Raejuusto vai maitorahka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heke80
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Kaupunki
Sotkamo
Hei,

Foorumilla moni käyttää maitorahkaa proteiinilähteenä. Itselleni raejuusto maistuu huomattavasti paremmin. Käytän Arlan 1,5% Keso Miniä:

100 grammassa on:
-Energiaa 300kj/70 kcal
-Proteinia 11g
-Hiilihydraatteja 2,5g
-Rasvaa 1,5g
-Kuitua <0,1g
-Natriumia 0,35g

Raejuusto on kylläkin kalliimpaa, mutta ainakaan maustamaton Lidlin maitorahka ei oikein maistu.
Onko käytännössä sama kumpaa käyttää? Kommentteja muilta treenaajilta

-Heikki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite kyllä käytän molempia :rolleyes: Raejuustoa on hyvä heitellä ruuan sekaan lisäprotskuksi ja maitorahka menee taas väli-/iltapalana kätevästi, proteiiniahan on molemmissa että sinänsä ei dramaattista eroa kumpaa käyttää jos jompi kumpi pitääs valita ;)

On käytännössä sama kumpaa käyttää. Erot makroravinteissa ovat kuitenkin melko pienet. Itse lähinnä syön molempia vaihtelun takia ja rahka uppoaa paremmin varsinkin aamulla.

Nyt en muista mitä rahkaa liiterissä myydään, mutta itse vannon vanhan kunnon Ehrmannin nimeen.

Molempia vaan nassuun jos maistuu. Hyviä ja halpoja proteiininlähteitä. Itse käytän nykyään maitorahkaa varsinkin aamu-ja iltapaloilla kun tuntuu toimivan koostumuksensa takia paremmin tehosekoittimella tehtäviin mössöihin.

Tuohon raejuustoon voi tulla himo. Joskus menee kaksikin purkkia (2*500g) iltapalaksi erilaisilla mausteversioilla (esim. Kaneli + funlight).
Joskus olen välipalaksi sekoittanut puolikkaaseen raejuustopurkkiin pilkotun kananmunan ja murretun näkkileivän. Sekoitus paranee kun antaa olla purkissa muutaman tunnin ennen syöntiä.

Juuri tänä aamuna vein roskat. Muovipussissa oli komea pino tyhjiä raejuustopaketteja. Kaikkiaan 12:sta kappaletta.
Ihan tässä hävettää....

Täytyy korvata osa rahkalla ettei käy liian yksitoikkoiseksi.

Itellä tyssää raejuuston osto siihen, että se on tuplasti maitorahkaa kalliimpaa. On se raejuusto kyllä hieman parempaa kunhan kaataa ne nesteet pois ;) Kannattaa koittaa sekoittaa raejuustoa ja tonnikalaa, ihan hyvää :)

Tuohon raejuustoon voi tulla himo. Joskus menee kaksikin purkkia (2*500g) iltapalaksi erilaisilla mausteversioilla (esim. Kaneli + funlight).
Joskus olen välipalaksi sekoittanut puolikkaaseen raejuustopurkkiin pilkotun kananmunan ja murretun näkkileivän. Sekoitus paranee kun antaa olla purkissa muutaman tunnin ennen syöntiä.

Juuri tänä aamuna vein roskat. Muovipussissa oli komea pino tyhjiä raejuustopaketteja. Kaikkiaan 12:sta kappaletta.
Ihan tässä hävettää....

Täytyy korvata osa rahkalla ettei käy liian yksitoikkoiseksi.

Eihän toi vielä mitään, itse kannoin vastikään rodeen liki piripintaan rahkapurkkeja täynnä olevan mustan jätesäkin. Ois pitäny napata kuva, ja lähettää Valiolle, ehkä ois saanu vähän sponssia.

Itsellä menee molempia todella paljon päivän mittaan. Rahkaa menee arkipäivisin 3 purkkia, 2 kahivitunneilla töissä ja 1 ennen nukkumaanmenoa. Raejuustoa menee päivästä riippuen 400-800g.

Ite vedin ennen ainoastaan raejuustoa mutta vaihdoin kokonaan rahkaan kun tajusin että se tulee paljon halvemmaks silleen. Eihän se ero oo ku jonkun 0,50 - 1 € merkistä riippuen, mutta ku laskee että itellä menee noin puol kiloa eli yks rasia päivässä, niin viikossa voi säästää jo 7 €, kuukaudessa 30 € ja vuodessa 365 €. Xtra 500 gramman pönttö S-marketista on 1,10 € kun taas halvin samankokonen raejuusto samassa kaupassa on muistaakseni 2,00.

:david:kyllä raejuusto on mun valinta,sopii oikeastaan minkä tahansa ruuan kanssa ja on mukavan kallista

kumpiakin täälläkin. Ingmanin raejuusto halpaa ainakin täällä s-marketissa ja sitten rainbown maitorahka menee ihan ilman lisukkeitakin kun lusikalla pistelee kahvin kera :) Kyllästyin maustaan rahkaa ja äkkiä siihen tottu, tosin lidlin rahkaa en pysty kyllä raakana vetään...ehrman nyt menee kevyesti kun on kuin jogurttia

Ja muistakaa, että jos noi kaks alkaa tympiä niin aina voi vaihtelun vuoksi vetää fetaa :)

Arla Apetina® kuutiot 3%

Tuotetiedot:
Ravintosisältö / 100 g
450/110 kJ / kcal
Proteiini 18,0 g
Hiilihydraatti 2,0 g
Rasva 3,0 g
Suola 2,5 g
Kalsium 240,0 mg

Ja muistakaa, että jos noi kaks alkaa tympiä niin aina voi vaihtelun vuoksi vetää fetaa :)

Arla Apetina® kuutiot 3%

Tuotetiedot:
Ravintosisältö / 100 g
450/110 kJ / kcal
Proteiini 18,0 g
Hiilihydraatti 2,0 g
Rasva 3,0 g
Suola 2,5 g
Kalsium 240,0 mg

Feta on kyllä nam nam ja hyvä proteiinilähde. Huonona puolena se, että jos innostuu mättämään urakalla, niin suolaa tulee liikaa.

Itellä tyssää raejuuston osto siihen, että se on tuplasti maitorahkaa kalliimpaa. On se raejuusto kyllä hieman parempaa kunhan kaataa ne nesteet pois ;) Kannattaa koittaa sekoittaa raejuustoa ja tonnikalaa, ihan hyvää :)

raejuusto+tonnikala+sitruunapippuri on aivan järkyttävän hyvää.

Igmanin raejuusto olisi kyllä halvempaa, mutta mielestäni myös todella pahaa verrattuna valioon. Raejuustoo menee ruoan kanssa, maitorahka välipalana/iltapalana/aamupalana

Kumpaakin syön, raejuustoa aina ruokien lisukkeena kun sitä on. Rahkaa taas menee yleensä se 2 purkkia(ehrmann) päivässä. Mielestäni ihan pirun hyviä protskunlähteitä kummatkin ja sopivat täydellisesti ihan jokapäiväiseen käyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom