Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Muija tuossa tekaisi yksi päivä mustikkasoppaa. Kun soppa oli vielä kuumaa, nakkasin sitä kuppiin ja muljautin purkin ehrmannia sekaan. Jumalauta että oli hyvää. Paljon tulee syötyä rahkaa noiden erilaisten soppien kanssa, siis kylmänä, mutta ikinä en ole testannut kuuman sopan kanssa. Kannattaa kokeilla!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rahkaa ja maapähkinärouhetta, eli maapähkinärouheen tein itse, n.150g maapähkinöitä, n.20g pellavasiemenöljyä, n.40g oliiviöljyä ja n.30g hasselpähkinöitä kaikki tehosekottimeen, jotta niistä saadaan jauhetta, osan pähkinöistä voi mys vain murskata, jolloin se ei mene liian hienoks ja niitä on kiva pureskella kun laittaa rahkan sekaan. Toimii! ;)

Mä kokeilin nyt ensimmäistä kertaa tuota Ehrmannia kun sitä on niin monet suositellut. Olipa muuten helkkarin hyvää! Heitin sekaan vielä jotain laimentamatonta, sokeritonta mehuhässäkkää ja kyllä meni purkillinen sukkelaan. Lisää tekis jo mieli.

Ite oon joskus sekotellu rahkaa, maustamatonta jogurttia ja sit desin verran jotain kuitupitoista hedelmämehua, kunnolla teharilla sekasin ni tulee tosi hyvää.

Ja taas uutta resepti päivityst:
ehrmann
maapähkinävoita 1tl
tummaa kaakaoo 1tl
makeutusainetta sopivasti

Aivan uskomaton setti, jos vain tykkää pähkinöistä!

Onkos mitään järkeä sekoittaa ananasrahkaansa whey protskua jos iltapalaksi syöpi? Vai tuleekos sillä protskulla jotain imeytymisvaikeuksia moisen combon kanssa?

Kaikennäköisiä settejä on tullut syötyä, mutta tän hetkinen lemppari:

- 250g Ehrmannia
- 100g raejuustoa
- loraus O'lightin mustikka-vadelmaa
- reilusti pakastemustikoita ja vadelmia (vielä parempi, jos raaskii tuoreita marjoja ostaa)

Eikä millään blenderillä ajeta tasaiseksi litkuksi, vaan hellällä kädellä sekoitellaan lusikalla sekasin, niin että jää sattumiakin :thumbs:

1. Kippaa Ehrmann purkki puolen litran mukiin.
2. Sekoita lusikalla, lisäten samalla rasvatonta maitoa joukkoon.
3. Maun mukaan kaakaojauhetta joukkoon ja tuloksena on juotava "pirtelö".

Ylivoimaisesti herkuin resepti:rock:

Uusin rahkaherkkuni on seuraavanlainen:

Rahkaa
Raejuustoa
Piltti hedelmäsose (sellainen jossa on paloja)
Funlight
Kaneli ja kaardemumma :kuola:

Mun kotitekoinen rahkaherkku:

- kotitekoista mansikkamehukeittoa
- rahkaa
- raejuustoa
- pikkaisen makeutusainetta ja vaniljasokeria
:dance:

Tällä hetkellä menee seuraavanlainen setti:
-250g ehrmannia
-n. 2dl valio vaniljajogurttia
-1dl neljän viljan hiutaleita
-lusikallinen tai kaksi kaakaojauhetta

Kaikki sekaisin ja hyvää on:wtf:

Ehrmann löysi uuden ulottuvuuden:

vol. 1
- purkki rahkaa + tujaus Exquisa-mansikkarahkaa -> kunnon herkkupersesetti

vol. 2
-purkki rahkaa
-purkki raejuustoa
-hedelmäcoctailtölkki
-koko paska sekaisin ja naamaan!

Useimmiten olen vetänyt ihan pelkiltään naamaan, ja oli ihanan hapokasta litkua:D. Huomasin kuitenkin että rakenne on niin "juustomainen" että oli vaikea saada kurkusta alas. Olen pehmentäny sitä yleensä ananasmurskalla. Ainakin purkissa luki että sisältää vain ananasta ja ananasmehua ja jotkut merkit sisältää happamuudensäätöainetta. Aina kun mahdollista niin olen laittanu joukkoon tuoreita lakkoja, mustikoita, puolukoita tai mansikoita.
Ehkä uusin mun innovaatio on ollu sekoittaa rahkaan Valion Gefilus-tehojuoma. Se oli tosi nannaa, ainoa huono puoli oli Gefiluksen sisältämä lisäsokeri.

Itekkin vedän useimmiten nykyään raakana, joskus jogurtin kanssa. Niitä on tullut syötyä niin paljon että ei oikein maistu enää miltään, alas vaan

Mustikoita, vadelmia, mansikoita tai teelusikallinen hunajaa ehrmaniin ja on hyvää. Nyt olen kuukauden päivät syönyt sellaisenaan.

Btw, tietääkö kukaan onko paha jos lapset alkaa ahnehtiin rahkaa? Mulla on ruvenneet innostumaan rahkan mausta ja haluavat myös osansa eli purkillisen mutta paljonko lapsille arvaa antaa kun ei kuitenkaan tiedä mitään varmaa niiden protskujen saannista kouluruuasta? Olen yrittänyt ajatella että lapset tietävät luonnostaan mikä on terveellistä ja heille kulloinkin tarpeellista. Nämä meikäläisen kakarat ei oo ikinä olleet ihastuneita hampurilaisiin, ranskalaisiin, ylettömään karkin syöntiin tai jotain. Cokis oli vanhemmalla pojalla vain viime kesän kestänyt intohimo, nyt sekin on jäänyt.

ei siitä rahkasta lapsille mitään haittaa voi olla- pikemminkin päinvastoin. hyvia protskuja ja kaltsiumiaki lisää. Itse kasvoin lapsena myös rahkalla- se oli lempijälkkäri (lisukkeilla tiedysti- kuten marjat ym)....

Minäkin aloin syödä rahkaa pelkiltään tai marjojen/hedelmien kera jo 15 vuotiaana. Rahka on kyllä loistava välipala, kun ei turvota(ainakaan laktoositon) saa paljon protskuu ja tulee kevyt ja reipas olo. :dance: Tietääkö kukaan muuten kuinka paljon Ehrmannin rahkassa on laktoosia? Vai saisiko niitä jopa laktoosittomana, kun itselläni ainakin vaivaa laktoosi-intoleranssi?:(

Mustikoita, vadelmia, mansikoita tai teelusikallinen hunajaa ehrmaniin ja on hyvää. Nyt olen kuukauden päivät syönyt sellaisenaan.

Btw, tietääkö kukaan onko paha jos lapset alkaa ahnehtiin rahkaa? Mulla on ruvenneet innostumaan rahkan mausta ja haluavat myös osansa eli purkillisen mutta paljonko lapsille arvaa antaa kun ei kuitenkaan tiedä mitään varmaa niiden protskujen saannista kouluruuasta? Olen yrittänyt ajatella että lapset tietävät luonnostaan mikä on terveellistä ja heille kulloinkin tarpeellista. Nämä meikäläisen kakarat ei oo ikinä olleet ihastuneita hampurilaisiin, ranskalaisiin, ylettömään karkin syöntiin tai jotain. Cokis oli vanhemmalla pojalla vain viime kesän kestänyt intohimo, nyt sekin on jäänyt.

Nuorimmaiselle joutuu yleensä puol purkkia antamaan ja kissa pönöttää niin kauan vieressä että saa nuolla pohjat,et ei siitä itselle paljoo liikene,toka purkista sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom