pystypunnerrus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eicca
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
siis sori tää on noob kysymys, mutta voisko joku ystävällisesti selittää millainen on pystypunnerrus? ja lisäksi pystypunnerrus eteen ja taakse, ja vielä millä laitteella nämä suoritetaan. thanke.:confused:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laitan tähän oman kysymykseni myös.
Teettekö pystypunnerrusta tangolla leveällä vai aika kapealla otteella? Eikös se ole enemmän olkapääliike, kun tekee aika leveällä otteella?

Levensin otetta pystypunnerruksessa tangolla, ja nyt teen kaikki kolme: pystypunnerrus, penkki, kulmasoutu, saman levyisellä otteella. Huono idea? :confused: Nyt tuo pystypunnerrus alkoi tuntumaan paljon paremmin olkapäissä, toki sarjapainot laskivat aika paljon, mutta..
Teen siis tuon penkinkin aika kapealla otteella, vähän kapeammalla, jos ja kun 20 kg:n tangossa olisi pikkurillit niitten merkkien kohdalla.

Originally posted by Away
Eikös se ole enemmän olkapääliike, kun tekee aika leveällä otteella?

eikös se ole enemmän olkapäiden rikkojaliike jos tekee leveällä otteella? no minä käytän ainakin vain aavistuksen verran hartioita leveämpää otetta ja hyvin luistaa :)

Mulla on sekä penkissä että pystypunnerruksessa pikkurillit jossain 7 sentin päässä merkeistä. Eli aika kapealla otteella mennään. :D Penkissä kun koittaa tehdä jollain pikkurillit merkeissä- otteella, niin sarjapainot tippuu heti 5 kiloa. Normaalia?

Kyllä tuo on minun mielestäni pikemminkin jonkinlainen ojentajapunnerrus..Muutenkin suurin osa tuon exerxx-sivuston suoritteista suhteellisen hanurista.. Tuo äijä on aika :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen pystypunnerrusta tangolla peukalot noin 15 cm:n päässä olkapäistä.
Kun teen etupunnerrusta tangolla tai käsipainoilla ni en nosta aivan loppuun asti sillä sillon tulee mielestäni liikaa ojentajat mukaan, joten teen sellasta vähän vajaata liikettä ja hyvin tuntuu itselläni toimivan... :)

Ite en pysty enää tekemään pystypunnerruksia,koska etuolkapäät hajoaa,penkistä rasittuu jo tarpeeksi !

Itse teen kulmasoutua tangolla noin hartioiden levysellä otteella, ja hyvin tuntuu tehoavan.

Tuossa linkin kuvassa tuo laskee painot maahan asti, itse en niin ole tehnyt.

Originally posted by Away
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Laittakaa vielä mielipiteitä tuosta, että onko mielestänne parempi olkapäiden kunnossa pidon kannalta tehdä hieman kapeammalla otteella? :confused: Peukalot olkapäiden kohdalla.

Itse teen kulmasoudun samalla oteleveydellä kuin penkinkin ja en ole ainakaan sen takia ks:n takia huomannut olkapäideni kärsivän. Pystypunnerruksen teen nykyisin käsi kerrallaan seisten ja olkapäät ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin silloin kun tein niskantakaapunnerruksia, mitkä näin jälkeenpäin ajateltuna olivat yksi turhimmista ja eniten murhetta aiheuttaneista liikkeistä ikinä.

Mun pystypunnerrus ote on pikkurillit merkeillä..

Jos punnerran niskan takaa ni sillon toki vähän leveempi...
Ja joku mainitsi oteleveyden penkkipunnerruksessa ni mä pidän siinä etusormet merkkien kohalla.

Originally posted by purkkis
tähän mä voisin lisätä: mikä sitten on kulmasoutu?

Tuli kulmasoudusta mieleen, että eilen eräs tyyppi teki kulmasoutua penkkipunnerruspenkin päällä seisten. Vaikka kuinka yritin en keksinyt, minkä helvetin takia se siinä penkillä seisten se sitä teki.

Originally posted by Ulkki
Tuli kulmasoudusta mieleen, että eilen eräs tyyppi teki kulmasoutua penkkipunnerruspenkin päällä seisten. Vaikka kuinka yritin en keksinyt, minkä helvetin takia se siinä penkillä seisten se sitä teki.

Arnoldin aikaan liike tehtiin lähes aina yläkroppa n.90 asteen kulmassa, eli lattian suuntaisena. Tällöin isoja painokiekkoja käytettäessä ainakin pitempikätisellä paino saattaa koskea maahan ala-asennossa.

Käytännössä tosin olen itsekin nähnyt porukan tekevän sjmv:ta ja kulmasoutua korokkeella, kuitenkin sellaisella liikeradalla että painot eivät ilman korokettakaan ottaisi maahan :rolleyes:

ehkäpä penkin päällä seisten sen tangon saa vähän alemmas eli liikeradan pidemmäksi kun ei kiekot ota kiinni

Otteen leveydessä on hyvä nyrkkisääntö että ottaa sen verran leveän otteen että kun tanko tulee alas ni peukalo mahtuu suoristettuna olkapään ja käden väliin

Suositut

Back
Ylös Bottom