pystypunnerruksesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
57
tällänen ongelma on tullut eteen, teen pystypunnerruksia smithissä suht isoilla raudoilla ja kun siirryn tekemään käsipainoilla (vuoroviikoilla) joudun käyttämään tosi pieniä painoja muuten en jaksa tehdä täysiä sarjoja. isoilla painoilla rupee sattumaan selkään (ei saa nauraa) mistä moinen?:confused:

Originally posted by Flashback
...joudun käyttämään tosi pieniä painoja muuten en jaksa tehdä täysiä sarjoja.

Eiköhän se ole niin että nämä mielestäsi pienet painot ovat sinun voimatasollesi sopivan raskaat. Ei kannata repiä huonolla tekniikalla muutamia toistoja vain siksi että saisi nostella vähän miehekkäämillä punteilla.
Ehdit kyllä myöhemmin nostella niillä isoilla punteilla.
Tsemppiä treeniin ja lihakset kasvuun.

toi selkään sattuminen voi myös johtua siitä että ku väkisin vääntää niin tuppaa selkä irtoamaan selkänojasta. tämä johtunee siitä, että kun olkapää ei enää jaksa, haetaan automaattisesti apua rintalihaksista (tehdään kaari, jolloin saadaan rinnan kulma muuttumaan). jos on vyö niin yritä sen kanssa, mutta koeta siltikin pitää selkä penkissä

Smithissä ei kehity pystypunnerrusta tasapainottavat pienemmät lihakset, koska tangon liikerata on kiinteä. Sama homma kuin kaikissa muissakin liikkeissä, joita voi tehdä sekä tangolla että käsipainoilla. Smith oikeastaan vain korostaa ominaisuutta. Onko käsipainopunnerrus vakaa, vai tuppaako painot huojumaan sinne sun tänne?

Kannattaa muuten varoa painamasta päätä liian kovaa penkkiä vasten, siinä saattaa niska niksahtaa ja nyrjähtää. Itselläni kävi kerran niin kun runttasin apinan raivolla pystypunnerrusta smithissä.

Originally posted by PattiPete
Kannattaa muuten varoa painamasta päätä liian kovaa penkkiä vasten, siinä saattaa niska niksahtaa ja nyrjähtää. Itselläni kävi kerran niin kun runttasin apinan raivolla pystypunnerrusta smithissä.

Koettu on ja kyllä vaivasi pitkään. :curs:

Tilanne vois korjaantua sillä että teet pystypunnerrukset normaalilla levytangolla, joko istuen jakkaralla (ilman selkänojaa) tai seisten. Näin selkää tukevat (+vatsa) lihakset kehittyvät ja pysyvät kehityksen kyydissä. Punnertaa voi edestä tai takaa (mihin sen nyt haluaakin käyvän eniten), alaslaskussa kannattaa olla varovainen ettei rasita olkaniveltä liikaa...

Maksimia koittaessa vois vyö olla hyvä mutta muuten välttäisin vyö käyttöä.

Itseltä katosi selkävaivat kun lopetin vyön käytön kaikissa liikkeissä (poislukien nyt maksimi testaukset). Alku oli hankalaa ja outoa --> joutu pudottaa treenipainoja ja korjaamaan tekniikkaa. Mutta paras muutos jonka olen salitreeneissä tehnyt. Itse voisin suositella kaikille saliharrastusta aloitteleville että hankkikaa kunnon pidot vatsa/selkälihaksistoon ja ottakaa nostot tarkasti.

Originally posted by bodymaster

Itseltä katosi selkävaivat kun lopetin vyön käytön kaikissa liikkeissä (poislukien nyt maksimi testaukset). Alku oli hankalaa ja outoa --> joutu pudottaa treenipainoja ja korjaamaan tekniikkaa. Mutta paras muutos jonka olen salitreeneissä tehnyt. Itse voisin suositella kaikille saliharrastusta aloitteleville että hankkikaa kunnon pidot vatsa/selkälihaksistoon ja ottakaa nostot tarkasti.

Minä olen tehnyt saman tempun ja täytyy sanoa, että selkä, ja nimenomaan alaselkä, on paremmassa kunnossa kuin vuosi kausiin.

Mää jätin pois ton pystypunnerruksen smitissä kokonaan, ja siirryin käsipainoihin, nopeesti niihin tottuu, alussa vaan maltillisilla painoilla. Nyt jaksan tehä isommilla käsipainoilla, kun smitissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom