Rööki ja dokaus !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

juhata

Banned
Ikä
52
Tietääkö joku oikeen tieteellistä faktaa, että tupakan poltto / dokaus ( kohtuumäärissä tietenkin) heikentäisi lihaskasvua ?

alkoholi laskee miehillä testotuotantoa, naisilla taas nostaa (tästä on ilmeisesti oikeen tieteellistä tutkimustakiin tehty, mut en kyllä jaksa nyt ruveta ettimään). Sitte vois kuvitella että krapula on aika katabolinen tila, varsinkiin jos ei ruoka pysy sisällä :p

?

Miten toi alkoholi laskee testotasoja. Laskeeko se niitä suoraan, vai estääkö se uuden teston eritystä?

En kyllä tiedä tuosta teston lasku-vaikutuksesta, mutta mulla ainakin krapula vie jopa muutamankin seuraavan päivän treenit! eli, siis minä en ainakaan jaksa vetää täysillä. olisko tuo seurausta siit testotason laskusta?

jpm: en usko että testosternivaikutus on noin suuri, enemmän vaikuttaa esim nestevajaus. Jostain lähteestä (?)olen lukenut että jo 2% nestevajaus aiheuttaisi jopa 10% suorituskyvyn alenemisen.

Jos ryyppäät niin menee pari päivää ettei saa kunnolla tehoa treeniin! Se haitta ainakin on dokaamisessa, mutta rööki on aina huono!

Joo röökin välilliset haitat on ne pahimmat tekijät niinkuin mtmm sanoi tuossa..

ja sit offtopikkina sanon kans, että reilu dokaus yhtenä iltana ( 15-20 alkoholi annosta) tuo helposti olotilan, jossa ei kahteen päivään treenata eikä paljoa muutakaan jaksa tehdä :)
Johtuen - krapulasta - johon tietty liittyy nestevajaustakin, mutta eiköhän sen saa jo vuorokaudessa kurottua umpeen, eli on vain kyse tästä vielä osittain selittämättömästä krapula-ilmiöstä ;) mutta silti kaikille niin tutusta :)

Nestevajauksesta sen verran, oon kuullu jostain, että jo ~ (?huutakaa jos oon väärässä) 5% nestevajaus voi johtaa kuolemaan.

Originally posted by juhata
Tietääkö joku oikeen tieteellistä faktaa, että tupakan poltto / dokaus ( kohtuumäärissä tietenkin) heikentäisi lihaskasvua ?

Alkoholi heikentää proteiinisynteesiä eli suomeksi vähentää lihaskasvua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jo pienetkin alkoholimäärät vähentävät testosteronin tuotantoa. Eräässä tutkimuksessa alkoholiannos 1,5g/kg laski terveiden miesten veren testosteronipitoisuutta n. 40 % lähtötasosta 12-20 tuntia alkoholin nauttimisen jälkeen. Toisessa tutkimuksessa terveet miehet joivat illalla 7-8 ravintola-annosta alkoholia, seuraavana aamuna heidän testosteronipitoisuus oli viidennes normaalista. Alkoholi lisää lisämunuaisen kuorikerroksen kortisolieritystä. Kortisoli puolestaan estää kivesten testosteroninvalmistusta. Alkoholi kohottaa myös veren estrogeenipitoisuutta. Se vaikuttaa testosteroniaineenvaihduntaan kahdella tavalla. Estrogeenien on osoitettu estävän testosteronin synteesiä kiveksissä estämällä 3-beta-hydroksisteroidi dehydrogenaasi/isomeraasikompleksin aktiivisuutta ja estämällä suoraan testosteronin muodostumista. Alkoholi lisää kivesten estrogeenireseptoreja ja tällä tavoin herkistää niitä estrogeenin haitallisille vaikutuksille. Estrogeenit estävät myös LH:n eritystä aivolisäkkeestä. Estrogeeni on miehelle katabolinen aine. Alkoholin käyttö lisää veren prolaktiinipitoisuutta. Ylimääräinen prolaktiini aiheuttaa miehillä testosteronituotannon vähenemistä ja impotenssia. Lisäksi alkoholiaineenvaihdunnalla on suora vaikutus kivesten testosteronituotantoon.

Lopussa mainitaan, että steroidien käyttäjiin alkoholin kertakäytöllä on jonkin verran vähemmän katabolista vaikutusta kuin muihin urheilijoihin, mutta alkoholi lisää steroidinkäyttäjien lihas- ja jännerepeämäherkkyyttä.

Lähde: Bodauslehti

Originally posted by Mr.x
Toisessa tutkimuksessa terveet miehet joivat illalla 7-8 ravintola-annosta alkoholia, seuraavana aamuna heidän testosteronipitoisuus oli viidennes normaalista.

Mutta mistäs se sitten johtuu että krapulassa panettaa niin perkeleesti?

Joo tottahan tuo on, että alkoholi laskee testoja.

Mun mielestä kuitenkin on niin, että kaikki ennätykset syntyy kanuunassa. Kuulostaa varmaan ihan paskanjauhannalta, mutta näin se vaan menee. Jotenkin lihaksissa on painetta ja nestettä paremmin kanuunapäivänä. Ennätysten tekeminen tietysti edellyttää sitä, että ylipäätänsä pystyy laittaan tankoon rautaa ja pystyy kestään riskin pumpun leikkaamisesta.

Ne pari päivää sit ryyppäämisen jälkeen sit meneekin taas päin vittua.

Originally posted by Zakk

Mutta mistäs se sitten johtuu että krapulassa panettaa niin perkeleesti?

Alkoholi on hermomyrkky ja ilman kehon vastareaktioita pienikin annos tainnuttaisi keskushermoston. Vastareaktiona keho kiihdyttää hermojen toimintaa välittäjäaineiden avustuksella (Tomppa varmaan osais kertoo tieteellisemmin?) josta seuraa nousuhumalalle tyypillisiä 'oireita'. Anyway, alkoholi palaa suht nopeasti kehosta mutta hermoston ylikiihdytystila palautuu normaaliksi vasta jälkitilassa eli aamulla käyt ylikierroksilla ilman alkoholin lamauttavaa vastavaikutusta joten siinä yhtä sun toista hermoa kutkuttaa alapäässäkin :p

Mikä on kohtuullinen määrä alkoholia, yksi annos viikossa?
Uskokaa jo että jos juo viinaa ei pääse bodarien taivaaseen.

Originally posted by meitsi
yksi annos päivässä on kohtuullinen määrä, jopa suositeltavaa.
Mites, kun minä aina säästän parin/muutaman kuukauden annokset yhteen kertaan? :D

Mites, kun minä aina säästän parin/muutaman kuukauden annokset yhteen kertaan? :D

Niimpä, sama juttu täällä:dance2: Sillä nyt tuskin on kehityksen kannalta mitään merkitystä, jos kerran kahessa kuussa vetää perseet olalle! Vaikuttaa vaan positiivisesti, koska silloin tällöin kun aivot nollaa niin voi taas kokonaisuudessaan paremmin ja elämä, reeni mukaan lukien, maistuu paremmin! Luulempa että dokaamisen kehitystä hidastava vaikutus on nimenomaan siinä, että krapulassa ei pysty vetämään kunnon reeniä, ei itsessään siinä aineessa..usein otetut koomat siis todellakin haittaa kehitystä, harvoin otetut taas parantaa:hyvä:

Suositut

Back
Ylös Bottom