Punttitreeni tyhjin vatsoin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roby1
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tällainen outo kysymys guruille, että onkohan mitään järkeä/haittaa heittää
gymitreeni aamulla tyhjin vatsoin?
Tossa on joskus tehty näin, kun aamupala ei aina oikein tipu. Ja yllätykseksi
treeni on luistanut ihan hyvin.
Meinaan ns. kehityksen kannalta onko tolkkua?

En guru mutta tuossa pari juttua kyseistä aiheesta ja itse niiden innoittaman kokeilen juuri aamutreeniä. Sekä hieman olosuhteiden pakosta. Huomaa tuossa thredeissä "gurujen" aamuohjelma ravinnonsuhteen. Itsellä kanssa menee krea ja hera ennen treeniä ja sitten jälkeen 2-vaiheinen palkkari jne...
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=10436&highlight=aamutreeni
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=3794&highlight=aamutreeni

Työvuoroni on erikoinen eli 2krt vapaa, 2krt iltavuoro, 2krt aamuvuoro, sitten kierto uudestaan. Treenaan jokatoinen pvä. Siten että toisella vapaalla aamu treeni, toisella iltavuorolla aamulla treeni ja sitten kerran illalla treeni tuon jälkimmäisen aamuvuoron jälkeen. Aikaisemmin olin varsin epäilevä tuon suhteen mutta nyt täytyy olla toista mieltä.
Tällä hetkellä tuntuu oikein hyvältä ja toimivalta itselleni. Samoin saan ruokailut jne paljon paremmin järjesteltyä kuin ennen.

En ole kylläkään guru, kaukana siitä, mutta jonkinlaista kokemusta asiasta löytyy kyllä, joten uskaltaudun vastaamaan :) Eli olen itse treenannut jo pitkälti yli puoli vuotta pääosin aamuisin, heti herättyäni. En tietenkään syö mitään kiinteää aamiaista ennen treeniä, mutta otan kylläkin proteiinijuoman (desi hera-kaseiinisekoitusta) ja juon usein kupillisen joko mustaa tai vihreää teetä ja vettä, johon sekoitan c-poretabletin ja usein myös tauriinia. Nestettä tulee siis kyllä jonkun verrankin, mutta en ole tämän havainnut treeniä haittaavan.

Kehitys ei ole tästä systeemistä ainakaan kärsinyt, ja muutenkin tämä tuntuu minulle sopivan. Tosin on myönnettävä, että aivan täysin tyhjin vatsoin en ole koskaan kokeillut treenata, vaan tuon protujuoman olen kyllä aina treenin alle ottanut - muistelen lukeneeni jostain (todnäk Pakkikselta), että se olisi ennen treeniä ja VARSINKIN ennen aamutreeniä suositeltavaa... ja tuntuisi kovin epävarmalta lähteä treenaamaan ilman sitä, mutta jos sellainen itsellesi sopii, niin go for it! :whip:

Eikös modemme Ironbutt treenannut pitkäänkin aamuisin melkolailla tyhjin vatsoin, ja kaiketi ihan hyvin tuloksinkin?

EDIT: Japa ehtikin jo laittaa hyviä linkkejä.

Ok, kiitos vastauksista. Eli ei mene homma ihan metsään.
Vedänpä nyt sitten kupin kahvia + protskupaukun lättyyn ja sitten menoksi.

On sitä epäsäännöllisestä aamutreenistä itelläkin vähän kokemusta. Mitään kiinteetä ateriaa ei tosiaankaan kannata vetästä, vaan sellaset tunti ennen treeniä proteiinijuoma ja ehkä vähän rypsäriä sekaan. Kofeiini toimii myös aamulla hyvin. Ja treenata olen jaksanut ihan yhtä hyvin, tosin treenin jälkeen onkin sitten jo armoton nälkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom