Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kuukautiskiertojen häiriintyminen kehonrakennuksen tai rankan urheilun myötä kuinka yleistä?
Päälle puoli vuotta pysytelleet itselläni poissa, ja lääkäri ei ollut mitenkään huolissaan. Sanoi, että kuukautisten pois jäänti normaalia paljon liikkuvilla, ja koska painoni on täysin normaaleissa rajoissa (158cm/52kg), ei syytä kuulemma huoleen ole. Eli hän ei ottanut millään tavalla kantaa minkäänlaisiin kokeisiiin, ei ole tarvetta. Nyt kun olen lukenut muita viestejä alkaa epäillys herätä lääkärini puolesta,tai hänen välinpitämättömyydestään. Hän on tähän asti ollut hoitavista lääkäreistäni kaikkein huomaavaisin, joten "usko" hänen arvioonsa on itselläni ehkä liiankin voimakas..:jahas:
Onko mimmit, joilla todettu olemattomia estrogeeniarvoja huomanneet muuten käytöksessään muutoksia? Haluttomuutta, masentuneisuutta, kiukkuisuutta..?
Minzku, lueskelin eilen uudestaan tuota Estrogeenitasot threadiä ja mainittit siellä että sulla alkoi vuoto aika yllättäen (joskus alkuvuonna?). Oliko tuo vain yhden kerran ilo? Miten tuo ylikunto muuten todetaan? Verikoe vai vaan tilanneanalyysi?
Minä olen nyt lisännyt hyviä rasvoja ruokavalioon ja omega-3 + helokkiöljykapselit on myös käytössä. Olen yrittänyt nipistää vastaavasti vähän hiilihydraattien syönnistä joten paino on pysynyt samoissa. Kun ennen otin lounaalla kaksi ruisleipää ilman rasvaa niin nyt otan vain yhden ja rasvan kanssa :D Yksi näkyvä muutos on tapahtunut just lähipäivinä eli tullut pari kolme finniä leukaperiin. Ja voin todeta ettei ole juuri finnejä näkynyt viimeiseen vuoteen joten olisiko kyseessä hormooninäpyt ja tämä olisi merkki paremmasta?? Ja jopa tästä tulee iloinen olo... vähästä se nykyään voi irrota!!
Minzku, mikä se stressihormonin verikoe on nimeltään?
Löysin tämän haulla, ja ajattelin jatkaa tähän. Mulla on aina olleet ihan kellontarkat menkat, mutta nyt dieettikokeilujen seurauksena näin ei enää olekaan.
Mulla on kuitenkin fläsää vielä ihan riittävästi, mietin onko tämä normaalia. Pois ei oo vielä jääneet kokonaan, mutta ovat jatkuvasti n. viikon myöhässä. En kuitenkaan ole mitään ihmeellistä tehnyt, bulkkasin syksyllä 6 kg ja niitä yritän nyt sulatella pois.
Eli missä tilanteissa ja millä rasvaprosenteilla noita ongelmia on muille mimmeille tullut? Onko ollut väliä minkälaista dieettiä noudattaa?
Minzku, mikä se stressihormonin verikoe on nimeltään?
Aloitettuani reilu puoli vuotta sitten "kunnon" salitreenin (4*viikossa + 1-2 spinniä päälle), kierto on lyhentynyt 28-30 päivästä 23 päivään. Tämä ei tunnu olevan ohimenevä juttu, koska kierto on ollut näin lyhyt jo puoli vuotta. Yhden 28 päivän kierron sain aikaiseksi kun vähensin kaloreita 1500 pintaan viikon ajaksi. :D
Netistä en hakuja tekemällä ole löytänyt oikein tietoa, mistä tällainen "vajaa" kierto voisi johtua. Kehittyyköhän munasolu ihan loppuun asti näin lyhyellä kierrolla?