Puhti loppuu kesken treenin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
36
No pistin tänne osastolle, kun aika aloittelija vielä olen.

Eli tänään minun oli tarkoitus tehdä penkissä 3 sarjaa 10-12 toistoja 60kg:n painoilla, mutta heti ekan sarjan (10 toistoa) jälkeen alkoi "tunto hävitä" lihaksista, seuraavassa sarjassa sain hikiset 6 toistoa. Viimeisessä sain kaksi, kolmatta kun yritin niin tanko olisi tippunut rinnalle, jos kaveri ei ois ollu vieressä. Painoja en lisännyt tai poistanut missään vaiheessa, ja tavallisesti saan viimeisessäkin sarjassa tehtyä vähintään 7 toistoa. Hämmentyneenä sitten jatkoin treeniä ja rupesin sitten reenaamaan olkapäitä, samoilla toistomäärillä. Taas lähestulkoon sama juttu. :wall:

Mistä ihmeestä tällainen äkillinen puhdin menetys johtuu? Olen syönyt mielestäni hyvin päivän aikana, nukuinkin suht hyvin viime yön. Ja olo oli kaikin puolin pirteä ennen treeniä. Taukoa sarjojen välillä pidän noin 3 minuuttia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huono päivä sattunu. Voi tietty olla, että on ennen treenii on tullu syötyy liian vähän hiilihydraatteja ja sen seurauksena sitten puhti loppunu. Tuleehan tuota itsellekkin joskus jos ei oo muistanu syödä oikein hyvin päivän aikana, nii treeni ei kulje.

Turha siis huolestuu kauheesti, enskerralla vaan enemmän sisua peliin. Muistat syödä koko aamun ja päivän ennen salille menoo hitaita hiilareita, vaikka tummaa leipää tai vastaavaa.

Pistähän päivän ruokavaliosi ja aikataulusi näytille. Muista myös että juuri ennen treeniä ei yleensä ole hyvä syödä, tästä on pakkiksella monta threadia. Ainakin 1½-2 tuntia tulisi olla syömättä ennen salille menemistä, mahdollisesti pidempäänkin.

Hiilihydraatteja ei missään nimessä ennen treeniä, mutta edellisenä päivänä jo hyvistä hiilareista varastot täyteen. Mulla kävi tänään samalla tavalla treenatessani rintoja. Rauta tuntui helkkarin painavalta eikä normaaleja sarjoja pystynyt viemään läpi. Hieman on ehkä univelkaa (pakkotoisto.com) ja sitten tuli mieleen eilinen ravintoni. Enpäs syönytkään hiilareita niin kuin normaalisti härön päivän vuoksi vaan kuittasin ne protskuilla...lähinna tonnikalalla. Kaukaa ei varmasti tarvitse syitä hakea sillä tällaiset pieniltä tuntuvat asiat voivat yhdessä vaikuttaa juuri tuohon malmin yhtäkkiseen raskauteen. Ei muuta kuin niskasta kiinni itseään ja homma toimimaan. Tuossa Willie jo pyysikin sinua esittämään ruokavaliosi ja aikataulusi eli lisää tulet saamaan infoa varmasti.

Voi johtua myös ylikunnosta tai sitten etuolkapäät, rinta tai ojentajat ei ole palautunut vielä edellisestä treenistä. Oletko tehnyt penkkiä, hartioita tai kapeata penkkiä milloin viimeksi?

Edellä mainitut ravintoasiat vaikuttaa myös heikentävästi treeniin tai univelka.

Mulla tollanen yleinen voimattomuus on joskus merkki flunssan tulemisesta. Ei oo muuten välttämättä mitään oireita, mutta olo on just tollanen kun ketjun aloittaja kuvaili ja sitten seuraavana päivänä onkin jo kurkku kipeänä. Eli syitä voi olla monia.

Yks syy mulla voimattomuuteen on yleinen vitutus. Jos sopivasti vituttaa, lähtee voimat tai ei vaan jaksa käyttää niitä voimiaan kun ei kiinnosta, ja jos vituttaa ihan vitusti, niin treeni kulkeekin paremmin. Ei varmaan yllätä ketään. Muita syitä on huono hiilihydraattitankkaus ennen treeniä (liian hyvälläkin tankkauksella on sama efekti) tai se että on nukkunut huonosti. Liiallinen kofeiini taas tekee ihan löysän olon, samoin kuin liiallinen nopeiden hiilihydraattien vetäminen ennen treeniä. Yks juttu vielä voi olla mahdollinen, nimittäin ylikunto. Ja nimenomaan hermostollinen sellainen. Kokeiles keventää pariks viikoks ja ota sen jälkeen taas kovempaa niin varmaan alkaa kulkeen.

Voimanosto osiossa lisää asiaa samasta aiheesta. Voimattomat päivät on otsikkona.

Timba79 sanoi:
Mulla tollanen yleinen voimattomuus on joskus merkki flunssan tulemisesta. Ei oo muuten välttämättä mitään oireita, mutta olo on just tollanen kun ketjun aloittaja kuvaili ja sitten seuraavana päivänä onkin jo kurkku kipeänä. Eli syitä voi olla monia.

Jeps, mulla oli maanantaina rintapäivä ja treeni kulki TODELLA huonosti.. no, illalla sitten alkoi kuume nousemaan ja nyt on prkl flunssa päällä :curs: :curs: :wall:

Jep, mullaki oli voimat hukassa pikkusen tuossa viime torstaina ja eiköhän pe-aamuna ollu sit kurkku karheana ja pientä nuhaa.. :/ Ja toinen on kans mulle, että jos menee liian äkkiä salille siitä, kun herää. Vähintäänkin joku pari kolme tuntia olla siinä väliä, muuten on puhti ihan kateissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mr. perfect sanoi:
Jeps, mulla oli maanantaina rintapäivä ja treeni kulki TODELLA huonosti.. no, illalla sitten alkoi kuume nousemaan ja nyt on prkl flunssa päällä :curs: :curs: :wall:

Näin se on mullakin tosiaan mennyt. Tosin tänäpäivänä tuleeki sitten tehtyä todella kevyt treeni jos kroppa sitä vaatii ja sitten vitamiinia koneeseen ja kunnolla. On muuten jo varmaan vuosi siitä kun on viimeks ollu kuumeessa, aina pieneen kröhään ja muutaman päivän lepoon on nämä viimeset pöpöt jääneet. Lieneekö syynä sitten parempi ruokavalio ja vitamiinilisät jotka on tässä vuoden aikana otettu enstistä tarkempaan syyniin.

Tätä varten niitä kevyitä viikkoja kannattaa pitää säännöllisesti, vaikkei siltä välttämättä tuntuiskaan. Sen jälkeen yleensä treenit kulkee taas joitakin viikkoja.

Zone-sarja -42%
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom