Pystysoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pena sanoo: kuuntele kehoasi. Kun pistät tarpeeksi vähän painoa ja teet testisarjan jossa teet liikkeen useamman sekunnin supistuksilla yläasennossa niin tunnet kyllä miten oteleveys vaikuttaa juuri sinun lihaksiisi. Ts. välityksistä paljon kiinni.

Mutta yleistettynä voi sanoa että leveällä asennolla (~30cm), ja pyrkien pitämään olkapäät samalla korkeudella ja leveydellä koko suorituksen ajan, ts. ei nosta niitä niinkuin olankohautuksissa, ja keskittyy kyynärpäiden liikkeeseen ja sivuolkapäiden supistukseen, saa liikkeen tuntumaan hyvin kokonaisvaltaisesti olkapäässä, eniten sivulohkossa tietenkin. Itse teen näin. Tässä suoritustavassa tankoa ei pitäis nostaa liian ylös vaan jättää se olkapäälinjasta hieman alemmas, huom vain hieman. Epäkkäät saa tietenkin rasitusta myös.

Ja toinen ääripää on sitten tehdä liike epäkäsliikkeenä eli kapealla otteella (~15-20cm) ja nostamalla olkapäitä samalla tavalla kuin olankohautuksissa. Tangon voi nostaa niin ylös kuin sen saa nostettua, jotkut saavat jopa leukaan kiinni jos painoa ei ole liikaa . Vastaavasti tässä tietenkin olkapäät treenaantuvat myös hyvin.

Älä käytä niin paljon painoa että ranteisiin sattuu. Toisaalta ranteet myös tottuvat tähän liikkeeseen hyvin, eli jos ei pitkään aikaan ole tehnyt niin aluksi voivat kipeytyä mutta tottuvat sitten.

Huippuliike joka tapauksessa, sekä tangolla että taljassa. Ite oon viime aikoina tehnyt lähinnä taljassa, tuntuu että supistuksen saa helpommin taljassa tehtyä.

Originally posted by Sakkeus
Älä käytä niin paljon painoa että ranteisiin sattuu. Toisaalta ranteet myös tottuvat tähän liikkeeseen hyvin, eli jos ei pitkään aikaan ole tehnyt niin aluksi voivat kipeytyä mutta tottuvat sitten.
Huippuliike joka tapauksessa, sekä tangolla että taljassa. Ite oon viime aikoina tehnyt lähinnä taljassa, tuntuu että supistuksen saa helpommin taljassa tehtyä.

Suosittelen kahta vaihtoehtoa pystysoutuun (osittain Sakkeuksen linjoilla):
1) Käsipainoilla, voi pitää ranteitaan justiinsa siinä asennossa ja leveydessä kuin haluaa, eli mahdollisimman luonnollisesti ja rannekipuja vältellen. Mun makuun ehkä paras vaihtoehto pystysoudussa (jos sitä haluaa tehdä).
2) Taljassa kolmiokahvalla (eli JohnnyB pystysoutua ;)) eli laittaa taljalaitteen alakiinnityspisteeseen kolmiokahvan ja ottaa siitä otteen, jossa rystyset tulevat vastakkain. Alussa voi tuntua kummalliselta, mutta ei ahista ranteita, voi keskittyä ite liikkeeseen.

Eli en tykkää suoralla tangolla tehdystä pystysoudusta, turhan hankala asento. Pystysoutua teen joskus suht kevyillä painoilla rauhallista pumppailua työntävien liikkeiden jälkeen. Kuulemma voi olla isommilla painoilla runtattuna olkapäille pahasta.

Originally posted by Iivili
1) Käsipainoilla, voi pitää ranteitaan justiinsa siinä asennossa ja leveydessä kuin haluaa, eli mahdollisimman luonnollisesti ja rannekipuja vältellen. Mun makuun ehkä paras vaihtoehto pystysoudussa (jos sitä haluaa tehdä).

Samaa mieltä. Itse asiassa kun tuossa katselin exrxnetin sivuilta pystysoutua käsipainoilla ja vipunostoja käsipainoilla, niin teen ehkäpä jonkinlaista näiden kahden liikkeen välimuotoa. Hyvin tuntuu olkapäissä, ja liikettä on jotenkin helpompi kontrolloida vrt. tangolla tehty. Mutta kukin tyylillään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom