Aloitin hetki sitten treenaamaan pitkän tauon jälkeen ja itselläni tapahtui seuraavaa.. Päätin, että aloittaisin voimatasojen lisäämisen alkuun ja olin hypettänyt itseäni treenaamaan kovaa. Syön suht terveellisesti eli 5-6 ateriaa päivässä sisältäen tarpeeksi protskua/hiilareita/rasvaa. Päätin myös lisätä treeniohjelmaani intervalliharjoituksia aineenvaihduntaa/rasvanpolttoa lisäämään.
Viikko sitten perjantaina vedin normi treenin, kyykkyä, penkkiä ja leukoja. Perus palkkari jälkeen. Su intervallia sprinttien muodossa. Noh maanantaille oli sitten vielä varattu personal trainer aika joka oli ilmainen liittyessä salille, siinä kevyesti katottiin muutamat liikeradat läpi.
Sitten itse asiaan.. kuluvalla viikolla ollut migreenin kaltaista päänsärkyä, pahoinvointia, lihaskipuja, pakonomainen tarve hengittää syvään, huimausta, hikoilua, yöllä heräilyä. Söin kokoajan terveellisesti ja join paljon vettä. Usein esim aamulla heti herättyä 0,5-1 litraa. Melko mietoa kuitenkin torstaihin asti. Torstaina tilanne paheni kova pääkipu 1-10 about 9, 800mg buranaa+1000mg parasetamolia ei auta -> terveyskeskukseen -> lähete heti neurologille meilahteen. Tippa kiinni, verikokeet, magneettikuvat päästä. Kipupiikki pyllyyn, rauhottavaa suoneen ja unilääke suuhun. Tuloksissa ei muuta poikkeavaa paitsi myoglobiini koholla, normi arvo 50-400 ja minulla 1700. Lääkäri kyseli olenko urheillut ja kerroin, sanoi että todennäköisesti siitä, kun ei ole mitään kaatumisia tai kolareita tms. Aamulla hyvien yöunien jälkeen myglobiini arvo ei ollut hirveästi tippunut, mutta ainakin pissa oli vaaleampaa ja olo oli parempi, lähettivät kotiin ja sanoivat että kontrollinäyte vkonlopun jälkeen.
Olisin kiinnostunut kuulemaan, jos muilla vastaavia/samankaltaisia kokemuksia tai muuta asiantuntevaa spekulaatiota. Voiko suuri proteiinin määrä tai joku muu kuormittaa munuaisia, että myoglobiini ei pääse suodattumaan pois?
Lisäravinteina otan kalanmaksaöljyä+D3, oluthiivaa (b vitat, sinkki magnesium kalsium).
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhabdomyolysis