Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pyöräily mennee rasittavuudessaan, jos rauhallisesti ajaa, samaan luokkaan reippaan kävelyn kanssa. Juoksu sitten jo selvästi rasittavampaa iskujen vuoksi, enkä itse palautumistarkoituksessa harrastaisi jos vähänkin on ns. massaa päällä.Osaisiko joku sanoa, että rasittaako pyöräily enemmän reisiä/jalkoja kuin juokseminen tai hölkkä? Entäs miten reisien rasitus muuttuu jos käyttää lukkopolkimia?
Mulla on saliohjelmassa joka treenissä kyykky, joten palautumisen vuoksi pohdein sopisiko pyöräily paremmin aerobiseksi treeniksi välipäivänä.
Kiitti vastauksesta. Mä ajan aika vauhdilla aina ja eteenkin jos lenkkimielessä vedän ja pyörälenkin jälkeisenä päivänä reisissä tuntuu huomattavasti joten siitä ajattelin sen rasittavan enemmän. Ja joo, massaa on päällä, että ehkä senkin vuoksi fillarointi olisi fiksumpaa (+ vielä kun on hyvä pyöräkin alla Tavoitteena lähinnä kunnon kohotus ja energian kulutus, pitää varmaan vaan rauhassa ottaa että tulisi edes vähän lepoa välillä.Pyöräily mennee rasittavuudessaan, jos rauhallisesti ajaa, samaan luokkaan reippaan kävelyn kanssa. Juoksu sitten jo selvästi rasittavampaa iskujen vuoksi, enkä itse palautumistarkoituksessa harrastaisi jos vähänkin on ns. massaa päällä.
Kyllä se tasavauhtinen rauhallinen fillarointikin verenkiertoelimistöä rassaa ihan eri tavalla kuin puntti. Yleispätevänä sääntönä kestävyysurheiluun, n. 40min jälkeen alkaa rasva palamaan. Ja tuskin tarvit jaloille pyöräilystä treeniä, jos joka kerta salilla kyykkäät. Itse olen offilla ja käytän pyöräilyä kerran viikossa juuri erilaisena rasituksena ja palautumisen edistäjänä.Kiitti vastauksesta. Mä ajan aika vauhdilla aina ja eteenkin jos lenkkimielessä vedän ja pyörälenkin jälkeisenä päivänä reisissä tuntuu huomattavasti joten siitä ajattelin sen rasittavan enemmän. Ja joo, massaa on päällä, että ehkä senkin vuoksi fillarointi olisi fiksumpaa (+ vielä kun on hyvä pyöräkin alla Tavoitteena lähinnä kunnon kohotus ja energian kulutus, pitää varmaan vaan rauhassa ottaa että tulisi edes vähän lepoa välillä.
Entäs miten reisien rasitus muuttuu jos käyttää lukkopolkimia?
Moi!
Aika hiljattain pyöräilystä innostuneena kyselen vinkkejä. Olen nyt polkenut 20-40km lenkkejä. Kuun vaihteessa olisi tarkoitus mennä 140km matka (Helsinki-Hauho). Tuollaisessa suorituksessa kannattaa varmaan jo hiukan tankkailla ennen ja suorituksen aikana? Millaista tankkausta suosittelette?
Mukavan näköisiä maisemia. Videolla oli lähinnä asfalttia, mikäslaisella kalustolla olit liikenteessä ?
Eilen tuli poljettua kesän pitkä reissu, 185 km ja 8 tuntia taukoineen (pysähdyin syömään abc:n aamiaisen 90 km kohdalla ja jäätelön 160 km). Vaikka energioiden ja nesteytyksen kanssa tai muutoinkaan ei ollut mitään ongelmia, alkaa tuollainen olemaan aika maksimi matka mitä viitsii polkea. Vielä olisi ollut mahdollisuus jatkaa 130 km kotiin mutta kun taukopaikalla odotti suihku, ruokaa ja kylmä olut niin aika vahvasti oli tunne että eiköhän tämä ollut tässä.
Treenillisesti ei taida paljoa yli 100 km matkoista olla mitään muuta hyötyä kuin että jos nyt johonkin parinsadan kilometrin kisaan osallistuu niin tietää suunnilleen miten perse yms pyörän päällä kestää pitkällä matkalla.
Manux, SF pohjoispuolella on Novaton ja Petaluman välissä on Mt. Olompali, oletko käynyt? Siellä tuli käveltyä paljon, kun aikanaan Petalumassa asuttiin. Voisi olla aika muikea nousu (ja lasku). Päältä on mukavat näkymät myös.
Minkälaisia keskivauhteja porukalla on lähinnä 50-100km lenkeillä,itte kun ajelen aina yksikseni sekalaisella maantiereiteillä niin harvoin on yli 26 keskivauhti ja tohonkin saa veivata aika reippaasti.Pirkanpyöräily meni joskus letkassa 29.7 vauhdilla on se vaan niin paljon helpompaa kun joku hoitelee tuulen halkojan hommaa.
Hurja lenkki. Onko jannat olot jaloissa seuraavana paivana vai pikapalautuminen ja ei tunnu missaan?
Minkälaisia keskivauhteja porukalla on lähinnä 50-100km lenkeillä,itte kun ajelen aina yksikseni sekalaisella maantiereiteillä niin harvoin on yli 26 keskivauhti ja tohonkin saa veivata aika reippaasti.Pirkanpyöräily meni joskus letkassa 29.7 vauhdilla on se vaan niin paljon helpompaa kun joku hoitelee tuulen halkojan hommaa.
Minkäslaisia pyöräilijöitä täältä löytyy? Itse tässä koitan herätellä hommaa henkiin ku muutama pyörä löytyy ja kuntoa pitäis parannella. Muutenkin pyöräily on mukavaa touhua hyvällä kelillä.
Tarkoitus olisi pyöräillä hieman työmatkaa 17km sivu ja sitten tuollaista rennompaa pyöräilyä metsäteillä/ poluilla ja sitten ihan kuntolenkkiäkin. Tarkoitus olis myös rikkoa oma päivämatka ennätyskin joka on n.155km vuodelta 2003 jolloin tuli pyöräiltyä aika paljon. Pyöriä on itselläni 3kpl eli tuollainen helkaman 7v. rautahirviö jolla nyt aion polkea kunnes ilmat paranee ja paino vähän laskee. Sitten on cannondalen joku hybridi malli jolla vedetään sitten hikilenkkiä myöhemmin ja sitten on vielä maastopyörä joka sekin saa vielä hetken aikaa odotella että kuski kevenee ennen kuin rymistellään metsässä kovemmin. Pari vuotta homma on ollut pelkkää aikomista mutta nyt olis tarkoitus tosiaan ottaa itseään niskasta kiinni. Tällainen "sunnuntai" pyöräilijä nyt siis aluksi ja hommasin jopa heijastinliivit pimeitä maanteitä varten.
Kauden avaus lenkki tuli heitettyä keskiviikko iltana reipas 34km.
Eli katsotaan kuinka homma edistyy, satula pitäisi ainakin uusia että perse kestää. Painoa on tällä hetkellä aamuisin 120kg ja tarkoitus olis pudotella painoa ainakin 20kg verran. Muita pyöräilystä innostuneita?