Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Heippa!
Haluaisin kuulla mielipiteitä mun syömisestä tällä hetkellä, kun tavoitteena on lihasten kasvu kuitenkin niin, ettei rasvaa pääsis kertymään ihan jäätäviä määriä :D oon kärsiny aina myös pienestä hiilarikammosta ja siihen lisättynä esim. pastasta ja leivästä tulevat vatsavaivat, ei oo ollut kovin helppoa pääkopalle ruveta syömään enemmän hiilaria. Mut mielestäni oon onnistunut kuitenkin ihan ok :D paino tällä hetkellä 66kg ja pituutta löytyy 171cm. Tässä tän päivän eli lepopäivän syömiset, treenaan tällä hetkellä 5/vko pelkkää kuntosalia.
Aamupala
200g rasvaton maitorahka
150g marjoja (mansikka,vadelma,mustikka)
Puolikas banaani
30g pähkinöitä
Kahvi maidolla

Lounas
50g gluteenitonta spagettia
120g lihapullia tomaattikastikkeessa (9,5% jauheliha, vähän korppujauhoja,pari munaa ja mausteet,tomaattimurska,öljy,sipuli ja mausteet)
Paprikaa,kurkkua reilusti

Välipala
80g rasvaton maitorahka+120g kreikkalaista jogurttia 10%
Puolikas banaani
50g vadelmia
Muutama pähkinä

Päivällinen
Sama setti kuin lounaalla+2 keitettyä munaa

Iltapala
3 riisikakkua
Avokado
1 paistettu muna
150g rahkajogurttiseosta+marjoja 100g
20g manteleita

Haluaisin kuulla mielipiteitä mun syömisestä tällä hetkellä
Paljos tosta tulee kaloreita ja makroja? Äkkiseltään ihan viksun kuulonen ruokavalio, mutten osaa päässälaskea tuleeko esim. proteiinia liikaa (mikä näkyy olevan yllättävän yleinen ongelma täällä ihmisillä :D).
Mulla ei kanssa maha kestä yhtään vehnää tai ruista, mutta esim. riisiä saan vedellä huoletta isojakin määriä. Lisäksi bataatista, perunasta, banaaneista, kaurapuurosta, riisinuudeleista yms. saa kätevästi ja vatsaystävällisesti hiilaria. Kantsii nyt ainakin syödä kokonainen banaani kerrallaan, eikä rueta pillkomaan paloiksi. :D Välipaloille voi kanssa kokeilla jotain gluteenitonta mysliä ja pääruuilla ihan vaan suurentaa riisin/bataatin/perunan/gl.pastan annoskokoja.

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)
Kaloreita tulee tosiaan lepopäivänä n. 2100, ei mee noi määrät aina niin grammalleen..proteiinia tulee noin 110g, hiilaria 170 ja rasvaa 100g. Voisin tosiaan koittaa lepopäivinäkin syödä vähän enemmän sitä hiilaria. Treenipäivinä sitä tuleekin aamupuurosta, isosta määrästä riisiä ja just myslistä jota vetelen välipaloissa. Noina päivinä kalorit on noin 2500-2600. Vähän toi rasvan määrä ehkä mietityttää, onkohan se ihan liikaa? :D ja kannattaiskohan mun vakioida syömiset suht samanlaisiksi treeni- ja lepopäivinä? tällä hetkellä lepopäivinä syön just enemmän rasvaa ja treenipäivinä sit taas enemmän proteiinia ja hiilaria.

Mulle ainakin yks pt neuvo, että hiilaria kannattaa syödä ihan kunnolla lepopäivinäkin, jotta kropan hiilarivarastot täyttyy seuraavia treenejä varten. Mutta ei pienestä vaihtelusta varmasti mitään haittaa ole, helpostihan sitä on treenipäivinä nälkäisempikin. :D Rasvan määrästä ihmisillä on eriäviä näkemyksiä. Aika usein kai miniminä pidetään grammaa per oma painokilo. Toisaalta jos laatu on hyvä, en tiedä mitä haittaa suuremmasta määrästä olisi, paitsi se, jos muiden ravintoaineiden saanti jää sen kustannuksella liian vähälle.

Semmonen 1,5 x painokilot on ihan tosi jees rasvoja eikä tuokaan mitenkään liikaa ole kunhan rasvakoostumus on monipuolinen ja painottaa hyviä rasvoja. Kuten sulla siis onkin. Hiilareita pyrkisin syömään n. 150 g, jottet väsytä itseäsi turhaan.

Tänään (älkää ottako mallia):
Aamupala: kipollinen rahkavaldelmajugurttisotkua ja kaurapuuro 1,5dl:sta hiutaleita.
Lounas: uunilohta smetanakuorrutteella ja puolikas paahdettu bataatti ja pari porkkanaa.
Välipala: pala mansikkatäytekakkua (gluteenitonta). :D
Treenit ja palkkari.
Illallinen: kanapasta jossa n. 120g kanaa, n. 70-80g glut. pastaa, tomaatti-tuorejuustokastike ja parmesania päälle. Jälkkäriksi pari suklaakonvehtia.
Vielä tekis mieli jotain naposteltavaa...:p

Aampala:
Kaurahiutale 60g
Kookosöljy 10g
Marjoja 100g
1 muna, 1 valkuainen

Treeni, latarina Prezone 20g, treenin aikana BCAA 10g + glutamiini 5g, palkkarina 20g isolaattia ja banaani

Lounas:
Broileri 100g
Jasmiiniriisi 100g
Kasvikset 100g

Välipala:
Skyr
Banaani
Riisikakku 2 kpl

Päivällinen:
Broileri 100g
Pitkäjyväinen riisi 60g
Kasvikset 100g
Rypsiöljy 10g

Iltapala:
Maitorahka 1 prk
Omena
Pähkinöitä 20g
Pellavansiemenöljy 1 tl

Kalorit noin 2330, prot 180g, hh 260g ja rasvat 56g.

Omat mitat 162/54-55, salitreeniä viisi kertaa viikkoon ja reversellä mennään.

Aamupala: Puuroa, 2 valkuaista ja marjoja, en mittaile tai punnitse. Kuppi kahvia
Lounas: Salaattiannos missä 100 g kalkkunaleikettä ja vähän mozzarellaa, appelsiini
Välipala: 2 riisikakkua, mp-voita ja banaani, kuppi kahvia
Illallinen: 150 g kanaa, pari perunaa ja salaattia
Iltapala: Soijajugurttia, appelsiini ja ananasta

Kevyt salitreeni välipalan ja illallisen välissä. Tavoitteena lihaksen kasvu mutta viimeaikaiset vastoinkäymiset estänyt kovan treenaamisen. Mitään lisäravinteita en käytä.

Viimeksi muokattu:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
^Todella vähän ruokaa lihaksen kasvattamiseen, ellet oo toooosi pieni nainen.
Kiitos kommentista. Onhan tuossa aika vähän, enemmän menee ruokaa kun oikeasti treeni kulkee. Nyt on vaan sellainen kausi että treeniä tulee niin harvoin ja matalalla teholla, joten pidän ruuan tuossa määrässä. Enemmän on hiilaria normaalisti.

Imo henulla on ihan fiksu perus ruokavalio, joskin proteiinia on vähän turhan paljon. Kannattaisiko myös harkita lounaallekin pientä määrää jotain rasvaa?

aalinati syö minustakin todella vähän kuuloiseesti.

Imo henulla on ihan fiksu perus ruokavalio, joskin proteiinia on vähän turhan paljon. Kannattaisiko myös harkita lounaallekin pientä määrää jotain rasvaa?

Proteiinit on tosiaan vähän yläkanttiin, mutta en oikein osaa lähteä mistään karsimaan. Treenijuomat kun haluan kuitenkin pitää treenipäivinä mukana. Lepopäivinä protskua tulee vastaavasti noin 135g eli noin 2,5g/painokilo.

Ja rasvaa en ole treenin jälkeisellä aterialla tottunut ottamaan, kun ei sen lisäämiselle ole oikein minkäänlaista perustetta :D

Proteiinit on tosiaan vähän yläkanttiin, mutta en oikein osaa lähteä mistään karsimaan. Treenijuomat kun haluan kuitenkin pitää treenipäivinä mukana. Lepopäivinä protskua tulee vastaavasti noin 135g eli noin 2,5g/painokilo.

Ja rasvaa en ole treenin jälkeisellä aterialla tottunut ottamaan, kun ei sen lisäämiselle ole oikein minkäänlaista perustetta :D
Aa joo mulla oli joku ajatuskatkos; itse kylläkin syön rasvaa treenijälkeiselläkin aterialla, mutta monet tosiaan jättää sen väliin. Ehkä sitten välipalalle vois ottaa vaikka niitä pähkinöitä? Mutta joo, tää nyt on tällasta hienosäätöä, sulla kuitenkin tulee rasvoja kokonaisuudessa tarpeeksi ja ilmeisen hyvistä lähteistä. :)
Treenijuomista mäkään en lähtisi karsimaan, mutta esimerkiksi aamulta ylimääräsen munanvalkuaisen vois skipata ja ainakin osan rahkoista/skyreistä vaihtaa vaikka jugurttiin.

Mitä mun sitten kannataisi ruokavaliooni lisätä, pelkästään määriä vai? Olen gluteeniton ja maidoton ja noudatan fodmap ruokavaliota, mulla on erittäin herkkä vatsa. Tässä vielä tämän päivän ruuat

Aamupala: Puuroa, 2 valkuaista, marjoja, kuppi teetä
Lounas: 200 g kanaa, pieni bataatti, salaattia
Välipala: Banaani, appelsiini, pari kourallista cashewpähkinöitä, manteleita ja karpaloita
Illallinen: Kämppiksen kokkaama rasvainen possupihvi (oli muuten hyvää) muutama pieni peruna ja salaattia
Iltapala: En oo vielä syöny mutta kun venyi tuo illallinen niin saattaa jäädä tai sitten appelsiini

Treenin tein aamupalan jälkeen. Normaalisti käyn aamuisin ennen aamupalaa 30 min kävelyn, mutta oli ne nyt pakko jättää kun tuntui että alkoi liikaa näkymään kunnossa ja vireydessä

aalinati, tuo on jo musta paremman kuulonen. :) Vaikea kovin tarkkaan sanoa, kun ei tiedä sun mittoja tai liikunnan ja muun aktiivisuuden kokonaismäärää. Ainakin kantsis lisätä hyviä rasvoja kuten kasviöljyjä ja rasvaista kalaa, jos et käytä jo.
Ps. Mutta siis ekassa versiossa silmään pisti varsinkin lounaan vähäenergisyys. Syö ihan kunnon annokset ruokaa, jollet ole tooodella pienikokoinen tai kisadieetillä tms.

Mitä mun sitten kannataisi ruokavaliooni lisätä, pelkästään määriä vai? Olen gluteeniton ja maidoton ja noudatan fodmap ruokavaliota, mulla on erittäin herkkä vatsa. Tässä vielä tämän päivän ruuat

Aamupala: Puuroa, 2 valkuaista, marjoja, kuppi teetä
Lounas: 200 g kanaa, pieni bataatti, salaattia
Välipala: Banaani, appelsiini, pari kourallista cashewpähkinöitä, manteleita ja karpaloita
Illallinen: Kämppiksen kokkaama rasvainen possupihvi (oli muuten hyvää) muutama pieni peruna ja salaattia
Iltapala: En oo vielä syöny mutta kun venyi tuo illallinen niin saattaa jäädä tai sitten appelsiini

Treenin tein aamupalan jälkeen. Normaalisti käyn aamuisin ennen aamupalaa 30 min kävelyn, mutta oli ne nyt pakko jättää kun tuntui että alkoi liikaa näkymään kunnossa ja vireydessä
Jos tavoitteena on lihaksen kasvattaminen niin jättäisin tommoset tyhjällävatsalla tehdyt aamuairobiset suosiolla väliin(ilmeisesti olet näin tehnytkin). Mari91 tossa jo hyvin heittikin vinkkejä miten voisi ruokailua fixailla.

Näillä mennään tänään:

Aampala:
60 g 3 kuidun puuro
5 g kookosöljy
150 g raejuusto
100g marjoja

Treeni
EAA 12 g + Kerosene 15 g
BCAA 10 g + glutamiini 5 g
Hydro Whey 20 g + banaani

Lounas:
100 g jasmiiniriisi
80 g broileri
100 g kasvikset

Välipala:
2 palaa REAL
2 kananmunaa
banaani

Päivällinen:
60 g pitkäjyväinen riisi
80 g broileri
100 g kasvikset
10 g rypsiöljy

Iltapala:
1 prk rahkaa
Omena
20 g pähkinät
1 tl pellavansiemenöljy

n. 2400 kcal, 175 g prot, 280 g hh ja 57 g rasvaa

Aamupala joko munakas (2 kokonaista+3 valkuaista) tai sitten smoothie johon proteiinijauhetta, marjoja, banaani ja vettä tai mantelimaitoa kera vehnäleseiden. Nappaan ensialkuun tyhjään vatsaan vihreä tee-kapseleita.
Lounas: proteiinia kuivapaino 100-125g, hiilareita 50g (riisi, makaroni tms) ja vihersalaattia, tomaattia jne
Välipala: riisikakkuja ja ylikypsää saunapalvia tai hedelmiä rahkapurkin kans.
Päivällinen: ruisleipää, tonnikalaa ja pestoa tai bataattia ja kanaa
Iltapala: herajauhetta, marjoja ja banaania-smoothie tai raejuustoa, mehukeittoa ja cashew-pähkinöitä

Smoothiesiin lisään vielä pellavasiemenrouhetta. Kcal noin 2100-2200. Yks vapaasyöntipäivä viikossa.
Kovasti oo tehny töitä että saan erityisesti HeVi-puolen kuntoon mutta mikäänhän ei tuu ilmaseksi

Aamupala joko munakas (2 kokonaista+3 valkuaista) tai sitten smoothie johon proteiinijauhetta, marjoja, banaani ja vettä tai mantelimaitoa kera vehnäleseiden. Nappaan ensialkuun tyhjään vatsaan vihreä tee-kapseleita.
Lounas: proteiinia kuivapaino 100-125g, hiilareita 50g (riisi, makaroni tms) ja vihersalaattia, tomaattia jne
Välipala: riisikakkuja ja ylikypsää saunapalvia tai hedelmiä rahkapurkin kans.
Päivällinen: ruisleipää, tonnikalaa ja pestoa tai bataattia ja kanaa
Iltapala: herajauhetta, marjoja ja banaania-smoothie tai raejuustoa, mehukeittoa ja cashew-pähkinöitä

Smoothiesiin lisään vielä pellavasiemenrouhetta. Kcal noin 2100-2200. Yks vapaasyöntipäivä viikossa.
Kovasti oo tehny töitä että saan erityisesti HeVi-puolen kuntoon mutta mikäänhän ei tuu ilmaseksi

ilmeisesti painonpudotus tavoitteena?
rasvoja kannattais lisätä,jää aika vähäsiksi ainaki näin paperilla katottuna :) miksi läträät heraa? tai siis sitä kannattaa käyttää lähinnä treenin jälkeen ja muutoin syödä sen tilalta jotain oikeeta ruokaa. se tulee kalliiksi ensinnäkin ja ei se niin terveellistäkää taida olla jos useesti päivässä sitä vetelee. vähähiilarinen tuo ruokavalio on...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom