Punnerrus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tahtoisin kuulla mielipiteitä ihan normaalista punnertamisesta. Onko jokapäiväisestä punnertamisesta hyötyä, jos tahtoo kestävämmät ja ehkä vahvemmatkin rintalihakset, vai haittaako tämä palautumista tms?
Vanha treenikaverini punnersi joka aamu ja ilta 1x80 ja on kova penkkaaja, eikä kuulema haittaa mitään, kunhan tohon tottuu. Ko. kaverilla onkin tosin suurimmat rintalihakset mitä olen nähnyt, mutta en tiedä onko se sitten ton punnerruksen ansiota vai ei. :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse ennen salilla käynnin aloittamista tein myös joka päivä 1 sadan punnerruksen sarjan ja hyvin kerkesi palautua huomiseksi, mutta jos siinä penkkitreeni vielä olisi ollut päällä niin enpä tiedä.

Muistan kun ei kauaakaan sitten joku kysyi vähän samantyylisen kysymyksen että onko ok vetää jotain hauiskääntöjä lepopäivinä ja useampi oli sitä mieltä että on ihan ok vetää kevyttä treeniä välipäivinäkin.

Itse en tosin mikään erityisen hyvä penkkaaja ole, vaikka teinkin ennen paljon punnerruksia, mutta minähän olen nimeni mukaan pieni enkä paina 60 kiloa enempää :nolo:. Eli käytännössä jos nyt ajatellaan että jos vaikka 100 kiloinen kaveri vetää sen 100 punnerrusta yhtä helposti kuin minä niin onhan se nyt ihan helvetisti mua vahvempi. Eli jos nyt alat sitä samaa punnerrus ohjelmaa vääntämään kun kaverisi niin jos olet kevyempi kuin hän ei ne punnerrus määrät joita hän tekee, tee sinusta yhtä vahvaa kuin hän. Toivottavasti ymmärsit pointin.

Isommat, vahvemmat ja viisaammat polkekoot minut maanrakoon jos nyt ihan metsässä ollaan

Tajusin kyllä, ja se toistomäärä ei tässä ollutkaan se pointti. Mutta siis sulla oli positiivisia kokemuksia tuosta punnertelusta? Näin mä ainakin käsitin. :)

Btw. ollaan about samanpainoisia :nolo:

niklas86 sanoi:
Tajusin kyllä, ja se toistomäärä ei tässä ollutkaan se pointti. Mutta siis sulla oli positiivisia kokemuksia tuosta punnertelusta? Näin mä ainakin käsitin. :)

Btw. ollaan about samanpainoisia :nolo:

No niin kun jo sanoin niin en nyt penkkaamisen aloittamisen jälkeen noita punnerruksia ole tehnyt, mutta paha sanoa kehittyikö sitä siinä pelkällä punnertelulla paremmin/yhtä hyvin kuin penkkaamisella kun oli tuo ravinto ja lepo puoli ihan päin pensasta, mutta tokihan tuo sadan punnerruksen tekeminen tuli aina vaan helpommaksi, mutta kestävyyttä noin pitkä/pitkät sarjat lisäävät.

Siis minähän lopetin punnertamisen kun aloin penkkiä nostamaan ja kyllä väittäisin että tuo penkkaaminen on tehokkaampaa kuin punnerrukset, mutta molemmat samaan aikaa.. hmm... en sitten siihen osaa vastata.

Tuossa juuri ennen salilla käynnin aloittamista tein punnerruksia lisäpainoilla ja semmoisilla jännillä Niken punnerrus vekottimilla joilla pääsee alemmas kuin normaalisti ja tein sarjoissa (3*10) tämä oli pajon tehokkaampaa kuin yhden pitkän sarjan tekeminen, eli jos nyt punnerruksilla haluat kehittyä niin eikun romua selkään ja hommiin :whip: .

Normipunnerruksilla, ja ylipäänsä kaikella mitä tekee kevyesti yli 15 toistoa, ei juurikaan voimaa saa. VEli turha vääntää tavallisia punnerruksia jos voimaa haluaa.
Punnerruksista saa kuitenkin raskaampia lisäpainoilla, nostamalla jalkoja esim. pöydälle, kädet lähekkäin, yhdellä kädellä jne.

Joskus tuli väännettyä noitakin ihan urakalla. Parhaimmillaan 40x20 illan aikana, jalat penkin päällä ja rystysillä, eikä mitään myönteistä kehitystä ainakaan tullut.

Okei, kiitos vastauksista. :)
Btw. toi 40x20 on aiiika paljon! Jos toistoja meinaat, vai meinaatko 40 toistoa 20kg lisällä?

Ihan turhaa, ei mailman kovimmat penkkaajatkaan tee mitään ylimääräsiä punnerruksia. Tosin, jos sun punnerrusmaksimi on jotain 50 esim, niin jos teet vaikka 20toisto pari sarjaa, niin see voi ehkä nopeuttaa jopa palautumista, mutta se sitten pitää tehä aina vaan ja pelkästään penkkireenin jälkeen.

Weak sanoi:
Ihan turhaa, ei mailman kovimmat penkkaajatkaan tee mitään ylimääräsiä punnerruksia. Tosin, jos sun punnerrusmaksimi on jotain 50 esim, niin jos teet vaikka 20toisto pari sarjaa, niin see voi ehkä nopeuttaa jopa palautumista, mutta se sitten pitää tehä aina vaan ja pelkästään penkkireenin jälkeen.
Mistäs tiedät ettei maailman kovimmat penkkaajat punnertele himassa joskus illalla vaikkapa reenin jälkeen?
Ja miks se pitää vain penkkireenin jälkeen? Voihan sitä punnerrella ihan minkä reenin jälkeen vain..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%

Tälle 7 vuotta vanhan turhan ketjun turhalle uppaukselle ei riitä edes :face:, vaan tarvitaan tällainen:

1408077-facepalm_super.webp

Potstcounttia on fiksumpi kasvattaa hitaasti sitä mukaa, kun on jotain edes etäisesti oikeaa kirjoitettavaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom