä niin suhteellinen vaje on parempi kuin absoluuttinen.

Joo sanoi:
No ei kyllä todellakaan 60 kilonen nainen kuluta 2000 kilokaloria!

Höpöhöpö. Mä, 60 kiloinen nainen, oon nyt dietillä ja kalorit on tuossa 2200 paikkeilla. Hyvin sujuu dietti silti, paino putoaa sopivasti puolen kilon viikko vauhtia. Peruskulutus tän painoisella 1500-1700 veikkaisin, ja siihen sitten liikunnat päälle.

Missukka sanoi:
Höpöhöpö. Mä, 60 kiloinen nainen, oon nyt dietillä ja kalorit on tuossa 2200 paikkeilla. Hyvin sujuu dietti silti, paino putoaa sopivasti puolen kilon viikko vauhtia. Peruskulutus tän painoisella 1500-1700 veikkaisin, ja siihen sitten liikunnat päälle.

Höpöhöpö. Veikatahan aina saa, mutta 60 kiloisen naisen peruskulutus on n. 1350 kcal.

Joo sanoi:
Höpöhöpö. Veikatahan aina saa, mutta 60 kiloisen naisen peruskulutus on n. 1350 kcal.

Olisiko jotain perusteluja? Tarkoitatko peruskulutuksella "lepokulutusta" vai normaalia kulutusta ilman liikuntaa? Jos jälkimmäistä, niin muutaman kalorilaskurin ja kahden pt:n arvion mukaan kulutus olisi juuri Missukan mainitsemassa 1500 ja 1700 haarukassa. Siinä mielessä ajankohtainen asia, että vaimo aloitti pari kuukautta sitten (taas kerran ;) ) kuntosalilla käynnin ja laihdutuksen ja kokoluokka täsmää aikalailla.

Eiköhän se peruskulutus nyt hiukkasen riipu siitäkin mikä kehon koostumus on. Veikkaisin että Missukalla on _hiukan_ enenmmän lihaa kun keskiverto 60-kiloisella naisella, ja sitä kautta myös korkeampi kulutus. Lihakseton 60-kiloinen kuluttaa taatusti vähemmän kun lihaksikas.

Jep, sitä varten laitoinkin ton aika reilun haarukan. En todellakaan sitten suosittele kenellekään "aloittelijalle" laihdutusta noilla minun kaloreilla (en väitä olevani mikään erityisen lihaksikas, ja että sen takia vaan mulle soveltuisi tuo määrä, mutta liikun kyllä reippaasti enemmän kuin normikuntoilijat...). Joku ~1800 olisi varmaan sopiva...

Joon mutu-tuntumilla ei ole mitään merkitystä.

setae sanoi:
Raejuustossa on vähemmän hiilihydraatteja, mutta hinta taas on huomattavasti korkeampi; tästä syystä olen itse pitäytynyt rahkassa.
:offtopic:

Paljon tulee hintaa protsku gramalle rahkoissa. Omassa putiikissa raejuusto 400g maksaa 1,59,-

Sen voi joku samalla laskea. Ja kyllä olen laiska :D

juffe sanoi:
Mun mielestä kalorit ois hyvä olla n. -20% kokonaiskulutuksesta, koska jos 60kg nainen joka kuluttaa vaikka 1300kcal, vähentää 500kcal kulutuksesta, niin mennään jo vaarallisen alas kaloreissa. Eli viidesosa pois normaalista kulutuksesta niin hyvä tulee.

Samaa mieltä. Ja jos joku jolla on elopainoa 150 kg ja siitä suurin osa läskiä, alkaa diettaamaan, on joku -500 kcal aivan liian vähän. Eli suhteutetaan nuo kalorivajeet omaan painoon ja omaan läskin tiputustarpeeseen, eikä tuijotete tuota 500 kalorin miinusta minään ainoana totuutena.

Ja se rahka käy dieetille ihan loistavasti. Dieetillä pitää aina huomioida kokonaiskalorit, muuten ei hommasta tule yhtään mitään!

Mulle kävis kyllä kalpaten, jos tässä olotilassa (58kg/166cm) luottaisin sokeasti tohon -500 kcal vajeeseen. Tämä silloin, jos on välipäivä eli ei mitään erityistä liikuntaa. Päiväkalorini tippuisivat siihen n. 1100!! Eli yhdyn kyllä täysin edellisiin mielipiteisiin siinä, että mielummin suhteutetaan ne miinuskalorit siihen omaan kokoon. Tästä johtuen olenkin päätynyt siihen että keskityn nyt ensin keräämään sitä massaa/ lihaksia ja sen jälkeen vasta ryhdyn miinuskaloreilla diettaamaan ne lihat näkyviin.:)

Suositut

Back
Ylös Bottom