Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on tullyt syötyä muutaman päivän ajan Ehrman & Funlight persikka icetea/aprikoosimehu settiä ja pakko sanoa että vei kyllä kielen mennessään! Varsinkin dieetillä, hivelee makunystyröitä. Suosittelen! :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä ollu dietillä tällanen setti:
750g rahkaa, ananasta tai jotakin hedelmää 100-200g, light-jogurttia n.200g, hermesetas makeutusainetta, fun light- tiivistettä. Ehkä vielä jotain proteiinijauhetta.

Ja kyllä on herkullista!

Ite sekotan käytän rahka + ananasmurska yhdistelmää..hyvin on uponnut, vaikka noin 2-3 kertaa päiväs tulee tätä vedettyy :D . Ite pidän tota lidlin rahkaa parhaana...maku parempi ku muissa, iso pakkaus(pystyy puolittamaan kätsysti,60g protskuu :2, toinen esim. välipalal koulun jälkee ja toinen pulikas iltaruual) ja tottakai on myös halpaa toi.

Sellanen kyssäri tähä väliin että onko sillä mitää välii jos yhel aterial tulee protskuu vaikka 60 g ku oon kuullu että 30g protskuu yhel aterial on maximimäärä..että elimistö ei käytä niitä loppuja hyödyksi..eli menee hukkaan jos on yli 30g. Onkos tämä totta? :arvi:

reilulla desillä marjoja, eli mitä nyt sattuu olemaan sulana. Joko mustikoita, mansikoita, vattuja, ym.

testasin tällaista: purkki ehrmania,puoli mitallista protein xl vanilja, loraus maitoa ja blenderillä kyytiä. sekaan pakastemarjoja ja voi jeesus kun oli taivaallista.

T.J.P sanoi:
Sellanen kyssäri tähä väliin että onko sillä mitää välii jos yhel aterial tulee protskuu vaikka 60 g ku oon kuullu että 30g protskuu yhel aterial on maximimäärä..että elimistö ei käytä niitä loppuja hyödyksi..eli menee hukkaan jos on yli 30g. Onkos tämä totta? :arvi:
Noissa urheiluravinne kirjoituksissa on ollut tutkimuksia joiden mukaan toi 30g ei ole niin fakta homma kuin luullaan. On järkevää jakaa prodet tasaisesti, mut en sainoisi et ainakaan alle 50g aterialla hukkaan menee. Käytä hakua niin löydät lisää tietoa asiasta.

Jos pelkkä Ehrmann alkaa tökkimään (mikä tapahtuu kyllä harvoin, heh) sekoitan sen kanssa 200g purkin Danonen Danio-vaniljarahkaa. Jumalaista! Hiillaria tuossa on toki myös aikalailla joten suosittelen esim. bulkkibossuille! Eli itselleni.

Itselleni on vakiintunut tälläinen resepti rahkan suhteen:

-Palkkarisheikkeriin 250 g rahkaa
-maitoo loraus(mielen mukaan et kuin juoksevaa haluu)
-jotain jäisiä pakastemarjoja
-2 dl elovenaa
-1-2 rkl öljyy

Ja sit vaan laittaa sauvasekottimella sekasin ja lisää viel desin elovenaa "murkaamattomana".

Tosta tulee ainaki omasta mielestä tosi hyvää:kuola: . Jää Niistä pakastemarjoista sellainen raikas smoothie tyyppinen koostumus:lol2: . Eikä koko systeemiä edes tunnista rahkapohjaiseksi. Suosittelen jos pakastemarjoja löytyy:rock:

heittäkää lusikalla se rahka siihe lautaselle ja samalla lusikalla suuhun. ei sinne mitää keittoja ja marjoja ja sokereita ja kermoja yms lisukkeita tarvi. :whip:

bladni sanoi:
heittäkää lusikalla se rahka siihe lautaselle ja samalla lusikalla suuhun. ei sinne mitää keittoja ja marjoja ja sokereita ja kermoja yms lisukkeita tarvi. :whip:

:offtopic: Luin nimimerkkisi "blandiksi" ja kun luin ketjun nimen "Rahkan maustaminen" revin itselleni kauheesti huumoria tässä aamutuimaan:lol2: . Vastauksesi itse kysymykseen vaan oli täysin epäsopiva "blandaukselle" sopivaksi!

Kertokaas, että miten tommosen mössöt säilyy jos aamull sekottaa, laittaa shakeriin, kiikuttaa töihin ja ryyppää joskus puolenpäivän jälkeen? että ei käy :urjo:

Oma sotkuni on tällainen:

Purkki ehrmannia ja siihen sotkee joukkoon suunnilleen saman verran vanilja jogurttia.Lopuksi joukkoon sekotetaan pari rkl kaakaojauhetta ja avot.
Tämä on hyvää!!

En jaksanut lukea koko threadia läpi, joten voi olla, että saman tapaisia ohjeita on jo kerrottu.

Joskus kun kaipaan vaihtelua perinteiseen rahka-kaurahiutale-funlight-mössöön, oon tehnyt tällaista:

rahkaa + raastettu omena (+puolikas muussattu banaani) + kanelia & makeutusainetta. Hyvää. Tän kun sekoittaa vielä yhteen vaahdotettuun valkuaiseen, tulee kuohkeaa omenavaahtoa :kuola: .

Mustangnisti sanoi:
Kertokaas, että miten tommosen mössöt säilyy jos aamull sekottaa, laittaa shakeriin, kiikuttaa töihin ja ryyppää joskus puolenpäivän jälkeen? että ei käy :urjo:

Eipä ne siitä miksikään mene. Oon huomannu, että jos tekee jonkun pirtelön, johon sekottaa elovenaa tms., hiutaleet imevät pikkuhiljaa nesteet pirtelöstä ja sitä tavaraa saa todenteolla houkutella veke sieltä sheikkeristä... tietysti riippuu myös siitä kuinka paljon sitä nestettä siellä on alunalkaen.

Aamulla puolet milbonapurkista + 2dl kaurahiutaleita + n.4dl maitoa sauvasekoittimella pirtelöksi. Helppo ja ennenkaikkea nopea aamupala. Töihin mukaan shakeriin toinen puolikas rahkasta+3dl maitoa+1rkl fastin vadelmanmakuista hera80, semmonen juotava välipala. Erityisen herkullista jos sekaan laittaa vielä vähän esimerkiksi uuniomenajukurttia.

Normi setti on 500 g rahkaa + tölkki ananasta + fun lightia. Aika useina rahkaa + rasvatonta jogurttia (hedelmäpommi). Joskus menee myös raakanakin...

mä laitan rahkaan yleensä 2 raakaa kananmunaa ja sit oliivi öljyä.

ihan hyvää sellaisenaan, mutta jos sattuu päivä että äklöttää laitan mehukatti tai fun lightiä

Mun suosikki on 1prk rahkaa + 1/2 sitruunan mehua + vähän makeutusain. tai sokeria,lusikalla vatkaa yhteen.
Raikas ja kirpeä maku:)

X-taviksen mausterahka:

250g Milbonaa
kardemummaa
kanelia
inkivääriä
neilikkaa
(mahd. myös vaniljauutetta)
+ öljyt perään..Suosittelen lämpimästi!

Latest posts

Suositut

Back