Rahka/proteiinipannarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepi80
  • Aloitettu Aloitettu
Wendy sanoi:
Munkin oli pakko kokeilla, tein vähän modattuna versiona kun en halunnut suklaan makuisia lettuja.

1 prk Ehrmannia
2 munaa
3 valkuaista
1 dl vehnäjauhoja (vajaa)
1 dl maitoa
1 tl Hermesetas-nestettä

Paistoin öljyssä ja söin mustikoiden kanssa. Hyvää oli.

Jos haluaa käyttää hermesetaksen tilalla sokeria niin paljon sitä pitäisi laittaa? 1 desi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähes Wendyn ohjeen pohjalta tuli koitettua:

1 prk valion rahkaa (250g)
3 munaa
1 dl vehnäjauhoja
1 dl maitoa
1 tl Hermesetas-nestettä

Tuli sellainen "reunoja myöten" ison lautasen kokoinen pannukakku oltuaan uunissa 225 asteessa hieman alle puoli tuntia (rasvatussa vuoassa). Päälle mustikka-mansikka seosta. En tiedä onko tuolla Hermesetasmäärällä mitään merkitystä. En ole ainetta ennen tullut käyttäneeksi.

Ei tässä enää ole tarve perinteisiä lättyjä ja pannareita tehdä. :thumbs:

Laitoin makeutusjauheen tilalle rkl sokeria ja tl vaniljasokeria.
Hyvää tuli :kuola:

Massakuurin versio

Ajattelin tällaista massakuurin versiota lätty/pannukakkutaikinasta:

-1 purkki rahkaa
-1 dl Fast massaa (noin 16g protskuu/26g hiilaria)
-3 munaa + 2 valkuaista
-1,5 dl jauhoa
- noin 2 rkl makeutusjauhetta
-maitoa tarpeen mukaan

Mitä mieltä olette? Olen tosiaan massakuurilla ja otan mielelläni vastaan ehdotuksia muista modatusta massa-taikina versioista.

Normaali pannariin ei kyllä taikinaan laiteta sokeria/hermesetasta sen sijaan suolaa laitetaan. Onko täällä kukaan laittanu suolaa nuihin pannareihin?

Faidra sanoi:
...mustikoira muussattuna hilloksi ja hilloon sekoitin joko makeutusainetta tai kaloritonta vaniljasiirappia.

Mulla on melko samanlainen resepti. Ainut vaan, että Musti on korvattu Miuku-kissalla. On usein niin perhanan vastusteleva, ettei sitä ehdi muussata - kokonaiset kissantassut muuttuu uunissa kyllä ihan maukkaiksi. Mitä toi vaniljasiirappi on? Toivottavasti ei mitään lemmikkiä tällä kertaa.

kkkh sanoi:
Ajattelin tällaista massakuurin versiota lätty/pannukakkutaikinasta:

-1 purkki rahkaa
-1 dl Fast massaa (noin 16g protskuu/26g hiilaria)
-3 munaa + 2 valkuaista
-1,5 dl jauhoa
- noin 2 rkl makeutusjauhetta
-maitoa tarpeen mukaan

Mitä mieltä olette? Olen tosiaan massakuurilla ja otan mielelläni vastaan ehdotuksia muista modatusta massa-taikina versioista.

En tiedä raaskisinko itse laittaa noin tyyristä lisäravinnetta pannareihini. Ihan perusprotskukin käy hyvin. Hiilareita saat lisäämällä jauhojen yms. määrää.

LORDILLE *pah - lord muka - pah*, kyllä suola pannareihin kuuluu ja laitankin sitä, mutta myös makeuttajaa lisään taikinaan. Suola ja sokeri/makeuttaja sopivat hyvin yhteen, varsinkin veteen sekoitettuna.

sumutin123 sanoi:
Mulla on melko samanlainen resepti. Ainut vaan, että Musti on korvattu Miuku-kissalla. On usein niin perhanan vastusteleva, ettei sitä ehdi muussata - kokonaiset kissantassut muuttuu uunissa kyllä ihan maukkaiksi. Mitä toi vaniljasiirappi on? Toivottavasti ei mitään lemmikkiä tällä kertaa.
*REPS* Tästä tulikin illan naurut, kiitos siitä!

Vaniljasiirappi on semmoista rapakon takaa ostettua, DaVinci-merkkistä. Koostumukseltaan tuo on juoksevaa eli samanlaista kuin baareissa ja kahviloissa käytettävät makusiirapit. Toranilla on näköjään kans kalorittomia siirappeja - tuollaisia pulloja olen nähnyt Suomessakin ihan tavallisina versioina, saiskohan täältä ehkä jostain noita kalorittomiakin?

Hmm... täytyypä kokeilla itekkin. Ootteko paistaneet pannulla vai uuniin? Jos uuniin niin kuinka lämpimällä ja kuinka kauan noin suurinpiirtein?

GNG sanoi:
Hmm... täytyypä kokeilla itekkin. Ootteko paistaneet pannulla vai uuniin? Jos uuniin niin kuinka lämpimällä ja kuinka kauan noin suurinpiirtein?

Samalla meiningillä kuin pannaritkin eli uuniin asteita 225 ja 20-30 min.

Sokeria ei tosiaan normaaleihin pannareihin tule, mutta rahka on sen verran hapanta, että kaipaa vähän makeutusta.

Joo kyllä täytyy kohta käyä tekee itekki tota rahkapannaria :) . Sekaan vähän maitoprotskua ja nam. Muuten, ku tossa on että "purkki rahkaa" niin onko se sit sellanen iso 500 g purkki vai pieni 250g? :kuola:

Bravo sanoi:
Muuten, ku tossa on että "purkki rahkaa" niin onko se sit sellanen iso 500 g purkki vai pieni 250g? :kuola:

Jos threadin aloituspostissa ollutta reseptiä tarkoitat niin siinähän lukee perässä Ehrmann, ja ainakaan itse en ole nähnyt ehrmannia kuin 250g:n purkissa. Mahdollisuus siihen että olen väärässä on toki olemassa(ei olisi edes harvinaista) joten korjatkaa äkkiä jos noita löytyy isommissa purkeissa.:)

mulla noi ainakin hajoo käsiin paistovaiheessa? :eek:

joo, morjens, vessanpyttyyn toi koko taikina!

mammoth sanoi:
Jos threadin aloituspostissa ollutta reseptiä tarkoitat niin siinähän lukee perässä Ehrmann, ja ainakaan itse en ole nähnyt ehrmannia kuin 250g:n purkissa. Mahdollisuus siihen että olen väärässä on toki olemassa(ei olisi edes harvinaista) joten korjatkaa äkkiä jos noita löytyy isommissa purkeissa.:)

Juu, alkuperäisessä ohjeessa oli juurikin se 250 g rahkaa.

Meah sanoi:
mulla noi ainakin hajoo käsiin paistovaiheessa? :eek:

joo, morjens, vessanpyttyyn toi koko taikina!

Kandee tehdä hiukkasen paksumpia kuin normiletuista niin kestää kasassa. Saa siltikin kyllä olla erittäin varovainen kääntäessään. Mutta mitäs siitä jos sattuu hajoamaan käsiin, paistaa vaan loppuun sellasena "kokkelina" ja vetelee hillon kanssa parempiin suihin! Ei se maku siitä kärsi. :kuola:

Sepi80 sanoi:
Kandee tehdä hiukkasen paksumpia kuin normiletuista niin kestää kasassa. Saa siltikin kyllä olla erittäin varovainen kääntäessään. Mutta mitäs siitä jos sattuu hajoamaan käsiin, paistaa vaan loppuun sellasena "kokkelina" ja vetelee hillon kanssa parempiin suihin! Ei se maku siitä kärsi. :kuola:

No ne olikin paksuja..mut silti roskiin meni, ei kyllä todellakaan normilettuja voita!!!:eek:

(:urjo: )

Enemmän kaniksia sekaan niin pysyy kasassa. :rolleyes:

CiioN sanoi:
Onko kukaan koittanut Ehrmannin sijasta laittaa Lidlin Milbonaa? Maistuukohan aivan kauhealta?
Olen käyttänyt, ja mielestäni maistui oikein hyvältä.

Itse modasin tuota reseptiä vielä siten, että pelkkien vehnäjauhojen sijasta laitoin 1 dl vehnäjauhoja(~80g) ja 1 dl Elovena Plus hiutaleita(~50g), niin pannareihin sai helposti sen 9 grammaa kuitujakin. Jotkut vehnäleseet luultavasti maistuisivat ikävämmin läpi. Tuota pitää sitten ajaa vähän aikaa sauvasekoittimella, että nuo hiutaleet pienentyvät sopivasti ja taikinasta tulee rakenteeltaan miellyttävämpi.

Meah sanoi:
No ne olikin paksuja..mut silti roskiin meni, ei kyllä todellakaan normilettuja voita!!!:eek:

(:urjo: )
No olipa yllätys, etteivät maultaan voita normaaleja rasvaisia ja sokerisia lettuja. Johtuisikohan vaikka siitä, että kyseessä on terveellisempi versio letuista. Harvemmin terveysruoka maistuu yhtä hyvältä, kuin joku alkuperäinen versio, joka on valmistettu ravintoarvoista välittämättä, pelkkää makua silmälläpitäen.

Ihan niinkuin sinulla olisi mennyt tärkein pointti näissä proteiiniletuissa ihan ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom