pystypunnerruksesta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
anteeksi että häiritsen joulun viettoanne! mutta eihän tähän ole pakko vastata :kippis1:

siis pitäisikö minun poistaa pysty punnerrus pois treenistäni? koska olen 165 pitkä 14v käppänä ja haluisin kasvaa vielä :D
vai onko siinä mitää estettä?:whip:

Ei pystypunnerrus pituuskasvuusi vaikuta. Maastaveto ja kyykky voivat joidenkin mukaan vaikuttaa pituuskasvuun. Ja niissäkin ilmeisesti vain raskaat lyhyet sarjat.

Ja ota rauhallisesti, 8-15 toistoa, ei missään nimessä siitä alle, pätee kaikkiin lihasryhmiin. :)

Niin ja tee ne pystypunnerrukset istualteen selkänojaan nojaten.

:thumbs: mukava nähä tollasta innostusta!:thumbs: Ja vaikka kuinka haluut massaa,ni sun on hyvä muistaa, että sul on seuraavat 50 vuotta aikaa sitä saada, kun taas pituuskasvu ei jatku loputtomiin...

Fighter1157 sanoi:
Niin ja tee ne pystypunnerrukset istualteen selkänojaan nojaten.
mites tuo pätee jo täysimittaiseen?tangolla seisten tullut tehtyä melko usein..

Jos tarkoitit täysmittaisella täyden pituuden saavuttanutta henkilöä niin ei se sen kummemmin vaikuta muuta kuin, että saattaa olkapäät kasvaa ;) IMO paljon parempi tehdä istuen kuin seisten. Eikä laske sitä kuin jonnekin nenä-suu-akselille niin hyvä tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nigster sanoi:
Jos tarkoitit täysmittaisella täyden pituuden saavuttanutta henkilöä niin ei se sen kummemmin vaikuta muuta kuin, että saattaa olkapäät kasvaa ;) IMO paljon parempi tehdä istuen kuin seisten. Eikä laske sitä kuin jonnekin nenä-suu-akselille niin hyvä tulee.
Kiitoksia vinkistä,tullut tehtyä rintaan asti.

Niin kauan kun olympialaisissa punnerrettiin, tehtiin se seisten ja rinnalta asti. Selkäterapauttien mukaan selälle on turvallisempaa, kun jalat vaimentavat osan rasituksesta eikä selkäranka rusennu raudan ja penkin väliin. Kaikissa kymmenissä näkemissäni ammattivalmentajien, heidän järjestöjensä ja edustamiensa joukkueiden kataloogeissa pystypunnerrus tehdään rinnalta asti. Ja miksipä ei tehtäisi: liikeradan alaosa on hartiadominantimpaakin kuin yläosa, jossa ojentajien painoarvo kasvaa ja normirakenteisille, terveolkaiselle vaaroja ei ole havaittu.

Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, pystypunnerrus ei pysäytä pituuskasvuasi.

MKM sanoi:
Niin kauan kun olympialaisissa punnerrettiin, tehtiin se seisten ja rinnalta asti. Selkäterapauttien mukaan selälle on turvallisempaa, kun jalat vaimentavat osan rasituksesta eikä selkäranka rusennu raudan ja penkin väliin. Kaikissa kymmenissä näkemissäni ammattivalmentajien, heidän järjestöjensä ja edustamiensa joukkueiden kataloogeissa pystypunnerrus tehdään rinnalta asti. Ja miksipä ei tehtäisi: liikeradan alaosa on hartiadominantimpaakin kuin yläosa, jossa ojentajien painoarvo kasvaa ja normirakenteisille, terveolkaiselle vaaroja ei ole havaittu.

Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, pystypunnerrus ei pysäytä pituuskasvuasi.

Samaa olen itse huomannut, nykyään seisten tehtävä tankopunnerrrus on selkeästi oma valinta olkapäille ja käytänössä se käy paremmin sivuolkapäihin, kun tekee rinnalle asti. Hiukan hartioita leveämmällä otteella.
Yläselän kanssa saa olla tarkkana vaan, helposti meinaa alkaa taittamaan yläselkää taakse päin, kun alkaa tekemään liikettä.

jep kyllä se seisten aika luonnostaan rinnalta lähtee, mutta esim. simithissä tuntuu luontevammalta käyttää vain leuan korkeudella.

kaikille ei sovi tehdä rinnalta asti,esim. itse nostin aikanaan tangon maasta rinnalle ja aloitin siitä punnerrukset,nyt 6 vuotta myöhemmin ja huomattavasti suuremmilla painoilla se ei tunnu hyvältä olkapäissä joten aloitan nostot aina telineestä enkä laske leukaa alemmas.samalla katosi olkapään ylimääräiset vaivat.

Samoin, en oikein viitsi tehdä rintaan asti kun vääntää niin ikävästi olkapäitä. Aina teen kuitenkin istuen - sopii mulle paremmin.

Seisten teen aina, en edes harkitse istualteen tekoa. Tuntuu vaan uskomattoman vammaiselta ja "väärältä". Lisäksi seisten tuntus saavan enemmän voimaa käyttöön (ilman xiittiä).

Sitäpaitsi, vanha viidakon sanontahan menee kutakuinkin näin: mikä tahansa liike on tehokkaampi kun jalat on maassa.

mä teen istuen tai seisten,käsipainoilla,smitissä tai vapaalla tangolla,ohjelman liikeitä kannattaa vaihdella,tuntumaa tulee aina erilaista,vaihdan liikettä n. kuukauden välein.
joku näistä liikkeistä aloitaa aina olkapäätreenin,otan sen ns. voimaliikkeenä.

zztop sanoi:
kaikille ei sovi tehdä rinnalta asti,esim. itse nostin aikanaan tangon maasta rinnalle ja aloitin siitä punnerrukset,nyt 6 vuotta myöhemmin ja huomattavasti suuremmilla painoilla se ei tunnu hyvältä olkapäissä joten aloitan nostot aina telineestä enkä laske leukaa alemmas.samalla katosi olkapään ylimääräiset vaivat.

Olkapää vaivat saattaa olla kyllä asioiden summa, miten paljon on penkkiä yms. variaatioita käytössä.
Itsellä olkapäät ei tykkää dipeistä muuten, paitsi jos on leveähkö v-dippi teline käytössä ja rintalihaksille tuntuu sopivan vielä paremmin kuin penkkipunnerrus tangolla.

Eli 2 olkapään tappoliikettä on käytössä, rinta dippi ja tankopunnerrus seisten.
(Yli) leveä penkki on henkilökohtaisesti tekee paljon kipeämpää olkapäille, mitä tuo rinta dippi.

makew sanoi:
Olkapää vaivat saattaa olla kyllä asioiden summa, miten paljon on penkkiä yms. variaatioita käytössä.
Itsellä olkapäät ei tykkää dipeistä muuten, paitsi jos on leveähkö v-dippi teline käytössä ja rintalihaksille tuntuu sopivan vielä paremmin kuin penkkipunnerrus tangolla.

Eli 2 olkapään tappoliikettä on käytössä, rinta dippi ja tankopunnerrus seisten.
(Yli) leveä penkki on henkilökohtaisesti tekee paljon kipeämpää olkapäille, mitä tuo rinta dippi.

en ole ikinä tehnyt dippiä,juuri sen takia kun se vääntää olkia,kerran kokeilin ja ei tuntunut luonnolliselta,nykyään kiihdytän vauhtia dippitalineen kohdalla,äärimmäisen huono keksintö..
Kirjoitin: olkapää vaivat katosi kun lakkasin tekemästä pystypunnerrusta rinnalta,minulla ei ole sen jälkeen ollut mitään vaivoja.
olen vuosia treenannut täysin tasapainoisesti,ihan alusta asti.

Back
Ylös Bottom