Pummi-kampanja yleisillä kulkuvälineillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by TommyGun
Kehtaat vielä myöntää :confused: Itse en edes nimimerkin suojassa kehtaisi myöntää tuota mutta moraalihan on venyvä käsite joillekkin...

Kehtaan myöntää minäkin! Ei tunnu missään!! (millon nyt mikään on tuntunut miltää testohuuruissa ;) )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by paistijauheliha
Älkää nyt helvetti olko noin tekopyhiä! ..ooh, pitää hiljentyä. Nyt kiristää..;)

Täytyy todeta että pikkupoikana (about 13 vuotiaana) menin vielä aikas paljon bussissa vanhalla lipulla. Kuitenkin sitten kun ekan kerran en päässytkään vanhalla lipulla touhu loppui. Nykyään en pummilla mene edes junassa vaikka keskellä yötä matkaisin.

TV-luvan maksan ainakin toistaiseksi. Tosin aikas vähässä hyvät ohjelmat on. Voisi kyllä teeveen heivata menemään. Tietääkö kukaan muuten onko tuo tv-lupa niinkuin aseenkantolupa, eli et saa omistaa TV:tä ilman lupaa vai et saa omistaa antennipiuhaa ilman lupaa?

Ohjelmistoista en käytä ilman lisenssiä kuin paria hassua joita en käytännön syistä kykene maksamaan. (ei pankkikorttia jne.) Jos ei ole varaa maksaa ohjelmista voi käyttää ilmaisia korvikkeita. Jos niitä ei halua hankkia, hankkii uuden harrastuksen ;)

EDIT: ja freebsd on loistava käyttis ( www.freebsd.org ) kiitos sen, en joudu ajamaan windowsia kuin yhdessä koneessa. :D

Tapsassa ja Paistijauhelihassa on piilevän poliitikon taipumuksia :evil:

Kyllä sen nyt sanoo terve järkikin, ettei mistään seutulipusta kannata maksaa 68€/30pvä! Tai sitten sisäisestä lipusta 36€, vai mitä ne nykyään maksaa. Kiinnijäämisenriski on hyvin pieni, ja jos rapsut tulee -ne maksetaan!

Tolla 68€:lla saa esimerkiksi pierupulveria monta kiloa!

Kyllä sen nyt sanoo terve järkikin, ettei mistään seutulipusta kannata maksaa 68€/30pvä! Tai sitten sisäisestä lipusta 36€, vai mitä ne nykyään maksaa. Kiinnijäämisenriski on hyvin pieni, ja jos rapsut tulee -ne maksetaan!

Tolla 68€:lla saa esimerkiksi pierupulveria monta kiloa!

On kyl kova hinta. Ite oon aina pärjänny jotain about 35e maksavil opiskelija seutulipuilla, tosin nyt sekin päättyy. Tosin olen kyllä viime ajat kulkenut pääasiassa autolla tai jalan.

Pitää katsoa mitkä on hinnat Lappeenrannassa kun sinne muutan syksyllä. ;)

Kehtaat vielä myöntää :confused:
Täällä myös yksi yhteiskuntakelvoton lisää. Harmi vaan että täällä Tampereella ei pummilla meneminen busseissa onnistu, muuten varmaan sitä harrastaisinkin. Ehkä sit vaan oon sen verran itsekäs ihminen, että oma etu menee kuitenkin aina muitten edun edelle.

Originally posted by kvi

Pitää katsoa mitkä on hinnat Lappeenrannassa kun sinne muutan syksyllä. ;)

Siellä myydään varmaan seutulippuja, eli sightseen-lippuja jotka kattaa Lappeenranta-Mikkeli-Joutseno-Savonlinna-Kuopio-Ilomantsi alueen ;)

Tosin metroa ja ratikkaa siellä tuskin näkee.

Siellä myydään varmaan seutulippuja, eli sightseen-lippuja jotka kattaa Lappeenranta-Mikkeli-Joutseno-Savonlinna-Kuopio-Ilomantsi alueen ;)

:lol2:

Originally posted by Small&Weak
Todella hyvä pointti, muistelisin täällä jonkun aikaa sitten topikin missä moni rehenteli sillä ettei maksa tv-lupaa... Kuinkahan moni heistä täällä nyt sitten haukkuu niitä jotka eivät kyydistään maksa..?

Minä voin ilmoittautua.

Tottakai mä maksan matkasta, jonka kuljen.

Mutta mä en katso Ylen ohjelmia lainkaan, miksi siis maksaisin heille siitä, että he näyttävät ohjelmaa, jota minä en katso?

Mä olen muutenkin sitä mieltä, että Ylen kannattaisi siirtyä mainoslinjalle. Säästyisipä moni penni niistä tehotarkastuksista ja kalliista kampanjoista ja saisivatpa sitä mammonaakin.

Ps. Enkä myöskään maksa TV-lupaa. Pelkkiä uusintoja lähettävät, kakkoselta tulee pelkää hurriohjelmaa josta en ymmärrä sanaakaan ja muilta kanavilta ihan sekundatavaraa +onnenpyörä. :D

Onnenpyörä ja uusinnat sisältyvät näiden mainostelkkujen ohjelmistoon ja he eivät saa tietääkseni tv-lupamaksuista mitään, sillä se on Ylen juttu.

nyt lähti postia noille pummeille. oli aika vittumainen viesti minulta, odotan saman tyylistä vastausta (jonka postaan tänne ;) ).

ote postistani:
Ongelmiin on aina vaihtoehtoisia ratkaisuja. Teidän "ratkaisunne" on huonoimmasta päästä! Teidän ongelmanne on raha. Jos teillä ei ole varaa ostaa jotain - se pitää tehdä teille ilmaiseksi. Ikinä ei ole tullut mieleenkään mennä töihin?

Niin tosiaan, sitten myös varmaan aika moni on hakenut laitonta musiikkia internetistä ja käyttää laittomia ohjelmia.
musiikin lataaminen netistä ei ole rikos, sen jakaminen on.

Kiva kun panit vittumaista postia pummeille, mä en ainakaan saanut yhtään postia, toisaalta mä en ole pummi.
Töihin..ei ole ikinä käynyt mielessä.
Pitääpä hakea johonkin, kiitos vinkistä!
:)
Hienoa että sä lähetät otteita "posteistasi" tänne.

Helvetisti on tullut junnuna pahaa tehtyä vaan nykyään en kulje pummilla, maksan TV-lupamaksun (kiroillen) ja kalastusluvatkin on aina ajan tasalla. Tullu vissiin lainkuuliaiseksi ku tarpeeksi sitä muinoin rikkonu. Säännöllistä pummilla matkustamista pidän aika väyrysenä toimintana. TV-lupamaksu on kohtuuton opiskelijoille ja monelle pienituloiselle. En juuri paheksu jos köyhä sitä ei maksa, sama koskee satunnaista pummittelua. Jos taas on varaa eikä maksa niin selkeesti olis isin pitäny antaa enemmän tukkapöllyä että kakara tietäisi mikä on oikean ja väärän ero.

Joopa. Viimeisen kuukauden aikana olen katsonut tv:stä kolme ohjelmaa: Suomen vahvin mies -kisat ja 2 jalkapallomatsia. Eikö mulle nyt kuuluisi joku alennus tuosta lupamaksusta.

Pummilla tulee mentyä hyvin harvoin. Esim. 2 minuutin väli Puistola-Tikkurila tai Malminkartano-Myyrmäki ja siitä 3 euroa. Kiusaus on suuri.

"Helvetisti on tullut junnuna pahaa tehtyä vaan nykyään en kulje pummilla"
"Tullu vissiin lainkuuliaiseksi ku tarpeeksi sitä muinoin rikkonu"
"kalastusluvatkin on aina ajan tasalla"
Tää on helvetin hieno homma, jatka samaa rataa.

:thumbs:

Hienoa tapsa että hyväksyt meidät parannuksen tehneetkin. Ihan loistavaa ja mallia saat ottaa. Pääset sitten paheksumaan muita sinäkin.

Originally posted by vitvall

Mutta yhtälailla väärin artisteja kohtaan kuin pummilla matkustaminen yleisissä kulkuneuvoissa ko. yhtiöitä kohtaan.

Originally posted by vitvall

Pakko kai se on tätäkin kommentoida. Eli ei se ilmeisesti ole rikos, niin ainakin moni väittää, itse en lakiin ole tutustunut. Kyse on lähinnä moraalista.

Tässä yksi roisto lisää. _o/

Samantien liityn pummeihin, aivan loistava palvelu. Yhteiskunnalliset filosofiat ei liikuta minua pätkääkään, minulla vain vituttaa maksaa ylipäänsä mitään tarpeetonta.

edit: typo

Originally posted by Small&Weak
Todella hyvä pointti, muistelisin täällä jonkun aikaa sitten topikin missä moni rehenteli sillä ettei maksa tv-lupaa... Kuinkahan moni heistä täällä nyt sitten haukkuu niitä jotka eivät kyydistään maksa..?
Tämä loistava vertaus voitaisiin soveltaa vaikka niin että minun pitäisi maksaa työmatkastani bussilippu vaikka menen pyörällä.

Tämähän ratkaistaan sillä, että tarkastusmaksut nostetaan johonkin mielettömään summaan.

Vai onko joku jo kehittänyt autoilijoille pummi-kassan, että sakot saadessaan kassa maksaa ja sitten voi hyvällä omalla tunnolla ajaa ylinopeutta minkä ehtii. Ei kait (?). Syyksi epäilisin, että autoilussa sakot on niin isoja ja rangaistukset kovia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom