Puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Puuroa kun on mainostettu ihan huippu tuotteena ja onhan se vielä vallattoman hyvääkin, niin onko se riittävä korvaamaan yhden päivän aterioista? Itse kun en juuri leipää syö, niin puurosta saa kivasti kuituja. aamulla syön puuroa raejuustolla ja lesitiinillä ja monasti olen korvannut päivällisenkin sitten puurolla ja raejuustolla. Päivällinen siinä joskus 18-19:00 riippuu vähän miten olen päässyt käymään salilla. Onko se ravintoarvoltaan ihan ok? vai pitäisikö sitä syödä jotain riisiä ja kanaa? Kaloreita puurosta tulee joku ~400 kun pistää 60g hiutaleita (200cal) ja raejuustoa purkillisen (140-180cal) ja sitten jos pistää lesitiiniä tai rypsiöljyä 10g (90 cal). Onko tämä passeli päivällinen?

mmm puuuuuroa :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en mikään puuron megafani ole! Aamuisen tulee syötyä se yksi annos Elovena Plussaa, sekaan vähän pakastemansikoita, vadelmaa ja reilu luraus mehukeittoa! Kyllähän nuo ravintoarvoiltaan ihan ok varmasti ovat, ainakin "Puhdasta" ruokaa jos sanoisin =D
Itse haluan kyllä nauttia vaan päivälliseksi jotain maukkaampaa =P

Täällä ilmoittautuu himo puuron syöjä! Mä voisin syödä puuroa niin paljon, että ei mitään rajaa :) Näin opiskelijalle se on eduksi ku puuro maistuu (on halpaa!).

Mä monesti syön päivällisellä tai lounaalla puuroa. Yleensä viikonloppuisin tulee tehtyä näin. Itsekin sekoitan sinne sekaan mitä millonkin. Tonnikalaa, muikkuja, raejuustoa jne. Enpä mä näe siinä mitään pahaa jos ei aina ole riisiä tms.
Ja eikös se nyt ole mukava vaihdella, että jonain päivänä on sitä riisiä tai makaronia ja sit välillä puuroa :)

Ite ottasin ton puuron aamuun ja päivälliseksi just kanaa tai kalaa.Mutta tähänkin voi olla eriäviä mielipiteitä.Itelleni on passeli niin et iltaa kohti hiilarit pidetään alempana, siksi ite suosin päivälliseksi kanaa tai kalaa.

päivälliseksi syön joskus kanan tai kalan lisukkeena tattaripuuroa... muuten kuitenkin haluu lihaa!!! vaikka puuro maistuukin. Se on musta enemmän vaan aamupala tai jälkkäri :)

onko se riittävä korvaamaan yhden päivän aterioista? Onko se ravintoarvoltaan ihan ok? vai pitäisikö sitä syödä jotain riisiä ja kanaa? Kaloreita puurosta tulee joku ~400 kun pistää 60g hiutaleita (200cal) ja raejuustoa purkillisen (140-180cal) ja sitten jos pistää lesitiiniä tai rypsiöljyä 10g (90 cal). Onko tämä passeli päivällinen?

Minust se on vallan mainio, ja ravintoarvoiltaan noilla lisukkeilla oikein OK, mitä nyt ehkä vähän yksipuolista, eli ei nyt varmaan joka päivä kannata korvata, just esim. kasviksiahan ei puuron kanssa tuu nautittua. Itse korvaan joskus, harvoin kylläkin, kiireessä aterian puurolla. On se niin hyvää just raejuuston, mustikoiden ja rypsärin kanssa!!! Jos vaan pitää nälän loitolla tarpeeks kauan, mulla esim. puuro ei pidä nälkää niinkauan poissa kuin esim. kana-riisi-vihannes-ateria.

Mä aina puuropäivälliseni yhteydessä syön kasviksia ihan samanlailla ku millä muullaki aterialla. Ensin syön kasvikset tai salaatin omalta lautaselta ja sit siirryn syömään puuro sörsselit. Eli ihan yhtä monipuolinen ateriahan se sillon on.

joo kysymys olikin vain siitä että onko se riittävä ateria :D se kun on niin hyvää, niin ei mua edes haittaa vaikka jää riisit ja kanat syömättä! niitä kun on tullu mätettyä joka päivä lounaalla ja päivällisellä, niin nyt vaan tekee hirveästi mieli sitä puuroa esim salin jälkeen aterialla :) puuro ja raejuusto sopii yhteen ku vaniljajäde ja suklaakastike ^^

Täälläkin syödään lähes joka päivä kahteen otteeseen kaurapuuroa raejuuston (+ öljyn) kanssa: aamulla ja treenin jälkeen. Ja syystä että puuro vaan on älyttömän hyvää + halpaa sekä viimeisen päälle puhdasta apetta. Kasvispuolta tulee sitten lisäiltyä etenkin tuon treenin perästä syötävän setin yhteyteen, ettei sentäs hampaat ala suusta pudota. Noilla puuroannoksilla (50-70g hiutaleita, 25g leseitä) pärjäilee ihan mukavasti muutaman tunnin, eikä monien ruoka-aineiden suhteen herkästi hermostuva vatsanikaan ota itseensä puuron mättämisestä.

Miekii vähän korvaan puurolla ateriaa,kun suositellaan kaks lämmintä ateriaa,ni toinen niistä on puuro raejuustolla. Aamulla syön aamupuuron ja iltapäiväl tai illal uudestaan. Mut jos tähän perään kysyis ku oon jo unohtanut ni mistä sitä lesitiiniä saa??

Toisinaan tulee vedettyä riisipuuroa mehukeitolla tunti-pari ennen treeniä. Kyllä jaksaa vääntää. Aamiaiseksi: Nallen neljä viljaa ja pakkasesta kippaa jäisiä mustikoita päälle.:kuola:

Ainoa puuro joka mulla pitää nälkää kauemmin loitolla on riisipuuro. Nämä muut peruspuurot alkaa hiukomaan jo viimeistää tunnin päästä jos ei vedä lisukkeeksi jotain mukaan.

Noilla puuroannoksilla (50-70g hiutaleita, 25g leseitä) pärjäilee ihan mukavasti muutaman tunnin, eikä monien ruoka-aineiden suhteen herkästi hermostuva vatsanikaan ota itseensä puuron mättämisestä.

sama juttu! tuntuu että aina on pakki sekaisin, mutta puurosta se kyllä vaan tykkää ^^ normi leivästä menee turpoo maha ihan hulluna ja sittehän ainaki muut tietävät ja kokevat mistä se turvotus johtuu :D eihän se kivaa oo... ees mulle :P kauraleipää nyt pystyn syömään, muut tökkii aika lujaa.

Ny ku sitä puuroa sitte syö esim päivälliseks, pitäiskö siihen lisätä esim lesitiiniä tai rypsäriä? siinä itsessäänhän ei hirveästi rasvaa ole ja kun tuo raejuustokin on 2% niin ei ihan hirveitä määriä tule. puurosta ja raejuustosta yhteensä varmaan joku 8g rasvaa, onko se päivälliselle liian vähän?

Mulla sama homma, että leivästä turpåaa maha helposti, mutta puuro on vatsaystävällinen. Nam. Ja nälkäkin pysyy loitolla, kun lisään puurooni maitorahkaa ja saksanpähkinäöljyä. Ehdottomat lisukkeet em. lisäksi ovat luraus Tropicin O'lightia ja rahtunen sokeritonta kaakaojauhetta. :kuola:

Noista rasvan määristä. Ratkaisevinta lienee koko päivän rasvasaldo. Jos kokonaisuudessaan päivittäiset rasvat jäävät tarvittua vähemmälle, niin rasvan lisääminen päivällispuuroon voi olla ihan varteenotettava homma. :rolleyes:

Aamiainen aloitetaan iiiisolla lautasella nallen neljän viljan puuroa, ripaus suolaa, hyppysellinen rusinoita ja rasvatonta maitoa. Ähkitään alas puolessa tunnissa. :kuola:

Sitten omena ja mass2 drinksu. Jonka jälkeen lylleretään töihin vatsa hölskyen.

Ja nälkäkin pysyy loitolla, kun lisään puurooni maitorahkaa ja saksanpähkinäöljyä. Ehdottomat lisukkeet em. lisäksi ovat luraus Tropicin O'lightia ja rahtunen sokeritonta kaakaojauhetta. :kuola:

Missä vaiheessa lisäät rahkan, vasta valmiiseen puuroon? entä mikä o´light maku sopii kaakaojauheen kanssa? Herää kiinnostus uusista makuyhdistelmistä!

Missä vaiheessa lisäät rahkan, vasta valmiiseen puuroon? entä mikä o´light maku sopii kaakaojauheen kanssa? Herää kiinnostus uusista makuyhdistelmistä!

Jep, rahka vasta valmiiseen puuroon. Kun rahka on sörssitty mukaan, niin sitten öljy. :thumbs:

Ennen kuin pistän puuron valmistumaan mikroon, niin lisään siihen tuon kaakaojauheen, hitusen suolaa ja O'Lightin Ice Coffee Moccaa. :kuola:

Yksi aivan ihana yhdistelmä puurohulluille on muuten pinaatti- tai kasvissosekeitto, johon noin desi sekaan puurohiutaleita, mikroon ja ääntä kohti.

Suositut

Back
Ylös Bottom