Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
500g Milbonaa + 1 dl kookosmaitoa == 3 välipalaa. Jos hifistelemään alkaa, niin kyytiin voi nakata marjoja, hedelmiä, leseitä, juu neim it...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa yks päivä kävi sellanen juttu, että marjat oli loppu ja rahkaa piti ottaa. Yleensä olen mustikoita käyttänyt. No jääkaapista löyty MUSTIKKAKEITTOA ja sitä lorautin hiukan rahkan sekaan, lopuksi pistin ripauksen sokeria ja samalta maistu kun mustikoidenkin kanssa. SUOSITTELEN!

Rahkaa, ananasmurskaa, banaani ja mansikoita --> blenderiin, nam!

ainii ja sekaan vähä jotai hiutaleita/leseitä, mitä nyt kaapissa sattuu olemaan

Toi varmaan pirun hyvää, täytyy testata joku kerta!:)

Itsellä tällainen köyhempi versio, eli banaani+ehrmanni --> sekaisin sauvasekottimella --> maitoa niin paljon ku mahtuu sekotuskulhoo ja taas sekasin ---> juoden alas.. Hyvää on!:rock: Joskus laitan vielä pakastemansikoita 2-4kpl..

Itse syön ehrammin tyrnimarjojen kera, kun sattuu olemaan käden ulottuvilla. Tyrnistä ei moni pidä, mutta sisältää helkutisti C-vitamiinia!

Oi niitä aikoja, kun ostin ensimmäisen Ehrmannini. Yritin syödä sitä maustamatta enkä meinannut saada koko rahkaa alas - meni varmaan puoli tuntia (kakoen ja irvistellen) että sain purkin tyhjäksi. Sen jälkeen lorauttelin sekaan aina mehukeittoa tai pilkoin banaanin, mutta jossain vaiheessa en enää jaksanut alkaa maustelemaan ja huomasin vahingossa totuttaneeni itseni mehukeiton avulla Ehrmannin taivaalliseen makuun =) Ja nyt se on mielestäni parasta ilman mitään.

Miksi teistä kaikki pitää ehrmannista ? :D mun mielestä tai mun makuun ihan liian löysää ja eikä oo ees kovin hyvää. Ite syön lidlin milbonan rahkaa, kun puolen kilon purkki on siihen euron pintaan, niin niitä tulee yleensä ostettua semmone koko loota :) Se on mun mielestä pirun hyvää ja sopivan kiinteää.. sekaan vaan mansikoita ja loraus fun lightia :P

Uhh.. banaani ja rahka..

Aikoinaan ostin Lidlistä jotain outoa ja halpaa rahkaa. Maustoin sen banaanilla ja melkein itku tuli, kun kävin mussuttamaan sitä sekotusta.

Nyt viikonloppuna kävin tuolla tukussa ja ostin muutaman purkin Ehrmannin rahkaa (0,60€/kpl). Kokeilin aluksi banaanilla ja päädyin samaan lopputulokseen kuin joskus aikaisemmin. Seuraavaksi kokeilin ananasta, joka teki rahkasta aivan mielettömän hyvää! Muuta en ole vielä kerennyt kokeilemaan, mutta ananas ainakin tasoittaa sitä rahkan hapanta ja kuivaa makua :rolleyes:

Ehrmann + Funlight, hyvä ja nopea vaihtoehto. Välillä ei kerkiä kyllä sekottamaan niitä niin menee sitten ihan "raakana".

Vois varmaan joskus ajan kanssa kokeilla jotain muutakii ;) :kuola:

normaalisti syön rahkani valion mustikkamehukeiton / ananasmurskan / piltin kera.

Joskus kun innostun, pyöräytän sauvasekoittimella rahkaa johon voi laittaa vaikka
-pilkottu banaani / marjoja / ananaspaloja
-pähkinöitä / auringonkukansiemeniä
-maca-jauhetta
-leseitä / kaurahiutaleita
-maitoa
-(jogurttia / mehukeittoa )

Kyllä vähän jotain makua siinä pitää olla, ihan "raakana" ei kyllä laskis ainakaan kokonainen Ehrmannin purkki.

Aamulla joskus jos on kiire:
1x rahkaa 250g
1x HeVi tms hedelmä-vihannes shotti
1-2x pussipuuroja (Esim. Rainbow omena-kaneli)
1 Rkl rypsäriä, nam!

Melko terveellistä vielä!

Välipaloina:
1x rahkaa 250g
3-4rkl vehnäleseitä
1x Hevi Shotti / funlight / Stevia. Mitä milloinkin, pyrin kuitenkin eroon funlighteista ym. keinotekoisista paskoista.

Iltapalana silloin tällöin
1x rahkaa 250g
1rkl rypsäriä
Steviaa makeutukseen
Fiilistuntumalla soijarouhetta antamaan värän crunchyä ja koostumusta tälle sopalle.

Viikon sain sopivaa reseptiä hakea, nythän se löytyi:

250 grammaa Ehrmannin maitorahkaa, about saman verran Ingmannin metsämarjajugurttia + ronski ripaus sokeria. Parempaa kuin seksi.

Ugh.. Mun mielestä just parhaillaan paljaallaan. Jos vähän tukevampi päivä, niin lyön sekasin 250g rahkaa + ½dl kauraleseitä + ½rkl sokeria.

Onko joku laittanu pekaanipähkinää, maitoa, ja banaania ja sitten sekasin? Oli kyllä niin hyvää, että meinasin vetää toisen satsin, mutta rahka oli loppu.

Joku fiksu kaverihan voisi tehdä reseptikirjan erilaisista rahka seoksista! Se olisi mahtavaa.

Olen itse niin tylsä, että vedän marjojen kera ja aina ei uppoa kuin vettä vaan, pitää katsoa uusia elämyksiä tältä threadilta, ellei joku eritoten suosittele. :dance:

Muille kalorinkyttääjille vinkki: Melkein oikean vaniljarahkan makuinen: Makeutukseen steviaa, ja pieni liraus vanilja-aromia ja kunnon möyhennys lusikalla niin hiukan "kuohkeentuu". On olevinaan kauhean hyvää nyt kun ei oikeata hyvää saa syödä... Yleensä kun syö paljaaltaan, tuo on joskus kivaa vaihtelua. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom