Pummi-kampanja yleisillä kulkuvälineillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Pummit.ry:N jäsenet voisivat lyödä viisaat päänsä yhteen ja tehdä jotain järkevää maksuttoman joukkoliikenteen aikaansaamiseksi - kuten kehittää vaikka minikokoisen kylmäfuusiolaitteen jokaiseen autoon. :parasiitti: :loinen:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli muuten mieleen, että voiko noita Pummit RY:n johtajia ja perustajia syyttää rikokseen yllyttämisestä?

Poliisin SWAT joukot vaan noitten tukikohtaan ja rastapäät rautoihin jonka jälkeen hieman kuulustelua jenkkityyliin! :evil:

Originally posted by Hippa
Muuten te lakia enemmän tuntevat, meneekö tuollainen järjestelmällinen kansalaistottelemattomuus sananvapauden piikkiin vai voiko tolle yhdistykselle tehdä jotain?:

En tarkaan lakia tunne, mutta aamulehdessä sanottiin näin: " YTV:n hallintojohtaja Matti Hiili epäilee pummikassan voivan olla useammankin lain vastainen. Vaikka liputta matkustaminen ei ole rikos, järjestelmällinen pummimatkustaminen saatetaan tulkita petokseksi, jolloin kampanja olisi petokseen yllyttämistä. Kampanja saattaa täyttää myös laittoman rahankeruun ja luvattoman vakuutustoiminnan tunnusmerkit. Poliisi ei suoraan vahvista että kampanja olisi laiton. "

Samassa jutussa kerrottiin että HKL menettää 6 miljoonaa euroa vuodessa liputta matkustavien vuoksi.

Perkele, että osaa olla naurettavaa porukkaa..

Mä meen pummilla sillon kun on mahdollista, ehkä puolet junamatkoista ja aina raitiovaunulla.
Lisäksi jos mä tulen junalla espoosta tai vantaalta helsinkiin en osta seutulippua vaan jos ostan niin helsingin puolella sisäisen lipun.
Busseissa joskus kokeilen vanhalla lipulla.
Mä en kuitenkaan kuulu mihinkään anarkistipummi järjestöihin enkä tule kuulumaan.
Näin siis helsingin suunnalla, melkein kaikki tutut ja kaverit tekee ihan samaa, jollei omista kuukausikorttia, big deal.
Toisaalta mä liikun aika paljon omalla autolla.

Originally posted by tapio
Mä meen pummilla sillon kun on mahdollista, ehkä puolet junamatkoista ja aina raitiovaunulla.

Et siis koe mitenkään moraalisesti vääräksi "varastaa" palvelua, jota käytät?

En missään määrin.

Sitten sinun mielestäsi ei kai ole mitään väärää siinä, että joku toinen ihminen varastaa sinun omaisuuttasi?

Mäkin voisin alkaa käydä ilmasiksi parturissa ja jos taksikuski kehtaa alkaa pyytää hintaa palveluista ni toteen et en maksa :rolleyes:

Ja noi anarkisti pummit on kyl kunnon kettutyttä kakkosia. Ei ne itekää tajuu mitä tekee, kuhan pitää jotain tehä ku on tekemisen pulaa. :thumbs:

En missään määrin.

Kaupassakin syöt ruoan suoraan hyllystä ja kävelet tyytyväisin mielin kassan ohi?

Jos sinä et maksa joukkoliikenteen käyttämisestä, miksi kukaan muukaan maksaisi? Ja jos kukaan muukaan ei maksa, niin mistä varat toiminnan pyörittämiseen? Ilmeisesti haluat kävellä jatkossa vieläkin enemmän tai sitten ostaa oman auton ja maksella siihen liittyviä maksuja.

:curs:

Jos tulee tarkastusmaksuja, mä maksan ne.Piste.
Varastaminen on eri juttu, mä en ole pöllinyt mitään ala-asteen jälkeen.

Miten sinä määrittelet varastamisen? Minusta esim. juoksutaksi on aivan sama asia kuin pummilla kulkeminen julkisissa :whip:

Mikä vittu on juoksutaksi..?
Ilmeiseisesti sä meinaat että juoksee taksista pois maksamatta.
Jos se on sun mielestä kvi sama kun pummilla meneminen niin sitten se on.
Onkos se sitten sun mielestä sama kun menee pari pysäkin väliä ratikalla tai saman taksilla, siis juoksutaksilla?

Hyvä pointti agony.
Mä pidän näitä kumpaakin yhtä vakavana rikoksena.

:lol2:
Niin mä en myöskään maksa tv-lupaa

Mikä vittu on juoksutaksi..?
Ilmeiseisesti sä meinaat että juoksee taksista pois maksamatta.
Jos se on sun mielestä kvi sama kun pummilla meneminen niin sitten se on.
Onkos se sitten sun mielestä sama kun menee pari pysäkin väliä ratikalla tai saman taksilla, siis juoksutaksilla?

Ymmärsit juoksutaksin oikein ;)

Ja mielestäni sääntöjen rikkominen on aina sääntöjen rikkomista, mutta jos omatuntosi kestää pummilla menemisen niin hyvä niin. Käytät varmaan myös ohjelmiasi ilman lisenssiä. Sekun tuntuu monesta vielä pummilla matkustamistakin vähäpätöisemmältä.

Ja itse en ole ikinä juossut taksista maksamatta, mutta kyllä niitäkin kavereita löytyy jotka sitä harrasti :curs:

Toivottavasti sulle tuleekin sitten niitä tarkastusmaksuja oikein urakalla.

Onko se niin helvetin iso uhraus ostaa se lippu? Kuten yllä luki, niin HKL menettää vuosittain 6 miljoonaa euroa lipputuloja per vuosi pummien takia. Siitä ilosta jokainen muu julkisten liikennepalvelujen käyttäjä maksaa sitten omalta osaltaan. Kiitos sinun ja muitten pummien.

Anna kun varmaan, pummaamisesi syynä on sitten "ne kalliit lipunhinnat" ... :curs:

Originally posted by Agony
Pitäisikö tässä taas ottaa esille vertailukohteeksi tv-lupa, ja sen maksamatta jättäminen? :D

Todella hyvä pointti, muistelisin täällä jonkun aikaa sitten topikin missä moni rehenteli sillä ettei maksa tv-lupaa... Kuinkahan moni heistä täällä nyt sitten haukkuu niitä jotka eivät kyydistään maksa..?

(Näin loppuun todettakoon, että en kannata pummilla matkustamista, ja väärinhän se on - kuten tv-lupien maksamatta jättäminen. :)

edit. Niin tosiaan, sitten myös varmaan aika moni on hakenut laitonta musiikkia internetistä ja käyttää laittomia ohjelmia. Onhan sekin koodareiden ja muusikoiden tuloista pois...

Ai mä sain oikeen kiitoksia.
Ole hyvä AKV.
Joo arvasit oikein, syynä on ne "kalliit lipunhinnat".
Mä meen konkurssiin jos pitää maksaa 2 euroa vai mitä vittua se on matkasta.

Ai mä sain oikeen kiitoksia.
Ole hyvä AKV.
Joo arvasit oikein, syynä on ne "kalliit lipunhinnat".
Mä meen konkurssiin jos pitää maksaa 2 euroa vai mitä vittua se on matkasta.

No nyt Tapsa puhuu asiaa! En minäkään maksa juna- ja ratikkalipuista mitään. Bussiin ostan lipun kun vaikeampi mennä pummilla.

Toi pummikassatoiminta on ollut ruotsissa pystyssä jo useita vuosia, eikä siellä ole oikeusjutut auttaneet yhtään. Päinvastoin, kun oli ruotsin tv:ssä juttua pummikassaoikeudenkäynnistä niin pummikassalaiset sai vaan lisää "asiakkaita" kyseisen mediamylläkän jälkeen.

Olen muutaman tarkastusmaksun saanut, mutta silti ollaan reilusti voiton puolella!

Älkää nyt helvetti olko noin tekopyhiä! ..ooh, pitää hiljentyä. Nyt kiristää..;)

Ps. Enkä myöskään maksa TV-lupaa. Pelkkiä uusintoja lähettävät, kakkoselta tulee pelkää hurriohjelmaa josta en ymmärrä sanaakaan ja muilta kanavilta ihan sekundatavaraa +onnenpyörä. :D

En missään määrin.

Kehtaat vielä myöntää :confused: Itse en edes nimimerkin suojassa kehtaisi myöntää tuota mutta moraalihan on venyvä käsite joillekkin... Tapsassa ja Paistijauhelihassa on piilevän poliitikon taipumuksia :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom