Rahka/proteiinipannarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepi80
  • Aloitettu Aloitettu
Mä oon tykästynyt sellaiseen suolaiseen versioon. Kutsutaan sitä vaikka pizza-pannariksi. Tarkkoja määriä en en nyt muista, mutta karkeesti ottaen näin:

3dl Maitoa (osa voi olla vettä tai rahkaa/maustamatonta jogurttia yms...)
1-2 kokonaista munaa + muutama valkuainen
1dl kaurahiutaleita
0,5dl leseitä
Lisäksi vielä vähän ruis-, ohra- tai vehnäjauhoja n.0,5dl
mausteeksi suolaa
-Kaikki ainekset sekaisin. Kaurahiutaleita olen sauvasekoittimella ensin surauttanut pienemmiksi...
-Taikinaa saa jonkun aikaa turvota.
Sitten leivinpaperilla vuorattuun pieneenpelliin tai vuokaan kypsymään n.20min 200 astetta.

Tällävälin valmistetaan pääliset.Esimerkiksi:sieniä, sipulia, paprikaa, ananasta,tonnikalaa, raejuustoa, juustoraastetta ja tomaattimurskaa. Täytteet esikypsytetyn "pannarin" päälle ja vielä uuniin noin 5 minuutiksi hieman kovemmalle lämmölle.

Pohjasta tulee suht ohut. Jos haluaa koko pellillisen täytyy määrä ainakin tuplata. Oon myös tehnyt tätä sellasena "munakasversiona", eli enemmän kanamunia ja vähemmän jauhoja ja käärinyt systeemin rullalle.Hyvää on :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kokeilin juuri sekä uunissa että pannulla tehtynä ja päädyin tulokseen että pannulla tuli parempia. Uunista tullut versio oli liian lättänä, pannulla tuli kivan rapsakkaa!

Niin enkä laittanut mitään makeutusainetta ja hyvin meni alas!

ajon kokeilla sitä suolaista uunipannaria tänään :) kuullostaa vaan niin herkulliselta kunnon tunapäällysteellä!

Reilun vuoden vetänyt aamiaiseksi lettuja ja hyvin maistuu vieläkin. Joskus jopa teen päivälläkin. Resepti hieman muuttunut.

proteiinipannari
125 g rahkaa
1-1,5 dl täysjyväjauhoja (vehnää, ruista, kauraa)
2 munaa
0,5 dl heraa
1,5 dl kevytmaitoa
2 ml suolaa

Päälle sitten hieman hilloa ja kermavaahtoa sekä lasi maitoa sivulle. Koko setin ravintoarvot:

p 54 g - 29%
hh 74 g - 39% (josta 15 g sokeria)
r 26 g - 32%
746 kcal

Näistä on ollut juttua tuolla mimmi-puolella, josta tämän vinkin pongasin, en ainakaan heti muista että olisi tällä puolella ollut puhetta.

Eli rahkaletut/pannarit. Juuri äsken tytsi teki mulle niitä seuraavalla reseptillä:

- purkki rahkaa (ehrmann)
- 3 munaa + 2 valkuaista
- 0,5-1 dl heraa
- noin 1,5 dl vehnäjauhoja (voi käyttää muitakin jauhoja)
- vajaa 2 rkl makeutusjauhetta (hermesetas)
- maitoa sen verran että taikinasta tulee sopivan löysää

Ja voe mahoton että oli hyvää hillon kera, parempaa kuin normaali pannari.:rock: :kuola:
Jos tekee lettupannulla, kannattaa paistaa normaalia paksumpina hiukan reilummassa rasvassa, että on helpompi kääntää. Herkkuperseille todella kokeilun arvoinen resepti! Tuosta annoksesta tuli kolme reilun kokoista lettua, joissa jokaisessa lähes 30 g proteiinia, eikä hirveästi rasvaa tai hiilareita.:worship: :kuola: :kuola:

alkuperäisen ohjeen mukaan:

250g pirkka maitorahkaa
3 munaa ja 2 valkuaista
1 dl vehnäjauhoa
hieman yli 1 dl halpis heraa
2 rkl pirkka makeutusjauhetta

tehosekoittimella ihan tasaiseksi ja paisinpannulla rasvassa kolme paksua lettua (paljon paksumpia kuin peruslettu).

HELVETIN hyvää!!

Ei eroa paljon paskaakaan perusletusta ja pysyivät ihan kokonaisina suuhun asti.paistettaessa tätä lettua ei voi taittaa kuten peruslettua voi kun se on hieman kypsä,silloin tämä katkeaa välitömästi,joten pitää paistaa ensin toinen puoli melko tummaksi ja sitten keikuttaa katolleen,jotta pysyy ehjänä.

pentuna jäi hirveä trauma hermesetasnapeista, joten ostin pirkka makeutusjauhetta,todella iso purkki ja maksoi vain 2 euroa, mutta sisältää vain 75g jauhoa joka maistuu täsmälleen samalta kuin sokeri (joo,maistoin lusikalla paljaaltaan)
2 ruokalusikallista sisältää vain 9 kcal!

laskin kalorilaskurilla,että noin 88g tuli proteiinia,muuta en laskenut.

250g pirkka maitorahkaa
3 munaa ja 2 valkuaista
1 dl vehnäjauhoa
hieman yli 1 dl halpis heraa
2 rkl pirkka makeutusjauhetta

Oon tehny vastaavalla reseptillä, mutta ilman pieruheraa ja munia 3 + 1 valkuainen, ja hyvää on tosiaan tullu. Täytyy testata ensi kerralla tuota heraa, ja jos ton vehnäjauhon saisi korvattua vaikka kaurajauhoilla. Sithän se ois melkein dieettiruokaa, eikö? :D

Lettujen kaveriksi vähän sulaneita pakastemansikoita tehosekoittimella soseeksi :kuola:

Oon tehny vastaavalla reseptillä, mutta ilman pieruheraa ja munia 3 + 1 valkuainen, ja hyvää on tosiaan tullu. Täytyy testata ensi kerralla tuota heraa, ja jos ton vehnäjauhon saisi korvattua vaikka kaurajauhoilla. Sithän se ois melkein dieettiruokaa, eikö? :D

Lettujen kaveriksi vähän sulaneita pakastemansikoita tehosekoittimella soseeksi :kuola:

epäilin,että toi hera maistuu läpi,mutta ei minkään näköistä sivumakua ja vaikka oli tuota happamampaa rahkaa,kuin ehrman niin ei tullut lainkaan happamia lettuja.ero ei ole suuri peruslettuihin.

Itse tein juuri pannareita seuraavalla reseptillä:

1 prk Ehrmannia
1 muna
1 desi vehnäjauhoja
Maitoa niin että taikinasta tulee juoksevaa.

Teflonpannulla paistamisessa en tarvinnut lainkaan rasvaa. 5 isohkoa ohutta lättyä tuli eli ihan riittävästi yhden hengen tarpeisiin. Hyvää oli :whip:

Pannaritesti tuli tehtyä tämmöisellä ohjeella:
8dl rasvatonta maitoa
1prk Valion pehmeää rahkaa
koura mantelirouhetta
hyppysellinen suolaa
1tl sokeria
1dl ruisjauhoja
2-(3)dl vehnäjauhoja
1dl isoja kaurahiutaleita
1dl Star Nutrionin whey80 banaaninmaku
Maito+rahka vispilällä vispaat ensin, että rahka varmasti sekoittuu maitoon. Sen jälkeen vispaat muut. "Koura" ja "hyppynen" on tässä ohjeessa naisenmitta :D
Jos tuntuu liian löysältä taikinalta heitä vielä tuo 1dl vehnäjauhoja (joka ohjeessa suluissa) mukaan. Hetken voit odottaa, että kaurahiutaleet pehmenee.
Uunipelti jossa leivinpaperi, jonka päälle sipaisin rypsiöljyä.
200 astetta ja noin puoli tuntia.

Ja olisin laittanut kuvankin jos tietäisin miten. No tämä mun läppärikin menee niin hitaalla et taidan mennä nukkumaan.

Tulipas testattua itselläkin tänään, mukaan vielä loraus rypsiöljyä ja hyppysellinen kaurahiutaleita. Hyvvää tuli! ;)

Uskoisin että kaikki taikinat ovat vohveloitavissa, uunissakin tuli vallan hyvä.

Olen tehnyt iltapalaksi tällaisella ohjeella

500g rahkaa
4 kananmunaa
1 tl vaniliinisokeria
2 dl jauhoja, itse käytän 1dl ruis+1 dl vehnäjauhoa
aineet sekaisin ja paistetaan pannulla kämmenen kokoisia lettuja.

Gluteenittomana ihmisenä kokeiltu kookojauholla, tuli vähän turhan tuhteja lettuja.
Kaurajauholla tuli hyviä, pysyivät koossa, kun tein pikkulettuja, kannattaa kokeilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom