Pullottavat nännit, "pseudogynecomastia", onko kokemusta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on taas yläpuolella.

Kumma juttu.. Itellä nännin yläpuoli ihan puhdasta rintafilettä mut heti nännistä alaspäin alkaa juovikasta paskaa tuntua. Lääkärissä kävin täs aamul ja seuraavaks kokeisiin jos jotain vikaa löytyisi. Hieman olen kyllä vitutuksissa koska lääkäri (nainen) oli sitä mieltä että tissien ulkonäkö on normaali. Ja ei vittu todella ole. Näytin hänelle vielä selkeästi ylimääräsen kudoksen paikan ja näkyyhän se nyt jumalauta tissin muodosta jos alaruna on kuin persposki josta töröttää ketunnokkanänni. Jos tää kudoksen määrä viel kasvais ni nännit töröttäis ylös. Käskin painella kovaa niin tuntuu ne klimpit mut eihän se mitään sielt löytänyt. Olen vittu raivona.

Alkaa vaikuttaa siltä et helpoin tie on mennä suoraan plastikkakirurgille. Raha onkin siinä vain se kynnyskysymys.

Kumma juttu.. Itellä nännin yläpuoli ihan puhdasta rintafilettä mut heti nännistä alaspäin alkaa juovikasta paskaa tuntua. Lääkärissä kävin täs aamul ja seuraavaks kokeisiin jos jotain vikaa löytyisi. Hieman olen kyllä vitutuksissa koska lääkäri (nainen) oli sitä mieltä että tissien ulkonäkö on normaali. Ja ei vittu todella ole. Näytin hänelle vielä selkeästi ylimääräsen kudoksen paikan ja näkyyhän se nyt jumalauta tissin muodosta jos alaruna on kuin persposki josta töröttää ketunnokkanänni. Jos tää kudoksen määrä viel kasvais ni nännit töröttäis ylös. Käskin painella kovaa niin tuntuu ne klimpit mut eihän se mitään sielt löytänyt. Olen vittu raivona.

Alkaa vaikuttaa siltä et helpoin tie on mennä suoraan plastikkakirurgille. Raha onkin siinä vain se kynnyskysymys.

Toiselle lääkärille ..mars mars..

Mulle myös lääkäri sano aikanaan, että aivan normaalit ovat, että "ihmiset ovat erinäköisiä". Onha se ny vituttavaa ku tisseiltä näyttää, oli sitte kyseessä rauhasta tai rasvaa.

Hieman päivitystä omaan tilanteeseeni.

Olen nyt rampannut lääkärissä jo useampaan otteeseen, verikokeissa pari kertaa ja ultrassa myös tutkituttamassa nuo nännit... ja gynekomastiahan sieltä molemmilta puolilta löytyi. Lääkäri oli hieman ihmeissään minkä vuoksi tämän ikäiselle (27) kaverille tällaiset on tulleet, kun vaiva on yleensä teini-ikäisten ja vanhojen pappojen vaiva. Noh, verikokeissa ei löytynyt mitään poikkeavaa ja kaikki muutenkin ihan kunnossa. Mitään selkeää syytä vaivaan ei siis löytynyt.

Seuraava steppi onkin sitten vielä käynti sisätautienlääkärillä ja sieltä lähete leikkuriin. Hoitava lääkäri ymmärsi onneksi nuorenmiehen vaivan ja sanoi: "jos sisätautienlääkäri ei lähetettä leikkaukseen laita, niin varaa minulle soittoaika, niin minä laitan lähetteen eteenpäin". Eli ihan hyvin tuntuu asia nyt etenevän. Olen nyt käynyt yksityisellä ja tuo leikkaus hoidetaan siis kunnallisella puolella, joten hintaa operaatiolle ei muutamaa sataa euroa enempää todennäköisesti tule.

Ja pellepallen kysymykseen: Ihan aito gynecomastia ei ainakaan lähde muulla kun puukolla ymmärtääkseni. Millainen sinun vaivasi siis on? Näyttääkö sinunkin rinta tiukalta esim kylmän suihkun jälkeen, mutta "rentona" ketunnokilta?
- Minulla siis todettiin gynekomastia ja puukkoa joutuu siis niille antamaan, jotta nännit saadaan näyttämään jälleen normaalilta. Ja nännit reagoivat juurikin mainitsemallasi tavalla - kylmän suihkun jälkeen näyttävät normaaleilta, mutta muutoin näky on suhteellisen epämiellyttävä.

Seuraava steppi onkin sitten vielä käynti sisätautienlääkärillä ja sieltä lähete leikkuriin. Hoitava lääkäri ymmärsi onneksi nuorenmiehen vaivan ja sanoi: "jos sisätautienlääkäri ei lähetettä leikkaukseen laita, niin varaa minulle soittoaika, niin minä laitan lähetteen eteenpäin".

Tulipahan käytyä sisätautienlääkärillä ja oli kaveri kyllä niin vanhan liiton miehiä, että eihän siitä keskustelusta tullut yhtään mitään. Kaveri tiuski oikein kunnolla ja dissas ihan huolella koko vastaanoton ajan. Arvosteli saliharrastuksen/treenaajat ihan maan rakoon ja kehotti lopettamaan kaiken urheilemisen, kun vahingossa menin mainitsemaan, että myös polvien kanssa on ollut ongelmia. Ja eihän tää kaveri tosiaan sitä lähetettäkään leikkaukseen suostunut laittamaan, kun verikokeissa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Mainitsin kyllä, että kovin on tuo rinnanseutu kosketusarka ja aiheuttaa kipuilua (tämä siis ihan totta, ei mitään keksittyä shaibaa), mutta kaveri ohitti nämä kommentit täysin. Olin niin häkeltynyt koko vastaanoton ajan, etten osannut sanoa mitään lekurille vastaan. Nyt jälkeenpäin olis kyllä paljonkin sanottavaa. :D

Noh, niin kuin tuo hoitava lääkäri sanoi; "jos sisätautienlääkäri ei lähetettä leikkaukseen laita, niin varaa minulle soittoaika, niin minä laitan lähetteen eteenpäin", joten näin sitten tein. :) Tosin tämänkin jouduin tekemään soittamalla lääkäriin heti ko. vastaanottoajan jälkeen, kun tämä vanha patu tuli vastaanottohuoneesta vahtimaan poislähtiessäni, että en jää varailemaan mitään uusia aikoja enää hoitavalle lääkärille. Ihme jannu!

Katsotaan nyt vielä miten hoitava lääkäri suhtautuu vanhan patun "diagnoosiin"?

Eikös tuo pseudogynekomastia ole juuri sellainen, jonka saa pois laihduttamalla? Olen kuitenkin ymmärtänyt että laskiessa rasvaprosenttia, rinnoista ne rasvat häviäisivät ihan viimesenä.

Onko kukaan muuten keksinyt mitään väliaikaisia keinoja ulkonäköhaitan estämiseksi? Jossain jenkkiforumilla jotkut sanoivat laittavansa jotai Preparation H pukamavoidetta rinnan alueelle, jolloin nännit supistuivat muutamaksi tunniksi. Tämä siis, jos joku häpeää niitä todella paljon eikä esimerkiksi uskalla ottaa paitaa pois rannalla. Kylmägeeliä kokeilin, ei auttanut.. kylmä vesi auttaa mutta vaan muutamaksi minuutiksi. :hyvä:

Luuletko ett nää tomii samma tavall akuin toi preparation h?http://www.verkkoapteekki.fi/index.php/cPath/721_859

Luuletko ett nää tomii samma tavall akuin toi preparation h?http://www.verkkoapteekki.fi/index.php/cPath/721_859

Vilkaisin noita ja en kyllä usko, että toimii. Tossa yhessä ainaki oli vaan jotain rasvoja ja sitte mentholia, en usko että toimii jos kylmägeelikään ei toimi. Muistaakseni Prep H:ssa on joku verisuonia supistava tjs aine, joka myös aiheuttaa nännien supistumisen. Kerro toki miten toimi jos kokeilit, ja ehkä joku lääketieteestä enemmän tietävä voisi kertoa, että mitkä voiteet sisältävät jotain, jolla on supistava vaikutus.

Onko tosiaan parantumisaika tällaisten leikkauksesta monta kuukautta ?

Ei ole.. kattelin tossa noita ja kuukaudesta puhuttiin. Heti leikkauksen jälkeen kuvien perusteella näyttää aika raiskatuilta nännit, mutta kuukauden päästä pitäisi olla kuin uudet. Vissiin muutaman päivän päästä voi jo palata töihin (jos nyt ei mikään hirveen fyysinen kyseessä) ja muistaakseni urheilua ei 2 kuukauteen.

Noniin, nyt tuli sitten käytyä toisella lääkärillä. Ihan aito gynekomastia olikin kyseessä, vaikka ei siltä tuntunutkaan.
Gynekomastioita on erilaisia, eikä sellainen, missä on kovat pallot nännien sisällä ole ainut tyyppi.

Kyseinen lääkäri varasi minulle ajan endokrinologille ja määräsi minulle eräänlaista "testosteronigeeliä" nänneihin levitettäväksi.
Kyseessä siis DHT geeli. Tällaisen määrääminen ei taida olla ainakaan Suomessa tapana?? Alotin tänään, toivotaan, että toimii!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sellanen pien huomio, että pesuaine/nikkeliallergia aiheutti itellä vähän samantapasia oireita/pahenti niitä mitä jo olemassa oli. Elkää kysykö tarkemmin kun en osaa kuitenkaan selittää. Viikko takaperin ilmaantu punasia kutiavia näppylöitä jokapuolelle kroppaan ja mielee tuli heti ekana allergia. Jätin kaulakorun pois kaulasta (roikkunu siinä melkein 24/7 viimeset kolme vuotta) ja vaihoin allergiaystävälliseen pesuaineeseen, nyt on näpyt häviämään päin ja jostain syystä myös nännit "kovettunu" eivätkä enää pullota samalla tavalla kun ennen...

Osaako joku kenties moista selittää vai onko syytä tähä parannuksee etittävä jostain muualta :D Muuta erikoista ei oo tullu tehtyä ruoan tai liikunnan suhteen...

Noniin, nyt tuli sitten käytyä toisella lääkärillä. Ihan aito gynekomastia olikin kyseessä, vaikka ei siltä tuntunutkaan.
Gynekomastioita on erilaisia, eikä sellainen, missä on kovat pallot nännien sisällä ole ainut tyyppi.

Kyseinen lääkäri varasi minulle ajan endokrinologille ja määräsi minulle eräänlaista "testosteronigeeliä" nänneihin levitettäväksi.
Kyseessä siis DHT geeli. Tällaisen määrääminen ei taida olla ainakaan Suomessa tapana?? Alotin tänään, toivotaan, että toimii!

Kiinnostaisi tietää,että onkohan tuo geeli auttanut vaivaan?

Kiinnostaisi tietää,että onkohan tuo geeli auttanut vaivaan?

Pari viikkoa tullut käytettyä ja ei ainakaan vielä mitään efektiä. Jostain luin ku joku kirjotti, että oli ruennut toimivaan vasta 4 viikolla. Endo määräsi vielä 2 tuubia lisää, eli yhteensä ekan kanssa noin 7 viikoksi.
Mutta toi vissiin toimii vaan 25% miehistä joilla on gynot. Kerron toki jos aine rupeaa toimimaan, olisihan se aika siisti juttu jos ei tarttis leikkaukseen mennä.

Ei ole.. kattelin tossa noita ja kuukaudesta puhuttiin. Heti leikkauksen jälkeen kuvien perusteella näyttää aika raiskatuilta nännit, mutta kuukauden päästä pitäisi olla kuin uudet. Vissiin muutaman päivän päästä voi jo palata töihin (jos nyt ei mikään hirveen fyysinen kyseessä) ja muistaakseni urheilua ei 2 kuukauteen.

Paskapuhetta. Jotkut on tehny heavya penkkiäkin about viikko tuon operaation jälkeen. Jos vaiva on niin hoitakaa se ilman muuta spesialistilla. Tämmösten näkyvien seikkojen kans kannattaa ottaa vaikka lainaa pankista! Sen verran iso ja vaikuttava asia kyseessä.

EDIT: ja sen mitä häviää nolvadexissa voittaa tässä operaatiossa. Ei meinaan tuu enää helpolla tissejä kun hoitaa nännit kuntoon.

Paskapuhetta. Jotkut on tehny heavya penkkiäkin about viikko tuon operaation jälkeen. Jos vaiva on niin hoitakaa se ilman muuta spesialistilla. Tämmösten näkyvien seikkojen kans kannattaa ottaa vaikka lainaa pankista! Sen verran iso ja vaikuttava asia kyseessä.

EDIT: ja sen mitä häviää nolvadexissa voittaa tässä operaatiossa. Ei meinaan tuu enää helpolla tissejä kun hoitaa nännit kuntoon.

Joo no en tosta ite tarkemmin tiedä, mutta ainakin eri plastiikkakirurgien sivuilla puhuttiin kuukauden urheilukiellosta. Varmaa riippuu myös siitä, kuinka paha gyno kyseessä, esim luumun kokoinen pallo poistetaan + rasvaimu ympäriltä tai sitten nopan kokoinen pallo ja pelkkä veitsi. Varmaan vaikuttaa paranemiseen kuinka suuri operaatio ollu kyseessä.

Joo no en tosta ite tarkemmin tiedä, mutta ainakin eri plastiikkakirurgien sivuilla puhuttiin kuukauden urheilukiellosta. Varmaa riippuu myös siitä, kuinka paha gyno kyseessä, esim luumun kokoinen pallo poistetaan + rasvaimu ympäriltä tai sitten nopan kokoinen pallo ja pelkkä veitsi. Varmaan vaikuttaa paranemiseen kuinka suuri operaatio ollu kyseessä.

Se on totta, mutta tosiaan tutulta kiskottiin liki puoli kiloa rasvaa tuosta nännien ympäriltä kainaloon asti. Taisi kisata samana vuonna kehoilun kisoissa hyvällä menestyksellä, mainitsematta vuotta thank lord. Treenasi tosiaan tyyliin suht hevisti, viikko hoidon jälkeen eikä tietääkseni kadu vieläkään tapausta. Gyno parani täysin eikä ole uusinut.

Se on totta, mutta tosiaan tutulta kiskottiin liki puoli kiloa rasvaa tuosta nännien ympäriltä kainaloon asti. Taisi kisata samana vuonna kehoilun kisoissa hyvällä menestyksellä, mainitsematta vuotta thank lord. Treenasi tosiaan tyyliin suht hevisti, viikko hoidon jälkeen eikä tietääkseni kadu vieläkään tapausta. Gyno parani täysin eikä ole uusinut.

Jos asia tosiaan on noin, niin helvetin hyvä juttu! Ainakin toi lisää motivaatiota helvetisti, mikäli itelläki tulee toi leikkaus tässä eteen!

Mitenkäs tuo geeli on auttanut? Vai onko mitään vaikutusta havaittavissa?

Itsekin tosiaan tuon gynekomastian vuoksi lekurissa alkuvuodesta kävin muutaman kerran pyörähtämässä ja leikkauslähete sieltä sitten viimein laitettiin eteenpäin. Sairaalasta tosin ei ole kuulunut vielä konsultointi-/leikkausajasta mitään...
Tilanne on kyllä itselläni parin viime kuukauden aikana muuttunut siten, että nuo pallot nännien sisältä on hävinnyt kokonaan. Ultrassa sieltä muistaakseni vielä löydettiin vasemmalta puolelta halkaisijaltaan 3cm kokoinen patti ja oikealta 2cm. En tiedä mihin patit on nyt hävinneet, mutta vaikuttaisi siltä, että nuo nännitkään ei pullota enää niin paljon kuin ennen ja tuota pullotustakin esiintyy vain satunnaisesti. Useimmiten nännit näyttävät ihan normaalilta. Ihan miellyttävä tilanne siis. :) Toivottavasti tilanne pysyy ennallaan tai jopa parantuu, niin ei tarvitse tuonne puukon alle mennä.

Jos tosiaan jollain on tähän DHT-geeli asiaan antaa jotain olisin erittäin kiinnostunut, minkäniminen tuote kyseessä ja mistä lääkäristä mahdollisesti on määrätty? Toi geeli tuli vastaan eturauhasjuttuja lukiessa, faijalla BPH:hon määrätty dht:tä vähentävää paskaa, joka kyllä pitkässä juoksussa tulee vielä viemään tota dht/estradiol-suhdetta vielä huonommaksi. Luin sitten tosiaan teorian jossa geelillä hoidettaisiin eturauhasoireita, parantamalla DHT:n ja estrojen suhdetta. Itellä on toi gynohomma aikamoinen taipumus, pienenä oli kunnon patit, ja tuntuu aromatisoituvan ulkoinen testokin vaan suureks osaks ja jos vähänkin enemmän lyö niin kutisee tissit. Varmaan siis myös eturauhasongelmia tulossa myös joskus. Estrojen hallintaan toki paneuduttu ja onhan sille tehtävissä paljon muutakin kuin esim- jatkuva AI:n käyttö. Geelikuurin vois kokeilla kyllä jos sellasta jostain sais, tottakai siinä toivossa että geeli kasvattaa meisseliä ja voi alkaa näyttelijäksi :D

edit: http://www.patents.com/us-5648350.html

Toimisikohan lipokavitaatio eli ultraäänirasvanpoisto gynoihin, olettaen että se on läskiä eikä kudosta mitä siellä on? Itse kävin näyttämässä tissejä puoskarille ja ne kuvasivat ne ultrassa ja totesivat että siellä on vain pelkkää fläsää. Tietysti tuo maksaa jonkin verran, ~300 euroa per kerta, mutta välttyy veitseltä ja mahdollisilta arvilta.

Mulla tuntuu sellaista kovaa säiemäistä roinaa molempien tissien alla hyvän matkaa rintalihasten päälle ja kainaloihin asti, mutta samanlaisia "rasvapalleroita" löytyy muualtakin makkaroista kun tunnustelee tarkasti joten uskon toistaiseksi siihen että ultraajan diagnoosi "silkkaa läskiä" pitää paikkansa. Katselen tässä miten laihduttaminen auttaa, mutta jos ei auta niin sitten pyydän kyllä lekuria kirjoittamaan lähetteen plastille, koska ongelma ei ole ainoastaan esteettinen vaan nämä ovat ihan oikeasti vielä kosketukselle ja muulle paineelle arat, esimerkiksi joku laukun tai repun hihna tai märkä paita tuntuu helvetin epämukavalta. Tulee muutenkin vähän liian homomainen olo näiden nännien kanssa aina kun on ilman paitaa liian lämpimässä (yli 10C) niin ei sitä sosiaalista painetta voi ohittaa olankohautuksella julkisellakaan puolella.. :(

Back
Ylös Bottom