Raaka jauheliha

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:D lihan himo...

Onhan niitä tartar pihvejäkin, en kyllä tiedä mitä tapahtuu jos suurempia määriä vetää, luulisi että menee maha sekasin.

Osta tartariin tarkoitettua jauhelihaa, niin ei ole mitään ongelmaa. Lihasta imeytyy raakana sellaisia ravintoaineita, mitä ei juuri kypsennetystä lihasta löydy. Ei ole yhtään paska idea syödä lihaa raakanakin.

Netistä löytyy hyviä carni cruda ja tartar-ohjeita.

Vetihän se Rocky Balboakin aamuisin 5 raakaa kananmunaa :jahas:

ei oo terveellistä ellet halua ehec bakteeria´joka saattaa raaasta jauhelihasta tulla. se onkin sitten kaukana terveellisestä.

äärimmäisen pieni mahdollisuus se on saada, mutta itse en ainakaan sitä riskiä ottaisi. ennen maistelin lihapulla taikinaa raakana(sen takia koska piti tietää onko mausteita tarpeeksi), mutta maistelu loppui siihen kun kaveri sanoi ettei kannata raakana syödä ja samalla selvitti tosta ehecistä :D

on kyl vitu tyhmää hommaa syä raakana mut anna palaa vaa jos et välitä vittumaisista taudeista jotka voi vaikuttaa tod negatiivisesti loppu elämään ellei jopa pilata sitä..

no onhan sitä moniki syöny raakana, mutta se ei missään nimessä ole järkevää. vähän sama ku pelais venäläistä rulettia.

Eikö Halmee tony vejelly raakana?

btw. Oon mäki vejelly raakana :eek: 3vuotiaana:urjo: Ja Halmeja nyt o tehny sitä sun tätä.. vetää aamupalaks 50kananmunaa höystettynä omalla paskallansa, eikä koskaan oo vetäny huumeita vaikka verestä löytyyki niit:rolleyes:

Vähän riippuu jauhelihasta. Puhdas ja tuore naudanliha ei ole raakanakaan epäterveelistä. Itse kyllä söisin mieluummin sisäfileestä (tai vastaavasta) leikattua ja sitten nuijittua lihaa päälle öljyä suolaa ja pippuria.. On muuten hyvää (ja kallista).

Vähän riippuu jauhelihasta. Puhdas ja tuore naudanliha ei ole raakanakaan epäterveelistä. Itse kyllä söisin mieluummin sisäfileestä (tai vastaavasta) leikattua ja sitten nuijittua lihaa päälle öljyä suolaa ja pippuria.. On muuten hyvää (ja kallista).

• Raakaa jauhelihaa tai muuta raakaa lihaa ei saa maistaa.
• Raakaa lihaa ja jauhelihaa tulee aina käsitellä eri välineillä kuin kypsiä tai tuoreena tarjottavia elintarvikkeita.
• EHEC-bakteeri kuolee kuumennettaessa mutta kestää pakastamista. Etenkin naudanliha, jauheliha ja suikaleliha tulee kypsentää kokonaan kypsiksi, vähintään yli +70 ºC:seen myös sisäosasta.

lähde:http://www.evira.fi/portal/fi/elint...ytyksia_aiheuttavia_bakteereja/ehec-bakteeri/

Etenkin naudanliha[/B], jauheliha ja suikaleliha tulee kypsentää kokonaan kypsiksi, vähintään yli +70 ºC:seen myös sisäosasta.

lähde:http://www.evira.fi/portal/fi/elint...ytyksia_aiheuttavia_bakteereja/ehec-bakteeri/

Voi perkele. Tarkoittaako tuo 70 astetta käytännössä sitä ettei se pihvi saa olla edes hiukan punertava sisältä ? Aika ankeaa jos se pihvi on tosiaan paistettava täysin kypsäksi mediumin sijaan. Mulla ei ole edes lihalämpömittaria enkä tiedä kuinka helppoa se olisi mittailla pihvistä..

Testailkaas ny joku mittarin omistava :)

Eikö voi tilata mediumia, jos haluaa ravintolassa syödä naudanpihviä? Nouseeko se lämpötila sisältä silloin yli +70 asteeseen?

E: Katos, samat ajatukset mielessä :D mediumia sen olla pitää

tottakai voi tilata, mutta silloin on aina pieni riski olemassa. itse otan aina kypsänä. lukekaa se linkki. riski on olematon, mutta se kuitenkin on olemassa. itse olen niin huono tuurinen jätkä etten ota mitään riskejä :D

raakaahan se siel ravintolassaki syöttää jos otat jonku puoliks paistetun.. suunnileen veri lentää naamalle ku veitsen siihe survoo :D monet tutut saanu kaikenmaailman viruksia niistä, varsinkin ulkomailla saa helposti.

Siis mikä ton ehec-bakteerin mahdollisuus on? Jotain olen kitiini-madoista lukenut, mutta sitä ei pitäisi olla naudassa ja viimeisin tapaus ihmisellä on vuodelta 1978 karhun lihasta.:D

Suositut

Back
Ylös Bottom