Puristusvoima

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gym_92
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuli vaan mieleen, kun eilen kävin lääkärissä oikeassa kädessä/olkapäässä jo vuoden vaikuttaneen kroonisen väsymystilan takia. Lääkäri sitten teki minulle puristusvoimatestin.

Vasen käsi 81kg

Oikea käsi 77kg

Olen oikeakätinen ja oikea käteni on lihaksikkaampi.

Kun kävin salilla mittani olivat 200cm/90kg ja nostin esim penkistä 100kg. näissä mitoissa ja tuloksissa olin tosin jo 17-vuotiaana..

Nyt olen 20-vuotias. Painoni on tippunut 83kg, kun ei ole treenaamaan pystynyt, eikä ole paljolti ruokahaluakaan.

Sinäänsä tuntuu erikoiselta, kun olen näinkin laiha, enkä ole treenannut yhtään koko vuonna. Ollut lähinnä tietokoneella ja puristan oman painoni verran rautaa vasemmalla kädellä xD

Paljonko yleensä/paljonko teillä muilla on puristusvoima?

Guide - 60lb/28 kg
Sport - 80lb/37 kg
Trainer -100lb/45 kg
Nro .5 - 120lb/55 kg
Nro 1 - 140lb/64 kg
Nro 1.5 - 167lb/76 kg
Nro 2 - 195lb/88 kg
Nro 2.5 - 237lb/108 kg
Nro 3 - 280lb/ 127 kg
Nro 3.5 - 322lb/147 kg
Nro 4 - 365lb/165 kg

Mitenhän tarkka toi tohtorin värkki oikein on. Aika harva treenaamaton puristaa esim. ton 1.5:n kiinni.

Noi Captains of Crushien kilomäärät ei oo verrattavissa tuohon tohtorin vehkeeseen (höhö). Captains of Crusheissa tuo kilomäärän mittaus on tehty muistaakseni niin, että kahvan päähän asetetaan paino.

Edit. Tai jos ei kahvan päähän, niin johonkin kohtaan kahvaa kuiteskin. Mutta joka tapauksessa mekaniikka kummassakin vehkeessä täysin erilainen.

Eikös se oo ihan odotettavissa että siinä väärässä kädessä on parempi puristusvoima kun sillä roikutaan ja toisella tehdään työt

Ei tosta käsien erosta sen erikoisemmin, mut tää doctori on suomen huippuja käsi ja olkakirurgiassa ja mainitsi vaan, että kukaan ei ole edelliseen 3-4kk puristanut yhtä kovaa.

se kertoo et siel lääkäris käy vaa mummoja :D no ei...

lienee samanlainen laite ku kutsunnoissa oli, veli kävi ja 75 puristi jos oikein muistan. oli erän eniten tääl, ja ihan viimeisiä kutsunnoissa olleita taisi olla erässä. sukunimen takia luulen niin. se ei oo mitään puristusvoimailua tehny mut ihan friikki muuten :) eli luulen... että tuo 81 on varsin kova kyl.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olin vuoden peltisepän apulaisena ja kun niitä rosterisia kynnyslärpäkkeitä peltisaksilla leikkoi ja taitteli aikansa niin puristusvoima kipusi liki 70 kiloon..
Nykyjään ole kuin 56/57 eli voimme päätellä.. puristusvoima on riippuvainen siitä kuinka paljon käsillä puristusvoimia kasvattavia asioita tekee.

Ei tosta käsien erosta sen erikoisemmin, mut tää doctori on suomen huippuja käsi ja olkakirurgiassa ja mainitsi vaan, että kukaan ei ole edelliseen 3-4kk puristanut yhtä kovaa.

Kävin Jarkko Vaseniuksen vastaanotolla muutama vuosi sitten kun repesi toisen käden sormista jänteet ja jännetuppi. Hän pyyti puristamaan dynamometriin ehjällä ja hajonneella kädellä. Ehjällä mittari pohjaan ja hajonneella 89kg. Kisassa oon runtannu vastaavalla 126kg/127kg.

Jos testi tehdään käsi 90 asteen kulmassa, istuen ja ilman rykimisiä niin aika luotettava se on. Kunhan aina sama, kalibroitu laite ja sama asento kun käy testauttamassa näpit.

Tuollasta oli joskus mukava puristella kehonkoostumusmittauksen yhteydessä ku mittausta valvovat neidit ei viittiny säätää oteleveyttä puristelijan kädelle sopivaks. Tällasella lapsen kädellä sitte kotin puristaa mutanttikädelle säädettyä mittaria ja tulos oli samaa luokkaa mummojen kanssa. Sain vaan halveksuvan katseen mittatytöltä...

Olis kyllä kiva päästä tyyppää tollasta puristuslaitetta kun toinen käsi kiukutellu jo toooosi kauan.

Joskus ennen sali hommeleita aloitettuani kärsin välilevyn repeämästä, silloin puristusvoima oli oikeassa kädessä 30 kiloa heikompi kuin vasemmassa vaikka olen oikea kätinen, tämä tosin liittyi välilevy vammasta johtuvaan hermotuksen puuttellisuuteen sekä oikean trapsin/latsin spasmiin.

Tuli vaan mieleen, kun eilen kävin lääkärissä oikeassa kädessä/olkapäässä jo vuoden vaikuttaneen kroonisen väsymystilan takia. Lääkäri sitten teki minulle puristusvoimatestin.

Vasen käsi 81kg

Oikea käsi 77kg

Olen oikeakätinen ja oikea käteni on lihaksikkaampi.

Kun kävin salilla mittani olivat 200cm/90kg ja nostin esim penkistä 100kg. näissä mitoissa ja tuloksissa olin tosin jo 17-vuotiaana..

Nyt olen 20-vuotias. Painoni on tippunut 83kg, kun ei ole treenaamaan pystynyt, eikä ole paljolti ruokahaluakaan.

Sinäänsä tuntuu erikoiselta, kun olen näinkin laiha, enkä ole treenannut yhtään koko vuonna. Ollut lähinnä tietokoneella ja puristan oman painoni verran rautaa vasemmalla kädellä xD

Paljonko yleensä/paljonko teillä muilla on puristusvoima?

Tuli myös puristeltua tollasta yhden terveystutkimuksen mittauksena. Taisi olla jotain 44kg luokkaa, joka tapauksessa alle keskiverron, joka hiukan yllätti. Jälkikäteen mietittynä se oli kyllä ihan järkeenkäypää, kun tulee kuitenkin käytettyä paljon vetoremmejä. Voisi kyllä hankkia viimein nuo coc-puristimet tai ottaa otevoimareenejä mukaan. Itselleni ei mikään supertärkeä kehitysalue, mutta olisihan sitä kiva vaikka kulmasoudella, ilman että remmit kuristaa ranteen verenkierron melko nolliin kovien settien aikana.

Oiskos täällä jotain ex-heikkonäppisiä kohtalotovereita, joilla ois kokemuksia otereenauksesta remmeistä eroon pääsemisessä? Kuinka kauan kesti, kunnes vastukset alkoi pysymään omissa näpeissä ja kuinka ahkeralla runttailulla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom