Raejuusto vs. maitorahka?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paitsi että ny ton Milbona näköjään 22.4. asti tarjouksessa 0,99e! :hyper:

Offtopiccia mutta raejuustolla voi maustaa rahkaa.

Niin voi, mut ainakaan mun makuun ne ei sovi yhteen. Ehrmann fun lightilla suorastaan sulaa suussa, mut noi raejuuston palaset takertuu hampaisiin ikävästi. Makunsa kullakin.

En tiedä onko kenelläkään toisella tapana... näitä mun "keittiökokeiluja"...

Siis --> Raikkaria tehosekoittimeen, mukaan maitoa ja esim. kaakaojauhetta tai kanelia mausteeksi. Toranin sokerittomat makusiirapit toimivat kanssa. Lesesekoitusta tai 4-viljan hiutaleita antamaan kuitua ja rakennetta. Ja sitten sekaisin.

Toimi sellaisenaan kuten myös hedelmien dippikastikkeena.

Pakastemarjat toimivat kanssa yllä mainitun kanssa jos halua jotain "pirtelömäisempää". Kuten myös jääpalat ja pikakahvijauhe!

Minustako "bodyruokien" Heston Blumenthal?
:)

Rahkan kanssa heittää hedelmiä vähän sekaisin niin menee, tosin raejuusto menee sellaisenaan hienosti välipaloina ilman minkäänlaista ihmehöystöä. :)

Syön mielelläni molempia. Kalliita vain ovat joka päivä pistellä. Siksi olen säästösyistä siirtynyt maustamattoman jukurtin (yoghurt, tai jotain sinne päin) pariin ja myös vaihtelun vuoksi. Toistaiseksi.
Uskallan, vaikka tämä keskustelu käykin mallia rahka vs raejuusto, kertoa tämänhetkisen jokapäiväisen "mössöni" resepti...

- Puoli litraa jukurttia
- kaksi pientä tai yksi iso banaani
- kolme sliseä ananasta
- kauraleseitä
- heraa n. 5 reilua lusikallista (se isompi lusikka)
- milloin mitäkin mehua (sokeroimaton, ei myöskään keinomakeutusta)
- täyskaakaojauhetta n.3 pikkulusikallista
- päivän greatiinisatsi
- jos tilaa jäi, täytän kevytmaidolla lopun tilan

Sitten vaan kaikki surraten sekaisin. Tehosekoittimeni on noin 1,2 litraa. Tuon "liemen" nielen neljässä - viidessä erässä päivän kuluessa.
Maitorahkaa käytin ennen jukurtin sijasta ja käytän taas, kunhan tuohon jukurttiin kyllästyn.
Raejuustoa vetelen silloin kun vaimo sitä ostaa, en päivittäin / ämpäreittäin.

Mitäs tästä...

Ostin yksi päivä kaupasta maustamatonta maitorahkaa.Eihän sitä voi syödä :urjo: Proteiinitkin on alta kymmenen.Miksi tätä suositellaan?

Ostin yksi päivä kaupasta maustamatonta maitorahkaa.Eihän sitä voi syödä :urjo: Proteiinitkin on alta kymmenen.Miksi tätä suositellaan?

Ööö. paljonko sitä protskuu sit pitäis olla per 100g? Rahka on suht edullinen proteiininlähde ja ehrmannin kiskasee huiviin 20sekas ja siitä saa sopivat 25g protskuu ilman mitään lisättyjä sokereita niin ku maustetuis rahkois tahtoo olla. Mausta sitä rahkaa jollain mehuilla tai keitolla ni saat jotain makuaki.

Rahkaa pystyy hyvin syömään pelkiltään, mut raejuustoa ei sit millään.. :(

Itsellä on syöminen aika pitkälti kallistunut näiden kahden osalta maitorahkan puolelle. Ei oikein raejuusto nappaa enään. Pitäisi vissiin vähän maustella erinäisillä seteillä, että uudestaan alkaisi uppoamaan.

Ööö. paljonko sitä protskuu sit pitäis olla per 100g? Rahka on suht edullinen proteiininlähde ja ehrmannin kiskasee huiviin 20sekas ja siitä saa sopivat 25g protskuu ilman mitään lisättyjä sokereita niin ku maustetuis rahkois tahtoo olla. Mausta sitä rahkaa jollain mehuilla tai keitolla ni saat jotain makuaki.

Tonnikalassa ja raejuustossa kuitenkin noin 20g/100g ja maultaan paljon ''inhimillisempi''.Tuskin kukaan tykkää maustamattoman rahkan mausta.Pahempaa, kuin mämmi :urjo:

Raejuustoa menee päivittäin leivän päällä, salaatissa yms.. tai sitten ihan pelkiltään. Rahkaan en ole vielä tutustunut, tänään ajattelin käydä tätä paljon puhuttua Ehrmannia ostamassa pari purkkia, ja sitten vaikka marjojen kanssa sitä.

Tonnikalassa ja raejuustossa kuitenkin noin 20g/100g ja maultaan paljon ''inhimillisempi''.Tuskin kukaan tykkää maustamattoman rahkan mausta.Pahempaa, kuin mämmi :urjo:
Täältä löytyy yksi.:dance:
Turha näitä kuitenkaan maustamattomana on vuodesta toiseen yrittää puputtaa. Pidemmän päälle alkaa ällöttää ja sinne meni taas yksi hyvä & edullinen proteiinin lähde.

Raejuusto toimii jatkeena lähes kaikkien lämpimien (ja suolaisten) ruokien kanssa.

Rahka taas on erinomainen välipala, taikka yöproteiini

Lihat, linnut, kalat ja palkokasvit ovat myös hyviä proteiinin lähteitä, mutta näitä tulee käytettyä ruuan joukossa, ei lisukkeena, eikä ainakaan välipalana. (purkillinen papuja tai tonnikalaa välipalaksi:urjo:)

Raejuusto. Ehdottomasti. Kaiken kanssa. Leivän, puuron, keiton, kiisseleiden, marjapuurojen, pelkiltään, hillon kanssa... Ei ole vielä mitään mihin en sitä lykkäisi...

Rahka on ihan saamarin pahaa. Ei siitä saa muulla kuin vaniljavaahdolla hyvää. Ja sit on ravintoarvot päin seinää. Ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Rahka on ihan saamarin pahaa. Ei siitä saa muulla kuin vaniljavaahdolla hyvää. Ja sit on ravintoarvot päin seinää. Ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Et ole sitten koskaan kokeillut pistää rahkaa, jotain matalahiilarista jugurttia ja vähän maitoa tehosekoittimeen jääpalojen kanssa? Siitä tulee ihan kuin pirtelöä, jossa on 1/3 hiilareita ja 2/3 proteiinia. Ei paha suhde. Vähän hedelmiä sekaan, niin suhde on 1:1 mikä on edelleen ihan hyvä välipala ja maku on entistä parempi.

Tuollaisia tulee tehtyä useampi päivässä. Kohta onkin iltapirtelön aika. :kuola:

Et ole sitten koskaan kokeillut pistää rahkaa, jotain matalahiilarista jugurttia ja vähän maitoa tehosekoittimeen jääpalojen kanssa?

Olen niin laiska, että tuosta tulee liikaa tiskiä. :jahas:

Olen koittanut sekoittaa rahkaan jogurttia -> ei peitä rahkan makua tarpeeksi. Olen koittanut myös rahkaan sekoittaa pelkkää funlight mehua, mutta tulos on ollut :urjo:

Nykyään koitan sisulla kiskoa rahkaa, jonka olen makeuttanut makeutusnesteellä ja ananaspaloilla. Tiukkaa tekee, mutta kun raejuusto tahtoo olla ainoa proteiinin lähteeni tällä hetkellä, että välillä on pakko yrittää tuota rahkaakin... :david:

Kiitos kuitenkin vinkistä. Ehkä mä kesäkuumalla koklaan.

Ennea: Koitappa laittaa rahkan sekaan jotain marjoja ja reilusti. Ja sitten vielä sekaan jotain makeutusainetta. Hyvää :kuola:!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom