Punttiohjelma välilevyn pullahduksesta toipuvalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n0gear
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onkos kukaan jo aikaisemmin sellaista ohjelmaa itselleen kyhäillyt, missä huomioidaan alaselän huono happi?
Valitettavasti aika yleinen vaiva...

Eli ohjelma, missä vältellään alaselkää pahasti 'väärin' rasittavia liikkeitä?

Tässä itselleni vastaavaa kyhäilemässä ja vinkkejä mahdollisista liikkeistä otetaan vastaan.

Tiedostan toki, että vammat kaikilla erilaisia, mutta esim itselläni nyt tilanne sellainen, että jatkuva kipu jo lähtenyt.
Normaali kävely etc jo vaivatonta. Sukkien laitossa vielä pientä ongelmaa.

Tämä kiinnostais itseänikin. Kaipaisin varsinkin vinkkejä siihen, miten maastavetoa voisi käyttää kuntoutukseen.

No kokemuksesta voin kertoa et keskivartalon vahvistaminen on se olennaisin asia. Tämähän ei siis ole mikään mun subjektiivinen mielipide vaan ihan fakta. Alkaen vatsan stabiloinnista joka sisältää syvien vatsojen treenauksen ja hermotuksen harjoittelun jos ei vielä hallussa.
Itellä meni 2004 välilevy ja moneen vuoteen en pystyny oikeen mitään tekemään ja luulin kanssa et salit on nyt saleiltu loppuiäks. Sitte kun jossain kohtaa oli pakko tehdä asialle jotain niin tuloksena olikin yht äkkiä entistäkin vahvempi ja pystyvämpi selkä kuin koskaan junnuna.
Ja kuten sanoit niin on yleinen vaiva ja täällä pakkiksellakin pilvin pimein välilevyveikkoja et tietoa kyl löytyy. Jos et oo viel ollut niin kannattaa mennä fysioterapeutille ja sun parantumine ottaa harppauksen jo parissa päivässä kun saa asiantuntevaa opastusta.

Ja kuten sanoit niin on yleinen vaiva ja täällä pakkiksellakin pilvin pimein välilevyveikkoja et tietoa kyl löytyy. Jos et oo viel ollut niin kannattaa mennä fysioterapeutille ja sun parantumine ottaa harppauksen jo parissa päivässä kun saa asiantuntevaa opastusta.

Kyllä monta kuukautta meni, ennenkuin oikea ammattilainen löytyi. Nyt on kahdessa viikossa tapahtunut järisyttävää parantumista. 9 kuukautta sitä ennen kärsinyt. McKenzie fysioterapia näytti minulle olevan se apu eli sillä saatiin levyt takaisin kohti normaalia paikkaa. Ja core liikkeitä teen myöskin lähes pävittäin.

Niin hullulta kuin se kuulostaakin ja olen itse reenannut 10 vuotiaasta asti, niin silti juuri nämä tuiki tärkeät syvät lihakset olivat ilmeisesti surkeat.

Niin hullulta kuin se kuulostaakin ja olen itse reenannut 10 vuotiaasta asti, niin silti juuri nämä tuiki tärkeät syvät lihakset olivat ilmeisesti surkeat.

Sama vika. Vieläkin hullummalta kuulostaa kun tosiaan kerron et selkä paljon suorituskykysempi ja vahvempi nyt kuin ns aktiiviaikoina ennen tota pullistumaa.
Searchia kannatta käyttää, laita vaik suoraan googleen ni löytää ekana yleensä myös pakkiksen keskustelut eikä hakujen välis tarvi odottaa mitä aikaa. Tästä välilevyaiheesta oon itekki jauhanu vuosien saatos tääl foorumil useammassakin threadissa et sitä dataa kyl löytyy.

edit: Välihuomio:piis:

700 postia tullu täyteen. Siin o bittiavaruutta kuormitettu yli seittemäsataa kertaa liikaa täysin turhanpäiväsel jorinal :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom