Punttimimmit: Mitä söit tänään/eilen?

3 kpl M-Nutrition EAA+ -25%
Eilen söin;

Aamulla: Rahkaa 150g, banaani ja mango-piltti
Päivällä: Pikapuuro 200g + kuningatar piltti
Iltapäivällä; Suvisalaattia 200g ja real leipä (kinkku + juusto)
TRRREEEENI; palkkari
Päivällinen: Täysjyväriisiä 300g ja jauhelihaa 200g, juomana maito

Syönkö liian vähän?? Ja tavottena siis saada lihasta lisää jotennnn automatic, mä tiedän että syön liian vähän
mutta mitä lisään? hjelp:)

Aamupalaa saa ainakin laittaa helposti suuremmaksi, siellä tuntuu olevan tilaa. Rahkaa voi syödä ihan kokonaisen purkinkin :rolleyes:

Lisäksi ruokavaliosi ainoat rasvat näyttävät tulevan juustosta, jauhelihasta ja maitotuotteista, joten voisit lisätä aterioille myös esimerkiksi pähkinöitä tai siemeniä tai oliiviöljyä. Niitä voi laittaa esimerkiksi salaatin joukkoon. Pähkinöitä ja siemeniä voi syödä myös välipalana esimerkiksi banaanin kanssa ennen treeniä.

Jos tarkoituksesi on saada lihasta, niin kalorit pitää saada yli kulutuksen. Minkä aikaan syöt päivällisen? Olisiko mahdollista syödä vielä iltapalakin, että saisit lisää kaloreita?

Minkä aikaan syöt päivällisen? Olisiko mahdollista syödä vielä iltapalakin, että saisit lisää kaloreita?

Töissä syön aina vähä siihen aikaan mihin kerkee, vaihtelee päivittäin mutta n. klo12-14 välillä. Jep kyllä mä iltapalan tohon lisään heti alkuu, ja täytyy opetella ennen treeniä vielä syömään jotain, ehkä tämä tästä. Eli hitosti rasvaa lisää ruokatottumuksiin ja muutenkin isompia annoksia? :)

Töissä syön aina vähä siihen aikaan mihin kerkee, vaihtelee päivittäin mutta n. klo12-14 välillä. Jep kyllä mä iltapalan tohon lisään heti alkuu, ja täytyy opetella ennen treeniä vielä syömään jotain, ehkä tämä tästä. Eli hitosti rasvaa lisää ruokatottumuksiin ja muutenkin isompia annoksia? :)

Kyllä se siitä, joo :) Rasvaa lisää ja isompia annoksia, niillä luulisin että pääset jo ainakin alkuun. Rasvassa on muuten kaikkien iho-, hius- ja kynsipositiivisuuksien lisäksi vielä sekin hyvä puoli, että ne ovat energiatiivistä ruokaa, jota ei siis tarvitse ahtaa kupuansa täyteen. Kiittää ulkonäön lisäksi myös masu!

eilinen meni näin:

7:30 neljän viljan puuro 30g + 70g raejuustoa + auringonkukansiemeniä + kurpitsan siemeniä + pieni banaani, puolikas leipä
11:30 raejuusto 150g+tonnikala 80g
14:00 banaani
17:00 kanaa 130g+raejuusto 130g
19:00 protein pudding
--reeni--
21:30 maitorahka, puolikas leipä, mehukeittoa

tilasin tuota suklaan makuista protein puddingia, ai että on hyvää!! :kuola: dieetti pelastettu!

Eilinen (ja seuraavat 28 päivää samoilla linjoilla)

Dietillä kun ollaan niin melko vähän sitä tulee syötyä... Ohjeen mukaan pitäs illallisen jälkeen vetää viel iltapalakin mut mä meen nukkumaan tuon jälkeen ni ei se sinne enää mee... pitää katsoa josko sen sais jotenki mahtumaan/ehtimään aamupalan ja lounaan väliin... siihen kun näyttää jäävän reilusti tilaa...

aamupala 7:00
Kaurahiutaleet, Elovena, 45g
Raejuusto 0,3 hyla (Valio), 100g
Vadelmakeitto, Valio sokeroimaton ja vähäkalorinen, 150g

