katso liitettä 129847
Kävin heittämässä Cube Stereolla tänään ensi lenkin. Olipahan aika mieluisa kokemus. Pitkälle on täpärit kehittyneet siitä kun ostin 2006 Trek Remedyn. Siinä ei ollut iskareiden pikasäätöjä ja meno oli melko keinumaista, Stereosta löytyisi lukitukset etu- ja takaiskarille sekä trail ja mikä lienee alamäki moodi takaiskarille. Käytännössä pidin etuiskaria koko ajan auki ja takaiskaria trail moodissa ja pyörä ei nyöki häiritsevästi edes tasaisella.
Aikaisempaa kokemusta ei ole myöskään hissitolpasta ja se on myös erittäin hyvä teknisessä maastossa (ei kuvassa mikä on ihan simppeliä polkua). Ajoin muutamia melko teknisiä kivikkopätkiä ja helpottaa kyllä tosissaan kun voi laskea satulaa. Oon kuvitellut hissitolppaa lähinnä on-off tyyliseksi ratkaisuksi alamäkiin mutta eihän se niin mene. Ennen teknistä pätkää kun tiputtaa satulaa muutamia senttejä niin kummasti saa lisää tilaa ohjaamoon.
Ainut mikä ei mitään wou elämyksiä aiheuttanut on jarrut. Budjetti cubessa on deoret ja tässä xt:t ja melkein tekis mieli väittää että sisäänajetut deoret toimii tunnokkaammin. Ei nuokaan huonot ole mutta vaativat varmaan vähän sisäänajoa. Toinen pieni yllätys oli paino. Hiilaritäpäri on kevyt hiilaritäpäriksi mutta saman tuo näppituntumalla painaa kuin mun budjettijäykkäperäalumiini cube.
Vielä pisteet suomalaiskaupalle. Pyörä tuli täysin ajovalmiina säädettynä mun painolle ja mitoille kun oli niistä puhetta. En edes ilmanpaineita renkaista tarkistanut ennen ensilenkkiä
Summa summarum: pitkien vertailuiden jälkeen päädyin ko pyörään ja ensi fiilikset on todella positiiviset.