Mä oon tykästynyt sellaiseen suolaiseen versioon. Kutsutaan sitä vaikka pizza-pannariksi. Tarkkoja määriä en en nyt muista, mutta karkeesti ottaen näin:
3dl Maitoa (osa voi olla vettä tai rahkaa/maustamatonta jogurttia yms...)
1-2 kokonaista munaa + muutama valkuainen
1dl kaurahiutaleita
0,5dl leseitä
Lisäksi vielä vähän ruis-, ohra- tai vehnäjauhoja n.0,5dl
mausteeksi suolaa
-Kaikki ainekset sekaisin. Kaurahiutaleita olen sauvasekoittimella ensin surauttanut pienemmiksi...
-Taikinaa saa jonkun aikaa turvota.
Sitten leivinpaperilla vuorattuun pieneenpelliin tai vuokaan kypsymään n.20min 200 astetta.
Tällävälin valmistetaan pääliset.Esimerkiksi:sieniä, sipulia, paprikaa, ananasta,tonnikalaa, raejuustoa, juustoraastetta ja tomaattimurskaa. Täytteet esikypsytetyn "pannarin" päälle ja vielä uuniin noin 5 minuutiksi hieman kovemmalle lämmölle.
Pohjasta tulee suht ohut. Jos haluaa koko pellillisen täytyy määrä ainakin tuplata. Oon myös tehnyt tätä sellasena "munakasversiona", eli enemmän kanamunia ja vähemmän jauhoja ja käärinyt systeemin rullalle.Hyvää on :D
3dl Maitoa (osa voi olla vettä tai rahkaa/maustamatonta jogurttia yms...)
1-2 kokonaista munaa + muutama valkuainen
1dl kaurahiutaleita
0,5dl leseitä
Lisäksi vielä vähän ruis-, ohra- tai vehnäjauhoja n.0,5dl
mausteeksi suolaa
-Kaikki ainekset sekaisin. Kaurahiutaleita olen sauvasekoittimella ensin surauttanut pienemmiksi...
-Taikinaa saa jonkun aikaa turvota.
Sitten leivinpaperilla vuorattuun pieneenpelliin tai vuokaan kypsymään n.20min 200 astetta.
Tällävälin valmistetaan pääliset.Esimerkiksi:sieniä, sipulia, paprikaa, ananasta,tonnikalaa, raejuustoa, juustoraastetta ja tomaattimurskaa. Täytteet esikypsytetyn "pannarin" päälle ja vielä uuniin noin 5 minuutiksi hieman kovemmalle lämmölle.
Pohjasta tulee suht ohut. Jos haluaa koko pellillisen täytyy määrä ainakin tuplata. Oon myös tehnyt tätä sellasena "munakasversiona", eli enemmän kanamunia ja vähemmän jauhoja ja käärinyt systeemin rullalle.Hyvää on :D