Pystypunnerrus tangolla rinnalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karimos
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkäslaisia painoja te liikuttelette pystypunnerruksesta seisaaltaan? Tällä hetkellä nostan noin 50 kilolla jolla pystyn tekemään pari kaheksan toiston sarjaa. Painot pitäs saada nousuun tosta :rock:

Totta. Mutta vastashan joku sentäs :D Elikkä jos nyt tyhjällä tangolla parit kerrat pystypunnerran niin ei ole ongelmaa. Vaikkapa kymmenen kilon lisäpaino sitten tuottaakin ongelmia nostovaiheessa, kipu alkaa suunnilleen siinä kohin kun kyynärpäät on silmien korkeudella. Tuntuu jossain solisluun ja hartian välimaastossa. Koitin leventää otetta mutta sillä tavalla en onnistunut nostamaan...

Sulla on todennäköisesti kipua olkapäässä. Olkapää voi olla rikki. Eipä tollaseen kysymykseen oikeen voi vastata ilman kristallipalloa. Yleensä lääkäri selvittää tarkemmin mikä sen kivun aiheuttaa. Voithan sä aluksi kokeilla pitää taukoa olkapäiden treenaamisesta, jumppailla kiertäjäkalvosimia, venytellä yms. ja jos kipu jatkuu niin mene lääkäriin.

Hmm. Täytynee sitten etsiä liikkeitä kiertäjäkalvosimille. Myönnän kyllä että venyttelyyn voisi vielä varata enemmän aikaa =)

käyttääkö kukaan teistä vyötä pystäreissä ? luin jostain mark el-zeinin tekemästä bodaus kirjasta että hän itse käyttää :rolleyes:

Tota, oon aina tehny pystypunnerrusta niskantakaa noin hartioita kapeemmalla otteella ja on sivuolkapäät kasvanu tavallaan ohi muusta kehosta ja näkyy selvästi et olkapäitä on tullu tehtyä, jos vaihdan liikkeen siihen että punnerran edestä enkä pääntakaa, mihin lihaksiin se ottaa sillon enemmän ?

Oletko tehnyt muita olkapäätreenejä?

Muille sama kysymys, kun kerta yhdellä treenillä huomaavat olkapäitten kasvavan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
käyttääkö kukaan teistä vyötä pystäreissä ? luin jostain mark el-zeinin tekemästä bodaus kirjasta että hän itse käyttää :rolleyes:

"Mark tietää että useimmat suomalaiset miehet juovat mielellään paljon alkoholia viikonloppuisin. Mark kuitenkin toivoo ettet sinä tekisi niin. Jos kuitenkin juot, niin älä mene kuntosalille seuraavana päivänä, kukaan ei halua nähdä sitä. "

Hyvä on kirja, tein siitä esitelmän lukiossa :hyper:

En käytä, mutta en käytä muissakaan liikkeissä.

Mutta mun mielestä pystypunnerruksen painojen pitäisi olla sitä luokkaa verrattuna kyykkyihin ja vetoihin (joissa vyötä yleensä käytetään) ettei sitä vyötä yleensä kannata käyttää. Toki pari lisätoistoa sillä saa kun on paremmat paineet.

Itse teen pystypunnerrusta smith-telineessä, istuen selkä kiinni selkänojassa. Sen verran eessä istun että tanko mahtuu nenä kohdalle laskeutumaan eli aika lähellä tankoon nähden istun. Teen suhteellisen leveällä otteella. Mulla tulee niska kipeäksi, tai epäkäslihas. Osaisiko joku arvella että mistäkähän voisi johtua? Mun mielestä se on se alaslaskuvaihe jolloin niska jännittyy. Mutta mikä sen varsinaisesti aiheuttaa?

Harkinnassani onkin siirtyä tekemään sama liike power rackiin, laskien tanko tukiraudoille. En pelkästään vaihtelun vuoksi vaan myös siksi että smith teline rajoittaa tangon liikettä ja jos niska kipu johtuukin tästä jotenkin.

Tarkistetaanpas vähän tätä yhtä lempiliikettä.

Itse teen "military pressinä" tai ainakin niin olen käsittänyt, eli olkapäiden levyinen ote, kyynärpäät vartalossa kiinni ja ylös. Hyvin on tehonnut.

Mutta entäs jos ottaisi leveämmällä otteella, kyynerpäät ulkona? Kenelläkään kokemusta näitten eroista? (olat sen verran paskana eilisestä että nyt ei mennä niitä kokeilemaan) thänks.

Teen suhteellisen leveällä otteella. Mulla tulee niska kipeäksi, tai epäkäslihas. Osaisiko joku arvella että mistäkähän voisi johtua? Mun mielestä se on se alaslaskuvaihe jolloin niska jännittyy. Mutta mikä sen varsinaisesti aiheuttaa?

Kun epäkkäät tulevat kipeiksi pystypunnerruksen jälkeen, se on merkki siitä, että teet liian leveellä otteella. Otappa kapeempi ote seuraavalla kerralla ja tule kertomaan tänne, vaikuttiko mitenkään.

Juu eli sellanen vähän reilu hartioiden levyinen ote on perfecto.

Liian kapeella alkaa ottamaan jo ojentajiin turhan maukkaasti..

hmm tuli mieleen tossa että eihän toi että pitää toista jalkaa vähän edempänä kuin toista aiheuta mitään lihasepätasapainoa selälle kilojen karttuessa? Itse tällä hetkellä teen niin että jalat vierekkäin mutta olen huomannut pieniä tasapaino ongelmia aina sillon tällöin.

Back
Ylös Bottom