Pyöräily

Parina viime vuotena oon ajanu Roneilla ja kuivaa on ollut. Toiminut mahtavasti pidon ja rullaavuuden suhteen. Kyljethän noissa on ihan paperia kun kevyet renkaat ovat, mutta täytyy vaan ajaa vähän varoen ja katella tarkemmin niitä ajolinjoja. Vielä ei ole kyljet revenny. Kyllä mua ainakin vituttaisi rullailla niitä about puolet reitistä olevia siirtymiä jollain Hans Dampfeilla. Tietty eri asia jos sattuu mutakeli tulemaan. Ei kyllä noi Hanssit taida oikeen mahtua pyörimään mun xc-fillarissa, mutta mulla onkin mutakelejä varten 2 tuumaset Dirty Danit.

Itse toivon, että vuosien kuivuuden jälkeen saataisiin SUPERmutakeli Tahkolle!
Vähintään samaa luokkaa, kuin Jyväskylän marassa 2010 :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ekat kilometrit uudella maasturilla takana. Saa nahda miten perse kestaa. Specialized carve 29er expertin ostin. Ylihintainen varmaankin, mutta toisaalta tuntui koeajoissa parhaalta testatuista.

Itse toivon, että vuosien kuivuuden jälkeen saataisiin SUPERmutakeli Tahkolle!
Vähintään samaa luokkaa, kuin Jyväskylän marassa 2010 :D

Mutakeli rokkaa! Varsinkin jos saa pestä vermeet painepesurilla heti tuoreeltaan lenkin jälkeen. Jäiköhän mulla kakarana kurassa leikkimiset liian vähälle kun välillä oikein odottaa kunnon rapakeliä :) No kohtapa sitä taas saa sotkea itteensä kunhan polut sulaa.

Toimiiko teillä fillarifoorumi? En saanut pelittämään eilen eikä tänäänkään ole luonistanut.

Siellä on ollut pahempia ongelmia jo pitkään, joita yritettiin korjata siirtämällä toiselle palvelimelle, mutta siinäkin mentiin perse edellä puuhun siirtämällä se johonkin Nebulan virtuaalipalvelimelle, joka vaan pahensi asiaa. Janne Lehti tulee tiistaina takaisin reissusta, joten siihen asti tuskin asialle tapahtuu yhtään mitään.

Siellä on ollut pahempia ongelmia jo pitkään, joita yritettiin korjata siirtämällä toiselle palvelimelle, mutta siinäkin mentiin perse edellä puuhun siirtämällä se johonkin Nebulan virtuaalipalvelimelle, joka vaan pahensi asiaa. Janne Lehti tulee tiistaina takaisin reissusta, joten siihen asti tuskin asialle tapahtuu yhtään mitään.

Ok, kiitoksia tiedosta.

Mikä o syynä ku renkaasee jää toho venttiilin kohalle sellane kohouma, joka näkyy rengasta pyörittäessä? Renkaat on tollasta mallia helvetin kapea.

Ei oo kokemuksia ku enskamopon renkaista jotka meni kyl iha ongelmitta paikallee :D

Oiskohan niin, ettei se ulkorengas oo siitä venttiilin kohdalta kunnolla paikallaan? Siinä sisurissa kun on venttiilin kohdalla se vahvike. Ota ilmaa siitä renkaasta vähän pois ja paina sitä ulkokumia vanteeseen päin. Samalla voit vaikka painaa siitä ventiilin rungosta sitä ventiiliä sisäänpäin. Sen pitäs napsahtaa kyllä paikalleen sen ulkokumin.

Mikä o syynä ku renkaasee jää toho venttiilin kohalle sellane kohouma, joka näkyy rengasta pyörittäessä? Renkaat on tollasta mallia helvetin kapea.

Ei oo kokemuksia ku enskamopon renkaista jotka meni kyl iha ongelmitta paikallee :D

Oiskohan niin, ettei se ulkorengas oo siitä venttiilin kohdalta kunnolla paikallaan? Siinä sisurissa kun on venttiilin kohdalla se vahvike. Ota ilmaa siitä renkaasta vähän pois ja paina sitä ulkokumia vanteeseen päin. Samalla voit vaikka painaa siitä ventiilin rungosta sitä ventiiliä sisäänpäin. Sen pitäs napsahtaa kyllä paikalleen sen ulkokumin.

Kannattaa myös tarkistaa, ettei jäänyt rengasrauta sisä- ja ulkorekaan väliin... "Mihin perkeleeseen se oikein hävis?" :D

Luultavasti käynyt niin, että venttiilin juurimutteri on kiristetty ennen renkaan täyttöä. Eli ilmaa poistamalla, juurimutteria löysäämällä ja venttiiliä sisään painamalla saa ulkorenkaan asettumaan vanteen uraan > ei jumputa.

E. ohjeita tulikin jo.

Tein justiinsa omaan maasturiini keväthuollon ja sen yhteydessä ilmasin ensimmäistä kertaa takajarrun. Toi ilmaaminen oli kyllä helposti yks veemäisimmistä operaatioista mitä pyörälle on tullut tehtyä.. Onkos muilla ollut ärsyttäviä, mutta silti pakollisia huoltotoimenpiteitä kevään kunniaksi?

Tein justiinsa omaan maasturiini keväthuollon ja sen yhteydessä ilmasin ensimmäistä kertaa takajarrun. Toi ilmaaminen oli kyllä helposti yks veemäisimmistä operaatioista mitä pyörälle on tullut tehtyä.. Onkos muilla ollut ärsyttäviä, mutta silti pakollisia huoltotoimenpiteitä kevään kunniaksi?

Kyl ainakin mulla hymy hyyty lauantaina kotio päästyä. Oli kaikki kamat ja pyörä niin kurassa ja jumissa ettei mitään rajaa. Aika vaivalloista on jähmettynyttä muta+ruohosettiä pestä pois pyörästä :) Mut onhan toi ajaminen pienen vaivan arvoista. Tuli todettua myös miks nahkapenkit autossa on ihan hyvä idea.

12040019.jpg

Niillä saa vaan pirun kätevästi nostettua litkutetun renkaan osittain vanteelle. Toinen käyttö on trainerirenkaan laitto, saa tulla vapaasti kokeilemaan ilman työkaluja :D

Litkutetuista ei oo kokemusta, mutta toi trainerirenkaan laitto rengasraudoillakin on välillä niin vaikeeta että pitäs melkein olla ihan oma kiekko tota varten :)

Eiliselle 3h1minuuttia fillarointia metikossa. Viimeisen 5km matkalle osunut yhtäjaksoinen nousu 400m korkeuserolla kuittas ukon veteläksi ja jalat kramppaileen. Vielä on tekemistä kunnon kanssa :) Jotku wanhat äijänretaleet paino ohi mäessä ja kyselivät, että onko paha olo. Näytti kai aika huonolta tuo tekeminen.
12040035.jpg

Pari maantielenkkiä takana. Meno tuntuu kevyeltä, mutta kun on kattonu keskinopeutta ja keskisykettä lenkkien jälkeen, niin enpä mä ihmeellisessä kunnossa kyllä oo :D Miten musta tuntuu, että Tahko lähestyy ihan liian nopeesti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom