Pyöräily

Hei, nyt semmoista pika-apua tarttis että onko kellään noita mittausohjeita rungolle? Löysin rungon speksit mutta tarttis toi sisämitta yms kattoa iteltä vielä ja verrata rungon spekseihin, ja fillarifoorumilla ei hakutoiminto toimi (jotain softaongelmaa heillä). Toi 55 runko pitäis olla just eikä melkeen tälläselle 178cm plösölle jolla on suhteellisen pitkät koivet, mutta ois se kiva vähän tarkastella lisää. Ajossa en muuta huomannut kuin että ajoasento oli tosi luonnollinen.

On sopiva. Olen itse 178 ja normi rungoissa 55 on just eikä melkein. Stemmillä saat hienosäädettyä sitte parin tuhannen kilometrin jälkeen jos siltä tuntuu.

E: tossa Meridan ohjeet:
http://2014.merida-bikes.com/en_int/which-frame-size-153.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen kyllä ihan rehellinen kalustorunkkari, mutta koenkin sen osana miellyttävyyttä harrastuksessa. Tiedostan tosin sen, että aika pitkälti 90% koko hifistelystä on juuri nimenomaan sen parin prosentin marginaalista runkuttelua, joka on pääasiassa jo korjattavissa korvien välissä. Mutta kuten sanonta menee, niin lapsi on terve kun se leikkii ja mies silloin kun se hifistelee. Tai jotain sinne päin :D

Sen verran tuli takapakkia tässä päivän mittaan että hankintamahdollisuus venyi ensi viikolle, toivotaan että fillareita olisi vielä silloin tarjolla... Jos hyvin käy, niin ensi viikolla olisi sitten pääsykokeista positiivinen ylläri postilaatikossa ja alla tuore Merida. Pidetään nyt peukkuja molempien suhteen :thumbs:

Tuli hommattua elämän ensimmäinen cyclocross.. pari vuotta on tullut jahkailtua ja nyt se sitten löytyi, sopivan kokoinen meikäläiselle 160cm lyhyelle, erittäin hyvillä osilla ja värikin sattuu olemaan niin tyttömäinen kuin voi vaan olla. Kerran se hinta kirpaisee mutta kyllä sillä mielellään nyt polkee! Eli miettijälle, osta ihmeessä pois! Ja oma pyörä on siis Giantin brava.

Tuli sit kaaduttua pyörällä ja oikeasta kädestä murtui luu. Käsi pois pelistä vähintään 6vk, ja just kun piti ostaa uus pyörä. Varokaa hiekkaa asfaltilla :)

Tuli sit kaaduttua pyörällä ja oikeasta kädestä murtui luu. Käsi pois pelistä vähintään 6vk, ja just kun piti ostaa uus pyörä. Varokaa hiekkaa asfaltilla :)

Aiai, paranemisia. Hiekan lisäksi kannattaa varoa myös märkää asvalttia. Etenkin maantiepyörän kaposet ja sileät kumit saattaa olla hemmetin liukkaat.

Tsemppiä paranemiseen. Mulla tuli älynväläys juurikin märällä asfaltilla eilen, kun ajelin kolmeaviittä pyörätien mutkaan ja vettä tuli taivaan täydeltä. Hoksasin että voi ollakin aika liukasta ja ei huvita alkaa rajoja kokeilemaan niin piti käyttää koko tien leveys kurvissa, ei ehtinyt enää jarruttamaan. Tähän asti saanut ajella semi kuivalla kelillä, oli ukko aika paskanen kun kotio pääsi lenkiltä.

Paranemisia. Täällä päin tulee lähinnä ajettua taajamien ulkopuolella tienreunassa niin ei ole jyrkistä mutkista ja liukasteluista ongelmia. Tämän aamun lenkillä ajoin kymmenisen kilometriä kelviä pitkin taajamassa ja niin pitkään kuin odotinkin taajamaan pääsyä, kilometrin jälkeen aloin odottamaan pois pääsyä :)

Tuli käytyä Haminan vieressä ajamassa alamäkeä, melko hauskaa puhaa taas kerran!
Täysin uus paikka, en ees tienny, että tollanen on olemassa Uuperinrinteet
Mäki on suht pieni, mutta melko hienoa settiä tuonne on rakenneltu. Vasen nilkka on hieman kipeä, kun gäppi jäi vajaaksi ja jysähti vastapalloon, mutta onneks oli pienimpiä hyppyreitä. Kohta näkee tuon vielä videolta, menee kaikkien muiden "ei näin" esimerkkien joukkoon :D

Onko muilla ollu silmien kanssa ongelmia? Tänäänki 90min lenkin päätteeks silmät oli ku hiekkapaperilla hierotut, aivan punaset ja herkän tuntuset. Ajolasit on lujaa Biltemalaatua ja ongelma ilmeisesti tulee hiestä, joka valuu lenkin aikana silmään. Pitääkö sitä alkaa ajamaan uimalasit päässä, vai onko kokeneemmilla vinkkejä?

Bilteman lasit on muuten kovaa kamaa, niillä mäkin ajan sillon ku ei aurinko paista ja oo aurinkolasit päässä. Mutta hikiongelmaan en osaa sanoa, joku hikinauha päähän niinku Björn Borgilla :D

Eilen ajelin vaihteeksi maasturilla 30 km maantielenkin ja tuntui että pyörä rullaa itsestään metsälenkkien jälkeen. Sitten yhdessä alamäessä eteen tuli pari maantiepyöräilijää jotka menivät kovempaa polkematta kun itse raivoisasti polkien. Parempi ehkä ajella jatkossa vaan siellä metsässä. Maastossa ajaessa sitä puuskuttaa huomattavasti enemmän ja olen miettinyt että onpa paska kunto kun keskinopeus on n. 15-17 km/h. Eilen ajoin koko lenkin isoimmalla eturattaallla vaikka matkalla on pari pitkää nousua. Hyvin rullasi ylös ja tuntui ettei kunnolla edes hengästy. Pyöräilykunto on selvästi noussut talven jäljiltä. Ajelen nyt sellaisia n. tunnin metsälenkkejä ilman taukoja 3-4 kertaa viikossa.

Kattava paketti, tänks. Mulla ainakin on aina kyynärpäät lukossa :D Täytyy niistellä tää lenssu alta pois ja lähtee tykitteleen pidempiä lenkkejä että perse ja hartiat tottuisi. Täytyy kiinnittää huomioo noihin kyynärpäiden/hartioiden alhaallapitoon.

Kurun ja Muroleen tietämillä on kyllä aika pahaa nousua, täytyy toivoa ettei kaikki paukut mene reisistä niissä.

No miten Pirkka meni?
Keli oli ainakin mahtava. Pientä vastatuulta takaspäin tullessa, mutta ei mitään mahdotonta.
Oli kyllä taas hauska päivä ainakin omalla kohdalla.

Hei, nyt semmoista pika-apua tarttis että onko kellään noita mittausohjeita rungolle? Löysin rungon speksit mutta tarttis toi sisämitta yms kattoa iteltä vielä ja verrata rungon spekseihin, ja fillarifoorumilla ei hakutoiminto toimi (jotain softaongelmaa heillä). Toi 55 runko pitäis olla just eikä melkeen tälläselle 178cm plösölle jolla on suhteellisen pitkät koivet, mutta ois se kiva vähän tarkastella lisää. Ajossa en muuta huomannut kuin että ajoasento oli tosi luonnollinen.

En tiedä oletko jo hakenut Meridan, mutta jos et niin hae pois kiireesti. Itse ostin muutama kuukausi sitten saman cyclocrossarin (4D, mutta 2013 malli) paikallisesta kivijalasta ja pyörä, lokarit, jalka, lukko ja ensihuolto kustansivat 1300 euroa eli maksoin enemmän. Tippaakaan ei kaduta, hyvä pyörä. Mä olen 174 senttii pitkä ja mulla 52 runkoko, joten tuollaiselle karpaasille menee varmasti tuo pykälää isompi.

Hep, samaa vikaa täällä. Vieläkin on eilisestä silmät karheat. En tiedä mitä tuolle tekisi, kertoile jos keksit hyvän keinon.

- - - Updated - - -

Wilmolle: Hep, samaa silmien kuivamista täälläkin. Vieläkin on eilisestä silmät karheat. En tiedä mitä tuolle tekisi, kertoile jos keksit hyvän keinon. Grrh, silmät niin sikkuralla ettei edes viestin kirjoitus onnistunut kerralla.

No miten Pirkka meni?
Keli oli ainakin mahtava. Pientä vastatuulta takaspäin tullessa, mutta ei mitään mahdotonta.
Oli kyllä taas hauska päivä ainakin omalla kohdalla.

Meni just eikä melkein! En viittinyt kännykän akkua tuhota endomondolla, joten laitoin sen viimeiselle 27km:lle, kun lähdin yksin polkeen omaa vauhtia. 25,5km/h oli keskari. Vastatuuli oli kyllä aika raju verrattuna alkupätkään, Kuruun mentiin kaverin kanssa 27km/h keskarilla. Tykkäsin kyllä kovasti, ensi vuonna uusiksi. Vaihteita olisi kyllä kaivannut niissä parissa nousussa. Tosin pääsi ohitteleen ylämäissä kun väki laittoi pienempää silmään ja ite väänsi vaan reisistä lisää jerkkua pedaaleille :D

Takarengas oli ihan vinossa maaliin tultaessa, onneksi ei hypännyt "korvalta" pois. Jos ylämäessä tuli ohi vihreäpaitainen hampuusi maratoonarin reisillä ja viininpunasella pösöllä, niin se olin mä ;)

Taukoihin meni ihan tuhottomasti aikaa, ens vuonna pitää koittaa pitää tauot minimissä. Uskon että voisin päästä sinne 5-6h välille.

Ajolasit on lujaa Biltemalaatua ja ongelma ilmeisesti tulee hiestä, joka valuu lenkin aikana silmään. Pitääkö sitä alkaa ajamaan uimalasit päässä, vai onko kokeneemmilla vinkkejä?

Mulla on aina Buff huivina kypärän alla imemässä hikeä.

No miten Pirkka meni?

Meikäläisellä oli paras reissu aikoihin. Jalat toimi, porukka toimi ja sää oli optimi. En ole aikoihin saanut näin kovia kiksejä urheilusta.

Raadolle menossa isompi huolto ennen Tahkon puristusta. Keskiön vaihtaminen uuteen, uudet ketjut, iskareitten huollattaminen ja yleinen putsailu. Jospa ois kohta vehe tikissä
4yvu7y6u.jpg

Vähän on alkanut mielessä polttelemaan että polkisi juhannuksen kunniaksi yön yli. Jos keli olis kohdallaan niin joku ilta kymmeneltä lähtö ja aamu kuudeksi kotona kauneimpia reittejä ajaen saattaisi olla aika ikimuistoinen lenkki :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom