Olen muutaman vuoden harrastanut puntteja, etenkin penkkipunnerrus on kiinnostanut. PP ennätys 135 kg toissatalvena. Ihan OK mielestäni yli kolmekymppisenä aloittaneelle sunnuntainostajalle ruumiinrakenne huomioonottaen; pitkä, hoikka, pitkät kädet(mallia simpanssi). Vuosi sitten liikuin 130 tuntumassa ja olkapää alkoi kipuilla ja penkkitreeni jäi. Liekö vihoitellut se paljon puhuttu kiertäjäkalvosin?? Joka tapauksella kipu lähti terapiapallon avulla tehdyillä yläselän ja olkapäiden liikkuvuutta parantavilla harjoituksilla.
Aloin lenkkeilemään keväällä ja kesän mittaan syntyi kaveriporukassa ajatus juosta maraton ensi kesänä. Olen kokeillut myös olkapääni kestävyyttä penkkipunnerruksessa ja tuntuisi kestävän. Tuli halu kokeilla josko talven aikana 140 kg menisi rikki, mutta maratoniakaan en haluaisi unohtaa.
Nyt mietityttää miten yhdistää kaksi näin mahdollisimman kaukana toisistaan olevaa harjoittelumuotoa järkevällä tavalla. Jos jollakin on kokemusta ja / tai näkemystä asiasta niin olisin kiitollinen vinkeistä.
Aloin lenkkeilemään keväällä ja kesän mittaan syntyi kaveriporukassa ajatus juosta maraton ensi kesänä. Olen kokeillut myös olkapääni kestävyyttä penkkipunnerruksessa ja tuntuisi kestävän. Tuli halu kokeilla josko talven aikana 140 kg menisi rikki, mutta maratoniakaan en haluaisi unohtaa.
Nyt mietityttää miten yhdistää kaksi näin mahdollisimman kaukana toisistaan olevaa harjoittelumuotoa järkevällä tavalla. Jos jollakin on kokemusta ja / tai näkemystä asiasta niin olisin kiitollinen vinkeistä.