Raejuusto vs. maitorahka?

Hei,

Kovasti olen lueskellut juttu täällä hiljattain, koska olisi tarkoitus päästä kesäksi jonkinlaiseen kuntoon, ja siitä tietysti jatkaa samaan tahtiin ensi vuotta kohti.

Tuli tässä mieleen juttuja lueskellessa, kun täällä näyttää maitorahka tulevan esiin kovin usein, ja itse kun kuvittelin että rae juusto olisi kova sana, että miksi maitorahkaa suositaan niin kovasti?

Eikös rae juustossa ole enemmän proteiinia per 100g? Onko kyse hinnasta vai mistä?

Itse meinaan en voi maitorahkaa sietää, mutta rae juusto sen sijaan on ihan taivaallista herkkua.

Niin ja tosiaan, yritin kyllä etsiä vastaavaa threadia, mutta en oikeen moista löytänyt (ainakaan muutaman sivun selauksella), joten ajattelin pistää uutta pystyyn.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jaa. Rahkan puolesta puhuu:
-hinta
-maku
-maustettavuus
-helppo syötävyys

Raejuuston puolesta:
-en keksi mitään, mutta kai se on ihan kiva jossain salaatissa

En tiedä mitä rahkaa olet syöny, mutta tämä ehrami, eli Ehrmann -maitorahka on ihan eri maata kuin kaikki muut kilpailijansa:)

Varmaan ehramistakin on jauhettu täällä jo niin saatanan paljon että saa nähdä onko tälläkään threadilla tulevaisuutta.

Itse ainakin syön päivittäin molempia, suolasen kanssa raejuustoa ja rahkaa välipaloina ja jälkiruokana. Siihen rahkaan voit sekoittaa vaikka funlightia, jolloin se on paremman makuista. Mutta ei sillä ole sinänsä merkitystä mistä proteiinit ottaa, kun vain katsoo että proteiini, hiilari, rasva ja kcal-suhteet on kohdillaan. Eli ei sitä rahkaa pakko ole missään nimessä syödä.

Tehosekoittimella on rahkasta myös hyvä tehdä myös kaikenlaisia pirtelöitä. Vähän jugurttia, vähän maitoa, purkki rahkaa ja sitten jotain hedelmiä jääpalojen kanssa sekaisin. Kuiduksi voi laittaa vaikka kaurahiutaleita. Hieno aamupala jos kiinteä ei maistu aamuisin.

jos noista jompi kumpi pitää valita niin ehdottamasti rae. Sitä voi hyvin käyttää rahkan korvikkeena sörsseleissä, suhteita muiden eineksien kanssa pitää vaan vähän muuttaa.

Ite nostan tassua raejuuston puolesta. Menee siinä lämpien aterioiden kyljessä tosi hyvänä lisänä. Rahkaan tosiaan kyllästyy melko helposti. Välipalana se on kyllä ihan jees. Pakkikselta löytyy kyllä mitä ihmeellisimpiä variaatioita tohon rahkan maustamiseen...

itse nostan tassua kummankin kohdalla rahkat maistuu rahkoina ja raejuustoa voi lisätä melkein mihin vaan lämpöseen ruokaan..

Raejuuston kyytipojaksi suosittelen muuten mustikoita ja ripaus sokeria, aivan säälimätöntä herkkuva!!!

Raejuustoa menee päivässä 1-2prk. Maitorahkaa taas 0-1prk. Raejuusto on sellaiseen ihan hyvää ja ite syön sitä yleensä ananaspalojen kanssa, mutta rahkasta taas voi tehä mitä herkullisimpia mättöjä. Oma favorit jälkkäri, mitä teen monta kertaa viikossa:

1prk maitorahkaa
1prk rasvatonta viiliä
pakastemansikoita
sokeroimatonta mehukeittoa
kaloritonta hermesetas makeutusainetta n.10 tippaa.

Maistuu liian hyvälle!

Jauheliha-raejuusto-kombinaatio on namia.. Rahkaa en jaksa syödä, kun sitä pitäis vetää tosi paljon, että sais tarvittavat kalorit täyteen. Proteiinia tulee muutenkin tarpeeksi.

Raejuuston kyytipojaksi suosittelen muuten mustikoita ja ripaus sokeria, aivan säälimätöntä herkkuva!!!

Tai jos laittaa raejuustoa ja lakkoja niin saa melkein sellaista uunijuustoherkkua :)

Mä siis myös pidän enemmän raejuustosta, rahka välillä tökkii. Raejuustoahan voi käyttää niin suolaisissa kuin makeissakin ruoissa.

Raejuustoa tulee käytettyä:
Suolaiset:
-Keittoihin
-Pastan ja kastikkeen päälle
-Salaatteihin ja raasteisiin
-Lisäkkeenä
-Puuroon

Makeat:
-Jogurtin kanssa
-Hedelmäsalaatissa
-Leivonnassa (esim. raejuustopannari)
-Marjojen kera
-Pähkinöiden/siemenien kanssa

Rahkaa käytänkin useimmiten leivonnassa, esim. rahkasämpylöissä (taivaallisia), piirakoissa ja rahkaletuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom