Pyöräily

Kannattaa katsoa, että se on kunnolla kiinni. Kiristä vaikka jollain kärkipihdeillä. Siinä rungossa pitäs olla avainväli.
Sit kun oot ilmat laittanu renkaaseen, niin ei tartte vääntää tota venttiilin päässä olevaa nuppia hampaat irvessä kiinni. Se jos leikkaa tohon runkoon kiinni, niin sit avatessa saattaa löysätä tota sielua.

Ite pidän maantiepyörässä jotain 8barin paineita ja paineet laskee yleensä viikossa barin verran. Lateksi sisureissa ehkä vähän enempi. Toi presta venttiili on just paras :)



Pitää huomenna tutkia, jos on merkittävästi taas ilma hävinnyt. Olen nimenomaan nyt hampaat irvessä vääntänyt sen nupikan kiinni, mutta olen myös vääntänyt sitä sisusta kiinni.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äläkä väännä tota venttiilin hattuakaan hampaat irvessä kiinni. Se kun tulee tohon sielun kierteeseen kiinni. Sit kun ens kerralla yrität avata sitä hattua ja kun se on tiukasti kiinni, niin joudut puristamaan sitä ja samalla saatat vahingossa avata/löysätä tota sielua.
Eli nätisti kiristelet kaikki, paitsi toi sielu venttiilin runkoon "jämäkästi" kiinni.
 
Mulla kans kerran hävisi mystisesti ilmaa. Kerran viikossa sai pumpata lisää. En tiiä mitä olin sille venttiilille tehny. Kerran kun otin suojakorkin irti, niin se koko paska lens helvettiin siitä. Se siitä sisurista.
 
Mulla kans kerran hävisi mystisesti ilmaa. Kerran viikossa sai pumpata lisää. En tiiä mitä olin sille venttiilille tehny. Kerran kun otin suojakorkin irti, niin se koko paska lens helvettiin siitä. Se siitä sisurista.

Ihan normaalia, etta maantiefillarin renkaista vuotaa ajan kanssa vahan ilmaa, kun paineet on niin kovat. Jos venttiilista se koko paska lentaa helvettiin, niin sen voi ruuvata takaisin sisaan.
Ja pumppaamiseen ehdottomasti jalkapumppu. Perinteisella kasipumpulla saa presta-ventiilin helposti hajalle, kun voimalla survoo paineita johonkin 7 baariin.
 
Itselläkin oli auton venttiileihin tottuneena pientä tuskailua presta-venttiilien kanssa kun ostin maantiepyörän viime kesänä. Muutama venttiili tuli rikottua ennen kuin opin käsittelemään niitä mokomia :D
 
Ei pysynyt minullakaan ilma maastopyörän presta-venttiileillä varustetuissa sisärenkaissa. Talvella pyörää lämpimässä varastossa pitäessä ja pakkasessa polkiessa paineet karkasivat nopeasti. Vaihdoin tilalle auton venttiileillä varustetut ja ongelma poistui. Sekin hyöty vaihdosta itselleni oli, että nyt on hybridissä ja maastopyörässä samat venttiilit, eikä tarvi kikkailla pumpun kanssa.
 
Ei pysynyt minullakaan ilma maastopyörän presta-venttiileillä varustetuissa sisärenkaissa. Talvella pyörää lämpimässä varastossa pitäessä ja pakkasessa polkiessa paineet karkasivat nopeasti. Vaihdoin tilalle auton venttiileillä varustetut ja ongelma poistui. Sekin hyöty vaihdosta itselleni oli, että nyt on hybridissä ja maastopyörässä samat venttiilit, eikä tarvi kikkailla pumpun kanssa.

Omaan hybridiin ei käy kun tuo presta. Kokeilin autonventtiili kumia niin eihän se saatana mahtunut vanteesta läpi. Täytyy nyt opetella elämään prestan kanssa. Joten kuten paremmin olen nyt saanut ilman pysymään niissä.
 
Omien kokemuksie mukaan tuossa prestassa ei ole kyllä mitään vikaa, on ollut maasturissa ja tuossa fitnesspyörässä sellaiset. Jalkapumpulla pumppaa ja kiristää ne "sielut" hyvin niin ei pitäisi ongelmia olla.. Ainakin koko talven pysy ilmat hyvin sisällä, eikä sitä päässä olevaa mutteriakaan tarvi kiristää kuin ihan kevyesti vaan. Toki maanantai kappaleita voi noissakin olla, mutta jos siäkumin vaihdostakaan ei ollu apua niin sitte en osaa sanoa miksi ei ilmaa pidä. Mutta jos tuntuu ettei prestojen kanssa pysty elämään niin eiköhän sitä reikää vanteessa voi sen verran isommaksi porata että auto venttiili sopii läpi :)
 
Tuo prestan sielu vai mikä sisus lienee kannattaa muuten putsailla ihan suulla puhaltelemalla jos ei meinaa pitää ilmaa. Yleensä ihan hyvin pysyy ilmat mulla, mutta toki normaalia että maantiepyörässä saa pumppailla muutaman viikon välein.

e: ja jalkapumpulla toki. Aivan ehdoton sellainen painemittarilla varustettu...
 
Jalkapumppu mitarilla on POP.

Sisäkumit (vasinkin Continentalin oman kokemuksen perusteella) tuppaavat vuotamaan justihin tuosta venttiilin juuresta varsinkin, jos venttiili on jossain vaiheessa päässyt hieman vääntymään...
 
Omaan hybridiin ei käy kun tuo presta. Kokeilin autonventtiili kumia niin eihän se saatana mahtunut vanteesta läpi. Täytyy nyt opetella elämään prestan kanssa. Joten kuten paremmin olen nyt saanut ilman pysymään niissä.

Pora auttaa tähän ongelmaan, jos välttämättä pitää autonventtiiliä käyttää.

Ei ne kunnolliset butyyli sisurit vuoda ilmaa ainakaan tyhjäksi asti. Toki, jos ne mallia Biltema tai jotkut muut ChuiShegit niin varmasti vuotaa. Tuollainen maantiesisurin parin barin pudotus on puolestaan ihan normaalia. Latexi sisurit sitten päästää paineet kyllä ulos ajan kanssa.
 
Pora auttaa tähän ongelmaan, jos välttämättä pitää autonventtiiliä käyttää.

Ei ne kunnolliset butyyli sisurit vuoda ilmaa ainakaan tyhjäksi asti. Toki, jos ne mallia Biltema tai jotkut muut ChuiShegit niin varmasti vuotaa. Tuollainen maantiesisurin parin barin pudotus on puolestaan ihan normaalia. Latexi sisurit sitten päästää paineet kyllä ulos ajan kanssa.

Enköhän noilla prestoilla pärjää. Hyvä kuitenkin tietää, että vika on käyttäjässä eikä tuotteessa. Olisi turhauttavaa käydä vaihtamassa tai ostamassa uutta koko ajan.
 
Kesän kilpurit alkaa olla valmiina. Reacto vielä säätämättä.

IMG_0634.JPG
IMG_0656.JPG
 
Olen miettinyt myös Tahkolle lähtemistä, ehkä jotain neiti-sarjaa 45 km tms niin ehtii illaksi Piazzaan :) v. 2002 tuli ajettua 60km enkä ole sen jälkeen Tahkolla käynyt enkä kisannut. Eiköhän olisi melkein jo 10-vuotis revanssin paikka :D . Ajan Trekin Fuel 90 WSD täysjousto maasturilla, 2.3 Nokian NBX munkeilla ja sen verran ronski on kuviointi, että pehmeämmässä maastossa meinaa mennä kuviointi tukkoon. Presta-venttiiliset sisuskalut on olleet käytössä alusta lähtien eikä ole ollut mitn ongelmia. Toisessa maasturissa on autonrengas venttiilit ja nekin ovat olleet ihan ok. Ja jalkapumppu on ihan must kotopuolessa, toki repussa kulkee mini-pumppu mikäli rengasrikkoja tulee matkalla, onneksi harvemmin.
 
Olen miettinyt myös Tahkolle lähtemistä, ehkä jotain neiti-sarjaa 45 km tms niin ehtii illaksi Piazzaan :) v. 2002 tuli ajettua 60km enkä ole sen jälkeen Tahkolla käynyt enkä kisannut. Eiköhän olisi melkein jo 10-vuotis revanssin paikka :D . Ajan Trekin Fuel 90 WSD täysjousto maasturilla, 2.3 Nokian NBX munkeilla ja sen verran ronski on kuviointi, että pehmeämmässä maastossa meinaa mennä kuviointi tukkoon. Presta-venttiiliset sisuskalut on olleet käytössä alusta lähtien eikä ole ollut mitn ongelmia. Toisessa maasturissa on autonrengas venttiilit ja nekin ovat olleet ihan ok. Ja jalkapumppu on ihan must kotopuolessa, toki repussa kulkee mini-pumppu mikäli rengasrikkoja tulee matkalla, onneksi harvemmin.

Tossahan onkin itelle kannustinta ajaa se kuuskymppiä kovempaa, että ehtii Piazzaan. Kiitos vinkistä :D Rengasspekulaatio Tahkoa varten käykin jo kuumana, mutta työsuhde-etuna pääsee aika helposti testailemaan Schwalben ja Bontragerin nakkeja. Trekki on täälläkin, joustoa hieman enemmän kuin legendaarisessa Fuelissa. Nainen, jolla on täpäri, peukku :)
 
Mulla pyörii todennäkösesti alla taas 2,25" Rocket Ronit litkutettuna. Fillari on Canyon Lux MR täysjousto.

Rocket Ronit on kyllä loistavat renkaat. Syksyn märillä keleillä tuli testattua Hans Dampfeja, joita voi kyllä pidon puolesta varauksetta kehua. Litkutettuina pystyi ajamaan tarvittaessa 1.6 barin paineilla. Rullaavuudesta ei sit kyllä voi puhuakaan :) Tahkolla on kyllä vissiin viime vuosina ollu aina kuivaa, joten Rocket Ronit tai Bontyn XR 4:set taitaa Remedystä löytyä alta. Ellei pyörä sitten vaihdu saman valmistajan Rumblefishiin. Kaksysiä ois kyllä kiva testata.
 
Parina viime vuotena oon ajanu Roneilla ja kuivaa on ollut. Toiminut mahtavasti pidon ja rullaavuuden suhteen. Kyljethän noissa on ihan paperia kun kevyet renkaat ovat, mutta täytyy vaan ajaa vähän varoen ja katella tarkemmin niitä ajolinjoja. Vielä ei ole kyljet revenny. Kyllä mua ainakin vituttaisi rullailla niitä about puolet reitistä olevia siirtymiä jollain Hans Dampfeilla. Tietty eri asia jos sattuu mutakeli tulemaan. Ei kyllä noi Hanssit taida oikeen mahtua pyörimään mun xc-fillarissa, mutta mulla onkin mutakelejä varten 2 tuumaset Dirty Danit.
 
Mulla on Ronit kestäny yllättävän hyvin, vaikka melkosissa kivikoissa on tullu päästeltyä, hyvää tuuria kait. Ja joo, ei niitä säitä jolloin Hans Dampfeilla mielikseen ajelee, paljoa oo. 2,25" renkaat vaan näyttää omassa filossa vähän aneemisen pieniltä. Ehkäpä sittenkin Racing Ralphit 2,4-tuumaisina. No, onhan tässä aikaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom