Punttimimmien virallinen "Mikä tänään vituttaa?" -thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
vilma-liina sanoi:
Ihan varmasti suututtais jokaista tollasessa tilanteessa. Ja oikein teit, että selvitit asiaa viralliselta taholta, yksi askel saada kuriin moiset työnantajat.
Ei joku teistä määräaikaisista satu kuulumaan johonkin ammattiliittoon? Sitä kautta ois helpompaa lähteä penkomaan asiaa ja viedä asia oikeuteen, jos on aiheellista. Nyt häntä pystyyn, ja uusia työmahdollisuuksia silmäilemään!

Valitettavasti kukaan niistä joille näin tehtiin ei kuulu liittoon :( Kohta pitäs lähtee töihin, iik. Voi olla, että omistaja on tullu varta vasten töihin, kun on kuullu, että tiietään mitä ne on tehny. Tiiän, että ne on ketjuttanut aikasemminkin. Eniten ärsyttää, että pomo syyttää minuu, että oon menny selvittään asiaa työpaikan ulkopuolella. Jos kyseessä on vahinko, niinku pomo väittää, niin mistä kauhea paniikki, että oon selvittänyt asiaa... Jos minuu ruvetaan tästä syyttämään, niin sit kyllä rupeen vittumaiseks minäkin, ja asiat tosiaan pengotaan! Yöunet jo meni tän asian takii. :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
h_jones sanoi:
Työnantaja oli irtisanonu kaikki meidät määräaikaset päiväks, jotta ei tarvii maksaa lomarahoja. Ensinnäkin ne pitää meitä laittomasti määräaikasena ja ketjuttaminenki on laitonta. Otin asioista selvää ja rohkaistuin meneen puhuun asiasta.

Nyt pistät pomon koville ja laitat työsuojelupiirin asialle! Ei missään nimessä kannata luovuttaa, jos kyseessä on 500 euroa. Toi on ihan naurettavaa!

Vitsi mä inhoan tollaisia työnantajia, jotka käyttää työntekijöitä hyväks :curs: :curs: :curs:

Mulla on vähän sama tilanne, ku mun olisi pitänyt saada tammikuun alusta asti kuukausipalkkaa, vaan ei ole tullut, koska on parina kuukautena jääny työtunnit alle minimin (syynä lääkärikäynnit). Itse aion pistää liiton asialle ja vaatia sitä takautuvasti. En aio todellakaan päästää tollaisia kusettajatyönantajia vähällä!

Nyt on mieli matala... :( En oo päässyt salille yli viikkoon ja ahdistaa!!! Olin viisi päivää reissussa eikä siellä ollut salimahdollisuuksia ja kelitkin oli sellaset ettei ulkoilemaankaan päässyt. Sitten kun tulin kotiin niin iski flunssa ja kaiken lisäks vatsatauti... että näin! :itku: :curs: Kyllä kiukuttaa! Toivottavasti en teihin muihin tartuttanut ärtymystäni.

Meikäläinen on taas kuin myrskyn merkki, tuntuu että kaikki mättää.
Viikonloppuna pidin lepopäiviä, ajattelin mennä tänään salille ja vääntää oikein superraskaat sarjat olkapäille. Mitä vielä, aamulla kun heräsin, oli kuin joku olisi raapinu kurkkua teräsharjalla yöllä ja tunkenu nenäntaustan täyteen pumpulia. Se flunssankerpele tuli sitten taas !!! :curs:
Isä joutui lauantaina mahansa takia sairaalaan, ja ne on kotiuttamassa sen tänään tutkimatta senkummemmin. "Mene kotios sairastamaan !" -vaikka ei tiedetä mikä sen infernaalisen kivun aiheutti... Saako syödä ja mitä ? (ollu lauantai-illasta asti syömättä, nesteytyksenä vain tippa + kipulääketippa). Mitäs jos se saa uudestaan tuommoisen kipukohtauksen ? Umpisuoli se ei ollut, väärällä puolella, mutta pitäisihän se tutkia mikä saa tuollaisen tuskan aikaiseksi ?!? Mutta kun joka-asiassa pitää säästää, hoidetaan vasta kun on hengenlähtö hiuskarvan varassa. :curs: x 100.000

Mullakin on vielä flunssa riesana, mutta onneks jo paranemaan päin. Olo on vaan niin levoton, kun ois jo kauhea hinku salille, mutta kun vielä oon vähän kipee... :curs: Tuntuu, että pää hajoo kotona kökkiessä! :wall: Jos jotain positiivista tästä haluaa etsiä niin nyt on ollu hyvää aikaa lueskella mm. pakkista -> motivaatio nousee. Voi sitä onnen päivää, kun pääsen taas salille! :hyper:

Tikari sanoi:
Isä joutui lauantaina mahansa takia sairaalaan, ja ne on kotiuttamassa sen tänään tutkimatta senkummemmin. "Mene kotios sairastamaan !" -vaikka ei tiedetä mikä sen infernaalisen kivun aiheutti... Saako syödä ja mitä ? (ollu lauantai-illasta asti syömättä, nesteytyksenä vain tippa + kipulääketippa). Mitäs jos se saa uudestaan tuommoisen kipukohtauksen ? Umpisuoli se ei ollut, väärällä puolella, mutta pitäisihän se tutkia mikä saa tuollaisen tuskan aikaiseksi ?!? Mutta kun joka-asiassa pitää säästää, hoidetaan vasta kun on hengenlähtö hiuskarvan varassa. :curs: x 100.000

Tää on kyllä ihan älytöntä! Minkä takia me maksetaan veroja, kun ei edes saada hoitoa, kun sitä tarvittaisiin... :curs: t.mummonsa vatsasyöpään tutkimattomuuden takia (?) menettänyt

Sulimaani sanoi:
Tää on kyllä ihan älytöntä! Minkä takia me maksetaan veroja, kun ei edes saada hoitoa, kun sitä tarvittaisiin... :curs: t.mummonsa vatsasyöpään tutkimattomuuden takia (?) menettänyt
Niinpä !
Valtio on kyllä aina käsi pitkällä ottamassa, mutta kun jotain pitäisi antaa takaisinpäin kansalaisille, niin johan iskee piheys ! Veroja, veroja, veroja, mutta kuitenkin leikataan joka asiasta. Vaasan kaupunki ei hoida asukkaitaan (vrt. sairaahoito, kuten tässä tapauksessa) opettajia lomautetaan, katujen kunnossapito on jostain syvältä ja poikittain ja kaikkea muuta.
Onneksi isä on siinä kunnossa että jaksaa itse etsiä hoitoa, vaikka se sitten tarkoittaakin yksityiselle menemistä. Ja taas lisää rahanmenoa...
Täytyyhän tuo selvittää mikä siellä mahassa oikein on !

Mulla kans takana melkonen sairastelukierre, pikkusen meinaa alkaa ahistamaan. Tammikuussa kolme viikkoa flunssaa, kaks viikkoo terveenä sit selkä paskaks töissä ja kaks viikko treenikieltoo. Sen jälkeen taas pari viikko terveenä ja taas selkä paskaks ja heti perään mahatauti. Nyt oon ollu viikon terveenä ja flunssa tekee tuloaan, kurkku aivan hemmetin kipee...Yritäppä siinä sit treenata..... :wall:

Mikä hemmetti siinä on että tietokone voi ihmiselle olla niin perkeleen rakas?! Viikonlopun aamut alkaa sillä että kunhan jalat jaksaa kantaa väsynyttä ruhoa niin pitää istahtaa tietokoneelle..kun tekisi mieli olla vähän kullan kanssa "hempeä" niin ei, ei ehdi kun pitää asentaa uus käyttis ja sitä varten pitää kato ottaa nää varmuuskopiot jne jne...Mulla alkaa kohta keittää yli. Vkoloppuna piti katsoa mulle uutta ja tehokasta reenityyliä kun alkaa vituttaa tää kehittymättömyys (jumaliste oon käyny salilla kohta 2 vuotta ja mistään sitä ei nää!). Niinpä vanhoja saliohjelmia katsottiin siinä sivussa ja kun ne oli katsottu ->pikainen palaute ja nokka kiinni monitoriin. On se vaan ilmeisesti niin perkeleen mielenkiintoinen laitos tuo tietokone ettei ole rajaa.

Aamulla heti herättyäni, kun avaan ikkunan ja kuvittelen nuuhkivani raitista kevätilmaa, niin eikös vaan joku korsteeni alakerroksissa ole pistänyt aamutupakaks. Se siitä raittiista ulkoilmasta. AARGS, että sitten raivostuttaa!!!

Pääsin vihdoin ja viimein koneelle ja eikös tää masiina rienaa jotain, että virhe sivulla, enkä pysty laittamaan kuvia Nutriplussasta tulemaan. Enkä näköjään saa laitettua noita hymiöitäkään. :hakkaa päätä tiiliseinään:

XairaX sanoi:
Mikä hemmetti siinä on että tietokone voi ihmiselle olla niin perkeleen rakas?! Viikonlopun aamut alkaa sillä että kunhan jalat jaksaa kantaa väsynyttä ruhoa niin pitää istahtaa tietokoneelle..kun tekisi mieli olla vähän kullan kanssa "hempeä" niin ei, ei ehdi kun pitää asentaa uus käyttis ja sitä varten pitää kato ottaa nää varmuuskopiot jne jne...Mulla alkaa kohta keittää yli. Vkoloppuna piti katsoa mulle uutta ja tehokasta reenityyliä kun alkaa vituttaa tää kehittymättömyys (jumaliste oon käyny salilla kohta 2 vuotta ja mistään sitä ei nää!). Niinpä vanhoja saliohjelmia katsottiin siinä sivussa ja kun ne oli katsottu ->pikainen palaute ja nokka kiinni monitoriin. On se vaan ilmeisesti niin perkeleen mielenkiintoinen laitos tuo tietokone ettei ole rajaa.

Kuulostaa hämmästyttävän tutulta. Mulla ei auttanut muu kuin pistää ukko vaihtoon.. sen verran tuntu olevan tota tietokoneaddiktiota. Ja voin kertoo että se vitutuksen määrä oli sillon niin hemmetin suuri.. äijä istuu ensin päivät koneella ja illalla tulee vonkaamaan. Hirveenä siinä kiinnostaa alkaa peuhaamaan minkään "niskan" kanssa jota on tosiaan saanu tuijottaa sen viimeiset puoli vuotta. Muutapa en siitä miehestä muistanu hetkeen nähneenikään.. ja tosiaan, suhde kesti kyllä sen 3.5v, mutta jossain vaiheessa keitti yli. Toivottavasti teillä homma alkaa toimimaan ja saat äijälle taottua päähän, että elämää on edelleen vaikka koneen sulkee välillä...

Menin aamulla hammaslääkärille perustarkastukseen ja kuvittelin selviäväni maksimissaan yhdellä paikkauksella. Ja mitä vielä, täti päätti samantein repiä multa yhden viisurin veke. No, ei se itse operaatio juurikaan sattunut, mutta nyt on poski turvoksissa ja puudutusaineen vaikutuksen lakattua alkaa tuntua pientä särkyä ja jomotusta. Olisinhan tietenkin voinut kieltäytyä kunniasta, mutta joskus toikin kai on tehtävä. Sitä mä en vaan ymmärrä, että miksi ne typerät hampaat edes kasvaa, jos ne kerta pitää repiä pois. Täti jo katteli himoiten mun kahta jäljellä olevaa viisuria ja totesi, että ensi kerralla sitten.

Kävin neuvolassa tänään, verenpaineet hipoo pian pilviä, turvotusta on toisille asti jakaa jne jne... Keskiviikkona äippäpolille lisätutkimuksiin, pitäs henkisesti varautua et joutuu jäämään osastolle :curs: Syntyis jo!!

Tänään on yksi niitä päiviä, jolloin vain v**uttaa, ilman että osaa sen v**utuksen syitä/kohteita sen tarkemmin määritellä. Olo on tympeä ja saamaton, ja tunnen itseni lähinnä vanhaksi ja väsyneeksi jokinorsuksi. :wanha: :itku: Oma syynsä voi toki olla liialla valvomisella, ja varmasti onkin - ja epäterveellisellä ruokailulla, joka ainakin minulla tulee erottamattomasti käsikynkässä valvomisen ja siitä aiheutuvan (yli)väsymyksen kanssa... Niinpä teinkin pyhän lupauksen a)himmata rajusti turhaa valvomista ja b)pistää nyt piru vieköön VIIMEINKIN itseni kuriin noiden syömisten suhteen. Ei edes ensisijaisesti ulkonäön vuoksi, vaan mulla ei yksinkertaisesti pää kestä tällaista possuttelua:hyper:

No, nyt syön vähän TERVEELLISTÄ kaurapuuroa raejuuston kanssa, ja sitten lähden salille vetämään kovan rinta-selkätreenin, josko se tästä vielä iltaa myöten iloksi muuttuisi! :whip:

Nyt ottaa päähän oma tyhmyys... Tentti meni poskelleen niin kauniisti, että.... Eikä kyllä yhtään lohduta se, että valmistautumisessakin oli pieniä puutteita ja että ensimmäinen tentti oli helpompi (tämä siis uusinta)!!!
Aaargh :wall:

Huumorintajua koettelee myös eräs nimeltä mainitsematon tenttikirja, joka on kyllä suomea, mutta silti en ymmärrä sitä tekstiä (=hepreaa)... Miksi asioita ei voi sanoa selvästi jos kerran kirjakin on pitänyt värkätä !????????!!!! En tajuu.... :curs:

Flunssaa pukkaa justiinsa ku aloitin uudet treenisysteemit! PERKELE! :curs:
Ja mikäli vanhat merkit paikkansa niin flunssa kestää pitkään...

Helvetillinen stressi, kiitos iki-ihanan tenttiputken, väsyttää ja vituttaa vain koko ajan. Onneksi sentään treeni kulkee

faidra sanoi:
Kuulostaa hämmästyttävän tutulta. Mulla ei auttanut muu kuin pistää ukko vaihtoon.. sen verran tuntu olevan tota tietokoneaddiktiota.

Sama juttu taalla, mutta 7 vuotta katselin ensin. Sitten meni vaihtoon kun taloon alkoi ilmestya rallirattia ja muuta lisavarustetta siina maarin etten enaa meinannut mahtua joukkoon. Ja kun ajattelee etta aija ensin tekee 10-12 tuntisen paivan tietokoneohjelmoijana (tjsp) ja sitten kun paasee kotiin niin ekaksi katsoo telkkaa pari, kolme tuntia ja sitten alkaa pelata tai muuten vaan vehdata tietokoneen kanssa. Aargh! Tuosta on nyt jo 6 vuotta, mutta vielakin muistelen kauhulla ;)

Wohou...onneksi meillä ei kuitenkaan ole ihan NOIN paha tilanne...kulta kuitenki aika nopeasti tajuaa milloin mua ei kiinnosta katella sen selkää ja kuunnella ainaista mutinaa ohjelmista ja waretuksista ym...VOI EI!! Tajusin just että se voi jonain päivänä haluta tehdä tuota ammatikseen!! :hyper:
Nyt kuitenki melko helposti saa toisen irti koneesta. Pelkällä sanomisella päässyt nykyään kun joskus annoin tulla kaiken siitä mitä tykkäsin ikuisesta tietokoneen hiplauksesta. Homma hanskassa ja hanskat tallessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom