Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ennen vedin jääkaappikylmän ehramini ihan paljaana ja jopa pidin siitä, mutta nyt erehdyin valmistamaan omaa rahkaa ja siihen verrattuna ehrami on ihan kamalaa smäidää. Valitettavasti ehram on hintansa, pakkauskokonsa ja kätevyytensä takia edelleen ykkösvalinta, joten olen urheasti koittanut kestää sen kamalan maun lisäämällä joukkoon kanelia, toimii hyvin myös riisipuuron korvikkeena.

No löytyhän sitä ehrammia lopultakin. Oli melkeen puolet halvempaa mitä Valion... Tää oli 0.80€ purkki tjs. Kohta maistelemaa onko se niin hyvää kuin te täällä puhutte. ;)

Valitettavasti Ehram ei ole laktoositon, kuten kalliimpi Valio.. Mutta ihan jugurtin kanssa menee komiasti alas rahkat, sitten vielä jottain lesehärpäköitä kylkeen niin hyvä tulee

No löytyhän sitä ehrammia lopultakin. Oli melkeen puolet halvempaa mitä Valion... Tää oli 0.80€ purkki tjs. Kohta maistelemaa onko se niin hyvää kuin te täällä puhutte. ;)

Tuo on vielä aika yläkanttiin, mun lähimmästä s-marketista ehramia saa 0,68 senttiä kappale (viereisessä K-kaupassa hinta on 0.75 c).

Mun mielestä ehramin makuun ei sovi makea. Siitä tulee ällötysrefleksi mulla. Vähän mysliä kupin pohjalle ja puoli purkkia ehramia perään, ja toistetaan aamuin illoin. Ei uppoa kokonaista purkkia kerralla ellei ole aivan järjetön nälkä.

Olen myös miettinyt settejä tyyliin tonnikala-ehram, kinkku-ehram, tai kenties dippijauheella... :D Saa kertoa kokemuksia.

Ja Raumalla oli K-kaupassa tuon 0,68 viimeksi hinta. Prisman hintaa en oo huomioinut, on tainnut olla kalliimpaa.

^Tässä ketjussahan aikasemmin joku oli tehnyt kalalle kastiketta rahkasta ja dippimausteesta, joten miksi ei? Kokeilemalla selviää. :)

Omia outouksia:
1. Pestoa ja/tai mantelirouhetta sekaan. Iltapalalle varsin buenot makrot, höysteiden määrällä voi viilata rasvat mieleisikseen. Toimii myös raejuuston kanssa.
2. Kahvi, porkkana ja rahka. Tässä kolmikossa on joku yhdistävä huumaava maku, joka tuotteita yhdistäessä pääsee valloilleen :D Voi nauttia kaikkia kolmea tai vapaavalintaisesti kahta yhdistettynä. Ihan mieletön herkku! edit. Siis ei mitenkään yhteen sotkettuna, vaan samanaikaisesti (vrt. kahvi+kahvileipä) :D

Mieltymykset ovat muuttuneet sitten viime viestin ja nyt tykitetään Ingmanin appelsiinijogurttia ja Ehrmannia suhteessa 1:1 tai 2:3. Suosittelen kokeilemaan, käy vaikka jälkkäriksi koko perheelle.

Itse isken sokeria päälle tai sitten ilman mitään.
Onko pakkiksen porukka tosiaan niin nirsoa, että pitää näinkin iso topikki tehdä rahkan maustamisesta? Eihän se nyt niiin pahaa ole, että pitää iso numero tehdä kaikenmaailman maustamisratkaisuista.
Vai onko näissä joku terveellisyyteen liittyvä puoli tjsp? Ei ole todellakaan aikaa lukea koko topikkia :D

Funlight persikka rokkaa edelleen.

Ite en noita jugurtteja lähtis lauheesti sörssäileen ainakaan missää 50:50 suhteessa kun tuppaavan yleensä sisältämään sokeria noi jugurtit.

Itse isken sokeria päälle tai sitten ilman mitään.
Onko pakkiksen porukka tosiaan niin nirsoa, että pitää näinkin iso topikki tehdä rahkan maustamisesta? Eihän se nyt niiin pahaa ole, että pitää iso numero tehdä kaikenmaailman maustamisratkaisuista.
Vai onko näissä joku terveellisyyteen liittyvä puoli tjsp? Ei ole todellakaan aikaa lukea koko topikkia :D
Eiköhän kyse ole siitä, että saa lukea uusia vinkkejä miten maustaa rahka. En ainakaan jaksa aina juoda esim saman FunLightin kanssa, ja esim tuota appelsiini jugua pitää maistaa, kun kehuttu. Vaihtelua vaihtelua siis ;)

Ehramm tai valio rahka ja ei muutaku vadelma funlight ja pellavasiemenrouhetta sekaa niin johan maistuu :)

Itse olen kokeillut monia eri jugurtteja rahkan kanssa bout fifty-sixty suhteella ja tuovat kyllä ihan kivaa vaihtelua tohon funlightin kanssa vetelyyn

1 prk Ehrmann tai 1/2 prk Milbona
3-4 dl maitoa
1 kananmuna tai 2 valkuaista
2 rkl luumuhilloa
1 rkl leseitä
-sauvasekoittimella tms. pirtelöksi

Niiiiin hyvää, kananmuna tekee pirtelöstä täyteläisen ja pehmeän. Huitaisen tämän satsin yleensä aamulenkin (2h) jälkeen, nälkä pysyy kauan poissa ja olo on tosi energinen.

Ootteko maistanu tämmöistä vai maistatteko edes?
Purkki Ehrmannia + banaani + valion banaanijogurttia. sauvasekoittimella tavarat sekasin ja nautitaan :dance:

Itse vetäsin just tuommoisen! maku oli hyvä mut kertokaa te oliko se nyt niin ihanne terveellistä?
kun en ole ihan vielä niin kärryillä noista hiilari brotsku jutuista..

Ehrmann + vaniljajugu + kotona tehtyä mysliä, oikein hyvää, rahka just sopivasta taittaa vaniljajugun vähän turhaakin (äklö)makeutta ja mysli kruunaa koko komeuden :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom