Pummi-kampanja yleisillä kulkuvälineillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Ilta-Sanomat, 25.6.2003
Pummeiksi itseään kutsuvat nuoret kannustavat liputta matkustamiseen pääkaupunkiseudulla. Pumminuoret keräävät internetissä jäsenmaksuja pummikassaansa ja lupaavat jäsenilleen eräänlaisen vakuutuksen. Jos kassaan maksaa kuukausi- tai vuosimaksun, tulee kiinnijääminen tavallista halvemmaksi: pummikassa maksaa lipuntarkastajien kirjoittamat tarkastusmaksut miltei kokonaan.

Pummit kertovat kampanjansa tavoitteeksi maksuttoman joukkoliikenteen.

Jos ihmiset haluavat maksuttoman joukkoliikenteen, ovatko he valmiit maksamaan enemmän terveydenhuollosta? Tai enemmän veroja? No eivät to-del-la-kaan. Siitä vasta nousisikin haloo.

HKL:n sivuilta:
Yhden prosenttiyksikön lisäys liputta matkustamisessa pienentää HKL:n lipputuloja noin miljoonalla eurolla. Mitä suurempi joukko matkustaa maksamatta, sitä suuremmat ovat paineet korottaa lippujen hintoja. Maksajaksi joutuu tällöin lippunsa tunnollisesti ostava enemmistö.

Bussit eivät kulje pyhällä hengellä ja sähkökin maksaa. Junia, raitiuvaunuja ja linja-autoja pitää huoltaa jatkuvasti, jotta ne olisivat turvallisia ja miellyttäviä matkustaa. Entäs kuljettajat? Olisi varmaan kiva tehdä töitä minimipalkoilla, JOS palkkarahoihin edes kaupungilla riittäisi varaa, kun lipputulot häviävät.

Luulevatko pummit, että kaupunki on kuin Roope Ankka, joka hamstraa rahaa, muttei tee sillä mitään? Joka vuosi luemme taloussanomista, kuinka kaupunkien budjetit ovat ylittyneet ja lisää pitää leikata.

Voisiko joku tätä pummi-ideologiaa kannattava kertoa minulle taloudellisesti, miten julkinen liikenne rahoitetaan, jos lipputulot poistetaan? Vai onko tämä vain yksi "jee-ollaan-anarkisteja"-sukupolven päähänpisto?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Mixu
Voisiko joku tätä pummi-ideologiaa kannattava kertoa minulle taloudellisesti, miten julkinen liikenne rahoitetaan, jos lipputulot poistetaan? Vai onko tämä vain yksi "jee-ollaan-anarkisteja"-sukupolven päähänpisto?
Olisin myös kiinnostunut kuulemaan näiden havukenkien vastauksen tähän.

Täytyy kyllä sanoa että onpahan sakkia ... Jos ei jumalauta parempaa tekemistä elämässä ole kuin yrittää hankaloittaa epäsuorasti kanssaihmisten elämää, niin ei jeesus ...

Olisi tosiaan kiva kuulla yhdenkin tällaisen vapaamatkustajaspeden vastaus siihen, että mitä helvetin hyötyä mokomasta on. :curs:

Eipä ne vihreähiuksiset idiootit tuohon pysty vastaamaan. Jos kaikki alkaisivat mennä pummilla, niin joukkoliikenne lopetettaisiin -> yksityisautoilu lisääntyisi järjettömästi. Tätähän ne varmaan ajaa takaa joo... Mutta ei niiltä voi ajattelua kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

Kaikki liiallinen idealismi on saatanan sairasta touhua.

Mä en ole absolutisti missään asiassa ja luojan kiitos minua ei ehkä kukaan pidä aivan kusipäänä.

Jokin "Virxxxx" meni sinne Irakiinkin ihmiskilveksi. Oliko siitä sille dorkalle jotain hyötyä tai maailmalle ??
Mä ainakin sanoisin sen isänä sille vitun rumat sanat ja antaisin miettimisen aihetta.

OFFTOPIC: Tuli mieleen, et yksi kerta kun olin menossa linkulla opiskelupaikkaani, ei siinä mitään nousin bussiin ja heti linkkukortin näytön jälkeen kävelin bussin takaosaan, huomasin tämän viherpeukalon, joka just vetänyt hiukset pois ja oli pukeutunut vihreeseen kaapuun. Ajattelin jo silloin itse mielessäni, että ei vittu mikä äijä... No mutta kuitenkin n. 30 min. matkan jälkeen pysähdyimme liikenne valoihin, jossa tämä mainittu pelastakaa kirput, eläimet ja hamppu veikot Ry. edustaja teki jotain täysin odottamatonta. yht äkkiä kaveri veti kameran salaman nopeasti esiin ja alkoin rapsia kuvia sellasta kyytiä, että mä olin vähän aikaa tosi hämilläni mitä oikeen tapahtuu. Kaverini alkoi kattoon, että mikä oli oikeen niin tärkeä asia, että siitä tarvitsi noin nopeasti ja paljon kuvia ottaa ja surullinen totuus paljastui: Se oli VARIS, normaali, vanha ,kuppanen, varis. Asian toteamisen jälkeen muut sen kaverin takana istuneet jätkät alkoivat repeilemään aivan törkeesti, kuten allekirjoittanutkin, vittu se juttu nauratti koko loppu matkan:D . Huipennus tuli vielä kun pääte pysäkillä kaveri heti jonkin näkösen huopa pipon päähänsä... sellanen punainen pitkä pipo, varmaan joku 30-40cm pitkä, terävä kärkinen, huopa pipo. Vittu se jätkä näytti joltain saatanan nuuska muikkuselta mutta sillä erotuksella, että nuuska muikkusellakin on enemmän järkeä:lol2:

Edit: minä ja pari muuta jätkää repes aika pahasti, kun se laittoi ton pipon päähänsä :lol2: kaiketi se oli vielä ylpeekin siitä.

Entäs kuljettajat? Olisi varmaan kiva tehdä töitä minimipalkoilla, JOS palkkarahoihin edes kaupungilla riittäisi varaa, kun lipputulot häviävät.

Eivät kyllä bussikuskit ajele sitä laivaa millään minimipalkoilla..että sellasta.

-edit-

Ainakin kaverini sai vuosi sitten ihan hyvää liksaa. Tiedä tän päivän palkoista kyllä mitään.

Re: Re: Pummi-kampanja yleisillä kulkuvälineillä

Originally posted by paistijauheliha
Eivät kyllä bussikuskit ajele sitä laivaa millään minimipalkoilla..että sellasta. Ainakin kaverini sai vuosi sitten ihan hyvää liksaa. Tiedä tän päivän palkoista kyllä mitään.
....
Entäs kuljettajat? Olisi varmaan kiva tehdä töitä minimipalkoilla, JOS palkkarahoihin edes kaupungilla riittäisi varaa, kun lipputulot häviävät.
....

Edit: Eli nyt vielä homma toimii, mutta entäs sitten, jos lipputulot poistuvat? Palkka juoksee normaaliin malliin?

Re: Re: Re: Pummi-kampanja yleisillä kulkuvälineillä

....
....

Edit: Eli nyt vielä homma toimii, mutta entäs sitten, jos lipputulot poistuvat? Palkka juoksee normaaliin malliin?

Sori! Oon vähän väsyny.. ;)

Hauska idea!

"Liittyessäsi maksat kuukausittain, puolivuosittain tai kerran vuodessa jäsenmaksua, joka on selvästi pienempi kuin kuukausilipun hinta. Jos jäät kiinni, rahasto maksaa tarkastusmaksun "

:-)
ihan hyvä paitti busseissa ei oikein toimi...

http://www.pummit.org/

Tarkastusmaksun korottaminen poistaa koko "pummiongelman".

(Mitä jos raha käsitteenä häviäisi koko maailmasta? Ei tarvis itkeä tätäkään. Toisaalta, mille mää sitten nauraisin?)

Jepjep. Ruvetaan kaikki kommunisteiksi !!!

PS. Tämä ei ole vittuilua edelliseen viestiin vaan tuohon "en halua maksaa mistään" -asenteeseen. :kippis1:

ja todettakoon vielä että hitto mitä :david: :eja

pummit.org-sivustolta:
Pummit eivät ole syyllisiä YTV:n ja HKL:n taloustilanteeseen. Helsingin kaupunki on pienentämässä kummankin rahoitusta oman huonon rahatilanteensa vuoksi. Pummit eivät ole syypäitä Helsingin taloudelliseen tilanteeseen - päättäjien on otettava vastuu siitä, ja taloudellisesta tilanteesta riippumatta turvattava kaupunkilaisille peruspalvelut.
........
Jotkut luulevat, että pummit ovat joukkoliikenteen ongelma - mutta ongelma on tapa, jolla joukkoliikenne rahoitetaan. Joukkoliikenemaksut tekevät maksukyvyttömistä “lainsuojattomia“ julkisissa kulkuvälineissä - joiden tulisi kuulua kaikille.

Ja tässä paras:

Kaikilla ei ole varaa maksaa joukkoliikennemaksuja. Pummit kiinnittävät huomion tähän epäkohtaan. Julkinen liikenne pitäisi maksaa kokonaan verovaroista.

No niin. Mikäs tässä minulla maksaa lisää veroja, että pekka pummi saisi ilmaisen bussimatkan sinne mariluolaansa sörkkaan.

:eek:

Joopajoo, pummit eivät ole syypäitä mihinkään, eivätkä vastuussa mistään, mutta oikeutettuja kaikkeen ja vapautettuja kaikesta tylsästä ja työntekoa muistuttavasta. :curs: Tuo on liian vaurauden ja vanhempien kädettömyyden (=kasvatuksen, huolenpidon & kurin puute) syytä, kuten suuri osa nykynuorison typeryydestä muutenkin.

Jumalauta näitä joitakin nykynuorison edustajia! Millä niiden päähän saisi järkeä? Onneksi nuorissa on hyvin monia teräviä, vastuuntuntoisia ja muutenkin asiallisia ihmisiä, ettei ihan toivoaan tarvitse menettää tuommosten typerien lusmujen takia.

Voisivat mennä kulkuvälineet vähän huonoon kuntoon kun hip-hopparit, sompanssit ja mannet alkaisivat käyttää niitä vakituisesti...Täynnä vaan jotain vitun rumia bommauksia ja pi(l)(l)unkuvia :rolleyes:

Ja kyllä kaikilla on varaa maksaa lippunsa. Jopa viherpiipertäjilläkin kunhan lopettavat pössyttelyn ja trance-bileissä hillumisen.

Eiköhän tässä ole takana se, että nuo pummit eivät itse maksele pahemmin veroja niin heitä ei kiinnosta vaikka verotukseen tulisikin nostopainetta moisen paskan ansiosta.

(tähän giljottinin kuva)

Lähtisin mielelläni tarkastamaan ja perimään matkalippuja näiltä urpoilta, mistä helvetistä tälläinenkin "yhden asian liike" on pesiytynyt Suomeen, nämä ovat varmaan niitä samoja valopäitä jotka mellakoivat itsenäisyyspäivän aikoihin Linnan edustalla. Käytän tavallisesti netissä suhteellisen asiallista kieltä mutta nyt en malta olla sanomatta----> voi vittu että on ihme porukkaa :curs:

Originally posted by Cthulhu
Eiköhän tässä ole takana se, että nuo pummit eivät itse maksele pahemmin veroja niin heitä ei kiinnosta vaikka verotukseen tulisikin nostopainetta moisen paskan ansiosta.

(tähän giljottinin kuva)

Ehkä pummit ovat kuitenkin sen verran solidaarisia, että haluavat maksattaa myös verot verovaroista :)

Pitäisi tarkastusmaksuja nostaa oikeen urakalla, esim. kolmannella kiinnijäämiskerralla maksu on 1000 euroa...

Jossain Lontoossahan se tarkastusmaksu on ihan hirvittävä summa, mutta eipä siellä ole liputta matkustaviakaan.

Hitto soikoon mitä TYHMIÄ TYHMIÄ ihmisiä tuolla liikkuu.

Muuten te lakia enemmän tuntevat, meneekö tuollainen järjestelmällinen kansalaistottelemattomuus sananvapauden piikkiin vai voiko tolle yhdistykselle tehdä jotain?:

Toi pummit.org on kyllä todellinen tyhmien ihmisten tyhmyyden tiivistymä. Mitä ne tolla edes säästää??? Maksavat kuukaudessa 15 euroa ja kulkevat ilman lippua. Busseissa on hyvin hankala matkustaa maksamatta, joten ne voi unohtaa. Metrossa ja spårassa liputta voi toki surutta matkustaa, mutta tällöin rajottaudutaan aika pienelle alueelle ja ainoastaan Helsinkiin. Suurin osa noistakin pipopäistä lienee "opiskelijoita" - ainakin opiskelijat Helsingissä elävät pienimmillä tuloilla. Opiskelijalle Helsingin sisäinen lippu maksaa 27,50 euroa kuukaudessa. Säästöä tulee täten 12,50 euroa kuussa. Mikäli jäät kerran kuukaudessa kiinni lipputarkoille, maksettavaksi tulee vielä 10 euroa lisää. Eli mitä jää käteen: ei mitään, etkä silti voi matkustaa bussilla. Jos ei ole varaa lippuun, kävele!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom