Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Aina tulee rahka lantrattua vedellä, paljon parempaa silleensä. Monesti myös sekottuu puoli kuppia kahvia purkillisee rahkaa, mukava ruskea väri ja kahvin hienoinen aromi. Näissä on huomioitava tosiaan että vatkaa rahkan kunnolla pehmeäksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rahka + Fastin diet mix-jauhetta, mä korvailen tolla aika useinkin mun aterioita jos oon laiska tekemään ruokaa eli usein:) Nam!

En voi sietää rahkaa.. mutta kun on erittäin halpa protsku lähde niin kokeilin täällä hehkutettua funlightia.50 grammaa sain syötyä 500g purkista:hyvä:
Funlight vähän paransi makua mutta silti liian kirpakkaa meikän makuun vähänkuin puollukat.
Neutraalimmaksi pitäis makua saada.. toimiskohan kaakaojauhe?

Gefiluksen kuitua sisältä mango-appelssiini mehu ja rahka sekasin, ei läheskään liian makeaa mutta ei myöskään läheskään liian kirpakkaa. Itse vedän noin 100g sitä ja mehua joukkoon oman maun mukaan ja sekasin. Aivan mahtava juoma :)

En voi sietää rahkaa.. mutta kun on erittäin halpa protsku lähde niin kokeilin täällä hehkutettua funlightia.50 grammaa sain syötyä 500g purkista:hyvä:
Funlight vähän paransi makua mutta silti liian kirpakkaa meikän makuun vähänkuin puollukat.

Lykkää steviaa sekaan. Mun aamusta ei tulis mitään ilman purkillista rahkaa, johon laitan steviaa ja kalanmaksaöljyä sekaan sekä ehkä hieman vaniljaesanssia. Steviana on joko suklaan, vaniljan tai greipin makusta. Eikä tule sokeria eikä myöskään mitään lisäainepaskaa/aspartaamia. Johan tolla funlightillä aivot reikiintyy kun on niin paljon lisäaineita :D

Oman kokemuksen perusteella nesteen (vesi/maito/muu) lisääminen auttaa kun itsellänikin alkoi tökkimään pelkkä rahka + funlight combo. Nesteellä saa rakennetta kans vähän vetelämmäks, mikä ainakin omalta osalta helpotti syömistä. Toisaalta 500g ainakin mulle on kerralla liikaa (osittain jo siksi, että 250g purkkia kohden tulee 2-3dl nestettä funlightista ja maidosta)

Oman kokemuksen perusteella nesteen (vesi/maito/muu) lisääminen auttaa kun itsellänikin alkoi tökkimään pelkkä rahka + funlight combo. Nesteellä saa rakennetta kans vähän vetelämmäks, mikä ainakin omalta osalta helpotti syömistä. Toisaalta 500g ainakin mulle on kerralla liikaa (osittain jo siksi, että 250g purkkia kohden tulee 2-3dl nestettä funlightista ja maidosta)
Liiterissä myyvät noita 500g lootia reilulla eurolla kun taas samassa puljussa valion 250g 20 senttiä kalliimpi ja vähemmän proteiinia:rolleyes:

Valion maitorahka on menny pienen mansikka Fun Lightin säestyksellä alas. Täytyy koittaa sitä Fastin 80hera vadelma/ananas kanssa.

Valion pehmeä maitorahka ja Rainbown appelsiininmakuinen light mehutiiviste. :kuola:

Liiterissä myyvät noita 500g lootia reilulla eurolla kun taas samassa puljussa valion 250g 20 senttiä kalliimpi ja vähemmän proteiinia:rolleyes:

Itse käytän Rainbowin rahkaa, jossa proteiinia 30g/250g. Tonkin voi tehdä niin, että jakaa sen ison lootan puoliksi ja syö esim. kahdessa erässä, jolloin sen luulisi säilyvän jääkaapissakin avattuna ainakin sen päivän.

Pitääkö tämmösestäkin tehdä niin helvetin monimutkaista; mulla menee yleensä rahkaa johon sotkettu hiukan fun lightia ja jos laiskottaa niin ihan raakana menee, ei siihen tartte mitään makukikkoja alkaa veistämään. Ihme neitejä täälläkin. Asia on tietty eri, jos tarkoituksena lisätä rahkan ravintoarvoja, mutta jos pelkkä maustaminen mielessä niin hohhoijaa. HC se olla pitää

250g rahka
fun light mansikka/vadelma/metsämarja
stevia
~1dl ingman rasvatonta jogurttia vanilja/banaani/mansikka-mustikka
~2rkl vaaleaa soijarouhetta
~1-2rkl tummaa soijarouhetta
~1rkl pellavansiemenrouhetta
~1rkl fazer "silmä" kaakaojauhetta

Sekaisin, pariks minsaa pakkasee niin vähän jähmettyy/rouheet pehmenee ja päälle vähäsen pähkinöitä, kaakao nibsejä, goji-marjoja, mulperi-marjoja tai mistä tykkääkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom