Pullottavat nännit, "pseudogynecomastia", onko kokemusta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ollut varma minne osastolle tän heittäisin, mutta heitimpä tänne, jos kyseessä siis treenillä tämän vaivan poistaminen.

Elikkä tämä ongelma varmaan on monilla muillakin, eli isot pullottavat nännit. Vähän niinkuin gynekomastia, mutta ei kuitenkaan. Mitään kovaa rintarauhaskudosta ei ilmeisesti ole, ainakin näin perhelääkäri sanoi. Olen joskus kuullut puhuttavan pseudogynekomastiasta ja ns. estrogeenisesta rasvasta. Tämä voi aiheuttaa siis manboobsit, jotka koostuvat rasvasta, eivätkä rintarauhaskudoksesta. Kyseessä ei siis ymmärtääkseni ole gynekomastia, joka lähteekin vain leikkaamalla pois. Nännit ovat vähänniinku ketunnokan näköset.

Olen nyt vuoden treenillä saanut bulkattua lihaksiini paljon lisää muotoa. Rintalihaksiin ei ole kuitenkaan oikeen vaikuttanut ulkonäöllisesti. "Bitch titsit" vaivaa vieläkin. Nyt olisi tarkoitus kokeilla diettiä, jos vaikka auttaisi tähän. En siis ole mitenkään lihava, mutta vähän rasvaakin kertynyt bulkkauksen tuloksena. Sivuseikkana olen myös huomannut, että kylmässä tissit muuttuvat vähän normaalimman näköiseksi, tavallaan supistuvat.

Onko kellään tällaisesta kokemusta? Onko kukaan onnistunut luonnollisin keinoin saamaan rintansa parempaan muotoon? Vai onko ainut vaihtoehto joku helvetin rasvaimu :(. Joskus jollain jenkkifoorumilla joku äijä kertoi samanlaisesta ongelmastaan, jonka oli saanut kuriin pitämällä rasvaprosenttinsa hyvin pienenä.

Rasvat alemmas vaan kehosta. Joillain ukoilla se rasva kerääntyy tisujen alle ja se jo saa ne turpoamaan ja näyttämään ketunneniltä.

Kiitti vastauksista! Hieno juttu jos on siis mahdollista. Jotenkin vaikea uskoa että noi tosta häviäis jonnekki. Kunhan saan tavoitteeni massan suhteen tehtyä (80kg), johon ei pitkä matka olekkaan, aloitan puhtaan dietin vaihteeksi. Jospa ne katoais rasvan mukana :)

Itsellä sama probleema, tosin kovaa rintarauhaskudosta tuntuisi nännien alla myös jonkinverran olevan. Aloitin salilla käymisen noin 4kk sitten ja vaikuttaa siltä, että tilanne vain pahenee treenauksen myötä. Tein siis ratkaisun ja varasin ajan lääkärille. Mitään manboobseja minulla ei siis ole, ainoastaan pullottavat nännit. Vaiva on todennäköisesti niin minimaalinen (kuvien ja lukemani perusteella), että julkisella puolella leikkausta ei tehdä, joten ainut vaihtoehto on mennä yksityiselle. Katsotaan miten tilanne kehittyy, toivon pääseväni leikkaukseen...

Chimotoki;3084321 begin_of_the_skype_highlighting**************3084321******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Itsellä sama probleema, tosin kovaa rintarauhaskudosta tuntuisi nännien alla myös jonkinverran olevan. Aloitin salilla käymisen noin 4kk sitten ja vaikuttaa siltä, että tilanne vain pahenee treenauksen myötä. Tein siis ratkaisun ja varasin ajan lääkärille. Mitään manboobseja minulla ei siis ole, ainoastaan pullottavat nännit. Vaiva on todennäköisesti niin minimaalinen (kuvien ja lukemani perusteella), että julkisella puolella leikkausta ei tehdä, joten ainut vaihtoehto on mennä yksityiselle. Katsotaan miten tilanne kehittyy, toivon pääseväni leikkaukseen...

Se on kyllä perseestä! Mullakaan ei vuoden salitreeni auttanut asiaan, ennemminkin kuin rintaan tuli massaa lisää nännit pullottivat vain enemmän. Itse kysyin myös lääkäriltä, muttä hän sanoi, ettei minulla kovaa rintarauhaskudosta ole. Kun nyt tunnustelen, kyllä siellä jotain erilaista tuntuisi olevan alla. Itseäni ei hirveesti toi leikkaus innosta, maksaa sen muutaman tonnin tosiaan yksityisellä ja paranemis aika taitaa olla kuukausia. Oletko ikinä koittanut miten rasvaprosentin alentaminen vaikuttaa asiaan? Itse kokeilen nyt tiukkaa diettiä ja ilmoittelen sitten miten vaikutti, ehkä laitan before + after kuvat myös.

Se on kyllä perseestä! Mullakaan ei vuoden salitreeni auttanut asiaan, ennemminkin kuin rintaan tuli massaa lisää nännit pullottivat vain enemmän. Itse kysyin myös lääkäriltä, muttä hän sanoi, ettei minulla kovaa rintarauhaskudosta ole. Kun nyt tunnustelen, kyllä siellä jotain erilaista tuntuisi olevan alla. Itseäni ei hirveesti toi leikkaus innosta, maksaa sen muutaman tonnin tosiaan yksityisellä ja paranemis aika taitaa olla kuukausia. Oletko ikinä koittanut miten rasvaprosentin alentaminen vaikuttaa asiaan? Itse kokeilen nyt tiukkaa diettiä ja ilmoittelen sitten miten vaikutti, ehkä laitan before + after kuvat myös.

Enpä ole dietin vaikutusta vaivaan vielä kokeillut, mutta epäilen vahvasti sen toimivuutta. Lukemani perusteella tähän ei auta muu, kuin puukko, valitettavasti.

Kävin tosiaan lääkärissä (yksityisellä) nyt alkuviikosta ja lekuri antoi kolme vaihtoehtoa kyseiseen vaivaan.
1. Pseudogynekomastia -> vaatii leikkauksen
2. Rasvapatit nännien sisällä -> vaatii leikkauksen
3. Nestekertymä nännien sisäpuolella -> hoidetaan imemällä neste pois

Lääkäri laittoi nyt ensialkuun lähetteen verikokeisiin (katsotaan myös testosteroniarvot) ja ultraan, jossa katsotaan mikä em. kolmesta vaihtoehdosta on kyseessä. Jos kyseessä vaihtoehto 3, niin radiologi tms. (ilmeisesti ultraäänen yhteydessä) imee nesteen pois. Jos kyseessä vaihtoehto 1 tai 2, niin silloin lääkäri kirjoittaa lähetteen leikkuriin, siis julkiselle puolelle, eli tälläkin tavalla voidaan ilmeisesti edetä. Julkisella puolella leikkaus ei kuuleman mukaan maksa, kuin 200-300€, eli melko paljon halvemmalla pääsee, kuin yksityisellä puolella.

Jos asia siis vaivaa mieltä, niin mene ihmeessä yksityiselle ensin ja pyydä sitä kautta lähete leikkaukseen julkiselle puolelle!

Enpä ole dietin vaikutusta vaivaan vielä kokeillut, mutta epäilen vahvasti sen toimivuutta. Lukemani perusteella tähän ei auta muu, kuin puukko, valitettavasti.

Kävin tosiaan lääkärissä (yksityisellä) nyt alkuviikosta ja lekuri antoi kolme vaihtoehtoa kyseiseen vaivaan.

Lääkäri laittoi nyt ensialkuun lähetteen verikokeisiin (katsotaan myös testosteroniarvot) ja ultraan, jossa katsotaan mikä em. kolmesta vaihtoehdosta on kyseessä. Jos kyseessä vaihtoehto 3, niin radiologi tms. (ilmeisesti ultraäänen yhteydessä) imee nesteen pois. Jos kyseessä vaihtoehto 1 tai 2, niin silloin lääkäri kirjoittaa lähetteen leikkuriin, siis julkiselle puolelle, eli tälläkin tavalla voidaan ilmeisesti edetä. Julkisella puolella leikkaus ei kuuleman mukaan maksa, kuin 200-300€, eli melko paljon halvemmalla pääsee, kuin yksityisellä puolella.

Jos asia siis vaivaa mieltä, niin mene ihmeessä yksityiselle ensin ja pyydä sitä kautta lähete leikkaukseen julkiselle puolelle!

Omasta kokemuksesta voin sen verran sanoa, että kun ottaa rasvat alas ja pitää muutenkin ruokavalion siistinä eikä vedä keittoo kuin harvoin niin on tuo nännin alue huomattavasti tiukemman näköinen. Itselläkin jostain syystä tulee tuohon nännin alle ja siitä kainaloon päin sellainen rasvapoimu jota on niin saatanan vaikee saada kokonaan veke, vaikka muuten ois tosi tiukassa kuosissa. Mut itse pidän ympäri vuoden menun kunnossa niin on tuokin ongelma minimoitu...

Chimotoki;3088333 begin_of_the_skype_highlighting**************3088333******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3088333******end_of_the_skype_highlighting sanoi:

Eikös tuo pseudogynekomastia ole juuri sellainen, jonka saa pois laihduttamalla? Olen kuitenkin ymmärtänyt että laskiessa rasvaprosenttia, rinnoista ne rasvat häviäisivät ihan viimesenä.

Onko kukaan muuten keksinyt mitään väliaikaisia keinoja ulkonäköhaitan estämiseksi? Jossain jenkkiforumilla jotkut sanoivat laittavansa jotai Preparation H pukamavoidetta rinnan alueelle, jolloin nännit supistuivat muutamaksi tunniksi. Tämä siis, jos joku häpeää niitä todella paljon eikä esimerkiksi uskalla ottaa paitaa pois rannalla. Kylmägeeliä kokeilin, ei auttanut.. kylmä vesi auttaa mutta vaan muutamaksi minuutiksi. :hyvä:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tuo pseudogynekomastia ole juuri sellainen, jonka saa pois laihduttamalla? Olen kuitenkin ymmärtänyt että laskiessa rasvaprosenttia, rinnoista ne rasvat häviäisivät ihan viimesenä.

Onko kukaan muuten keksinyt mitään väliaikaisia keinoja ulkonäköhaitan estämiseksi? Jossain jenkkiforumilla jotkut sanoivat laittavansa jotai Preparation H pukamavoidetta rinnan alueelle, jolloin nännit supistuivat muutamaksi tunniksi. Tämä siis, jos joku häpeää niitä todella paljon eikä esimerkiksi uskalla ottaa paitaa pois rannalla. Kylmägeeliä kokeilin, ei auttanut.. kylmä vesi auttaa mutta vaan muutamaksi minuutiksi. :hyvä:

Niin tarkkaan en pseudogynekomastiaa tunne, että osaisin tuohon vastata. Lekuri kuitenkin minulle ilmoitti näin, että vaatii leikkaushoitoa, eli laihduttamalla (ainakaan minun tapauksessani, jos kyse pseudogynekomastiasta) tuo ei koskaan pois lähde, tiedä sitten...? Mahtaako tuostakin olla myös joitain eri variaatioita/vaikeusasteita, eli jos ko. vaiva ei ole kovin paha, niin laihduttaminen myös auttaa?

Niin tarkkaan en pseudogynekomastiaa tunne, että osaisin tuohon vastata. Lekuri kuitenkin minulle ilmoitti näin, että vaatii leikkaushoitoa, eli laihduttamalla (ainakaan minun tapauksessani, jos kyse pseudogynekomastiasta) tuo ei koskaan pois lähde, tiedä sitten...? Mahtaako tuostakin olla myös joitain eri variaatioita/vaikeusasteita, eli jos ko. vaiva ei ole kovin paha, niin laihduttaminen myös auttaa?

Uskoisin, että erilaisia vaikeusasteita löytyy. Ihan aito gynecomastia ei ainakaan lähde muulla kun puukolla ymmärtääkseni. Millainen sinun vaivasi siis on? Näyttääkö sinunkin rinta tiukalta esim kylmän suihkun jälkeen, mutta "rentona" ketunnokilta? -minulla näin.

Näistä olisi mukava kuulla enemmänkin kokemuksia, onko siis dietti auttanut rasvan polttamiseen myös nännien alta?

Itse olen nyt pudottanut noin 4 kiloa, voimatasot pysyneet samana joten lihasta ei ole lähtenyt. En ole vielä ainakaan huomannut mitään vaikutusta. Ehkä rasvaprosentin pitäisi olla niin alhaalla, että päkkikin näkyis ja samalla tissit katoais? Kokemuksia?

Kaveri on treenannut nyt viisi vuotta ja koko ajan tehnyt asiallista dietti-bulkki-rumbaa. Nyt viimesen bulkin aikana tuli kunnon ketunnokat, ja tällä hetkellä on dietti lopussa ja vatsapalikat näkyvissä, mutta ketunnokat pullottaa =(
Jonkunlaisena johtopäätöksenä voisi siis vetää, että kyllä se rasvaprosentti pitää tosi alas vetää tai sitten ne ei oo lähössä ollenkaan.

Itse olen pienempänä ollut "pullukka", ja en ole treeni"uran" aikana bulkannut/dietannut ollenkaan, vaan pikkuhiljaa muutellut läskiä lihaksen näköseksi. Vaikka rasvaa löytyy edelleen ihan tarpeeksi, niin kyllä ne ketunnokatkin multa löytyy. Nimimerkillä: ketunnokat häipyy, kun iho on kananlihalla.

Kaveri on treenannut nyt viisi vuotta ja koko ajan tehnyt asiallista dietti-bulkki-rumbaa. Nyt viimesen bulkin aikana tuli kunnon ketunnokat, ja tällä hetkellä on dietti lopussa ja vatsapalikat näkyvissä, mutta ketunnokat pullottaa =(
Jonkunlaisena johtopäätöksenä voisi siis vetää, että kyllä se rasvaprosentti pitää tosi alas vetää tai sitten ne ei oo lähössä ollenkaan.

Itse olen pienempänä ollut "pullukka", ja en ole treeni"uran" aikana bulkannut/dietannut ollenkaan, vaan pikkuhiljaa muutellut läskiä lihaksen näköseksi. Vaikka rasvaa löytyy edelleen ihan tarpeeksi, niin kyllä ne ketunnokatkin multa löytyy. Nimimerkillä: ketunnokat häipyy, kun iho on kananlihalla.

Harmi :( eikös rasvaprosentin pidä olla muutenkin todella alhaalla, että vatsapalikat näkyy? En kuitenkaan bodaukseen ole koskaan panostanut niin paljon, että jättäisin esim. baarireissut pois, joten rasvaprosentin todella alas vetäminen saattaisi olla vaikeaa.

Pitää varmaan rueta harkitsemaan jonkinlaista leikkausta, harmi vaan kun paranemis aika siitä on muistaakseni kuukausia, ja maksaakin sen muutaman tonnin yksityisellä. Suurin motivaattori olisi titetenkin, jos joku heittäsi ennen/jälkeen kuvat samanlaisista jotka treenillä ja dietillä lähteneet pois, tai kertoisi sen olevan mahdollista.

Ja sama juttu mulla kuten aikasemmin kuvailinkin, että kananlihalla ne häipyvät.

Itsellä myös ketunnokkaa havaittavissa. Nyt dietillä ollessa ja keskittymällä rintatreeniin saanut man boobseja pois. Nännin yläpuolella on kovaa kudosta, vissiin maitorauhasia. Ikinä ei ole nännit kutissut. Jos näyttäis lääkärille, kun on muutenkin asiaa..

Itellä on nyt kuukauden sisällä turvonnu nännit aroiksi. Eivät törrötä tai ole erityisen isot, mutta arat ja ilmeisesti maitorauhaset tuntuvat selkeästi. Rasvaa ei 15% enempää millään löydy. 182cm/75kg ja ikää on 17.

Joskus 13-14 vuotiaana oli samantapaista vaivaa, mutta kuuluu ilmeisesti murrosikään. Ihmetyttää vain, kun vaiva on palannut tässä vaiheessa kun murrosikä pitäisi kohta olla nujerrettuna.

Punttia olen lisännyt rajusti puolen vuoden sisällä, mahtaisiko tällä olla vaikutusta asiaan? Hormoniepätasapainosta?

Itellä on nyt kuukauden sisällä turvonnu nännit aroiksi. Eivät törrötä tai ole erityisen isot, mutta arat ja ilmeisesti maitorauhaset tuntuvat selkeästi. Rasvaa ei 15% enempää millään löydy. 182cm/75kg ja ikää on 17.

Joskus 13-14 vuotiaana oli samantapaista vaivaa, mutta kuuluu ilmeisesti murrosikään. Ihmetyttää vain, kun vaiva on palannut tässä vaiheessa kun murrosikä pitäisi kohta olla nujerrettuna.

Punttia olen lisännyt rajusti puolen vuoden sisällä, mahtaisiko tällä olla vaikutusta asiaan? Hormoniepätasapainosta?

Ittellä oli just sama melkeen, joskus 12-14v oli arat nännit ja kovat patit sisällä. Ne kuitenki hävis melkeen mutta joskus 17 vuotiaana alko oleen pullottavat nännit haittana. Treenasin vuodessa ittelleni ihan kivan muotosen kropan, mutta nännit pysyivät samanlaisina. Kysyin lääkäriltä, se sano, että ei oo rintarauhasta koska ovat ihan pehmeet, "nännisi vaan sattuu olemaan sellaset". Kiinnostas vaa helvetisti tietää, että saako ne jotenki treenaamalla pois jos vaikka pudottas just rasvat tosi alas :/..

Mut sulle suosittelisin, että käyt verikokeissa, koska jos kyseessä hormooniepätasapainoa nii jos se huomataan ajoissa, jollain lääkkeillä varmaan voidaan sitte estää "pysyvämmät vahingot".

Minulla myös sama ongelma, "ketunnokkanännit". Rasvaa puottelemalla koitin päästä niistä eroon muttei ollutkaan kovin yksinkertaista. Olisi myös mukava kuulla kokemuksia, jos on onnistuttu pääsemään manboobseista eroon ihan rasvaprosentin alennuksella.

Itsekin käyn tänään näyttämässä nänniä lääkärille. Sitten varmasti verikokeisiin. Eroon näistä on päästävä, ihan kuin olisi molempien nännien alla kourallinen nallekarkkeja eli tota kudosta on ihan huolella. Ei auta kiristely näihin. Päivittelen tänne sitten että miten prosessi etenee jos/kun etenee.

Eroon näistä on päästävä, ihan kuin olisi molempien nännien alla kourallinen nallekarkkeja eli tota kudosta on ihan huolella.

Mulla on taas yläpuolella.

Back
Ylös Bottom