+ 2 omega 3 kapselia ja 1 Kalsium-magnesium-d-vitamiini kapseli

lounas 11:00
Broilerin ohutleike (Rainbow), 140g
Kananmunan valkuainen (keitetty), 36g
Kurkku, 50g
Vihreä salaatti, 50g
Paprika punainen, 102g
oliiviöljy, 5g

välipala 14:30
Rahka (Ehrmann), 250g
Pakaste mustikka (Rainbow), 100g

Treenin (90min) jälkeen 19:45
Hera 80 minttusuklaa (Fast), 30g

Päivällinen/illallinen 21:15
Naudan paistijauheliha (Atria), 130g
Torino tumma proteiinipasta plus, 40g
Parsakaali pakaste Rainbow, 100g
Kukkakaali, pakaste (Rainbow), 100g
Rypsiöljy rainbow, 5g

+ 2 omega 3 kapselia ja 1 Kalsium-magnesium-d-vitamiini kapseli

Arvot:
Virheprosentti 0.3%
Laskettu kokonaisenergia 1304.6kcal
Erotus 3.9kcal
Kuituja 13.2g 5043g 1300.7kcal
Proteiini 145.3g 581kcal 45%
Hiilarit 84.7g 339kcal 26%
rasva 42.8g 385kcal 30%

:puntti:

Kuinka tarkkaan mimmit laskee kaloreita?

Minä lasken ihan vaan, koska nyt on dietti menossa ja kaikki vähemmän hifistelyt menee ketuiks todella nopeesti... (taidan olla taulukkojen/tarkan tiedon perään muutenkin :evil: ) Käytän kaiken vaa'an kautta ihan vaan jotta vika ei ole sitten minussa jos tämäkin dietti menee vituiks (jos ei toimi annetut ohjeet/määrät niin saan synninpäästön kun en laihtunutkaan), mutta jos lappaisin ihan oman mielen mukaan lautaselle "vähän tota" ja "tosta vielä tota" niin se on nähty niin monta kertaa ettei se vaan toimi mulle... lipsun ihan liian helposti jos ei ole tarkkaa ohjetta... ts. "jos se ei siellä paperissa lue, niin se ei myöskään suuhun mene!"

Proteiinilisäyksestä en meinaa pätkääkään potee huonoa omaatuntoa kun määrät olis esim kanaa 100g mut rintafile kun on n. 140g ni syön kyllä kokonaan enkä haaskaa!! Mä treenaan kuitenki 6 päivää viikossa ja 4 päivänä niistä 2 kertaa päivässä... tulee viikkoon 3 x sali, 1 x hot jooga, 2 x aerobinen ja 4 aamulenkkiä tempoa vaihdellen...

kalorilaskuri.fi on yks parhaista keksinnöistä ikinä tuohon toimintaan ;)

Kyllä se siitä, joo :) Rasvaa lisää ja isompia annoksia, niillä luulisin että pääset jo ainakin alkuun. Rasvassa on muuten kaikkien iho-, hius- ja kynsipositiivisuuksien lisäksi vielä sekin hyvä puoli, että ne ovat energiatiivistä ruokaa, jota ei siis tarvitse ahtaa kupuansa täyteen. Kiittää ulkonäön lisäksi myös masu!

Kyllä mulla tollanen käsitys vähän olikin, jotenkin vaan tippunu pois mun ruokalistalta kaikki rasvaset ruuat..

Tänään uppos minun masuun;

Aamulla klo10 melkein 250g rahkaa (ei ollu mitään sekaan ja heti aamusta ei vaan napannu ni jäi vähä syömättä)
Lounas klo12 riisiä 300g jauhelihaa 200g, pähkinöitä ja ruuan sekaan iiiiso loraus rypsiöljyä
Välipala klo13.30 pähkinöitä + vähän suklaata
"Päivällinen" klo15.30 kanaa 200g
klo 18.00 banaani ja pähkinöitä (just ennen treeniä)
TREENI
Treenin jälkeen palkkari ja äsken huitasin vielä real-leivän naamariin juustolla sekä kinkulla varustettuna.. :)

ts. "jos se ei siellä paperissa lue, niin se ei myöskään suuhun mene!"
Juuri näin. Jos mulle joku paperille kirjoittais mitä ja paljonko ja milloin pitäis syödä, niin kyllä varmaan puntaroisin ja mittaisin syömiseni tarkkaan. Mutta nyt minä syön kaikkea mitä suuhun sattuu menemään.. :D Toki ihan tarkoituksella olenkin tässä viimeiset 2,5 vuotta syömällä syönyt, jotta saan painoa nousemaan.
Nyt pitäis sitten pikkuhiljaa ruveta katsomaan mitä suuhunsa laittaa, kun paino alkaa pian olla unelmapainossa, ja nyt sitten tästä eteenpäin pitäis sitä lihasta kasvattaa. ;)
Mun pitäis syödä 2400kcal normaalina päivänä, ja kalorilaskurilla olen kyllä väliin koittanyt vähä laskeskella, että mitä mistäkin noita saa. Mutta ei jotenkin vaan oo jaksanut ruveta sitä kuitenkaan vielä käytännössä toteuttamaan...

No juu, eri asia tuossa painon nousutavoitteessa, voi varmasti vapaammin poimiakin siihen lautaselle mättöö ilman suurempia murheita, mutta kun ite yrittäny dietata iät ja ajat siinä menestymättä niin mun on pakko ottaa tällänen "tiukka linja"... Aiemmin kun ite pistäny sen tiukan linjan raamit niin se on ollu ihan liian ankara ja siksi mennyt ketuiks... Niin tällänen ohjeen mukaan tekeminen ehkä vois toimia... raportoin kun se on ainakin ajallisesti ohi, että selvisinkö maaliin asti vai jäinkö matkalle selkärangattomuuttani... :)

Aamulla protskudrinkki ja kourallinen kurpitsansiemeniä
Töissä päivän aikana kaksi omenaa, luumuja ja 2 dl AB-jugurttia
Neljän aikoihin töiden jälkeen vihanneksia, tuorepastaa ja paprikacashewpähkinätahnaa sekä hummusta johon dippailin puolikkaan kurkun
Illalla treenin jälkeen vielä palkkari

3 kpl Supermass Nutrition PRO BURN

Vahva rasvanpolttaja kapselimuodossa

-25%
no näpytellääs tännekin pitkästä aikaa. Taustatietoja sen verran, että mulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi, eli gluteenipitoiset ruoat ja maitotuotteet on poissa kokonaan. Pituus 159, paino 53-54kg.

Aamupala:
pureskeltavaksi jätetty smoothie: mantelimaito, pekaanipähkinä, casewpähkinä, kurpitsansiemen, auringonkukansiemen, hamppuproteiini, kaakaonibsejä, leväjauhetta(chlorella). Kaikki luomua. Lisäksi vielä mustaherukoita.
Kuppi tummapaahtoista kahvia mantelimaidolla, omena.

2,5h treeniä. Oli aika tiukka, paljon isoja liikkeitä ja pitempiä sarjoja kuin aikaisemmin... ihan kunnialla meni läpi kuitenkin!
palkkari: proteiini IsolateFX (laktoositon)

lounas: jauhelihaa 10% rasvaa (paistettu oliiviöljyssä, seassa tomaattikastiketta ja punaista luomupestoa), lanttu-porkkana-punajuuri -uunijuurekset (oliiviöljy, balsamico, sitruuna, mausteita). En laske ruoasta grammoja, sellainen pieni-keskikokoinen lautasellinen.
Gluteenitonta kaurapuuroa 0,5 desiä kuivana, johon sekaan muutama mustaherukka.
Omena.

muutaman tunnin päästä syön varmaan keitetyn kananmunan ja muutaman pähkinän sekä jotain kesäisiä tuoreita kasviksia, vaikkapa porkkanaa. Sitten teen neljä tuntia töitä ja syön jauheliha-kasvissekoitusta uudestaan. Illalla taas jotain pientä tai vähän isompaakin jos nälkä jää.

edit. vielä sen verran, että tavoite olisi olla nostamatta painoa ihan sikana painoluokkaurheilulajini takia.

Tänään uppoaa seuraavaa:

Aamu: kuntokauraa, raejuustoa, banaani ja kupillinen kahvia
(lenkki koiran kanssa)
Lounas: Kana-kookoskeittoa, maitoa lasillinenpähkinäpatukka
Päivällinen: Täysjyvä lasagnettea kalkkunan paistijauhelihaan ja kasvissuikaleisiin, cashewpähkinöitä n. 50g, maitoa lasillinen
(puntti)
Palari: whey80 + carbo flex
Iltapala: Ehrmannia, ananaspaloja, kauraleipää päälisineen, nektariini

total: n. 2500kcal eli lähes kulutuksen verran.. jotain pitäs vielä vähän keksiä, että pääsis muutaman sata kaloria plussalle. Ehkäpä purkki tonnikalaa jonnekin väliin

Eilinen:
10.00 Smoothie herasta, marjoista, chiasta, kookosmaidosta ja lisäksi vähän hapanpuuroa, kalaöljy, pari palaa tummaa suklaata
13.30 Turskafileitä, pari perunaa ja voita, salaattia sekä raasteita + salaatinkastike
15.30 Hapanpuuroa, voita, liki purkillinen raejuustoa, marjoja (karviaisia, mustikoita)
19.30 Wokvihanneksia kookosöljyssä paistettuna, lohta sekä savumuikkuja reiluhkosti.

Kalaa ja äyriäisiä olen syönyt viime aikoina tosi paljon!

Lueskelin täällä noita mimmien ruokalistoja, ja vaikuttaa siltä että aika moni vetää ihan kaksin käsin rahkaa ja raejuustoa. Itselläni on se ongelma, että maitotuotteita en pysty syömään ollenkaan. Ja jottei menisi liian helpoksi, monet viljatkaan eivät sovi. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen, enkä sitä meinaa syödäkään.

Riittävän proteiinin saamiseksi pyrin syömään mahdollisimman paljon kalaa,äyriäisiä ja kananmunia. Lisäksi soijatuotteita ja muita papuja sekä pähkinöitä. Pähkinöissä on kuitenkin reippaasti rasvaa ja kananmunatkaan ei kilokaupalla vedettynä kai ole niitä parhaita, vai? Kuinka paljon munia on liikaa? Soijasta myös olen kuullut, että se ei priteiinina olisi niitä parhaita, pitääköhän paikkansa?
Mistä muualta voisin hyviä protskuja saada, kun liha ja maitotuotteet eivät tule kysymykseen?

Suurkiitokset jos joku ehtii vastailla:)

Lueskelin täällä noita mimmien ruokalistoja, ja vaikuttaa siltä että aika moni vetää ihan kaksin käsin rahkaa ja raejuustoa. Itselläni on se ongelma, että maitotuotteita en pysty syömään ollenkaan. Ja jottei menisi liian helpoksi, monet viljatkaan eivät sovi. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen, enkä sitä meinaa syödäkään.

Riittävän proteiinin saamiseksi pyrin syömään mahdollisimman paljon kalaa,äyriäisiä ja kananmunia. Lisäksi soijatuotteita ja muita papuja sekä pähkinöitä. Pähkinöissä on kuitenkin reippaasti rasvaa ja kananmunatkaan ei kilokaupalla vedettynä kai ole niitä parhaita, vai? Kuinka paljon munia on liikaa? Soijasta myös olen kuullut, että se ei priteiinina olisi niitä parhaita, pitääköhän paikkansa?
Mistä muualta voisin hyviä protskuja saada, kun liha ja maitotuotteet eivät tule kysymykseen?

Suurkiitokset jos joku ehtii vastailla:)

Mulla on kuules ihan sama homma maidon ja viljan suhteen, lihaa kuitenkin syön :)

Hienoa, että syöt kananmunia - ne ovat oivallista ravintoa urheilevalle ihmiselle. Niin myös pähkinät, turha rasvakammoisuus ei kannata. En ainakaan itse usko kananmunien kohdalla mihinkään kolesterolimyytteihin, jos et nyt niitä päivässä ihan kymmentä vedä niin tuskin sulla on huolenaihetta siitä. Lisäksi kirjoitit syöväsi kalaa ja äyriäisiä, joten terveellisen ruokavalion koostamisen luulisi olevan helppoa!

Ainakin minulla se, että omia ruokia on pitänyt miettiä ruokavaliopakotteiden takia on edesauttanut terveellisen syömisen opettelua. Kun tottuu katsomaan mitä suuhun laittaa jo nuorempana niin tapa yleensä pysyy :)

Soijatuotteista en itse niinkään välitä, joskus harvoin syön vaihtelun vuoksi tofua ja toisinaan kun mantelimaito loppuu käytän alpro soyan maustamatonta "jugurttia" smoothiepohjana. Olen vähän vältellyt sitä, kun olen pitänyt sitä aika teollisena ruokana. Jotain etäisiä muistikuvia mulla on, että soijan proteiinikoostumus olisi jotenkin huonompi, mutta en ala nojatuolitohtoroimaan tästä asiasta sen enempää kun en tiedä mistä puhun. Jätän tämän kysymyksen siis jonkun viisaamman punttinunnan tehtäväksi :)

Pitkästä aikaa voisin heittää ruokapväkirjaa kehiin!

8.00 Munakas, jossa 1 kokonainen muna ja valkuainen, tomaatti, mozzarella 17% n.30g & jauhelihaa 60g

12.30 Omena ja Ed light

15.00 Pinaattikeittoa 3 dl ja 100g raejuustoa

17.00 Banaani ja maitorahka 250g

21.00 Salaatti, jossa wokkia, salaatinlehtiä, kirsikkatomaatteja ja 80g raejuustoa. 2 karppileipää, päällä tuorejuustoa, kalkkunaleikettä ja julia17 juustoa.

Aamupala: Rahkaa,mansikoita + teetä. Kananmuna+juustoa Karppinen leivällä.
Välipala: Proteiinipatukka. Pähkinöitä.
Ruoka:Tonnikalasalaattia jossa katkarapuja,tomaattia,kurkkua ja parmesan juustoa,Kruunu majoneesilla. Maitoa.
Välipala:Karppinen leipääx2 juustolla,voilla ja kalkkunalla.
Ruoka:Tonnikalapihviä x2 (itse tehty) + juustogratiinia kasviksia. Maitoa.
Iltapala: Raejuustoa ja kirsikka tomaatteja. Teetä. Pähkinöitä.
Vielä meinasin vetäistä proteiinijuoman..pitkä päivä takana.

Confession in session:
Eilinen:

klo 8:00
Raejuusto 0,3 hyla (Valio), 150g /120kcal
Kuituinen kaurahiutale (Elovena plus), 40g /148kcal
Mehukeitto, mustikkakeitto, sokeroimaton (Valio), 150g /12kcal
Elivo omega-3 vahva (Elivo), 2kpl
Kalsium-magnesium-d-vitamiini (Leader), 1kpl

klo 12:00
Kurkku (Fineli), 100g /9.6kcal
Paprika punainen (Fineli), 106g /27.2kcal
Kananmunan valkuainen, 40g /17.2kcal
Broilerin ohutleike (Rainbow), 150g /142.5kcal

klo 14:45
Vadelma pakaste (X-tra), 100g /35kcal
RAHKAVALMISTE (Ehrmann), 250g /145kcal

klo 21:00
Rainbow Cocktailriisipiirakka, 180g /270kcal
Premium dark mint (Marabou), 40g /230kcal

(oli ihan sairas nälkä ku pääsin vihdoin kotiin ja siinä oli pellillä cocktailpiirakat paistettuna, ei vaan pystyny sanoo ei, suklaa oli ihan "harkittu" pahe)

klo 21:15
Broilerin ohutleike (Rainbow), 140g /133kcal
Elivo omega-3 vahva (Elivo), 2kpl
Kalsium-magnesium-d-vitamiini (Leader), 1kpl

Virheprosentti 1.2%
Laskettu kokonaisenergia 1345.5kcal
Kuituja 19.2g

Päivän liikunnat:
05:20 Aamu hölköttely 2t 10min 17,7 km 1121 kcal
17:30 HotFlowYoga 1t 27min 196 kcal

Punaisella merkatut on syntiä (ei lue dietti-paperissa!) ja tulin tunnustamaan syntini jotta voin jatkaa hyvillä mielin eteenpäin!

^ Siis sä teet kahden tunnin aamulenkin ja tunnin joogan, ja kokonaisenergia ruokavaliossasi on vain 1300 kalorin luokkaa?! Heelp... Miten sä nainen pysyt pystyssä? :(

^ Siis sä teet kahden tunnin aamulenkin ja tunnin joogan, ja kokonaisenergia ruokavaliossasi on vain 1300 kalorin luokkaa?! Heelp... Miten sä nainen pysyt pystyssä? :(

Siis toi pitkä lenkki on 1-2 krt viikossa riippuen jaksamisesta jne ja tossa nyt sattu hyvä aamu et jakso mennä... Siis tiukka diettihän tossa on päällä, sitten ku alkaa tasottuu ni kaloreita nostetaan maltilla ja liikuntaa vähennetään aerobisesta päästä sillain sopivaks... mut niin paljon tehdään ku jaksetaan :hyper:

ei mulla onneks oo aikaa mitään 6h päivässä treenaamiseen tai voiskin mennä ihan överiks :D Niin kauan tehdään ku hyvältä tuntuu... tietää tehneensä... mut ei mul esim nytkään ku ihan pikkusen pakaroiden sivuissa tuntuu et on ollu liikkeellä... tänään alakroppa-treeni vuorossa ni eiköhän se huomenna tiedä paremmin tehneensä jotain jaloilla... :)

(elkää vaan kukaan ottako musta mallia!, mä teen niinku itestä mahdolliselta/hyvältä tuntuu ja oon tottunu "raatamaan" urakalla... kaikki pienempi effortti menee ketuiks, se on nähty!)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom